AirNamibia
V.I.P.-Class-Member
- Εγγραφή
- 25/02/2016
- Μηνύματα
- 1.282
- Likes
- 240
- Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
- HVN
- Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
- LGTT
Αρκετά χρόνια είχα περιέργεια να επισκεφτώ τον οικολογικό τουριστικό προορισμό της Κεντρικής Αμερικής. Η Κόστα Ρίκα είναι ένας ανερχόμενος τουριστικός προορισμός (3 εκατ. τουρίστες επισκεφθήκαν την χώρα το 2017) έχει έκταση (51,100 km2) σχεδόν το 1/3 της Ελλάδος (131.957 km2).
Αρκετά χρόνια, παροδικά έψαχνα για εισιτήρια προς Σαν Χοσέ αλλά ήταν πανάκριβα, τυχαία μια μέρα βρήκα εισιτήριο ATH-SJO με επιστροφή, κόστους €650 με την Air Canada.
Τόσα χρόνια ταξιδεύω και ακόμη δεν έχω καταλάβει τον τρόπο που τιμολογούν τα εισιτήρια οι αεροπορικές εταιρείες. Μπορεί να παρακολουθείς τις τιμές των εισιτηρίων για καιρό και να είναι ακριβά και έτσι ξαφνικά να δεις εισιτήρια στο 1/2 του κόστους εισιτηρίων που ζητούσαν.
Μα λοταρία είναι το όλο άθλημα του travelling; ….
Οι επιλογές για SJO είναι με LH/Copa που ξεκινούν από €860 ή AF/Copa από €900 και συνήθως το κόστος εισιτηρίου των LH, Edelweiss, Condor, AF/KL είναι στα €1,100 και η εξωπραγματική ΒΑ στα €1,500.
Τέλος πάντων, με αυτό το κόστος εισιτηρίου δεν υπήρχαν και πολλές επιφυλάξεις αν και θα πετούσαμε με την rouge από ATH που ήταν λίγο τρομακτικό να πετάς με loco τόσες ώρες.
Από την άλλη ήταν πρόκληση να ταξιδεύσω και να έχω εμπειρία με την Air Canada.
Είχα ταξιδεύσει με την WestJet του Καναδά και είχα καλές εντυπώσεις οπότε περίμενα να είχα καλύτερες εντυπώσεις από τον εθνικό αερομεταφορέα του Καναδά και 8η Παγκοσμίως αεροπορική εταιρεία στον κόσμο σε αριθμό α/φ. (183 α/φ AC, 172 α/φ της AC Express και 50 α/φ ACrouge). Πάνω από 45 εκατ. επιβατών διακινήθηκε με την εταιρεία το 2016 και είχε load factor 82.5%.
Στην Skytrax έχει 4 αστέρια αλλά στις κριτικές επιβατών η βαθμολογία είναι 5 στα 10 και για την Rouge ακόμη χαμηλότερα στα 3 στα 10.
Η αγορά του εισιτηρίου έγινε από ιστοσελίδα εταιρείας τουριστικών υπηρεσιών και όταν έκανα την καταγραφή της κράτησης στη ιστοσελίδα στην Air Canada, όπου ενημέρωσα την κράτηση με τους αριθμούς μας των Miles & Bonus καθώς και με τον αριθμό διαβατηρίων και ηλεκτρονικής βίζα eTA (απαραίτητη προϋπόθεση πριν την ημέρα του ταξιδιού), ανακάλυψα ότι μπορείς να συμμετέχεις σε δημοπρασία για αναβάθμιση θέσης στην AC.
Με το που διάβασα ότι μπορώ να συμμετέχω στην δημοπρασία ανακουφίστηκα γιατί οι 10 ώρες 10 λεπτά στην πτήση ATH-YUL με την rouge μου φάνταζαν τρομακτικές. Μπορείς να ποντάρεις στη διαδικασία από €250/άτομο για αναβάθμιση στην πτήση από ATH-YUL από οικονομική θέση στην Business rouge (όπως την αποκαλούν). Επίσης στην επιστροφή από YYZ-MUC που θα πετούσαμε με Β787-9 θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε το ποντάρισμα από €225 για premium economy και από €440 για Business. Για τις πτήσεις YYZ-SJO και επιστροφή δεν μας ενδιέφερε η αναβάθμιση καθώς είναι 5 ωρών και 20 λεπτών πτήσεις, και δεν θυμάμαι από ποιο ποσόν μπορούσες να ποντάρεις.
Μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ (δεν το γνωρίζαμε τότε) εάν εγκριθεί το ποντάρισμά σας και γίνει η αναθύμηση τότε χάνεις τα μίλια που μπορεί να συγκέντρωνες στο miles & bonus γιατί η κράτηση της συγκεκριμένης πτήσης μεταπίπτει στη κατηγορία Ν όπου στην Α3 δεν δικαιούσαι μίλια. Αυτό δεν το γνωρίζαμε και κάναμε όνειρα ότι θα λαμβάναμε και περισσότερα μίλια καθώς η κατηγορία εισιτηρίου της οικονομικής ήταν Κ, όπου θα λαμβάναμε 25% των μιλίων.
Επίσης ΠΡΟΣΟΧΗ εάν εγκριθεί η αναβάθμιση, ΔΕΝ σημαίνει ότι έχεις πρόσβαση στο lounge της εταιρείας. Προσωπικά δεν μας ενδιέφερε καθώς αφού άνοιξε η Α3 lounge στην Non-Schengen περιοχή του ΑΤΗ θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το κουπόνι μου από το Silver status, ενώ στο YYZ θα είχαμε πρόσβαση στο Plaza Premium Lounge μέσω της Gold Amex.
Επίσης Προσοχή ΔΕΝ έχεις πρόσβαση ποια στα lounge της AC με την Gold Amex αλλά μόνο με την Platinum Amex (που δυστυχώς ΔΕΝ υπάρχει στην Ελλάδα). Τέλος μπορείς να πληρώσεις για την αναβάθμιση και με Amex.
Ας γυρίσουμε στη AC, η ιστοσελίδα τους δεν είναι user friendly, βρίσκεις την πληροφόρηση αλλά θέλει ψάξιμο. Επειδή είχαμε stop-over στο YYZ σου προσφέρει επιλογές ξενοδοχείων γύρο από το αεροδρόμιο σε καλές τιμές. Εμείς επιλέξαμε να μην χρησιμοποιήσουμε αυτή την υπηρεσία γιατί σε άλλη ιστοσελίδα ξενοδοχείων μαζεύουμε διανυκτερεύσεις όπου σε κάθε 10 διανυκτερεύσεις έχεις 1 free διανυκτέρευση.
Κατά την αγορά του εισιτηρίου η επιστροφή ήταν να γυρίσουμε μέσω ZRH, μερικές εβδομάδες μετά με ενημέρωσαν ότι θα γυρίζαμε 2 μέρες αργότερα καθώς η πτήση YYZ-ZRH εκείνη την ημέρα ακυρώθηκε και η επόμενη πτήση από SJO-YYZ ήταν μετά από 2 μέρες.
Δεν ήμουν ενθουσιασμένος με την επιλογή γιατί που θα έβρισκα 2 επιπλέον ημέρες αδείας από την εργασία μου, αλλά άρχισα να κάνω σχέδια που θα περνάγαμε τις 2 επιπλέον ημέρες, η επιλογή ήταν θαυμάσια Γουατεμάλα…..
Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την AC, είχα προτείνει στην εταιρεία ότι θέλαμε να γυρίσουμε την συγκεκριμένη μέρα από SJO στην ΑΤΗ αδιαφορώντας από τον Ευρωπαϊκό σταθμό. Έτσι και έγινε αποδέχθηκαν να γυρίσουμε μέσω MUC αντί ZRH. Φοβόμουνα μην μας βάλουν στην πτήση YYZ-ATH της rouge γιατί θα έχανα την εμπειρία του Β787-9 της AC, επίσης έκανα τον σταυρό μου μην μας βάλουν μέσω FRA η LHR γιατί εκεί χρησιμοποιούν Β777. Ευτυχώς στις 16/4/18 θα γυρίζαμε SJO-YYZ-MUC-ATH (με MUC-ATH με LH) οπότε Γουατεμάλα θα περιμένεις…τώρα ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε κάποτε Παναμά & Γουατεμάλα.
Έφτασαν οι 72 ώρες πριν την πτήση, οπότε περίμενα τα μαντάτα αν εγκρίθηκε η αναβάθμισή μας. όπερ και εγένετο, τα καταφέραμε με €250/’άτομο να μην πάμε steerage. Με το που ήλθε η ηλεκτρονική ενημέρωση είδαμε και τις θέσεις που είχαν επιλεχθεί. Μας είχαν στις 4 Η & Κ. Εγώ ο έξυπνος είχα την φαεινή ιδέα να αλλάξω τις θέσεις σε 1 Η & Κ αλλά μόλις είδα την διαρρύθμιση και πόσο κοντά στον τοίχο ήταν,
http://www.seatplans.com/airlines/air-c ... b767-300-6
αμέσως γύρισα στις 4 Η & Κ. Η άλλη απογοήτευση ήταν όταν έφτασαν οι 24 ώρες πριν την πτήση που ήθελα να κάνω επιλογή των θέσεων για YYZ και SJO. Καθώς η ΑΤΗ είναι δευτεράντζα δεν μπορείς να κάνεις e-check in.
