Flight into History

Εδώ όλες οι πληροφορίες, ερωτήσεις & φήμες για τις Ολυμπιακές Αερογραμμές (και Ολυμπιακή Αεροπορία, Αεροπλοΐα, Μακεδονικές Αερογραμμές)
Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 08 Νοέμ 2012, 18:14

Είναι προφανές ότι αυτό το θέμα λείπει από το φόρουμ και αυτό φάνηκε σε μία πρόσφατη συζήτηση η οποία βγήκε εκτός θέματος.Θα ήθελα να το χρησιμοποιούμε εμείς πού δουλέψαμε στην Ολυμπιακή Αεροπορία για να ξαναθυμόμαστε τις εμπειρίες μας,οι οποίες διαφορετικά θα ξεχαστούν.Ελπίζω να γραφτούν αναμνήσεις πού αξίζει να διαβαστούν και τελικά να φανεί γιατί οι διάδοχοι της Ολυμπιακής δεν θα μπορέσουν ποτέ να συγκριθούν μαζί της.Επιπλέον,αν παρ'ελπίδα γίνουν κάποιες κόντρες με επιχειρήματα, δεν θα υπάρχει ο κίνδυνος να θιγούν άλλες εταιρείες διότι δεν θα είναι η επωνυμία τους στην επικεφαλίδα.Αυτές δεν υπάρχει λόγος να τις αγγίξουμε.Δεν είναι αυτός ο σκοπός μου και ζητώ συγνώμη για κάποια μου σχόλια.Ας τις αφήσουμε στον δικό τους αγώνα.Νομίζω όμως ότι εδώ δεν είναι Κολλέγιο,αλλά ένα "γυαλί καφέ" όπως έλεγαν οι παλιοί,ένα καφέ αεροδρομίου,ας πούμε,όπου μπορούμε να γράφουμε ελεύθερα για μία εταιρεία πού δεν υπάρχει πιά,άρα δεν θα μπορεί να θιγεί ή να παρεξηγηθεί κανένας ούτε νομικά ούτε προσωπικά,αφού αυτή η εταιρεία αποτελεί πια παρελθόν....Flight into History!
Τελευταία επεξεργασία από Γιώργος Μάναρης σε 08 Νοέμ 2012, 20:59, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x


Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1672
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 137

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό george_a » 08 Νοέμ 2012, 19:11

Γιώργος Μάναρης έγραψε:.....Ελπίζω να γραφτούν αναμνήσεις πού είναι άξιες να διαβαστούν και τελικά να φανεί γιατί οι διάδοχοι της Ολυμπιακής δεν θα μπορέσουν ποτέ να συγκριθούν μαζί της....


κ. Μάναρη.
η αντικειμενικότητά σου λάμπει. Άλλη μια φορά. Δεν εκπλήσσομαι, βέβαια.

Δηλαδή αν γράψω την δική μου ανάμνηση, που να περιγράφω τις άκρως αρνητικές μου εντυπώσεις από ένα περιστατικό όπου η ΟΑ είχε 10+ ώρες καθυστέρηση σε μια συγκεκριμένη πτήση (λέω, τώρα, ε, αυτά δεν συνέβαιναν ποτέ), θα σε στεναχωρήσω, μια και δεν θα είναι άξια να διαβαστεί; ή σε άλλο ένα που η αεροσυνοδός μόνο που δεν μας πέταξε έξω όταν παραπονεθήκαμε ότι μας ενοχλεί ο καπνός τους (ναι, κάπνιζαν πάνω από τα κεφάλια μας), και αυτό θα σε στεναχωρήσει?
Λέω να συμφωνήσω μαζί σου, ότι πράγματι, οι διάδοχοι της ΟΑ δεν θα μπορέσουν ποτέ να συγκριθούν μαζί της.
0 x

Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 08 Νοέμ 2012, 19:51

Ο george-a θέλει να μάς πεί ότι είναι ένας ευαίσθητος άνθρωπος πού έχει ανάγκη να τού μιλούν με ευγένεια και να τού αναγνωρίζουν τήν υποστήριξή του και τήν προτίμηση πού έδειξε ως πελάτης.Μόνο πού αυτό δεν είναι το θέμα μας.Από αυτό θα κρίνουμε τήν εθνική εταιρεία η οποία,τουλάχιστον, εκπλήρωνε αυτό τον ρόλο; Μην ασχολείσαι με μικρότητες.Υπάρχουν τόσα ωραία πράγματα πού έχουμε να θυμόμαστε από αυτήν.....
0 x

Άβαταρ μέλους
alex96
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1434
Εγγραφή: 26 Ιαν 2007, 11:17
x 30

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό alex96 » 08 Νοέμ 2012, 20:03

Ναι,κύριε george_a,συνέβαιναν πολλά τέτοια.Μας αναγνωρίζετε το δικαίωμα να μιλήσουμε για τα καλά;
Πιστέψετε το,τα καλά της ΟΛΥΜΠΙΑΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ δε μπορούν να τα διανοηθούν οι μεταγενέστεροι.
Ψηφίζω ΝΑΙ στη πρόταση του Γιώργου Μάναρη!
0 x


Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 08 Νοέμ 2012, 20:12

Μήπως εσείς οι δύο συνταξιδεύατε; Σάς καταλάβανε...Καλά σάς κάνανε.Είστε όντως ενοχλητικοί...
0 x

Άβαταρ μέλους
george_a
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1672
Εγγραφή: 12 Μάιος 2004, 13:18
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): DAL
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): KCRW
Τοποθεσία: Pikeville, KY
x 137

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό george_a » 08 Νοέμ 2012, 21:43

Η πρόσκληση για τη συζήτηση έχει ήδη διατυπώσει και το ...συμπέρασμα. Αυτό δεν είναι, προφανώς, πρόσκληση για συζήτηση. Είναι πρόσκληση για λιβάνισμα. Με προκατασκευασμένο επίλογο.
Αυτό είναι που τονίζω.
Υπάρχουν, όμως, και άλλες απόψεις. Που ενδεχομένως να οδηγήσουν, επειδή το ...συμπέρασμα έχει ήδη διατυπωθεί, σε trolling.
Τελευταία επεξεργασία από george_a σε 09 Νοέμ 2012, 00:06, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x

Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 08 Νοέμ 2012, 22:21

Όχι απαραίτητα.Μην κάνεις όρεξη.Έχω αρκετά να γράψω.Μού θυμίζεις όμως μία περίπτωση τού 1998.Ένα απόγευμα,μία Σαντορίνη μας έφτασε με καθυστέρηση.Δύο επιβάτες συνέχιζαν για Μόναχο με τη Λουφτάνσα.Από επικοινωνία πού είχαν στην άφιξη μαζί μας(station control),πληροφορήθηκαν από τον προϊστάμενό μου ότι δεν θα προλάβαιναν να πάνε στο Ανατολικό εγκαίρως και γιατί να μην τούς βάλουμε στη δική μάς ΟΑ 177 πού θα έφευγε σε μία ώρα(είχαμε pool service)."Α,όχι.Εμείς είμαστε επιβάτες τής Λουφτάνσα" απάντησαν και έφυγαν με ταξί για το Ανατολικό.Για να μην πολυλογώ,η Λουφτάνσα τούς άφησε έξω.Ώσπου να βρούν ταξί για να επιστρέψουν στο Δυτικό,έφτασαν οριακά για τήν αναχώρηση τής ΟΑ 177.Μόλις μάς ειδοποίησαν,ο προϊστάμενος ρώτησε τον υπάλληλο πίστας αν μπορούσε να τούς στείλει.Η απάντηση όμως ήταν αρνητική: "έχει τραβήξει σκάλα..." Τι συνέβη μετά δεν ξέρω. Some guys never change.Είδες τι κάνουν οι ωραίες διαφημίσεις;
0 x


