aakunz
Concorde-Class-Member
- Εγγραφή
- 27/09/2003
- Μηνύματα
- 4.243
- Likes
- 2.551
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- GRL
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGKC
Είμαι βαθύτατα συγκινημένος που επιστρέφω στο αγαπημένο μου thread του trip reporting, με ένα προ-πανδημίας ταξίδι, που υπό άλλες συνθήκες δε θα σας περιέγραφα, αλλά η διαιτολόγος μού έκοψε τα επιδόρπια και θυμήθηκα εκείνη την ωραία ganache που είχα φάει σε μία από τις πτήσεις εκείνου του ταξιδιού.
Μπορείτε να βρείτε το πρώτο μέρος του ταξιδιού μου εδώ, γιατί τότε βαριόμουν τόσο πολύ να ανοίξω νέο τόπικ για να σας περιγράψω μία πτήση με την airBaltic και είχα παρεισφρήσει στο τριπ ρηπόρτ του μέλους Air Namibia (σαν εκείνα τα έντομα που βάζουν τα αυγά τους μέσα στο σώμα άλλων εντόμων-ξενιστών ή τα facehuggers στις ταινίες Alien).
Η Λετονία ήταν για μένα μία μικρή αποκάλυψη. Η Ρίγα είναι μια άκρως συμπαθητική και όμορφη πόλη, με μακρά ιστορία, ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική και βάση για εξορμήσεις σε υπέροχα δάση και χωριά. Σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο της πόλης, βρίσκεται το υπέροχο πάρκο Mežaparks, ενώ αν σας αρέσει περισσότερο η ιστορία μπορείτε να επισκεφθείτε το Μουσείο της Κατοχής της Λετονίας, που αυτήν την εποχή βρίσκεται σε φάση μεταφοράς σε νέο κτήριο.
Όπως ενδεχομένως είδατε εδώ, για τη μετάβαση είχα επιλέξει την airBaltic, που αν εξαιρέσει κανείς το ότι έφευγε και έφτανε μέσα στο άγριο χάραμα, αποτελεί μία τίμια, αξιόπιστη και πολύ καλή επιλογή. Επειδή όμως στην επιστροφή δε βόλευε καθόλου, τη λύση ήρθε να δώσει η Turkish Airlines, που αλωνίζει γενικώς στις Βαλτικές Δημοκρατίες και την Ανατολική Ευρώπη και προσφέρει λογικές one-way τιμές και δε ζητάει ένα νεφρό για να σε φέρει πίσω.
«Αν δε σε πάει τραίνο, τότε σε πάει το transfer». Έχω μία ιδιαίτερη προτίμηση στα μέσα σταθερής τροχιάς για τις μετακινήσεις από το αεροδρόμιο προς το κέντρο μιας πόλης: σταθερά δρομολόγια, άνεση, εύκολη πρόσβαση. Προς το παρόν η Ρίγα δε διαθέτει αυτήν την επιλογή, έτσι προτίμησα να κλείσω ένα transfer για να έχω εξασφαλισμένη συνέπεια και άνεση.
Το αεροδρόμιο της Ρίγας είναι συμπαθητικό και λειτουργικό και ο διαχειριστής του είναι η τουρκική TAV, η οποία φαίνεται ότι κάνει καλύτερη δουλειά σε σχέση με τη δουλειά που κάνει στην Τουρκία (έξω-πάμε-καλά). Το αεροδρόμιο είναι η βάση της airBaltic και φαίνεται παντού, από τις διαφημίσεις σε χρώμα lime. Αλλά τι μας νοιάζει εμάς η airBaltic, όταν απόψε θα μας πάρει και θα μας σηκώσει τη THY και θα μας πάει στη νέα της βάση. «Αν δε μπορείς να πάρεις upfront, τότε πάρε τέρμα πίσω» μου είχε πει ο Άγιος Αιρμπάσιος, όταν είχε εμφανιστεί στον ύπνο μου. Τον άκουσα κι επέλεξα την 30Α. Πού νά ‘ξερα… Το check-in ήταν γρήγορο (δεν υπήρχαν τότε PLF, EUDCC και αρρώστιες) κι είχα αρκετό χώρο να εξερευνήσω το τέρμιναλ, το οποίο διέθετε μέχρι και ξαπλώστρες με θέα την πίστα.