Περίμενα 24 ώρες πριν την πτήση για YYZ αλλά δεν κατάφερνα να κάνω,
φτάνοντας στο YUL κατάφερα να κάνω e-check in για τις επόμενες πτήσεις, αν και στη κράτηση έπρεπε πάλι να βάλουμε τους αριθμούς των miles & bonus. Αν και φαινόντουσαν στην κράτηση - στο e-check in δεν φαινόντουσαν.
Επειδή άργησα δεν κατάφερα να βρω καλή θέση στην πτήση για YYZ με το Α330. Στην πτήση όμως για SJO τα κατάφερα να αλλάξω τις θέσεις μας για θέσεις περιοχής economy plus που είναι στις σειρές 12 έως 15 όπου τις χρεώνουν από C$50 αλλά στο e-check in όσες υπολείπονται τις διαθέτουν στους τζαμπατζήδες.
Φτάνουμε στο ΑΤΗ, παραδίδουμε τις βαλίτσες μας στο γκισέ business, υπήρχαν άλλα 2 γκισέ για τους επιβάτες οικονομικής. Τις βαλίτσες μας θα τις παραλαμβάναμε στο YYZ καθώς η πτήση μας για SJO ήταν την επόμενη ημέρα. Στο YYZ μπορείς να παραδόσεις βαλίτσες 4 ώρες πριν την πτήση, νωρίτερα δεν τις δέχονται.
Πριν φτάσουμε στο γκισέ μας ερώτησε μια υπάλληλος εάν είχαμε αντίγραφα των eTA και όταν απαντήσαμε θετικά μας έβαλε πράσινο αυτοκόλλητο στα διαβατήριά μας. Μετά τον έλεγχο των Ελληνικών διαβατηρίων από μηχανήματα (έβαλαν και στον ΑΤΗ ηλεκτρονικά μηχανήματα για έλεγχο Ε.Ε. διαβατηρίων)
πήγαμε για ψώνια καθώς είχαμε εκπτωτικό κουπόνι 10% από την ιστοσελίδα αγοράς του εισιτηρίου μας.
Κατευθυνθήκαμε στο lounge της Α3, το οποίον είναι σφηνωμένο δίπλα από της Swissport, ο χώρος πολύ μικρός αλλά ευχάριστος με τους έντονους χρωματισμούς.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25179
Η επίπλωση ήταν παρόμοια με αυτήν του lounge της περιοχής Schengen.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25180
Η επιλογή των φαγητών είναι η ίδια όπως του μεγάλου lounge
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25181
Οι τουαλέτες ήταν παρόμοιες με του μεγάλου lounge αλλά καθαρότερες καθώς ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25178
11:40 αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς την έξοδο αποβίβασης, 11:45 ακούσαμε στα μεγάφωνα του αεροδρομίου τα ονόματά μας που μας καλούσαν στην επιβίβαση. Είμασταν πολύ κοντά στην έξοδο όπου 2 υπάλληλοι μας έλεγξαν τα διαβατήρια πριν φτάσουμε στην έξοδο για τα μηχανήματα των καρτών επιβίβασης. Είμασταν οι τελευταίοι επιβάτες και 11:50 boarding was completed. Γιατί τόση βιασύνη δεν το κατάλαβα;
καθώς περιμέναμε μέχρι τις 12:00 που ήταν η καθορισμένη ώρα για να αναχωρήσουμε.
Το πλήρωμα νεανικό και ευγενέστατο, οι θέσεις ευχάριστες μόλις τακτοποιηθήκαμε, το πλήρωμα μας έφερε τα tablets για το IFE.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25159
Στις θέσεις μας περίμεναν 2 μπουκάλια νερό, μαξιλάρι με μη υφασμάτινο κάλυμμα και μπορντό κουβέρτα (ποιότητα οικονομικής σε άλλες εταιρείες) και πολύ απλά ακουστικά. Καθώς είμαι άγαρμπος είχα πετάξει κάτω το amenities kit και ζήτησα από την αεροσυνοδό άλλο, λέγοντας ότι δεν είχα. Ευγενέστατη μας έφερε άλλα 2. Μετά από λίγο συνειδητοποιώ τι είχα κάνει, αλλά καταλήξαμε να έχουμε 4 amenities kits.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25162
Το διάκενο των θέσεων ήταν ικανοποιητικό 37in
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25161
Με το που έκλεισαν την πόρτα του α/φ μέχρι να αρχίσουμε την τροχοδρόμηση, μας προσέφεραν ζεστές πετσέτες. Η καμπίνα business ήταν γεμάτη, άλλο ένα ζευγάρι ήταν Έλληνες οι υπόλοιποι 20 ήταν Καναδοί. Πόσοι ήταν σαν και εμάς;
Μετά την απογείωση μόλις οριζοντοποιήθηκε το α/φ άρχισαν να μας σερβίρουν το ποτό καλωσορίσματος, αφού μας είχαν στρώσει υφασμάτινο τραπεζομάντηλο.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25167
Υπήρχε μεγάλη επιλογή ποτών και αφρώδης οίνος αλλά προτίμησα ρούμι & κόλα.
