Υδροπλάνα στην Ελλάδα

Hastaroth

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
28/06/2004
Μηνύματα
2.271
Likes
1
Περιοχή
Urantia
Re: Air Sea Lines

Γιατί δέν μπορούμε ποτέ σ'αυτήν την χώρα να δούμε τά πράγματα όπως πρέπει να είναι,αλλά πάντα γιά όλα πρέπει να φταίνε "κάποιοι άλλοι","καρχαρίες ακτοπλόοι","ξένα συμφέροντα" κλπ;

Τί φοβόταν άραγε π.χ. ο Grimaldi τών Μινωικών,οτι τό Twin Otter θά τού "έτρωγε" 7 επιβάτες από τούς 1200 που χωράει το ΙΚΑΡΟΣ ΠΑΛΑΣ στό Πάτρα-Κέρκυρα;

Ανησυχούσε άραγε ο Βγενόπουλος οτι τό δικινητιριάκι θά τού έπαιρνε 3-4 επιβάτες από τους 900 που παίρνει τό BLUE STAR PAROS στό Πειραιάς-Νάξος (που μάλιστα άν είχε λίγη φουσκοθαλασσιά,τό μέν πλοίο θά μπορούσε να μπή-έστω μέ δυσκολία-στό λιμάνι στη Νάξο,τό Twin Otter όμως θά γύριζε πίσω στό Νέο Φάληρο "λόγω καιρικών συνθηκών"...)

Κατά την γνώμη μου,απλά τό όλο εγχείρημα ήταν ανοργάνωτο και άνευ μελέτης,ενώ και οι στόχοι του ήταν ως επί το πλείστον ανέφικτοι.

Επικαλούνται οι διάφοροι αρθρογράφοι την "γραφειοκρατία".Χωρίς να αρνούμαι οτι υπάρχει αρκετή στην Ελλάδα,επισημαίνω οτι εφ'όσον τά μόνα "υδροπλάνα" που έχουν ποτέ επιχειρήσει στην χώρα είναι τά πυροσβεστικά (άντε,νά συνυπολογίσω και τό Piaggio που είχε κάποτε ο Ωνάσης),επόμενο είναι να μήν υπάρχη γνώση από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς ώς πρός την φύση τού μέσου αυτού και άν είναι κατάλληλο γιά χρήση ώς συγκοινωνιακού μέσου (σέ προηγούμενα posts μου έχω γράψει γιά ποιούς λόγους πιστεύω οτι ΔΕΝ είναι).

Μέ τό να φέρη κάποιος δύο-τρία υδροπλάνα καί να πή απλά "γειά σας,ήρθα",δέν γίνεται δουλειά.

Ούτε με το "άς τον αφήσουμε και η ιστορία θα δείξη".Πώς "θά τόν αφήσουμε" άν δέν υπάρχη το θεσμικό/νομικό πλαίσιο;Καί άν δέν γίνεται να υπάρξη τέτοιο πλαίσιο,πώς θά λειτουργήση η εταιρεία που θα "αφήσουμε";Ετσι ανεξέλεγκτα,μέχρι να παρουσιαστή κάποιο πρόβλημα (φτού κακά) καί μετά να τρέχουμε όλοι και να λέμε "τί κάνουμε τώρα;πώς το αντιμετωπίζουμε αυτό;".

Καλύτερα λοιπόν που το εγχείρημα διακόπηκε,ώστε και το ΥΕΝ να πάψη να ασχολήται μέ τά τού αέρος και να αφιερωθή στο πώς θά έχουμε βαπόρια γιά τά νησιά,γιατί αυτό είναι το αντικείμενό του και όχι τά αεροπλάνα-έστω καί μέ πλωτήρες....
 
Re: Air Sea Lines

Σεβαστές όποιες απόψεις αλλά έτσι για να γίνεται κουβέντα...

Hastaroth":3osq22ft said:
Γιατί δέν μπορούμε ποτέ σ'αυτήν την χώρα να δούμε τά πράγματα όπως πρέπει να είναι,αλλά πάντα γιά όλα πρέπει να φταίνε "κάποιοι άλλοι","καρχαρίες ακτοπλόοι","ξένα συμφέροντα" κλπ;

Μα ακριβώς γιατί μιλάμε γι' αυτήν τη χώρα. Μικρή σε μέγεθος και πληθυσμιακά άρα περιορισμένη σαν αγορά άρα το προσδοκούμενο κέρδος έχει όρια άρα ο ανταγωνισμός μοιράζεται μια πίττα με ταβάνι σε όσο το δυνατόν λιγότερους.


