Re: AΠΟΡΙΑ
oat_student":tcu55jv0 said:
Και η απορια μου ειναι οτι μολις εκλεισε την μπροστινη πορτα η αεροσυνοδος κουμπωσε μια κοκκκινη ταινια, διαγωνια στο παραθυρακι της πορτας.
Οι πόρτες των πολιτικών αεροσκαφών, έχουν τις γνωστές (φουσκωτές)τσουλήθρες εγκατάληψης του αεροσκάφους.
Αυτές είναι μέσα στο κάτω μέρος της πόρτας. Πρίν την τροχοδρόμηση, αυτές "οπλίζονται" από το πλήρωμα. Όταν είναι οπλισμένες, με το που θα ανοίξει η πόρτα, φουσκώνουν και δημιουργούν την τσουλήθρα. Μετά την άφιξη, αφοπλίζονται, ώστε να μπορέι να ανοίξει η πόρτα χωρίς να φουσκώσει η τσουλήθρα.
Στα περισσότερα αεροσκάφη νέας γεννιάς (Αιρμπάς, 747-300+, 757, 767, 777 κλπ), η τσουληθρα φουσκώνει (αν είναι οπλισμένη φυσικά) ΜΟΝΟ άν η πόρτα ανοιχτεί από μέσα. Αν πάει κάποιος να την ανοίξει απο έξω, θα αφοπλιστεί αυτομάτως και δεν θα ανοίξει η τσουλήθρα.
Στα 737 αυτό δεν ισχύει. Αν είναι οπλισμένη, και πάει κάποιος να ανοίξει την πόρτα απ'έξω, η τσουλήθρα θα φουσκώσει ( και μάλλον θα τον τραυματίσει κιόλας).
Γιαυτό τον λόγο τα πληρώματα καμπίνας του 737, μόλις οπλίσουν την πόρτα, βάζουν και την κορδέλα, ώστε να την βλέπει από το παραθυράκι κάποιος απ'εξω και να ξέρει ότι η πόρτα είναι οπλισμένη και να μην την ανοίξει.
Όλο αυτό το σκηνικό είναι λίγο απομεινάρη του παρελθόντος, όπου οι υπάλληλοι του αεροδρομίου που έβαζαν την σκάλα, ανέβαιναν πάνω και άνοιγαν την πόρτα του αεροπλάνου. Τώρα αυτά έχουν κοπεί. Αν βέβαια ένα αεροπλάνο φτάσει στην φυσούνα και ο υπάλληλος δει καπνούς να βγαίνουν από μέσα, δεν δει κίνηση από μέσα να ανοίγει η πόρτα, και πάρει την πρωτοβουλία να ανοίξει την πόρτα, άμα δει την κορδέλα , θα προφυλαχτεί κάπως να μήν του έρθει ο "αερόσακος" στην μούρη.