Με το που τελείωσα το ποτό μου, έπρεπε να ελέγξω την τουαλέτα για να δω τι κρέμες υπήρχαν.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25166
Υπήρχαν 2 μπουκάλια (με σαπούνι και ενυδατική κρέμα), κολόνια δεν υπήρχε, μόνο υγρομάντίλα.
Συντόμως άρχισαν να μας σερβίρουν το κυρίως πιάτο. Στο menu διαβάσαμε τις επιλογές.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25163
Είχαμε επιλογή κοτόπουλου ή μακαρόνια. Από κρασιά (λευκό ή κόκκινο) Peyrals Γαλλίας.
Μετά το φαγητό ώρα για διασκέδαση στο IFE. Το tablet αρκετά δύσχρηστο, οι επιλογές των έργων αρκετές νομίζω 35 (δεν είμαι σίγουρος γιατί οι επιλογές αδιάφορες) εντυπωσιακή όμως οι επιλογές μεταφράσεων. Οι επιλογές των έργων ήταν σε: Γερμανικά, Ιαπωνικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κορεάτικά, Μανδαρινικά, Πορτογαλικά, Ρωσσικά. Φυσικά Αγγλικά και Γαλλικά ήταν οι επίσημες γλώσσες της αεροπορικής. Φεύγοντας από ΑΤΗ οι ανακοινώσεις ήταν στα Αγγλικά και Γαλλικά,
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25168
όσο πλησιάζοντας το Μοντρεάλ έγιναν στα Γαλλικά και Αγγλικά. Η επίδειξη σωστικών έγινε και στα Ελληνικά.
Μετά την παρακολούθηση 2 έργων, ώρα για ύπνο. Κοιμήθηκα αρκετά και έχασα την ευκαιρία να ζητήσω during flight snack. To B767 κούνησε λύγο πάνω από το Newfoundland. Με το που ξυπνήσαμε βλέπαμε χιονισμένα τοπία. Περίπου 1 ώρα πριν την προσγείωση μας προσέφεραν πρωινό (ποιο πολύ για pre-arrival snack το έλεγες) το οποίο αποτελούνταν από ένα κουτάκι Monty’s με κρεατόπιτα ή πίτα σπανάκι/φέτα Βρετανικής κατασκευής. Την ίδια εταιρεία χρησιμοποιεί και η LX για πρωινό στην οικονομική. Χυμό και καφέ σε πραγματική κούπα χωρίς το σήμα της εταιρείας.
Συμπέρασμα εμπειρίας Business rouge, ικανοποιητικό εάν προσέφεραν και κανονικό πρωινό θα ήταν ότι ήταν κάποτε η business class σε άλλες εταιρείες. Χωρίς όμως fancy cousin και εκλεκτά ποτά ούτε φρούτα για επιδόρπιο. Αν άξιζε τα λεφτά που ζητούν σε κανονικό εισιτήριο; Δεν νομίζω. Άξιζε τα επιπλέον €250; νομίζω με το που αποφεύγεις την οικονομική … ναι.
Με το που προσγειωθήκαμε μας είχαν προλάβει η RJ267 που θα συνέχιζε για Detroit, η LX086, QR763 και η CΑ879 και διάφορα α/φ της Air Transat από Καραϊβική.
Φοβόμουνα μήπως αργήσουμε στον έλεγχο διαβατηρίων καθώς είχαμε 1 ώρα και 20 λεπτά για μετεπιβίβαση. Στην αίθουσα ελέγχου υπάρχουν 3 κατευθύνσεις:
Για έξοδο προς Καναδά
Για μετεπιβιβάσεις για Καναδά
Για μετεπιβιβάσεις για ΗΠΑ.
Με το που κατευθύνεσαι στην περιοχή για μετεπιβιβάσεις Καναδά υπάρχουν μηχανήματα όπου σκανάρεις το διαβατήριό σου, σε φωτογραφίζει και σου εκδίδει μία απόδειξη. Ύστερα κατευθύνεσαι για φυσικό έλεγχο όπου μετά από μερικές ερωτήσεις σου σφραγίζουν το διαβατήριο και εξέρχεσαι στην περιοχή των αναχωρήσεων και τα μαγαζιά.