Άβαταρ μέλους
flesland
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 2156
Εγγραφή: 14 Σεπ 2008, 17:47
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDK
x 327

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό flesland » 08 Νοέμ 2012, 23:04

Δεκαετία '80, πτήσεις για Τζέντα: όποτε ήταν γεμάτες με Άραβες (που συχνά ήταν), οι Έλληνες (ως επιδέξιοι κώλ@ι) παίρναν upgrade στην τότε πρώτη θέση, χωρίς καν να το ζητήσουν... :hello?:

Τελευταία μου πτήση με την Airways πρέπει να ήταν το 89 με τον πόλεμο του Κόλπου. Θα ξαναπετούσα με την Airlines το 2004.
0 x

Άβαταρ μέλους
Cross
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1199
Εγγραφή: 15 Οκτ 2003, 18:44
x 24

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Cross » 08 Νοέμ 2012, 23:52

Όταν ήμουν μικρός, έτυχε να καθυστερήσουμε οικογενειακώς στη Θεσσαλονίκη για πτήση εσωτερικού. Αναφέρομαι στα τέλη της δεκαετίας '80, την εποχή των 732 (προ ATR). Φτάσαμε στην έξοδο την ώρα που τραβούσαν τη σκάλα κι έκλειναν την πόρτα. Για χάρη μας την επανατοποθέτησαν και μας δέχτηκαν στην πτήση. Ήταν μια θετική εμπειρία από την Ολυμπιακή, την οποία δεν ξεχνώ. Παρά ταύτα, έχω και πολλές αρνητικές εμπειρίες από την εταιρεία, όπως και άλλες εξαιρετικές από εταιρείες του ανταγωνισμού. Όλοι έχουν τις καλές και τις κακές στιγμές τους.
0 x
CONCORDE: ENGINEERED TO BE THE BEST, FLEW ABOVE THE REST.

Άβαταρ μέλους
airzena
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 954
Εγγραφή: 21 Μαρ 2012, 09:47
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): TGZ
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): UGTB
x 28

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό airzena » 09 Νοέμ 2012, 11:10