Hastaroth":3osq22ft said:
Τί φοβόταν άραγε π.χ. ο Grimaldi ... "λόγω καιρικών συνθηκών"...)

Ο Γριμάλδης προσωπικά δεν νομίζω καν να ασχολήθηκε. Αλλά κάποιοι άλλοι που "ασχολούνται"με τα επιδοτούμενα σίγουρα ασχολήθηκαν. Μέχρι και η Ολυμπιακή κυνήγησε την Air Sea στην Κάλυμνο.


Hastaroth":3osq22ft said:
Κατά την γνώμη μου,απλά τό όλο εγχείρημα ήταν ανοργάνωτο και άνευ μελέτης,ενώ και οι στόχοι του ήταν ως επί το πλείστον ανέφικτοι.

"Κατα την γνώμη σου" όπως λές και όπως προείπα κάθε γνώμη σεβαστή. Αλλά η γνώμη εκατοντάδων χιλιάδων νησιωτών ήταν άλλη και μάλιστα οι περισσότεροι τα ανέμεναν σαν σανίδα σωτηρίας. Τώρα απο που βγαίνει το συμπέρασμα οτι ήταν ανοργάνωτοι, αμελέτητοι και ανέφικτοι δεν το καταλαβαίνω. Δεν νομίζω να έχει δει κάποιος απο εμάς το business plan ούτε νομίζω ότι μια μέρα ο συγκεκριμένος είπε "ά τι κάνουμε τώρα? πάμε να πετάξουμε κατι μύρια που περισσεύουν στο home".


Hastaroth":3osq22ft said:
Επικαλούνται οι διάφοροι αρθρογράφοι την "γραφειοκρατία".Χωρίς να αρνούμαι οτι υπάρχει αρκετή στην Ελλάδα,επισημαίνω οτι εφ'όσον τά μόνα "υδροπλάνα" που έχουν ποτέ επιχειρήσει στην χώρα είναι τά πυροσβεστικά (άντε,νά συνυπολογίσω και τό Piaggio που είχε κάποτε ο Ωνάσης),επόμενο είναι να μήν υπάρχη γνώση από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς ώς πρός την φύση τού μέσου αυτού και άν είναι κατάλληλο γιά χρήση ώς συγκοινωνιακού μέσου (σέ προηγούμενα posts μου έχω γράψει γιά ποιούς λόγους πιστεύω οτι ΔΕΝ είναι).

Για την γραφειοκρατία, νομίζω δεν χρειάζεται ανάλυση καθώς σίγουρα όλοι μας έχουμε πέσει κάποια στιγμή θύμα της. Οπότε φαντάζομαι (και ακούω) το τι γίνεται όταν μιλάμε για μεγάλες δουλειές. Εκεί κολάει και το ότι σαν χώρα δεν έχουμε πλαίσιο λειτουργίας για τα υδροπλάνα και όχι στο ότι δεν υπήρξε ενδιαφέρον πριν. Είμαστε τόσο αργοί και δυσκίνητοι που συνήθως μέχρι να νομοθετηθεί κάτι, αυτό έχει ξεπεραστεί και χρειάζεται νέα ρύθμιση. Άλλωστε με την λογική αυτή δεν θα είχαμε dot com εταιρείες στην Ελλάδα πριν την νομοθετική ρύθμιση που έγινε αν δεν κάνω λάθος όταν οι πιο παλιοί είχαμε ήδη internet καμμιά 5ετία ενώ το ίδιο ισχύει σε κάθε καινούγια για την χώρα μας επιχειρηματική δραστηριότητα (βλέπε ιδιωτικά κανάλια, κινητή τηλεφωνία, σταθερή τηλεφωνία και δεν συμμαζεύεται). Όσο για την γνώμη σου περί μη καταλληλότητας, επαναλαμβάνω καθ'όλα ΣΕΒΑΣΤΗ (και διαβάζοντας το παλιό σου post συμφωνώ σε κάποια σημεία) ΑΛΛΑ κάποιοι έκριναν αλλιώς και επένδυσαν χρόνο και χρήμα κιόλας για αυτό.

Hastaroth":3osq22ft said:
Ούτε με το "άς τον αφήσουμε και η ιστορία θα δείξη".Πώς "θά τόν αφήσουμε" άν δέν υπάρχη το θεσμικό/νομικό πλαίσιο;Καί άν δέν γίνεται να υπάρξη τέτοιο πλαίσιο,πώς θά λειτουργήση η εταιρεία που θα "αφήσουμε";Ετσι ανεξέλεγκτα,μέχρι να παρουσιαστή κάποιο πρόβλημα (φτού κακά) καί μετά να τρέχουμε όλοι και να λέμε "τί κάνουμε τώρα;πώς το αντιμετωπίζουμε αυτό;".