Φυσικά τα αεροδρόμιο είναι Smoke Free area.
Κατευθυνθήκαμε προς την έξοδο επιβίβασης η όλη διαδικασία μετεπιβίβασης ήταν λιγότερο από 30 λεπτά παρά της πολυκοσμίας αλλά υπήρχε σταθερή ροή επιβατών προς τον έλεγχο. Καναδοί και ξένοι πέρναγαν από τον ίδιο έλεγχο. Μόνο 18,2 εκατ. επιβάτες μετακινήθηκαν στο YUL εντός του 2017.
Σε λίγο η συνέχεια……….
Αρκετά χρόνια, παροδικά έψαχνα για εισιτήρια προς Σαν Χοσέ αλλά ήταν πανάκριβα, τυχαία μια μέρα βρήκα εισιτήριο ATH-SJO με επιστροφή, κόστους €650 με την Air Canada.
Τόσα χρόνια ταξιδεύω και ακόμη δεν έχω καταλάβει τον τρόπο που τιμολογούν τα εισιτήρια οι αεροπορικές εταιρείες. Μπορεί να παρακολουθείς τις τιμές των εισιτηρίων για καιρό και να είναι ακριβά και έτσι ξαφνικά να δεις εισιτήρια στο 1/2 του κόστους εισιτηρίων που ζητούσαν.
Μα λοταρία είναι το όλο άθλημα του travelling; ….

Οι επιλογές για SJO είναι με LH/Copa που ξεκινούν από €860 ή AF/Copa από €900 και συνήθως το κόστος εισιτηρίου των LH, Edelweiss, Condor, AF/KL είναι στα €1,100 και η εξωπραγματική ΒΑ στα €1,500.
Τέλος πάντων, με αυτό το κόστος εισιτηρίου δεν υπήρχαν και πολλές επιφυλάξεις αν και θα πετούσαμε με την rouge από ATH που ήταν λίγο τρομακτικό να πετάς με loco τόσες ώρες.
Από την άλλη ήταν πρόκληση να ταξιδεύσω και να έχω εμπειρία με την Air Canada.
Είχα ταξιδεύσει με την WestJet του Καναδά και είχα καλές εντυπώσεις οπότε περίμενα να είχα καλύτερες εντυπώσεις από τον εθνικό αερομεταφορέα του Καναδά και 8η Παγκοσμίως αεροπορική εταιρεία στον κόσμο σε αριθμό α/φ. (183 α/φ AC, 172 α/φ της AC Express και 50 α/φ ACrouge). Πάνω από 45 εκατ. επιβατών διακινήθηκε με την εταιρεία το 2016 και είχε load factor 82.5%.
Στην Skytrax έχει 4 αστέρια αλλά στις κριτικές επιβατών η βαθμολογία είναι 5 στα 10 και για την Rouge ακόμη χαμηλότερα στα 3 στα 10.
Η αγορά του εισιτηρίου έγινε από ιστοσελίδα εταιρείας τουριστικών υπηρεσιών και όταν έκανα την καταγραφή της κράτησης στη ιστοσελίδα στην Air Canada, όπου ενημέρωσα την κράτηση με τους αριθμούς μας των Miles & Bonus καθώς και με τον αριθμό διαβατηρίων και ηλεκτρονικής βίζα eTA (απαραίτητη προϋπόθεση πριν την ημέρα του ταξιδιού), ανακάλυψα ότι μπορείς να συμμετέχεις σε δημοπρασία για αναβάθμιση θέσης στην AC.
Με το που διάβασα ότι μπορώ να συμμετέχω στην δημοπρασία ανακουφίστηκα γιατί οι 10 ώρες 10 λεπτά στην πτήση ATH-YUL με την rouge μου φάνταζαν τρομακτικές. Μπορείς να ποντάρεις στη διαδικασία από €250/άτομο για αναβάθμιση στην πτήση από ATH-YUL από οικονομική θέση στην Business rouge (όπως την αποκαλούν). Επίσης στην επιστροφή από YYZ-MUC που θα πετούσαμε με Β787-9 θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε το ποντάρισμα από €225 για premium economy και από €440 για Business. Για τις πτήσεις YYZ-SJO και επιστροφή δεν μας ενδιέφερε η αναβάθμιση καθώς είναι 5 ωρών και 20 λεπτών πτήσεις, και δεν θυμάμαι από ποιο ποσόν μπορούσες να ποντάρεις.