Συμφωνώ με τον Cross, όλοι έχουν τα καλά και τα κακά τους, και οι αεροπορικές και οι κοινωνίες.
Να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω το νόημα του νήματος=thread or topic.
Δεν θέλω να είμαι αρνητικός, αλλά μου φαίνεται σαν λιβάνισμα.
Να μιλάγαμε για αστεία περιστατικά που συνέβησαν, το καταλαβαίνω (υπάρχει βιβλίο πρώην αεροσυνοδού), να μιλάγαμε για τραγικά περιστατικά, θλιβερό.
Αν μιλάμε για το παρελθόν τα νέα παιδιά δεν θα το καταλάβουν, γιατί τα βιώματα και οι εμπειρίες τους είναι διαφορετικές. Ήμουν φοιτητής στην Βοστώνη και πολλές φορές χρησιμοποίησα την ΟΑ αν και εκείνα τα χρόνια ήταν ποιο γκλαμουριά να ερχόσουν με Swissair καθώς και οι θέσεις ήταν ποιο ευρύχωρες (αυτό το pitch που λέμε :twisted: ) και οι ανταποκρίσεις καλύτερες (γιατί στο JFK έπρεπε να αλλάξεις κτήριο κουβαλώντας τις βαλίτσες) και η εξυπηρέτηση καλύτερη. Βασικά οι τιμές εισιτηρίων ήταν οι ίδιες, γι αυτό αρκετές φορές χρησιμοποίησα την TW γιατί οι τιμές εισιτηρίων ήταν αρκετά χαμηλότερες.
Το να ζω μακριά από την πατρίδα ήταν ένα συναίσθημα που το καταλάβαινα μόνο όταν έφτανα στο κτήριο αναχωρήσεων του JFK και αντίκριζα το κάθετο σταθερό με το μπλε χρώμα της ΟΑ και τους κύκλους. Αυτό όμως δεν μπορεί να το καταλάβει ο νεοέλληνας. Υπάρχουν κραυγές των ομογενών αλλά κανείς δεν τους ακούει γιατί έχουμε πάθει τόσα από τους εργαζόμενους - διοικούντες της ΟΑ.
Για μένα είναι αδιανόητο γιατί ένα μακρινό δρομολόγιο δεν μπορεί να είναι κερδοφόρο όταν υπάρχει δίκτυο μετεπιβίβασης. Τόσες εταιρείες του μεγέθους της ΟΑ έχουν μακρινά δρομολόγια ΑΥ, LO, RJ θα μου πεις ότι είναι κρατικές, τότε η DY,FI.
Φωνάζει ο νεοέλληνας ότι τα μακρινά δρομολόγια δεν ήταν/είναι κερδοφόρα, ρημάζουν 4 αεροπλάνα καθηλωμένα γιατί προσπαθεί το άχρηστο δημόσιο να τα πουλήσει (που κατ εμέ δεν είναι άχρηστο, σκοπιμότητες εξυπηρετεί – από $45 εκατ /έκαστο το 2007 στην Avitas κατέβηκε στα $25 εκατ το 2010 στην Cirrus και στα $10 εκατ το 2012 στην Apollo).
Τα δρομολόγια δεν ήταν κερδοφόρα γιατί τα πληρώματα έκαναν δύο βδομάδες με τρεις να γυρίσουν πίσω. Άκουγα ότι πληρώματα για Αυστραλία έκαναν 1 μήνα να ξανακάνουν πτήση. Έκαναν διακοπές στην Σιγκαπούρη έφερναν αφορολόγητα στις βαλίτσες τους οχι ότι αυτό κατέστρεψε την ΟΑ (αυτά συμβαίνουν και σε άλλες εταιρείες έχω δει πληρώματα της Singapore Airlines να ανοίγουν τις βαλίτσες τους και να τις γεμίζουν τσιγάρα… :wink: ). Θυμάμαι τότε ήταν τα πικ απ και μάζευα λεφτά με το σταγονόμετρο για να μου φέρει ένας φροντιστής που έμενε στην γειτονιά και εμένα ένα. 8) 8)
Τα δρομολόγια δεν ήταν κερδοφόρα γιατί το επίπεδο αμοιβών των εργαζομένων της ΟΑ ήταν παρασάγγας καλύτερο από το μέσο επίπεδο διαβίωσης αποδοχών – κάτι σαν το τωρινό επίπεδο απολαβών των εργαζομένων στην Βουλή με τους υπόλοιπους εργαζόμενους στο Δημόσιο.
Παρά την ταλαιπωρία των καθυστερημένων πτήσεων και μιλάμε για πολλές ώρες (κάτι σαν San Barbara Airlines με 8-10ωρα καθυστερήσεις :cry: ) JFK ήταν αυτό δεν ήταν κουραφέξαλα, παρά την ταλαιπωρία των συνεπιβατών (γιατί οι ομογενείς δεν ήταν και οι καλύτεροι) με τις τεράστιες χειραποσκευές και με τις βαλίτσες (ναι το 1980 υπήρχαν καρό βαλίτσες :lol: ) δεμένες με σκοινί (κάτι σαν Αφρικανικό αεροδρόμιο τώρα)
Πάντα αισθανόμουν υπερήφανος που η ψωροκώστενα έστελνε αεροπλάνο στην άκρη του κόσμου.
Σε γενικές γραμμές δεν έχω παράπονο από την εξυπηρέτηση των πληρωμάτων, το ότι είχαν ένα τουπέ αυτό ήταν αλήθεια αλλά εκείνες τις εποχές όλα τα πληρώματα των εταιρειών είχαν τουπέ ( παράδειγμα της PANAM που παρ όλα αυτά πέρυσι στις ΗΠΑ υπήρχε τηλεοπτική σειρά με πάρα πολύ καλή ακροαματικότητα). Στα μέσα του 1980 η συμπεριφορά των πληρωμάτων είχε αποθρασυνθεί αλλά τότε είχε εδραιωθεί η πτωτική πορεία της εταιρείας. Θυμάμαι την αγενέστατη συμπεριφορά αεροσυνοδού σε πτήση από Κάιρο που ήθελα να πάω τουαλέτα ενώ το αεροπλάνο ετοιμαζόταν για απογείωση και δεν μπορούσε να καταλάβει ότι καταλάβαινα τους κανονισμούς αλλά με είχε πιάσει διάρροια και αν επέμενε τα αποτελέσματα θα ήταν καταστροφικά για την θέση, για την οσμή στην καμπίνα και κατ επέκταση και για τους συνεπιβάτες. Θα μου πεις ότι έφταιγα εγώ που δεν πήγα τουαλέτα στο αεροδρόμιο :rant: , πήγα αλλά ο έλεγχος στην πύλη επιβίβασης ήταν εξονυχιστικός και αργήσαμε πολύ.
Πάντως σε γενικές γραμμές η εταιρεία εξυπηρέτησε και τους Έλληνες και τους αλλοδαπούς.
Μην ξεχνάμε την τουριστική προβολή που έκανε στην χώρα. Υπήρχαν εποχές που η ΟΑ ήταν θρυλική όπως ήταν μετέπειτα η Saudia, αλλά οι εποχές αλλάζουν και αν δεν αλλάξουν και οι εταιρείες έχουν το αποτέλεσμα της ΟΑ.
Απλώς οι άνθρωποι της εταιρείας συμπεριφέρθηκαν όπως εμείς που βλέπουμε τα δύσκολα αλλά δεν κάνουμε τίποτα γιατί έχουμε μάθει στον εφησυχασμό και στην κομματική προστασία. Δεν μπορούμε να αντιληφτούμε ότι η παγκόσμια οικονομία έχει αλλάξει και οι εποχές είναι αδίστακτες = ανταγωνιστικές.

