H περιστροφή του κινητήρα, οδηγεί στην περιστροφή του κιβωτίου παρελκομένων (gear box). Ο άξονας του gear box, ο επονομαζόμενος στα περισσότερα άφη gear box drive shaft, περιστρέφεται συνεχώς, και πιθανή βλάβη του είναι σοβαρότατο emergency. Η περιστροφή αυτή, προκαλεί την περιστροφή μέσω γραναζιών, πολλών και διάφορων μηχανισμών. Ένας εξ αυτών, είναι και μία μικρή (σχετικά) μαγνητική ράβδος, η οποία περιστρέφεται διαμέσου ενός πηνίου. Η όλη διάταξη, ονομάζεται γεννήτρια. Την Τρίτη που επιστρέφω στη δουλειά, θα απενεργοποιήσω και τις δύο γεννήτριες του ελικοπτέρου, για να δω μην τυχόν επιφέρουν έστω και την απειροελάχιστη μείωση στην κατανάλωση καυσίμου.
Προσωπικά, δεν πιστεύω σε κάτι τέτοιο. Κατά πρώτον, δεν πιστεύω πως η ράβδος αυτή μπορεί να "δυσκολέψει" ούτε και στο απειροελάχιστο την περιστροφή του κινητήρα. Επίσης, η γεννήτρια περιστρέφεται
με σταθερές στροφές και παράγει
σταθερό έργο (σε Watt), ασχέτως κατανάλωσης. Τυχόν πλεόνασμα, αποθηκεύεται στις μπαταρίες του άφους, καθώς και στα TF (transformers) & TR (transformers-rectifiers) του άφους (το πρώτο ρίχνει την τάση της γεννήτριας από τα 300-400 volt τριφασικό σε 115 VoltAC, τιμή σύνηθη για πολλά όργανα του άφους, ενώ το δεύτερο μετατρέπει το εναλασσόμενο σε 24-28 VoltDC (συνεχές), για άλλους αποδέκτες. Σε πολλά αεροσκάφη, τα TRs & TFs έχουν και πυκνωτές (load capacitors) οι οποίοι και αποθηκεύουν ρεύμα για να έχουν συνεχή σταθερή και απρόσκοπτη λειτουργία και προστατεύουν τα ευαίσθητα κυκλώματα από overloads, voltage peaks & shortcuts. Οι κατασκευαστές των αεροσκαφών, υπολογίζουν τις καταναλώσεις και τοποθετούν τις κατάλληλες σε capacity μπαταρίες, ούτως ώστε να μην πάει χαμένος ο πλεονάζων φόρτος της γεννήτριας.
Οι αντιρρήσεις μου πηγάζουν από μεν τη δυσπιστία μου ως προς την δύναμη του accesory gear box main-drive shaft, από δε τη καλή μου επιστημονική κατάρτιση επί θεμάτων ηλεκτρικών συστημάτων αεροσκαφών. Παρόλα αυτά, νομίζω πως δεν μπορώ να αποδείξω 100% τα λεγόμενά μου, ούτε να αποδείξει κάποιος ότι κάνω λάθος, παρά μόνο αν παρουσιάσει πειραματικά δεδομένα που να παρουσιάζουν το αντίθετο. Ως τότε, εμμένω στη θέση μου και αναμένω την Τρίτη για την πειραματική απόδειξη, η οποία θα έλθει και βιντεοσκοπημένη. Σταματάω γιατί με έπιασε οίστρος και αύριο πρέπει να πάω από νωρίς τα παιδιά στη θάλασσα
Edit: Μόλις διάβασα την άποψη του Gonso, τον οποίο συνήθως εμπιστεύομαι σε τέτοια θέματα. Δεν αμφισβητώ λοιπόν το εγχειρίδιο όσον αφορά τον λόγο του dimming. Ισχύουν όμως όσα προανέφερα για τις παραισθήσεις, αλλά και την μη επίδραση του ρεύματος στην ισχύ του άφους. Εν αναμονή του πειράματος...