Μεγάλη ΠΡΟΣΟΧΗ (δεν το γνωρίζαμε τότε) εάν εγκριθεί το ποντάρισμά σας και γίνει η αναθύμηση τότε χάνεις τα μίλια που μπορεί να συγκέντρωνες στο miles & bonus γιατί η κράτηση της συγκεκριμένης πτήσης μεταπίπτει στη κατηγορία Ν όπου στην Α3 δεν δικαιούσαι μίλια. Αυτό δεν το γνωρίζαμε και κάναμε όνειρα ότι θα λαμβάναμε και περισσότερα μίλια καθώς η κατηγορία εισιτηρίου της οικονομικής ήταν Κ, όπου θα λαμβάναμε 25% των μιλίων.
Επίσης ΠΡΟΣΟΧΗ εάν εγκριθεί η αναβάθμιση, ΔΕΝ σημαίνει ότι έχεις πρόσβαση στο lounge της εταιρείας. Προσωπικά δεν μας ενδιέφερε καθώς αφού άνοιξε η Α3 lounge στην Non-Schengen περιοχή του ΑΤΗ θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε το κουπόνι μου από το Silver status, ενώ στο YYZ θα είχαμε πρόσβαση στο Plaza Premium Lounge μέσω της Gold Amex.
Επίσης Προσοχή ΔΕΝ έχεις πρόσβαση ποια στα lounge της AC με την Gold Amex αλλά μόνο με την Platinum Amex (που δυστυχώς ΔΕΝ υπάρχει στην Ελλάδα). Τέλος μπορείς να πληρώσεις για την αναβάθμιση και με Amex.
Ας γυρίσουμε στη AC, η ιστοσελίδα τους δεν είναι user friendly, βρίσκεις την πληροφόρηση αλλά θέλει ψάξιμο. Επειδή είχαμε stop-over στο YYZ σου προσφέρει επιλογές ξενοδοχείων γύρο από το αεροδρόμιο σε καλές τιμές. Εμείς επιλέξαμε να μην χρησιμοποιήσουμε αυτή την υπηρεσία γιατί σε άλλη ιστοσελίδα ξενοδοχείων μαζεύουμε διανυκτερεύσεις όπου σε κάθε 10 διανυκτερεύσεις έχεις 1 free διανυκτέρευση.
Κατά την αγορά του εισιτηρίου η επιστροφή ήταν να γυρίσουμε μέσω ZRH, μερικές εβδομάδες μετά με ενημέρωσαν ότι θα γυρίζαμε 2 μέρες αργότερα καθώς η πτήση YYZ-ZRH εκείνη την ημέρα ακυρώθηκε και η επόμενη πτήση από SJO-YYZ ήταν μετά από 2 μέρες.
Δεν ήμουν ενθουσιασμένος με την επιλογή γιατί που θα έβρισκα 2 επιπλέον ημέρες αδείας από την εργασία μου, αλλά άρχισα να κάνω σχέδια που θα περνάγαμε τις 2 επιπλέον ημέρες, η επιλογή ήταν θαυμάσια Γουατεμάλα…..

Κατά την διάρκεια των διαπραγματεύσεων με την AC, είχα προτείνει στην εταιρεία ότι θέλαμε να γυρίσουμε την συγκεκριμένη μέρα από SJO στην ΑΤΗ αδιαφορώντας από τον Ευρωπαϊκό σταθμό. Έτσι και έγινε αποδέχθηκαν να γυρίσουμε μέσω MUC αντί ZRH. Φοβόμουνα μην μας βάλουν στην πτήση YYZ-ATH της rouge γιατί θα έχανα την εμπειρία του Β787-9 της AC, επίσης έκανα τον σταυρό μου μην μας βάλουν μέσω FRA η LHR γιατί εκεί χρησιμοποιούν Β777. Ευτυχώς στις 16/4/18 θα γυρίζαμε SJO-YYZ-MUC-ATH (με MUC-ATH με LH) οπότε Γουατεμάλα θα περιμένεις…τώρα ΠΡΕΠΕΙ να κάνουμε κάποτε Παναμά & Γουατεμάλα.