***edit****
Α..α... και να μην κατηγορηθώ ότι είμαι εναντίον των πρώην εργαζομένων, τι γίνανε αυτά τα περιβόητα αναπηρικά καροτσάκια; Δεν υπήρχε πτήση που στην πύλη επιβίβασης να μην έβλεπες 2-3 αναπηρικά καροτσάκια.
Αυτή η γενιά του Πολυτεχνείου όλο αναπήρους εξέθρεψε. :banana:
Μπορεί όμως να έφταιγαν και οι πρώην εργαζόμενοι μεταφορείς που είχαν κάτι τσέπες… ειδικά ραμμένες- ευρύχωρες.
Ευτυχώς η γενιά των νεοελλήνων είναι ποιο υγιείς. Αυτά τα καροτσάκια χάθηκαν . :great:
Ένα μικρό παράδειγμα, για να μην μιλήσω για τις αγορές των ποιο κατάλληλων αεροσκαφών και πως χρησιμοποιήθηκαν.
Τελευταία επεξεργασία από airzena σε 09 Νοέμ 2012, 21:15, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x
http://my.flightmemory.com/magistros3


Άβαταρ μέλους
alex96
V.I.P.-Class
V.I.P.-Class
Δημοσιεύσεις: 1434
Εγγραφή: 26 Ιαν 2007, 11:17
x 30

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό alex96 » 09 Νοέμ 2012, 15:52

Ωραία η αφήγησή σου.Αυτό
Να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω το νόημα του νήματος.
που ταιριάζει τελικά;
0 x

Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 09 Νοέμ 2012, 18:17

Ευχαριστώ airzena γιά το κείμενο και κυρίως για τήν ατάκα με το δρομολόγιο τής Αυστραλίας,και έλεγα πώς να το αρχίσω.Ήταν σίγουρα το καλύτερο δρομολόγιο τής εταιρείας και άν ήταν ζημιογόνο,δεν φταίνε τα προνόμια τών πληρωμάτων.Αυτά ήταν ψίχουλα.Το πρόβλημα ήταν πώς όταν ξανάρχισε η Ολυμπιακή να πετάει πρός Αυστραλία το 1984,η ομογένεια τής Μελβούρνης ζήτησε να προσγειώνεται και εκεί το αεροπλάνο ώστε να τους πηγαίνει στην πόρτα τού σπιτιού τους.Όμως η διαδρομή Σίδνεϋ-Μελβούρνη έμενε αναγκαστικά απλήρωτη.Η εταιρεία δεν μπορούσε να χρεώσει τη διαδρομή,πρώτον γιατί ήταν εσωτερικό αυστραλιανό δρομολόγιο και δεύτερον,γιατί στερούσε έτσι κι αλλιώς επιβάτες εσωτερικού από τις Qantas,Ansett, και Trans-Australian.(Η τιμή πρός Αυστραλία έμενε πάντα φίξ,στάνταρ.)Και έτσι απλά,για εθνικούς λόγους,η εταιρεία πέταγε τζάμπα κάθε φορά μία διαδρομή μιάμισης ώρας(σχεδόν ακριβώς Ρώμη-Αθήνα).Και μιλάμε για έξοδα πτήσεως ενός 747.Πώς να μη γίνει προβληματικό το δρομολόγιο ακόμα δεν άρχισε;Και φυσικά η Qantas ζήτησε αντισταθμιστικά οφέλη,δηλαδή να μπορεί να παίρνει επιβάτες πχ στη διαδρομή Αθήνα-Ρώμη και να πουλάει εισιτήρια...
Όπως έγραφε και το Flight γύρω στα 1990,το δρομολόγιο είχε πληρότητα 90%.Εγώ από αυτά πού θυμάμαι,το τζάμπο έκανε δύο μέρες να πάει και νά'ρθει,έφευγε πχ Τρίτη στις 08.30 και επέστρεφε γεμάτο τήν Πέμπτη στις 05.30,στην ώρα του.Έχω ένα printout πού το τζάμπο OAE επέστρεψε με 420 επιβάτες. Και όμως το δρομολόγιο ήταν ζημιογόνο...Ο ίδιος ο Λυντς είχε πει ότι το αεροπλάνο(Α340 πλέον)δεν μπορούσε να πηγαίνει και Σίδνεϊ και Μελβούρνη.Ή το ένα ή το άλλο.Ή έστω,τήν Τρίτη να πηγαίνει μόνο Μελβούρνη και τήν Παρασκευή να πηγαίνει μόνο Σίδνεϊ.Ούτε αυτό έγινε δεκτό...
Το Α340 βελτίωσε κι άλλο τους χρόνους τού δρομολογίου.Επέστρεφε περίπου 45 λεπτά νωρίτερα.Οι ώρες δεν είχαν αλλάξει,άφηνε όμως έξω 100 επιβάτες.Άλλο να έχει 400+ θέσεις και άλλο 295.Εγώ δεν ήμουν
από τούς υπέρμαχους τής προμήθειας των Α340.Θα προτιμούσα να είχαν μπεί τα 747 στο υπόστεγο για τη λεγόμενη "αναδόμηση αεροσκάφους" πού θα παρέτεινε τήν ωφέλιμη ζωή τους κατά 8-10 χρόνια και θα μάς ερχόταν φτηνότερο και οικονομικότερο αφού θα είχαμε 4 μεγαλύτερα αεροπλάνα και η απόσυρσή τους θα είχε έρθει μία η άλλη με το κλείσιμο τής ΟΑ....
0 x

northwest dc10
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 123
Εγγραφή: 11 Μαρ 2005, 12:08
x 16