Εδώ μάλλον δεν το έθεσα σωστά. Να τον αφήσουμε όχι φυσικά να κάνει ότι θέλει αλλά να τον υποστηρίξουν με όποιο τρόπο γίνεται δλδ επίσπευση γραφειοκρατείας, προστασία απο λαμόγια κτλ.

Hastaroth":3osq22ft said:
Καλύτερα λοιπόν που το εγχείρημα διακόπηκε,ώστε και το ΥΕΝ να πάψη να ασχολήται μέ τά τού αέρος και να αφιερωθή στο πώς θά έχουμε βαπόρια γιά τά νησιά,γιατί αυτό είναι το αντικείμενό του και όχι τά αεροπλάνα-έστω καί μέ πλωτήρες....

Το ΥΕΝ έχει αποδείξει πολλάκις την ανικανότητά του. Δεν χρειάζονταν τα υδροπλάνα για να το καταλάβουμε και ούτε φυσικά περιμένω προσωπικά κάτι καλλίτερο.

Sorry για το μακροσκελές αλλά έπρεπε.
Πάντα χωρίς κακίες και υπονοούμενα και πάντα φυσικά με σεβασμό στους συμφορουμίτες.
Και φυσικά αν όποιος έχει κάτι περισσότερο, ευπρόσδεκτος.
 
Re: Air Sea Lines

Κάπως περιληπτικά,διότι ταυτόχρονα κάνω και δουλειά στο γραφείο:

1.Τώρα απο που βγαίνει το συμπέρασμα οτι ήταν ανοργάνωτοι, αμελέτητοι και ανέφικτοι δεν το καταλαβαίνω.
Δύο πολύ γνωστά μέλη τού forum,οι κ.κ. GP707 καί seven4seven,ταξίδεψαν μέ την εταιρεία αυτή και έχουν γράψει και trip report.Διάβασέ το και θά καταλάβης.Δέν νομίζω η ASL νά είχε βάλει "στό σημάδι" μόνο αυτούς γιά να ταλαιπωρήση.
Εξ ού καί η αντίδρασή τους,λίγα posts πιό πάνω,επί τώ ακούσματι τού κλεισίματος τής εταιρείας αυτής.

2.κάποιοι άλλοι που "ασχολούνται"με τα επιδοτούμενα σίγουρα ασχολήθηκαν. Μέχρι και η Ολυμπιακή κυνήγησε την Air Sea στην Κάλυμνο.
Οι "επιδοτούμενοι" ακτοπλόοι σίγουρα ΔΕΝ ασχολήθηκαν.Από αλλού επιδοτούνται οι ναυτιλιακές εταιρείες,από αλλού οι αεροπορικές.Αλλιώς οι ακτοπλόοι θά είχαν κυνηγήσει και την ΟΑ.
Η Ολυμπιακή,εφ'όσον η γραμμή τής Καλύμνου είναι αεροπορικώς "επιδοτούμενη",κι'εφ'όσον έχει κατακυρωθεί στην ΟΑ,θά κυνηγούσε τούς πάντες-καί καλά θά έκανε.Ας απελευθέρωνε την γραμμή η ΥΠΑ καί θά βλέπαμε άν η ΟΑ θά κυνηγούσε κανέναν.
Ούτως ή άλλως,άν γινόταν κάτι τέτοιο,οι επιβάτες σίγουρα θά προτιμούσαν να πάνε μέ τα Dashάκια τής ΟΑ παρά μέ το πρα-πρά τής ASL όπου κινδυνεύουν να τά κάνουν επάνω τους-κυριολεκτικώς,επειδή τό πρά-πρά δέν έχει τουαλέττες...

3. Αλλά η γνώμη εκατοντάδων χιλιάδων νησιωτών ήταν άλλη και μάλιστα οι περισσότεροι τα ανέμεναν σαν σανίδα σωτηρίας
Σωστά έκαναν και τά ανέμεναν,αλλά οι πλείστοι εκ τών "εκατοντάδων χιλιάδων νησιωτών" δέν έχουν δεί υδροπλάνο ούτε στόν ύπνο τους,οπότε δέν μπορούν να εκτιμήσουν κατά πόσον ένα τέτοιο μέσον είναι κατάλληλο γι'αυτούς,όταν βλέπουν οτι πολλές φορές ακόμα και τά βαπόρια αδυνατούν να "πιάσουν" στά -κατ'ευφημισμόν- λιμάνια τους.