Έφτασαν οι 72 ώρες πριν την πτήση, οπότε περίμενα τα μαντάτα αν εγκρίθηκε η αναβάθμισή μας. όπερ και εγένετο, τα καταφέραμε με €250/’άτομο να μην πάμε steerage. Με το που ήλθε η ηλεκτρονική ενημέρωση είδαμε και τις θέσεις που είχαν επιλεχθεί. Μας είχαν στις 4 Η & Κ. Εγώ ο έξυπνος είχα την φαεινή ιδέα να αλλάξω τις θέσεις σε 1 Η & Κ αλλά μόλις είδα την διαρρύθμιση και πόσο κοντά στον τοίχο ήταν,
http://www.seatplans.com/airlines/air-c ... b767-300-6
αμέσως γύρισα στις 4 Η & Κ. Η άλλη απογοήτευση ήταν όταν έφτασαν οι 24 ώρες πριν την πτήση που ήθελα να κάνω επιλογή των θέσεων για YYZ και SJO. Καθώς η ΑΤΗ είναι δευτεράντζα δεν μπορείς να κάνεις e-check in.


Επειδή άργησα δεν κατάφερα να βρω καλή θέση στην πτήση για YYZ με το Α330. Στην πτήση όμως για SJO τα κατάφερα να αλλάξω τις θέσεις μας για θέσεις περιοχής economy plus που είναι στις σειρές 12 έως 15 όπου τις χρεώνουν από C$50 αλλά στο e-check in όσες υπολείπονται τις διαθέτουν στους τζαμπατζήδες.
Φτάνουμε στο ΑΤΗ, παραδίδουμε τις βαλίτσες μας στο γκισέ business, υπήρχαν άλλα 2 γκισέ για τους επιβάτες οικονομικής. Τις βαλίτσες μας θα τις παραλαμβάναμε στο YYZ καθώς η πτήση μας για SJO ήταν την επόμενη ημέρα. Στο YYZ μπορείς να παραδόσεις βαλίτσες 4 ώρες πριν την πτήση, νωρίτερα δεν τις δέχονται.


Κατευθυνθήκαμε στο lounge της Α3, το οποίον είναι σφηνωμένο δίπλα από της Swissport, ο χώρος πολύ μικρός αλλά ευχάριστος με τους έντονους χρωματισμούς.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25179
Η επίπλωση ήταν παρόμοια με αυτήν του lounge της περιοχής Schengen.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25180
Η επιλογή των φαγητών είναι η ίδια όπως του μεγάλου lounge
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25181
Οι τουαλέτες ήταν παρόμοιες με του μεγάλου lounge αλλά καθαρότερες καθώς ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25178
11:40 αρχίσαμε να κατευθυνόμαστε προς την έξοδο αποβίβασης, 11:45 ακούσαμε στα μεγάφωνα του αεροδρομίου τα ονόματά μας που μας καλούσαν στην επιβίβαση. Είμασταν πολύ κοντά στην έξοδο όπου 2 υπάλληλοι μας έλεγξαν τα διαβατήρια πριν φτάσουμε στην έξοδο για τα μηχανήματα των καρτών επιβίβασης. Είμασταν οι τελευταίοι επιβάτες και 11:50 boarding was completed. Γιατί τόση βιασύνη δεν το κατάλαβα;

Το πλήρωμα νεανικό και ευγενέστατο, οι θέσεις ευχάριστες μόλις τακτοποιηθήκαμε, το πλήρωμα μας έφερε τα tablets για το IFE.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25159
Στις θέσεις μας περίμεναν 2 μπουκάλια νερό, μαξιλάρι με μη υφασμάτινο κάλυμμα και μπορντό κουβέρτα (ποιότητα οικονομικής σε άλλες εταιρείες) και πολύ απλά ακουστικά. Καθώς είμαι άγαρμπος είχα πετάξει κάτω το amenities kit και ζήτησα από την αεροσυνοδό άλλο, λέγοντας ότι δεν είχα. Ευγενέστατη μας έφερε άλλα 2. Μετά από λίγο συνειδητοποιώ τι είχα κάνει, αλλά καταλήξαμε να έχουμε 4 amenities kits.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25162
Το διάκενο των θέσεων ήταν ικανοποιητικό 37in
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25161
Με το που έκλεισαν την πόρτα του α/φ μέχρι να αρχίσουμε την τροχοδρόμηση, μας προσέφεραν ζεστές πετσέτες. Η καμπίνα business ήταν γεμάτη, άλλο ένα ζευγάρι ήταν Έλληνες οι υπόλοιποι 20 ήταν Καναδοί. Πόσοι ήταν σαν και εμάς;

Μετά την απογείωση μόλις οριζοντοποιήθηκε το α/φ άρχισαν να μας σερβίρουν το ποτό καλωσορίσματος, αφού μας είχαν στρώσει υφασμάτινο τραπεζομάντηλο.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25167
Υπήρχε μεγάλη επιλογή ποτών και αφρώδης οίνος αλλά προτίμησα ρούμι & κόλα.