Λέμε πάντα για το πλαστικοποιημένο κουρελόχαρτο, που λέγεται «Ελληνική Ταυτότητα» ότι αποτελεί εγγυημένα λόγο να σε ταλαιπωρήσουν στον έλεγχο διαβατηρίων μιας ευρωπαϊκής χώρας, αλλά μη νομίζετε ότι το Ελληνικό Διαβατήριο δεν αντιμετωπίζεται κι αυτό με κάποια καχυποψία και παρά το ότι πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου ταξιδιωτικού εγγράφου και όχι ενός εγγράφου που εκδίδεται με τις ίδιες προδιαγραφές με εκείνες της εποχής που έγραφε επάνω «Βασίλειον της Ελλάδος».
Η ώρα πέρασε με αραλίκι στις ξαπλώστρες. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να περάσει σε ένα regional ανατολικοευρωπαϊκό αεροδρόμιο;
Πτήση: TK1776 // Οκτώβριος 2019 // 1855-2215
Γρήγορη, αδιάφορη επιβίβαση στο TC-JRY, γνωστό και σαν Τζέρι, ηλικίας 7 περίπου ετών την εποχή της πτήσης. Ένα αδιάφορο A321, από κείνα που μόλις φτάσεις στον προορισμό σου, ξεχνάς ότι τα πέταξες, με το όνομα Beyoğlu (Πέρα) της ομορφότερης ίσως συνοικίας της Κωνσταντινούπολης, την οποία ποτέ δεν ξεχνάς γιατί έχεις περάσει εκεί κάποιες από τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής σου.
Στο πλήρωμα υπερίσχυαν οι άνδρες. Η πληρότητα στις πίσω σειρές ήταν πολύ χαμηλή, το δερμάτινο κάθισμα άνετο, οι αποστάσεις αξιοπρεπώς γενναιόδωρες και ολόκληρη η τριάδα δική μου για αραλίκι. Την ίδια εποχή που η Αιγαίου έπαιζε το safety demo με τον Αντετοκούμπο (που για τις ανάγκες του βίντεο καθόταν σε 60άρι seat pitch), η THY είχε προσλάβει τα εκνευριστικότατα ανθρωπάκια της LEGO για να παίξουν στο αντίστοιχο δικό της (προφανώς γιατί κι ο τελευταίος ηλίθιος σελέμπριτι είχε καταλάβει ότι «σέιφτι» και «τουρκ χαβά» είναι έννοιες που δεν τα πάνε πολύ καλά μεταξύ τους και ενδέχεται να σε εκθέσουν ανεπανόρθωτα (όπως τότε που έτρεχαν άρον-άρον να κατεβάσουν τις διαφημίσεις με τον Κέβιν Κόστνερ, μετά τα δράματα στο Πόλντερμπααν). Βέβαια, ελλείψει άλλων σελέμπριτιζ, την ίδια εποχή η ΤΗΥ σπονσοράριζε την εκπομπή του Κοκλώνη, που πρέπει να είναι ο μόνος Έλληνας που φόρεσε φέσι σε Τούρκους. Καταδικάζουμε το φέσι απ’ όπου κι αν προέρχεται. Φυλάξτε κάπου αυτές τις κακές σκέψεις που έκανα, για να δείτε πώς με τιμώρησε ο Αλλάχ.
Στην απέναντι τριάδα, ένα ευτυχισμένο ζευγάρι πενηντάρηδων Ρώσων βολευόταν στα άνετα καθίσματα, κρατιόντουσαν χέρι-χέρι, αντάλλασσαν φιλάκια και λοιπά και μπράβο τους.
Τροχοδρόμηση, μπλα μπλα μπλα ροτέισον μπλα μπλα μπλα, άνοδος με μικρές διορθώσεις μπλα μπλα μπλα κι από κάτω μας η νυχτερινή Ρίγα που ποτέ δεν είδαμε λόγω νεφώσεων οπότε μην περιμένετε άλλες περιγραφές από το τι είδα.
Τα φώτα για τις ζώνες σβήνουν, εκείνα της καμπίνας ανάβουν κι έρχεται η ώρα για το γεύμα. Όπως πάντα, η ΤΗΥ δε σε άφηνε ποτέ παραπονεμένο σε αυτό το κομμάτι. Οι επιλογές ήταν «κοτόπουλο με κάτι» και «ζυμαρικά με κάτι», συνοδευόμενα από μία σαλατούλα με λευκό τυρί και για επιδόρπιο ganache σοκολάτας με κομματάκια καραμέλας. Επέλεξα ένα Sauvignon Blanc Ancyra της Kavaklidere του 2019 (καταπληκτική χρονιά αν είσαι κρασί, ό,τι χειρότερο αν είσαι ο Αμαζόνιος ή κάτοικος του Hong Kong ή λέγεσαι Theresa May). Σε κάθε περίπτωση, το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για όλους μας κι όχι μόνο για τα κρασιά (απλά δεν το ξέραμε).
