Υπερελαφρά (ΥΠΑΜ), ασφάλεια & εκπαίδευση

ULMfligher

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
04/06/2009
Μηνύματα
10
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
OAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Συζήτηση γύρω απο την ασφάλεια των Υπερελαφρών Πτητικών μηχανών. Ασφάλεια υπό προυποθέσεις.
 
Re: ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΑ (ΥΠΑΜ) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Μπορεις να γινεις λιγο πιο συγκεκριμένος
 
Re: ΥΠΕΡΕΛΑΦΡΑ (ΥΠΑΜ) ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Οι υπερελαφρές πτητικές μηχανές δεν υπάγονται στους κανονισμούς της Γενικής Αεροπορίας. Η εκπαίδευση στο θεωρητικό μέρος δεν είναι επαρκής. Και το πιο επικίνδυνο απ'ολα είναι οτι η συντήρηση αφήνεται επι της ουσίας στη διακριτική ευχέρεια του χειριστή/ ιδιοκτήτη. Με αφορμή το πρόσφατο γεγονός στην Κωπαίδα την Κυριακή 31/5/ 2009 ( πτώση του Atec 321 Faeta OK-JUG 19 και το μοιραίο θάνατο των 2 χειριστών του), μα και άλλα πολλά παρόμοια στον Ελλαδικό χώρο και το εξωτερικό, σκέφτηκα να ανοίξω αυτο το θέμα για να μοιραστούμε τη γνώμη και τις εμπειρίες άλλων χειριστών υπερελαφρών.
 
πως λέγονται στα αγγλικά ώστε να δω κάνα βιντεάκι;
 
Ultra Light Aircrafts, αλλά αν βάλεις και τον τύπο αυτού που έπεσε (Atec 321) θα βρεις βιντεάκια.
Η συζήτηση είναι μεγάλη. Το θέμα με έχει απασχολήσει αρκετά στο παρελθόν. Θα επανέλθω επί του θέματος όταν βρω χρόνο. Μόλις γύρισα από 8 μέρες ταξίδι σε ένα κάτεργο που λέγεται Rhodos Palace, με κάτι άθλιες πισίνες ολυμπιακών διαστάσεων (καλά, το μέγεθός τους δεν είναι μεγάλο, αλλά η θέα από τις πισίνες είναι ολυμπιακών διαστάσεων :mrgreen: ) και δεν έχω χρόνο....
 
Καλή ξεκουραση vasdel, πρεπει να ξεπατώθηκες απο την κούραση :cool: Οσον αφορά στην ασφάλεια των υπερελαφρών,
το ζήτημα είναι οτι οι απαιτήσεις απο πλευράς χειρισμού και συντήρησης θα έπρεπε να είναι ιδιαίτερα απαιτητικές.
Η ουσία είναι οτι ένω πρόκειται για αεροσκάφη με ίδιες ώς και καλύτερες επιδόσεις και δυνατότητες απο τα μονοκινητήρια light aircrafts της γενικής αεροπορίας, και ενώ εμπλέκονται εξίσου στις διαδικασίες εναέριας κυκλοφορίας, δεν υπάρχει κάποιος φορέας που να πιστοποιεί τη συντήρηση, αλλά ούτε και άρτια εκπαιδευμένοι χειριστές. Οσον αφορά στη συντήρηση, η ζωή του καθενός εξαρταται απο το μεράκι και την πείρα του ιδιοκτήτη η του φίλου του ιδιοκτήτη ο οποίος σαφώς χωρίς καμοία πιστοποίηση επισκευάζει τα ενλόγω αεροσκάφη. Εδώ θα πρέπει να καταστίσω σαφές οτι γίνονται τα τελευταία χρόνια συστηματικές και έντονες προσπάθειες για να βελτιωθεί αυτή η αποκαρδιοτική εικόνα. Ανθρώπους σαν το Γιώργο τον Παπαδόπουλο, υπεύθυνο του πεδίου προσγειώσεων ΔΗΜΗΤΡΑ στην Κωπαιδα ( εκει έγινε και το τελευταίο ατύχημα), που πραγματικά με πολλή αγάπη, μεράκι και ιδρώτα προσπαθούν να αλλάξουν αυτά τα δεδομένα.
Τώρα, αναφορικά με τις γνώσεις των νέων χειριστών ΥΠΑΜ στην Ελλάδα, το επίπεδο των θεωρητικών τους γνώσεων λόγω ελαστικότητας απο πλευράς της ΥΠΑ στην αξιολόγηση, φοβάμαι οτι αγγίζει τα όρια της επικινδυνότητας.
Τέλος να πούμε οτι ο Χειριστής του ΟΚ JUG 19 που κατέπεσε στην Κωπαίδα δεν συγκαταλέγεται στα παραπάνω, καθώς ήταν ενας εμπειρότατος χειριστής που πολλοί θα ζήλευαν.
 