4.ούτε νομίζω ότι μια μέρα ο συγκεκριμένος είπε "ά τι κάνουμε τώρα? πάμε να πετάξουμε κατι μύρια που περισσεύουν στο home".
Ο συγκεκριμένος,επειδή είχε την εμπειρία τού Καναδά μέ τίς πάμπολλες λίμνες καί την ήδη υπάρχουσα από δεκαετιών νομοθετική εμπειρία κλπ,νόμιζε οτι και στην Ελλάδα τό Αιγαίο κάτι τέτοιο είναι.

Οσο γιά τά περί γραφειοκρατίας,δέν έχεις άδικο στά περισσότερα σημεία,αλλά κάποια στιγμή πρέπει να αλλάξη αυτή η ιστορία.Δέν μπορεί να επιτρέπεται η λειτουργία κάποιων επιχειρηματικών μονάδων ίσως και επί χρόνια και ξαφνικά να ανακαλύπτουμε οτι τόσον καιρό όλα γίνονταν χωρίς νομοθετικό πλαίσιο,χωρίς σωστές προδιαγραφές κλπ.Στην περίπτωση τών υδροπλάνων,π.χ. έχεις υπ'όψιν σου οτι αυτά υπάγονται στο..ΥΕΝ (που βάσει νομοθετικής διάταξης τά θεωρεί πλωτά μέσα μέ πτέρυγες) και όχι στην ΥΠΑ (αφού,αντιθέτως,είναι εναέρια μέσα μέ πλωτήρες);Εχεις αναρωτηθεί ποιός άραγε θά έκανε air traffic control στά υδατοδρόμια (που υπάγονται και αυτά στό ΥΕΝ,άρα στην δικαιοδοσία τών λιμενικών);Τί θά συνέβαινε άν π.χ. γινόταν μιά σύγκρουση υδροπλάνου μέ πλοίο έξω από κάποιο λιμάνι τού Αιγαίου;Ποιός θά ήταν αρμόδιος νά διερευνήση το συμβάν;η -καθ'ύλην κατάλληλη-Επιτροπή Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων (αφού το υδροπλάνο είναι πτητικό μέσο) ή η -καθ'ύλην ακατάλληλη- Επιτροπή Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (αφού η λειτουργία τού υδροπλάνου υπάγεται στό ΥΕΝ);

Συνοψίζοντας,επαναλαμβάνω οτι δέν αρκεί νά θέλη κάποιος να επενδύση χρόνο και χρήμα σέ κάτι,πρέπει να είναι σίγουρος οτι αυτό το κάτι μπορεί να "πιάση" στην συγκεκριμένη χώρα,νά λειτουργήση σωστά κάτω από τίς αντικειμενικές συνθήκες τής χώρας αυτής και -εφ'όσον αυτό το κάτι είναι κατάλληλο γιά την συγκεκριμένη χώρα,νά υπάρχη εξ αρχής το κατάλληλο νομοθετικό πλαίσιο (το οποίο χρειάζεται πολυετή μελέτη και σχεδιασμό καί δέν δημιουργείται από την μιά μέρα στην άλλη,ακόμα και εκεί που ΔΕΝ υπάρχει γραφειοκρατία...).
 
Re: Air Sea Lines

Φίλε ΟΑ701 σε γενικές γραμμές, έχεις απόλυτο δίκιο. Στην μικρή αυτή χώρα που ζούμε, υπάρχει ωχαδερφισμός, συμφέροντα, γραφειοκρατία, μεγαλοκαρχαρίες κλπ. Το θέμα που εξηγεί ο Hastaroth, κατά τη γνώμη μου πολύ σωστά και περιγραφικά, είναι πως για το θέμα των υδροπλάνων, τα παραπάνω δεν θα μπορούσαν να παίξουν ρόλο. Ακόμα κι αν στη χώρα μας ήταν όλα τέλεια, αλτρουισμός, έλλειψη γραφειοκρατίας, αξιοκρατία, σωστή αξιοποίηση πόρων, κονδυλίων και μέσων, πάλι υδροπλάνα δεν θα είχαμε. Όχι ότι κάτι κάνουμε λάθος, απλά το Αιγαίο είναι μία από τις δυσκολότερες θάλασσες. Για πλοία και για "πλοία".
Αυτό που θέλω να ρωτήσω, είναι για το SX-GIK. Για ποιό λόγο το πήραν στην Harbour Air Malta? Για περιηγήσεις? Γιατί για μεταφορές μεταξύ λιμανιών της Μάλτας δεν προσφέρεται....
 