Οι ερωτευμένοι απέναντι πήραν κι αυτοί από ένα κόκκινο, απλά μάλλον δεν τους έφτασε και στην πορεία μάλλον αποφάσισαν να προσθέσουν στην πτήση κι ένα add-on οινογνωσίας, διότι είναι γνωστό ότι οι ταννίνες του Syrah σου ανοίγουν την όρεξη για ακόμα περισσότερο. Έτσι τα δύο syrah έγιναν σύντομα τέσσερα, γιατί όπως είναι γνωστό οι Τούρκοι είναι γενικώς φιλόξενος λαός (αρκεί να μην είσαι Κούρδος ή Κύπριος) και είναι πέραν του δέοντος περιποιητικοί με τους ξένους. Θέλει κι άλλο κρασί ο μουστερής; Δώστου. Τι; Έχουν ήδη πιει από δύο ο καθένας; Δεν πειράζει, δώστους άλλα δύο…
Κάπου εκεί φαινόταν ότι είχε αρχίσει να χάνεται (ελαφρώς) ο έλεγχος και τη θέση του έπαιρνε η μυρωδιά του μπεκρή-μεζέ ενώ το χέρι-με-χέρι είχε αρχίσει να γίνεται χέρι-με-άλλες-ερωτογενείς-ζώνες-της-ανατομίας ενώ παράλληλα ακούγονταν και κάποια «ντα», «νιετ», γελάκια και «αχ παζαλούιστα νιε» (έλα τώρα που δε θες). Την ίδια στιγμή, ένα έβδομο μπουκάλι κρασί προσγειωνόταν στο τραπεζάκι (τρεις ώρες είναι η πτήση). Στο επόμενο πέρασμα του φροντιστή, τον σταματώ και του λέω «προσέξτε, οι απέναντι είναι μεθυσμένοι» για να πάρω ένα “don’t worry, it’s under control”. Δεν ξέρω τι περίμενε για να θεωρηθεί ότι η κατάσταση ήταν εκτός ελέγχου.
Μείνετε μαζί μας για να διαβάσετε…
τη συνέχεια της πτήσης
την πρώτη μας επαφή με το νέο αεροδρόμιο της Κωνσταντινούπολης και το αναπόφευκτο θάψιμό του
Μπορείτε να βρείτε το πρώτο μέρος του ταξιδιού μου εδώ, γιατί τότε βαριόμουν τόσο πολύ να ανοίξω νέο τόπικ για να σας περιγράψω μία πτήση με την airBaltic και είχα παρεισφρήσει στο τριπ ρηπόρτ του μέλους Air Namibia (σαν εκείνα τα έντομα που βάζουν τα αυγά τους μέσα στο σώμα άλλων εντόμων-ξενιστών ή τα facehuggers στις ταινίες Alien).
Η Λετονία ήταν για μένα μία μικρή αποκάλυψη. Η Ρίγα είναι μια άκρως συμπαθητική και όμορφη πόλη, με μακρά ιστορία, ενδιαφέρουσα αρχιτεκτονική και βάση για εξορμήσεις σε υπέροχα δάση και χωριά. Σε απόσταση λίγων λεπτών από το κέντρο της πόλης, βρίσκεται το υπέροχο πάρκο Mežaparks, ενώ αν σας αρέσει περισσότερο η ιστορία μπορείτε να επισκεφθείτε το Μουσείο της Κατοχής της Λετονίας, που αυτήν την εποχή βρίσκεται σε φάση μεταφοράς σε νέο κτήριο.
Όπως ενδεχομένως είδατε εδώ, για τη μετάβαση είχα επιλέξει την airBaltic, που αν εξαιρέσει κανείς το ότι έφευγε και έφτανε μέσα στο άγριο χάραμα, αποτελεί μία τίμια, αξιόπιστη και πολύ καλή επιλογή. Επειδή όμως στην επιστροφή δε βόλευε καθόλου, τη λύση ήρθε να δώσει η Turkish Airlines, που αλωνίζει γενικώς στις Βαλτικές Δημοκρατίες και την Ανατολική Ευρώπη και προσφέρει λογικές one-way τιμές και δε ζητάει ένα νεφρό για να σε φέρει πίσω.