Με το που τελείωσα το ποτό μου, έπρεπε να ελέγξω την τουαλέτα για να δω τι κρέμες υπήρχαν.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25166
Υπήρχαν 2 μπουκάλια (με σαπούνι και ενυδατική κρέμα), κολόνια δεν υπήρχε, μόνο υγρομάντίλα.
Συντόμως άρχισαν να μας σερβίρουν το κυρίως πιάτο. Στο menu διαβάσαμε τις επιλογές.
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25163
Είχαμε επιλογή κοτόπουλου ή μακαρόνια. Από κρασιά (λευκό ή κόκκινο) Peyrals Γαλλίας.
Μετά το φαγητό ώρα για διασκέδαση στο IFE. Το tablet αρκετά δύσχρηστο, οι επιλογές των έργων αρκετές νομίζω 35 (δεν είμαι σίγουρος γιατί οι επιλογές αδιάφορες) εντυπωσιακή όμως οι επιλογές μεταφράσεων. Οι επιλογές των έργων ήταν σε: Γερμανικά, Ιαπωνικά, Ισπανικά, Ιταλικά, Κορεάτικά, Μανδαρινικά, Πορτογαλικά, Ρωσσικά. Φυσικά Αγγλικά και Γαλλικά ήταν οι επίσημες γλώσσες της αεροπορικής. Φεύγοντας από ΑΤΗ οι ανακοινώσεις ήταν στα Αγγλικά και Γαλλικά,
https://www.airliners.gr/gallery/displa ... ?pid=25168
όσο πλησιάζοντας το Μοντρεάλ έγιναν στα Γαλλικά και Αγγλικά. Η επίδειξη σωστικών έγινε και στα Ελληνικά.
Μετά την παρακολούθηση 2 έργων, ώρα για ύπνο. Κοιμήθηκα αρκετά και έχασα την ευκαιρία να ζητήσω during flight snack. To B767 κούνησε λύγο πάνω από το Newfoundland. Με το που ξυπνήσαμε βλέπαμε χιονισμένα τοπία. Περίπου 1 ώρα πριν την προσγείωση μας προσέφεραν πρωινό (ποιο πολύ για pre-arrival snack το έλεγες) το οποίο αποτελούνταν από ένα κουτάκι Monty’s με κρεατόπιτα ή πίτα σπανάκι/φέτα Βρετανικής κατασκευής. Την ίδια εταιρεία χρησιμοποιεί και η LX για πρωινό στην οικονομική. Χυμό και καφέ σε πραγματική κούπα χωρίς το σήμα της εταιρείας.
Συμπέρασμα εμπειρίας Business rouge, ικανοποιητικό εάν προσέφεραν και κανονικό πρωινό θα ήταν ότι ήταν κάποτε η business class σε άλλες εταιρείες. Χωρίς όμως fancy cousin και εκλεκτά ποτά ούτε φρούτα για επιδόρπιο. Αν άξιζε τα λεφτά που ζητούν σε κανονικό εισιτήριο; Δεν νομίζω. Άξιζε τα επιπλέον €250; νομίζω με το που αποφεύγεις την οικονομική … ναι.
Με το που προσγειωθήκαμε μας είχαν προλάβει η RJ267 που θα συνέχιζε για Detroit, η LX086, QR763 και η CΑ879 και διάφορα α/φ της Air Transat από Καραϊβική.
Φοβόμουνα μήπως αργήσουμε στον έλεγχο διαβατηρίων καθώς είχαμε 1 ώρα και 20 λεπτά για μετεπιβίβαση. Στην αίθουσα ελέγχου υπάρχουν 3 κατευθύνσεις:



Με το που κατευθύνεσαι στην περιοχή για μετεπιβιβάσεις Καναδά υπάρχουν μηχανήματα όπου σκανάρεις το διαβατήριό σου, σε φωτογραφίζει και σου εκδίδει μία απόδειξη. Ύστερα κατευθύνεσαι για φυσικό έλεγχο όπου μετά από μερικές ερωτήσεις σου σφραγίζουν το διαβατήριο και εξέρχεσαι στην περιοχή των αναχωρήσεων και τα μαγαζιά.
Φυσικά τα αεροδρόμιο είναι Smoke Free area.
Κατευθυνθήκαμε προς την έξοδο επιβίβασης η όλη διαδικασία μετεπιβίβασης ήταν λιγότερο από 30 λεπτά παρά της πολυκοσμίας αλλά υπήρχε σταθερή ροή επιβατών προς τον έλεγχο. Καναδοί και ξένοι πέρναγαν από τον ίδιο έλεγχο. Μόνο 18,2 εκατ. επιβάτες μετακινήθηκαν στο YUL εντός του 2017.
Σε λίγο η συνέχεια……….