Αποστολή με e-mail Εκτύπωση Αποθήκευση
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέος διαγωνισμός για την πώληση της Ολυμπιακής
ΗΜΕΡΗΣΙΑ, 23/09/2004
Της Μαρίας Μόσχου
Η νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα αποφασίσει για τις επιδοτήσεις.
Η πώληση των Ολυμπιακών Αερογραμμών μέχρι το τέλος του 2004 είναι ο βασικός στόχος της ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών, σύμφωνα με κύκλους προσκείμενους στον υπουργό Μεταφορών κ. Μ. Λιάπη.
Οι ίδιοι κύκλοι ανάφεραν ότι στις αμέσως επόμενες ημέρες θα κηρυχθεί άγονος ο διαγωνισμός που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση, καθώς δεν υπήρξε σοβαρό ενδιαφέρον από τους υποψήφιους, ενώ άμεσα θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.
Ετσι θα «εκμεταλλευτούν» την «πίστωση χρόνου» που φέρεται να πήρε η εταιρεία από την Ευρωπαϊκή Ένωση, μια και το θέμα της νομιμότητας παλαιών επιδοτήσεων αναμένεται πλέον να συζητηθεί από την νέα Επιτροπή που θα αναλάβει τα καθήκοντά της μετά τις 31 Οκτωβρίου.
Τα ίδια στελέχη επεσήμαναν πάντως ότι όποια και αν είναι η εξέλιξη του νέου διαγωνισμού, οι Ολυμπιακές Αερογραμμές δεν πρόκειται να κλείσουν, αλλά θα αναζητηθούν άλλες λύσεις. Ήδη προγραμματίζεται η αγορά νέων αεροσκαφών που θα καλύπτουν τις ανάγκες της εταιρείας.
Ελλειμμα >>Σύμφωνα πάντως με πληροφορίες παρά το γεγονός ότι οι Ολυμπιακοί Αγώνες επέφεραν αυξημένα έσοδα στις Ολυμπιακές Αερογραμμές, μέχρι το τέλος του χρόνου η εταιρεία θα έχει συσσωρευμένο έλλειμμα, που εκτιμάται ότι θα ξεπερνά το 100 εκατ. ευρώ. Στόχος της ηγεσίας του υπουργείου είναι η εταιρεία να πουληθεί μαζί με το χάλντιγκ και την τεχνική βάση που είναι κερδοφόρες δραστηριότητες, προκειμένου να γίνει ελκυστική στην αγορά.
Ωστόσο, αν αυτό δεν σταθεί δυνατό, εξετάζεται και το ενδεχόμενο για τμηματική πώληση, όπως ακριβώς είχε προαναγγείλει και ο πρώην υπουργός Μεταφορών κ. Χ. Βερελής.
Υπενθυμίζεται ότι αυξημένο ενδιαφέρον έχουν δείξει ήδη ιδιώτες για τα σλοτς (χρονοθυρίδες στις οποίες πραγματοποιούνται όλες οι πτήσεις) της εταιρείας όπως και για την τεχνική βάση, χωρίς ωστόσο ακόμα να έχουν προχωρήσει οι διαπραγματεύσεις για τον διαχωρισμό αυτών των δραστηριοτήτων από τις Ολυμπιακές Αερογραμμές.
Συμφωνία >>Εν τω μεταξύ, σήμερα αναμένεται να υπογραφεί μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου και των εκπροσώπων των Ιπτάμενων Συνοδών και Φροντιστών συμφωνία για την απασχόλησή τους στη νέα εταιρεία.
Το περιεχόμενο του νέου κανονισμού εργασίας προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κ. Βερελή, ο οποίος με ερώτησή του στη Βουλή τονίζει ότι ο νέος κανονισμός εργασίας αυξάνει το κόστος, τις ανάγκες σε προσωπικό, μειώνει δραστικά την ανταγωνιστικότητα και θέτει τελικά την εταιρεία εκτός αγοράς.
*ΠΑΝΤΩΣ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΕΙΝΑΙ ΑΡΚΕΤΑ ΑΚΡΙΒΕΣ.ΣΧΕΔΟΝ ΤΑ ΙΔΙΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΑΝΕΦΕΡΑΝ ΣΤΕΛΕΧΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ, ΣΕ ΜΙΑ ΠΡΩΤΟΦΑΝΗ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΚΙΝΗΣΗ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΟΥΝ ΑΠ'ΕΥΘΕΙΑΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΚΑΜΠΙΝΑΣ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ.Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΕΓΙΝΕ ΣΤΟ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ ΜΕΤΑ ΑΠΟ ΑΝΟΙΚΤΗ ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ.ΠΟΛΥ ΣΥΝΤΟΜΑ ΘΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΚΑΙ ΝΕΑ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ.
ΜΑΣ ΖΗΤΗΘΗΚΕ ΝΑ ΣΥΜΒΑΛΛΟΥΜΕ ΜΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΕΙΚΟΝΑΣ ΤΩΝ ΟΑ.
ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟΝ Κο ΒΕΡΕΛΗ,ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ Ο ΝΕΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΟΤΑΝ ΚΑΙ ΕΑΝ ΕΓΚΡΙΘΕΙ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΙ) ΑΠΟΚΑΘΙΣΤΑ ΠΑΜΠΟΛΛΕΣ ΑΔΙΚΙΕΣ ΚΑΙ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΤΟΣΟ ΤΑ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ,ΟΣΟ ΕΞΥΠΗΡΕΤΕΙ ΑΦΑΝΤΑΣΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ.ΔΕΝ ΔΙΑΦΕΡΕΙ ΔΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΟΥΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΜΕΓΑΛΩΝ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ ΤΗΣ Ε.Ε.
ΑΛΛΩΣΤΕ ΤΟΝ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΧΡΟΝΟ (ΟΚΤ 03 - ΣΗΜΕΡΑ)ΠΟΥ Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΕ ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΠΙΒΛΗΘΗΚΕ ΜΟΝΟΜΕΡΩΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΩΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΜΟΝΟ ΚΑΛΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΔΕΝ ΕΠΕΦΕΡΕ...
ΕΠΙΣΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΗΜΑΤΙΚΑ ΔΙΑΒΕΒΑΙΩΝΩ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΠΤ.ΣΥΝΟΔΟΥΣ/ΦΡΟΝΤΙΣΤΕΣ ΠΟΥ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΚΑΙ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΗΘΗΚΑΝ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΠΕΡΥΣΙ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΕΠΑΝΑΠΡΟΣΛΗΦΘΕΙ.ΕΧΟΥΜΕ ΑΠΟΜΕΙΝΕΙ ΠΕΡΙΠΟΥ 430 ΜΟΝΙΜΟΙ ΚΑΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ 200-250 ΣΥΜΒΑΣΙΟΥΧΟΙ (ΕΠΟΧΙΑΚΟΙ).