«Αν δε σε πάει τραίνο, τότε σε πάει το transfer». Έχω μία ιδιαίτερη προτίμηση στα μέσα σταθερής τροχιάς για τις μετακινήσεις από το αεροδρόμιο προς το κέντρο μιας πόλης: σταθερά δρομολόγια, άνεση, εύκολη πρόσβαση. Προς το παρόν η Ρίγα δε διαθέτει αυτήν την επιλογή, έτσι προτίμησα να κλείσω ένα transfer για να έχω εξασφαλισμένη συνέπεια και άνεση.
Το αεροδρόμιο της Ρίγας είναι συμπαθητικό και λειτουργικό και ο διαχειριστής του είναι η τουρκική TAV, η οποία φαίνεται ότι κάνει καλύτερη δουλειά σε σχέση με τη δουλειά που κάνει στην Τουρκία (έξω-πάμε-καλά). Το αεροδρόμιο είναι η βάση της airBaltic και φαίνεται παντού, από τις διαφημίσεις σε χρώμα lime. Αλλά τι μας νοιάζει εμάς η airBaltic, όταν απόψε θα μας πάρει και θα μας σηκώσει τη THY και θα μας πάει στη νέα της βάση. «Αν δε μπορείς να πάρεις upfront, τότε πάρε τέρμα πίσω» μου είχε πει ο Άγιος Αιρμπάσιος, όταν είχε εμφανιστεί στον ύπνο μου. Τον άκουσα κι επέλεξα την 30Α. Πού νά ‘ξερα… Το check-in ήταν γρήγορο (δεν υπήρχαν τότε PLF, EUDCC και αρρώστιες) κι είχα αρκετό χώρο να εξερευνήσω το τέρμιναλ, το οποίο διέθετε μέχρι και ξαπλώστρες με θέα την πίστα.
Λέμε πάντα για το πλαστικοποιημένο κουρελόχαρτο, που λέγεται «Ελληνική Ταυτότητα» ότι αποτελεί εγγυημένα λόγο να σε ταλαιπωρήσουν στον έλεγχο διαβατηρίων μιας ευρωπαϊκής χώρας, αλλά μη νομίζετε ότι το Ελληνικό Διαβατήριο δεν αντιμετωπίζεται κι αυτό με κάποια καχυποψία και παρά το ότι πληροί τις προδιαγραφές ενός σύγχρονου ταξιδιωτικού εγγράφου και όχι ενός εγγράφου που εκδίδεται με τις ίδιες προδιαγραφές με εκείνες της εποχής που έγραφε επάνω «Βασίλειον της Ελλάδος».
Η ώρα πέρασε με αραλίκι στις ξαπλώστρες. Πώς αλλιώς θα μπορούσε να περάσει σε ένα regional ανατολικοευρωπαϊκό αεροδρόμιο;
Πτήση: TK1776 // Οκτώβριος 2019 // 1855-2215
Γρήγορη, αδιάφορη επιβίβαση στο TC-JRY, γνωστό και σαν Τζέρι, ηλικίας 7 περίπου ετών την εποχή της πτήσης. Ένα αδιάφορο A321, από κείνα που μόλις φτάσεις στον προορισμό σου, ξεχνάς ότι τα πέταξες, με το όνομα Beyoğlu (Πέρα) της ομορφότερης ίσως συνοικίας της Κωνσταντινούπολης, την οποία ποτέ δεν ξεχνάς γιατί έχεις περάσει εκεί κάποιες από τις πιο όμορφες στιγμές της ζωής σου.
Στο πλήρωμα υπερίσχυαν οι άνδρες. Η πληρότητα στις πίσω σειρές ήταν πολύ χαμηλή, το δερμάτινο κάθισμα άνετο, οι αποστάσεις αξιοπρεπώς γενναιόδωρες και ολόκληρη η τριάδα δική μου για αραλίκι. Την ίδια εποχή που η Αιγαίου έπαιζε το safety demo με τον Αντετοκούμπο (που για τις ανάγκες του βίντεο καθόταν σε 60άρι seat pitch), η THY είχε προσλάβει τα εκνευριστικότατα ανθρωπάκια της LEGO για να παίξουν στο αντίστοιχο δικό της (προφανώς γιατί κι ο τελευταίος ηλίθιος σελέμπριτι είχε καταλάβει ότι «σέιφτι» και «τουρκ χαβά» είναι έννοιες που δεν τα πάνε πολύ καλά μεταξύ τους και ενδέχεται να σε εκθέσουν ανεπανόρθωτα (όπως τότε που έτρεχαν άρον-άρον να κατεβάσουν τις διαφημίσεις με τον Κέβιν Κόστνερ, μετά τα δράματα στο Πόλντερμπααν). Βέβαια, ελλείψει άλλων σελέμπριτιζ, την ίδια εποχή η ΤΗΥ σπονσοράριζε την εκπομπή του Κοκλώνη, που πρέπει να είναι ο μόνος Έλληνας που φόρεσε φέσι σε Τούρκους. Καταδικάζουμε το φέσι απ’ όπου κι αν προέρχεται. Φυλάξτε κάπου αυτές τις κακές σκέψεις που έκανα, για να δείτε πώς με τιμώρησε ο Αλλάχ.