Re: Air Sea Lines

Δεν ξέρω ρε παιδιά...Δεν ξέρω.
Μου είναι δύσκολο να πιστέψω οτι ενας επιχειρηματίας και μάλιστα πετυχημένος την πάτησε έτσι. Δεν πετάς λεφτά εύκολα σε τέτοια εγχειρήματα και ειδικά κάποιος που τα έχει βγάλει στο εξωτερικό δλδ είναι familiar με όλα τα στάδια στησίματος και λειτουργίας μιας επιχείρησης.
Δύο πραγματάκια έτσι συμπληρωματικά...
1) Όποιος είναι νησιώτης και δη απο μικρό νησί θα καταλάβει γιατί τα περιμέναν και ας μην ήξεραν. Χίλιες φορές θα τα προτιμούσαν απο κάτι απίθανα καράβια που έκαναν (και ακόμα κάνουν) δρομολόγια.
2) Για την γραφειοκρατία και γενικά για τις εκάστοτε κυβερνήσεις που είναι υπεύθυνες για τον σχεδιασμό ή ακόμα και τον προσανατολισμό μιας χώρας δεν θέλω να επεκταθώ καθώς υπάρχει ο κίνδυνος της γραφικότητας. Ωστώσο επισημαίνω οτι σε πολλά θέματα αν δεν υπήρχε η Ε.Ε να τα βρούμε έτοιμα και νομοθετημένα και να τα κάνουμε απλά copy-paste (με παραθυράκια όμως για τους δικούς μας) ακόμα θα τσακωνόμασταν.
3) Τέλος, επειδή αναφέρθηκα σε άγονα και σε ακτοπλόους θέλω να πω ότι δεν πήγαν τυχαία στο ΥΕΝ τα υδροπλάνα κατα την άποψη μου αφου ήταν ενα μέτρο πίεσης στους διάφορους εφοπλιστές ώστε να σοβαρευτούν λίγο. Μη ξεχνάμε οτι επιδοτούμενες δεν είναι μόνο οι κύριες γραμμές αλλά π.χ. και οι ενδοδωδεκανησιακές δλδ μικρότερες αποστάσεις με λιγότερους εν δυνάμει επιβάτες αλλά με διόλου ευκαταφρόνητες επιδοτήσεις.

Κλείνοντας, και μιας και νησιώτης, νομίζω ειναι καλύτερα να έχεις 50 υδροπλάνα και να πετάνε σε μικρές αποστάσεις έστω και όποτε το επιτρέπει ο καιρός παρά να περιμένεις 1 άντε 2 φορές την εβδομάδα τον σκυλοπνίχτη και να σε πιάνει και απαγορευτικό κατα την διάρκεια του 30ώρου ταξιδιού ΚΤΕΛ που κάνουν τα καράβια. Και βέβαια όποιος ρωτήσει πως θα εφοδιάζονται τα νησιά, πολύ απλά απαντώ με αντίστοιχα επιδοτούμενα δρομολόγια ΚΤΕΛ αλλά απο Ρο-Ρο.

Y.Γ
Ευχαριστώ πάντως για την ωραία κουβέντα καθώς και την ανάπτυξη του θέματος απο διαφορετικές σκοπιές όμορφα και πολιτισμένα. :great:
Over and out...
 
Re: Air Sea Lines

Hastaroth":8z76r7ps said:
1.Τώρα απο που βγαίνει το συμπέρασμα οτι ήταν ανοργάνωτοι, αμελέτητοι και ανέφικτοι δεν το καταλαβαίνω.
Δύο πολύ γνωστά μέλη τού forum,οι κ.κ. GP707 καί seven4seven,ταξίδεψαν μέ την εταιρεία αυτή και έχουν γράψει και trip report.Διάβασέ το και θά καταλάβης.Δέν νομίζω η ASL νά είχε βάλει "στό σημάδι" μόνο αυτούς γιά να ταλαιπωρήση.
Εξ ού καί η αντίδρασή τους,λίγα posts πιό πάνω,επί τώ ακούσματι τού κλεισίματος τής εταιρείας αυτής.
Και επειδή κάποιοι ταξίδεψαν μία φορά και έμειναν δυσαρεστημένοι σημαίνει ότι ήταν μόνιμο φαινόμενο?
Ή ότι έκαναν καλά και το κλείσανε το μαγαζί? Έτσι, ελαφρά τη καρδία?
Αν και είχα την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο τριπ ριπορτ έμεινε μισό, μην μου πεις ότι έχασα τον κόλαφο ?!
 
Re: Air Sea Lines

OA701":2vyd8h1l said:
Δεν ξέρω ρε παιδιά...Δεν ξέρω.
Μου είναι δύσκολο να πιστέψω οτι ενας επιχειρηματίας και μάλιστα πετυχημένος την πάτησε έτσι. Δεν πετάς λεφτά εύκολα σε τέτοια εγχειρήματα και ειδικά κάποιος που τα έχει βγάλει στο εξωτερικό δλδ είναι familiar με όλα τα στάδια στησίματος και λειτουργίας μιας επιχείρησης.