Αν τά υπερελαφρά δέν υπάγονται στούς κανονισμούς τής Γενικής Αεροπορίας,αυτό σημαίνει οτι δέν απαιτείται να έχη κάποιος ένα πτυχίο (δηλαδή τουλάχιστον ένα PPL μέ δυνατότητα έστω γιά VFR) γιά νά πετάξη ένα τέτοιο αεροπλάνο;

Δηλαδή μπορώ να αγοράσω εγώ (όχι οτι έχω τά λεφτά,αλλά λέμε τώρα...) π.χ. ένα ATEC καί αφού διαβάσω προσεκτικά τό manual του (τά δημοσιεύει και στή σελίδα του ο κατασκευαστής),νά μπώ μέσα και βούρ γιά απογείωση;
 
Ο κανονισμός για τα πτυχία των υπερελαφρών ΄βγήκε το Μάιο του 2008. Μέχρι τότε, οι περισσότεροι χειριστές υπερελαφρών καθώς και ιδιοκτήτες ήταν κάτοχοι PPL και ανώτερων πτυχίων, που απλώς έψαχναν τρόπους για να πετούν πιο οικονομικούς και με λιγότερες δεσμεύσεις. Αυτό αφορά και στη συντήρηση. ΔΥστυχώς όμως, υπήρχαν και ακόμα υπάρχουν "χειριστές" που απλά πετούν επειδή τους έχει μάθει ένας φίλος, ξάδερφος κλπ. Το δε θέμα είναι οτι κάθε τέτοιο αεροσκάφος για να πετάξει δεν υπόκειται σε πιστοποιημενους κύκλους συντήρησης. Και δεν λέμε οτι είναι εύκολο κάποιος να διακινδυνδινέψει τη ζωή του επειδή δεν θέλει να ξοδέψει χρήματα στη συντήρηση, η άγνοια όμως είναι σε αυτές τις περιπτώσεις ο χειρότερος εχθρός. Τέλος πάντων, ο κανονισμός έχει εκδοθεί, οι σχολές στην Ελλάδα παίρνουν τα πράγματα πολύ σοβαρά και τα πράγματα πανε καλύτερα. Κανείς δεν λεει βεβαια οτι τα κενα δεν ειναι πολλα. ΓΙα παραδειγμα, η θεωριτικη εκπαιδευση μπορει να ειναι στις σχολες στην Ελλαδα πολυ σοβαρη με πολλες ωρες παρακολουθησης, και αρτια εκπαιδευμενους δασκαλους, η αποδοση ομως δεν αξιολογείται απο την ΥΠΑ οπως αξιολογειται στο PPL. Για παραδειγμα, η υλη των εξετασεων ειναι καθορισμενη, με... 200 ερωτησεις πολλαπλης επιλογης που ο εκπαιδευομενος προμηθευεται απο πριν!!!!! ( Ιντερνετ site ΥΠΑ). Μετα απο 2 μηνες θεωριας λοιπον, αξιολογειται αν αποστηθησε 200 ερωτησεις multiple choise.
Και οσο για το σχεδιασμο και την αεροναυτιλία, ας είναι καλα το GPS. Οσον αφορά στην εκτακτη ανάγκη, ας ειναι καλα το βαλλιστιοκο αλεξιπτωτο! Τα συμπερασματα δικα σας. Να ξεκαθαρίσουμε ασφαλως οτι υπαρχουν παρα πολλα θετικα οσον αφορα στα υπερελαφρα, και σε αυτο θα αναφερθω σε αλλη δημοσιευση.
:cool:
 
Αφού λοιπόν υπάρχει κανονισμός,πτυχία και σχολές για΄τά υπερελαφρά,δέν νομίζω οτι τίθεται θέμα "μή υπαγωγής τους σέ κανονισμούς".

Αυτό που αντιλαμβάνομαι εγώ είναι οτι απλώς οι απαιτήσεις τών κανονισμών αυτών είναι πιό "χαλαρές" (π.χ. ενδεχομένως δέν χρειάζεται να έχης medical ή άν έχης,μπορεί να κάνη τά "στραβά μάτια" -στην κυριολεξία- σε ολίγον στραβά μάια ή ολίγη υπέρταση ή κάποια άλλη ελαφρή σωματική ατέλεια).

Τώρα όσον αφορά τόν σχεδιαμό και αεροναυτιλία,GPS έχει καί το A380 αλλά θέλεις ένα χρόνο σχολείο μόνο γιά να μάθης τό κόκπιτ του.Τό οτι ένα υπερελαφρό έχει GPS δέν τό κάνει αυτομάτως κατάλληλο νά σέ πάη από την Αθήνα στό Τόκιο...

Επίσης,απ'ό,τι βλέπω,αξιολόγηση από την ΥΠΑ γίνεται,έστω καί με τίς 200 ερωτήσεις (που φαντάζομαι δέν προμηθεύεται ο εξεταζόμενος καί τίς σωστές απαντήσεις.αλλά καί άν τίς προμηθεύεται καί τίς έχει αποστηθίσει,πάλι κάτι έχει μάθει..)
 
Εγώ ακόμα δεν κατάλαβα. Χρειάζεσαι πτυχίο και άλλα πιστοποιητικά προκειμένου να πετάξεις με υπερελαφρό? Τι ακριβώς χρειάζεται αν όχι πτυχίο ΥΠΑ? Για ποιό λόγο να αμφισβητήσουμε την ικανότητα κάποιων, αν αυτοί έχουν αξιολογηθεί από πιστοποιημένο οργανισμό?
 
Top