Στην απέναντι τριάδα, ένα ευτυχισμένο ζευγάρι πενηντάρηδων Ρώσων βολευόταν στα άνετα καθίσματα, κρατιόντουσαν χέρι-χέρι, αντάλλασσαν φιλάκια και λοιπά και μπράβο τους.
Τροχοδρόμηση, μπλα μπλα μπλα ροτέισον μπλα μπλα μπλα, άνοδος με μικρές διορθώσεις μπλα μπλα μπλα κι από κάτω μας η νυχτερινή Ρίγα που ποτέ δεν είδαμε λόγω νεφώσεων οπότε μην περιμένετε άλλες περιγραφές από το τι είδα.
Τα φώτα για τις ζώνες σβήνουν, εκείνα της καμπίνας ανάβουν κι έρχεται η ώρα για το γεύμα. Όπως πάντα, η ΤΗΥ δε σε άφηνε ποτέ παραπονεμένο σε αυτό το κομμάτι. Οι επιλογές ήταν «κοτόπουλο με κάτι» και «ζυμαρικά με κάτι», συνοδευόμενα από μία σαλατούλα με λευκό τυρί και για επιδόρπιο ganache σοκολάτας με κομματάκια καραμέλας. Επέλεξα ένα Sauvignon Blanc Ancyra της Kavaklidere του 2019 (καταπληκτική χρονιά αν είσαι κρασί, ό,τι χειρότερο αν είσαι ο Αμαζόνιος ή κάτοικος του Hong Kong ή λέγεσαι Theresa May). Σε κάθε περίπτωση, το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά για όλους μας κι όχι μόνο για τα κρασιά (απλά δεν το ξέραμε).
Οι ερωτευμένοι απέναντι πήραν κι αυτοί από ένα κόκκινο, απλά μάλλον δεν τους έφτασε και στην πορεία μάλλον αποφάσισαν να προσθέσουν στην πτήση κι ένα add-on οινογνωσίας, διότι είναι γνωστό ότι οι ταννίνες του Syrah σου ανοίγουν την όρεξη για ακόμα περισσότερο. Έτσι τα δύο syrah έγιναν σύντομα τέσσερα, γιατί όπως είναι γνωστό οι Τούρκοι είναι γενικώς φιλόξενος λαός (αρκεί να μην είσαι Κούρδος ή Κύπριος) και είναι πέραν του δέοντος περιποιητικοί με τους ξένους. Θέλει κι άλλο κρασί ο μουστερής; Δώστου. Τι; Έχουν ήδη πιει από δύο ο καθένας; Δεν πειράζει, δώστους άλλα δύο…
Κάπου εκεί φαινόταν ότι είχε αρχίσει να χάνεται (ελαφρώς) ο έλεγχος και τη θέση του έπαιρνε η μυρωδιά του μπεκρή-μεζέ ενώ το χέρι-με-χέρι είχε αρχίσει να γίνεται χέρι-με-άλλες-ερωτογενείς-ζώνες-της-ανατομίας ενώ παράλληλα ακούγονταν και κάποια «ντα», «νιετ», γελάκια και «αχ παζαλούιστα νιε» (έλα τώρα που δε θες). Την ίδια στιγμή, ένα έβδομο μπουκάλι κρασί προσγειωνόταν στο τραπεζάκι (τρεις ώρες είναι η πτήση). Στο επόμενο πέρασμα του φροντιστή, τον σταματώ και του λέω «προσέξτε, οι απέναντι είναι μεθυσμένοι» για να πάρω ένα “don’t worry, it’s under control”. Δεν ξέρω τι περίμενε για να θεωρηθεί ότι η κατάσταση ήταν εκτός ελέγχου.
Μείνετε μαζί μας για να διαβάσετε…