Κανένα στήσιμο και καμμιά επιχείρηση δέν μοιάζει απόλυτα μέ κάποιο άλλο,έστω καί στον ίδιο χώρο.

Αυτός που έκανε τό εγχείρημα στο εξωτερικό,δέν το έκανε στήν θάλασσα τού Αιγαίου,αλλά στίς ήρεμες λίμνες τού Καναδά.Αλλο τό ένα,άλλο το άλλο.

Αυτός που έκανε τό εγχείρημα στό εξωτερικό,δέν το έκανε στην Ελλάδα όπου κάθε νόμος έχει οκτακόσια παραθυράκια και όπου στό πρός ψήφισιν νομοσχέδιο γιά την έρευνα και την ανάπτυξη περιλαμβάνεται και τροπολογία γιά την πρόσληψη σιτιστή ελεφάντων στόν ζωολογικό κήπο Κάτω Αγουλινίτσας.Τό έκανε στον Καναδά,όπου οι νόμοι είναι σαφείς,καθολικής ισχύος και όπου το κοινοβούλιο είναι θεσμός και όχι βολεψάδικο.


OA701":2vyd8h1l said:
1) Όποιος είναι νησιώτης και δη απο μικρό νησί θα καταλάβει γιατί τα περιμέναν και ας μην ήξεραν. Χίλιες φορές θα τα προτιμούσαν απο κάτι απίθανα καράβια που έκαναν (και ακόμα κάνουν) δρομολόγια.
Εγώ που δέν είμαι νησιώτης καταλαβαίνω τί σημαίνει να κατοικής σ'ένα μέρος απ'όπου μπορείς να φύγης μόνο κολυμπώντας ή πετώντας.Ωστόσο,όταν ακόμα και τά "απίθανα" αλλά πάντως μεγάλα καράβια δυσκολεύονται να δέσουν σ'ένα λιμάνι,πόσο μάλλον δυσκολεύονται περισσότερο τά "μή απίθανα" αλλά μικρά υδροπλανάκια.
Αν,λοιπόν,τό ΥΕΝ αντί να ασχολήται μέ τά υδροπλάνα ασχολιόταν να εξασφαλίση πόρους ώστε νά μετατρέψη τά κεφαλόμωλα σέ πραγματικά λιμάνια,τότε τά πλοία δέν θά είχαν πρόβλημα να έρχωνται στά νησιά καί πέντε φορές τήν ημέρα...

OA701":2vyd8h1l said:
2) Για την γραφειοκρατία και γενικά για τις εκάστοτε κυβερνήσεις που είναι υπεύθυνες για τον σχεδιασμό ή ακόμα και τον προσανατολισμό μιας χώρας δεν θέλω να επεκταθώ καθώς υπάρχει ο κίνδυνος της γραφικότητας. Ωστώσο επισημαίνω οτι σε πολλά θέματα αν δεν υπήρχε η Ε.Ε να τα βρούμε έτοιμα και νομοθετημένα και να τα κάνουμε απλά copy-paste (με παραθυράκια όμως για τους δικούς μας) ακόμα θα τσακωνόμασταν.

Σ'αυτό συμφωνώ,αλλά δέν ξέρω άν στό θέμα τών υδροπλάνων φοβάμαι πως ούτε η Ε.Ε. θά μπορούσε να κάνη κάτι,καθώς δέν υπάρχει αξιόλογη κυκλοφορία υδροπλάνων (καί πάντως όχι σέ scheduled πτήσεις) στήν Ευρώπη.

OA701":2vyd8h1l said:
3) Τέλος, επειδή αναφέρθηκα σε άγονα και σε ακτοπλόους θέλω να πω ότι δεν πήγαν τυχαία στο ΥΕΝ τα υδροπλάνα κατα την άποψη μου αφου ήταν ενα μέτρο πίεσης στους διάφορους εφοπλιστές ώστε να σοβαρευτούν λίγο. Μη ξεχνάμε οτι επιδοτούμενες δεν είναι μόνο οι κύριες γραμμές αλλά π.χ. και οι ενδοδωδεκανησιακές δλδ μικρότερες αποστάσεις με λιγότερους εν δυνάμει επιβάτες αλλά με διόλου ευκαταφρόνητες επιδοτήσεις.

Δέν νομίζω οτι η "σοβαροποίηση" τών εφοπλιστών μπορεί να επιτευχθή μέ την υπαγωγή στο ΥΕΝ ενός μεταφορικού μέσου που δέν έχει σχέση μέ την ναυτιλία.Οσο γιά τίς ενδονησιωτικές γραμμές εν γένει,υπάρχουν άλλοι τρόποι (π.χ.ενθάρρυνση εφοπλιστών γιά την δημιουργία μικρών "περιφερειακών" ακτοπλοϊκών εταιρειών καί ενίσχυση υπαρχουσών κλπ.).Αλλωστε,οι ίδιες οι συνθήκες ανταγωνισμού μεταξύ τών εφοπλιστών τους αναγκάζουν να είναι σοβαροί-όποιος δέν είναι,βλέπει τά βαπόρια του αραγμένα στούς ντόκους (καί υπάρχουν ούκ ολίγα παραδείγματα στην ακτοπλοϊα μας).

OA701":2vyd8h1l said:
Κλείνοντας, και μιας και νησιώτης, νομίζω ειναι καλύτερα να έχεις 50 υδροπλάνα και να πετάνε σε μικρές αποστάσεις έστω και όποτε το επιτρέπει ο καιρός παρά να περιμένεις 1 άντε 2 φορές την εβδομάδα τον σκυλοπνίχτη και να σε πιάνει και απαγορευτικό κατα την διάρκεια του 30ώρου ταξιδιού ΚΤΕΛ που κάνουν τα καράβια. Και βέβαια όποιος ρωτήσει πως θα εφοδιάζονται τα νησιά, πολύ απλά απαντώ με αντίστοιχα επιδοτούμενα δρομολόγια ΚΤΕΛ αλλά απο Ρο-Ρο.
Ισχύουν εδώ αυτά που έγραψα πιό πάνω γιά μικρές περιφερειακές ακτοπλοϊκές εταιρείες,έπειδή θά λειτουργούν ώς "feeder lines" τών κύριων γραμμών (που έτσι θά κάνουν συχνότερα δρομολόγια,αφού δέν θα είναι υποχρεωμένες να πιάνουν σέ κάθε νησίδιο και βραχονησίδα μέ αποτέλεσμα π.χ. τό Πειραιάς-Ρόδος νά γίνεται 30 ώρες αντί γιά 6-7.Τό να έχης 50 υδροπλάνα και να πετάνε π.χ. στην Ανάφη καί την Αμοργό δέκα μέρες τόν μήνα επειδή τότε μόνο δέν έχει αέρα και κύμα και μπορεί να κάτση το υδροπλάνο στην θάλασσα,είναι κατά την γνώμη μου άσκοπο.Οσο γιά τους σκυλοπνίχτες,άς ασχοληθή το ΥΕΝ να θεσπίση κίνητρα γιά τους ακτοπλόους νά φέρουν καινούργια -ή έστω μικρότερης ηλικίας- βαπόρια καί άς ελέγχη οτι γίνεται η σωστή συντήρηση στά πλοία,αντί να ασχολήται μέ τό τί θά κάνουν τά υδροπλάνα καί άν οι χειριστές τους θά θεωρούνται αεροπόροι ή ναυτικοί...

OA701":2vyd8h1l said:
Y.Γ
Ευχαριστώ πάντως για την ωραία κουβέντα καθώς και την ανάπτυξη του θέματος απο διαφορετικές σκοπιές όμορφα και πολιτισμένα. :great:
Over and out...

Συμφωνώ και επαυξάνω.Καμμιά μάζωξη όμως,πότε θά κάνουμε βρέ παιδιά;
 
Re: Air Sea Lines

MindTraveller":1fpy4faw said:
Hastaroth":1fpy4faw said:
1.Τώρα απο που βγαίνει το συμπέρασμα οτι ήταν ανοργάνωτοι, αμελέτητοι και ανέφικτοι δεν το καταλαβαίνω.
Δύο πολύ γνωστά μέλη τού forum,οι κ.κ. GP707 καί seven4seven,ταξίδεψαν μέ την εταιρεία αυτή και έχουν γράψει και trip report.Διάβασέ το και θά καταλάβης.Δέν νομίζω η ASL νά είχε βάλει "στό σημάδι" μόνο αυτούς γιά να ταλαιπωρήση.
Εξ ού καί η αντίδρασή τους,λίγα posts πιό πάνω,επί τώ ακούσματι τού κλεισίματος τής εταιρείας αυτής.
Και επειδή κάποιοι ταξίδεψαν μία φορά και έμειναν δυσαρεστημένοι σημαίνει ότι ήταν μόνιμο φαινόμενο?
Εσύ θεωρείς οτι η ASL ταλαιπώρησε μόνο αυτούς και τους υπόλοιπους τους είχε στά μπαμπάκια;

MindTraveller":1fpy4faw said:
Ή ότι έκαναν καλά και το κλείσανε το μαγαζί? Έτσι, ελαφρά τη καρδία?
Εφ'όσον ο τρόπος που δούλευαν ήταν τόσο πρόχειρος,ναί,καλώς το έκλεισαν το μαγαζί.

MindTraveller":1fpy4faw said:
Αν και είχα την εντύπωση ότι το συγκεκριμένο τριπ ριπορτ έμεινε μισό, μην μου πεις ότι έχασα τον κόλαφο ?!

Αυτά που διάβασα εγώ πάντως,ήταν αρκετά γιά να προτιμήσω,άν ποτέ πάω στούς Παξούς,νά πάρω το διαπόντιο βαποράκι από την Κέρκυρα παρά το πραπρά (που δέν έχει και τουαλέττα...).
 
Re: Air Sea Lines

Hastaroth":ur3isiel said:
MindTraveller":ur3isiel said:
Και επειδή κάποιοι ταξίδεψαν μία φορά και έμειναν δυσαρεστημένοι σημαίνει ότι ήταν μόνιμο φαινόμενο?
θεωρείς οτι η ASL ταλαιπώρησε μόνο αυτούς και τους υπόλοιπους τους είχε στά μπαμπάκια;
Η ανταπάντηση με ερώτηση δεν είναι απάντηση.
Αλλά για να σου απαντήσω, λαμβάνοντας το συγκεκριμένο περιστατικό ως "ακραίο" ή υπερβολικά παρουσιασμένο, και χωρίς να υποστηρίζω ότι η ΑΣΛ δεν είχε 'προβλήματα', ναι, θεωρώ ότι ήταν μεμονωμένο.


Hastaroth":ur3isiel said:
Εφ'όσον ο τρόπος που δούλευαν ήταν τόσο πρόχειρος,
Εσύ έχεις ακούσει πολλά παρόμοια περιστατικά σχετικά με την ΑΣΛ ή το όλο επιχείρημα περι προχειρότητας βασίζεται σε μισό τριπ ριπορτ;


Hastaroth":ur3isiel said:
ναί,καλώς το έκλεισαν το μαγαζί.
Καλώς για ποιόν;


Hastaroth":ur3isiel said:
Αυτά που διάβασα εγώ πάντως,ήταν αρκετά γιά να προτιμήσω,άν ποτέ πάω στούς Παξούς,νά πάρω το διαπόντιο βαποράκι από την Κέρκυρα παρά το πραπρά (που δέν έχει και τουαλέτα...).
Δεν ήταν δα και τόσο μεγάλες οι αποστάσεις... ούτε και τα κτελ έχουν τουαλέτα μήπως είναι καλύτερα να σταματήσουν κ αυτά;
 
Re: Air Sea Lines

Λοιπόν,γιά να το λήξουμε το θέμα:

1.Το συγκεκριμένο περιστατικό έδειξε οτι η εταιρεία ήταν ανοργάνωτη,όχι οτι είχε απλώς κάποια προβλήματα στην οργάνωσή της.Οι άνθρωποι που έγραψαν το report ούτε ακραίοι είναι,ούτε υπερβολικοί-ο ένας μάλιστα είναι επαγγελματίας τού αεροπορικού χώρου.Συνεπώς έχω κάθε λόγο να τους πιστεύω και να μήν χρειάζωμαι άλλο trip report γιά να πεισθώ.

2. Καλώς έκλεισε,γιά τους τυχόν υποψήφιους επόμενους «ταλαίπωρους» επιβάτες.

3.Τά σύγχρονα ΚΤΕΛ έχουν καί τουαλέττες-καί τηλεόραση επίσης.Μερικά έχουν και μπάρ.Αλλά κι’άν δέν έχουν τουαλέττα,σέ περίπτωση που κάποιον επιβάτη τον πιάση «κόψιμο»,μπορεί το όχημα να σταματήση στην άκρη τού δρόμου γιά δυό-τρία λεπτά.Τό υδροπλάνο πού θά σταματήση,στό επόμενο σύννεφο;

Ούτως ή άλλως,η δική μου άποψη είναι οτι το προσφερόμενο «προϊόν» (υδροπλάνο) δέν είναι τεχνικά κατάλληλο γιά τήν χώρα μας.Ακόμα κι’άν είχε τίς ανέσεις τού A380,από την στιγμή που δέν μπορεί να «λειτουργήση» στίς γεωγραφικές συνθήκες τής Ελλάδας,τό ζήτημα έχει τελειώσει.Αυτά.
 
Top