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό northwest dc10 » 09 Νοέμ 2012, 19:31

Ανοίξατε ωραίο θέμα για διχαστικές συζητήσεις και καθόλου για ωραίες αναμνήσεις.Η ΟΑ επι Ωνάση ηταν εταιρία πολυτελείας γιατί οι επιβάτες ηταν πολυτελείας.Το έβλεπες στα πληρώματα καμπίνας πως φέρονταν στούς επιβάτες. Καφάλαιο ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ Ειναι απλό οι επιβάτες ηταν κατα μέσο όρο σε ανώτερη οικονομική τάξη ενα αεροπορικό ταξίδι την δεκατία του εξήντα και αρχές εβδομήντα στο εξωτερικό ηταν μεγάλη υπόθεση και τα πληρώματα "εγλυφαν" τους επιβάτες μπας και προκύψει και τίποτα "καλό".Μετά εγιναν δημόσιοι υπάλληλοι το αεροπλάνο έγινε μαζικό μεσο μεταφοράς τα πληρώματα φόραγαν ρόλεξ και οι επιβάτες ηταν μικρομεσαίοι μετανάστες που παλιά στοιβάζονταν στο ακρόπολις και στο ολυμπία και το αννα μαρία Τέλος εποχής Τα πληρώματα σνόμπαραν τους επβάτες και η εταιρία φερόταν ανάλογα με δημόσια υπηρεσία στο χαιδάρι. Ουτε στις πληροφορίες δεν εβρισκες υπάλληλο.Κεφάλαιο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ.Για το πολυσυζητημένο δρομολόγιο της Αυστραλίας διηγούμαι τό εξης περιστατικό γύρω στο 1987.Περιμένουμε μπανγογκ νομίζω για επιστροφή Αθήνα δρομολόγιο έχει τέτοια καθυστέρηση που το αεροσκάφος μόλις έφτανε απο αθήνα θα πήγαινε αυστραλία και θα γύριζε να μας πάρει!!!! Πηγαίνουμε στα καουντερ να πάρουμε βάουτσερ για ξενοδοχείο και τιβλέπουμε απο σαράντα ατομα τέσσερα ηταν δικαιούχοι όλοι οι άλλοι ηταν δωρεάν airline employee!!!!Κυβερνήτης της πρωην ΟΑ ειχε δηλώσει σε συνέντευξη στην τηλεόραση την εποχή του ΛΥΝΤΣ επι λεξει "και στα φτερά να βάζαμε επιβάτες το δρομολόγιο της Αυστραλίας δεν εβγαινε" Τώρα μείναμε με 14 αεροπλάνα 9 ντασακια και 5 αιρμπας αντε και σ ανώτερα flight in history
0 x


Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 10 Νοέμ 2012, 17:41

Οι προβολές συνεχίζονται αργά και βασανιστικά...Μία...καμμία...Το μαρτύριο τής σταγόνας.Ξέρω τι θέλετε!Τουρτοπόλεμο.Σ'αυτά είμαι πρώτος.Αλλά μάς το κλείδωσαν σαν τσίγκινο μεσαιωνικής μεγαλοκυρίας τής οποίας ο σύζυγος φεύγει γιά τη σταυροφορία τού 1192.(Σα να λέμε STR-SKG-ATH).Ή μήπως τού 1148;(BRU-ATH).Παντού βλέπω Ολυμπιακή.Και γιά να είμαι ειλικρινής,αν δούλευα στα αεροπλάνα στο Ελληνικό θα έκανα θαύματα και δεν θα είχα κολλήσει στο Internet.Ας είναι,όμως.Όλα έχουν το νόημά τους.
Airzena έγραψε: "Να διαβάζαμε αστεία περιστατικά πού συνέβησαν..."
Σε μία πτήση εσωτερικού στο Ελληνικό έλειπε ένας τελευταίος επιβάτης και έπρεπε να γίνει αναγγελία ονομαστική: "Mr Cello is kindly requested to proceed immediately..."αλλά ο επιβάτης κάπου κοιμόταν και δεν άκουγε."Για κάνε μία 'βροντώδη'"είπε ο προϊστάμενος βάρδιας:Η συνάδελφος έβαλε τα δυνατά της: "Mr Cello, Μr Cello..." τίποτα ο επιβάτης.Μετά από αρκετές άκαρπες αναγγελίες ζήτησαν από τη συνοδό πού ήταν στο αεροπλάνο:"Ο κος Cello πού κάθεται στο 5A είναι γκρουπάκι με το 5B.Ανέβα στο αεροπλάνο και ρώτα τόν κύριο στο 5Β αν ξέρει κάτι." Η συνοδός ανέβηκε και τί να δεί;Ο κος Cello καθόταν κανονικά στο 5A,παρέα με τον βιολοντσελίστα στο 5B. Όταν καταλάβαμε τί είχε συμβεί γελάγαμε μία βδομάδα...
Ρωτώντας μαθαίναμε και για τη δουλειά τών άλλων.Το λάθος είχε γίνει στον έλεγχο εισιτηρίων.Ο υπάλληλος έπρεπε να εκδώσει μόνο μία κάρτα επιβίβασης κι άς είχε πληρώσει ο επιβάτης γιά δύο θέσεις.Μετά έπρεπε να πάρει το Load Control και να ζητήσει να μπλοκάρουν το 5A,να σβηστεί η θέση από τήν οθόνη για να μη δοθεί σε άλλον επιβάτη,διότι τσεκάρουμε "μόνο ψυχές"...
Πριν από πολλά χρόνια μία φίλη της μητέρας μου ταξίδευε συχνά Ιταλία άλλοτε με τήν Ολυμπιακή και
άλλοτε με πλοίο από Πάτρα γιατί τήν είχανε σταμπάρει οι τελωνειακοί.Σε ένα ταξίδι είχε κρύψει στο άτομό της λεφτά,δηλαδή πώς να πώ,στα όρια τής ευπρέπειας,μη μάς κλείσουν κι αυτό το νήμα,τα είχε κάνει μασουράκι και τα είχε σε ασφαλές μέρος.(Σα να ακούω τα ηλεκτρονικά σας γέλια).Και λίγο πριν τήν προσγείωση,πάνω πού η αεροσυνοδός έκανε τήν αναγγελία "παρακαλώ προσδεθείτε",σηκώθηκε για να πάει επειγόντως στην τουαλέττα."Πού πάτε κυρία μου,προσγειωνόμαστε!"Εκείνη είπε μεγαλόφωνα:
"Κοπέλλα μου,Χ€Ζ :o M@I !!!"
0 x

Γιώργος Μάναρης
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 341
Εγγραφή: 28 Φεβ 2012, 15:37
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): Oal
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): Lgat

Re: Flight into History

Δημοσίευσηαπό Γιώργος Μάναρης » 11 Νοέμ 2012, 21:03

Για να επανέλθουμε στήν κατάργηση του δρομολογίου της Αυστραλίας η οποία έγινε με τρόπο πού δεν ήταν υπέρ τών συμφερόντων της Ολυμπιακής.Δηλαδή,όταν το 1976 είχε για πρώτη φορά καταργηθεί το δρομολόγιο,η Qantas είχε υποχρεωθεί να καταβάλλει ποσοστά στην ΟΑ για τήν απόσυρσή της,διότι θα θησαύριζε,όπως και έγινε.Η οριστική κατάργηση τού δρομολογίου όμως έγινε με τέτοιο τρόπο,πού άφησε το πεδίο έλεύθερο στην Thai και τήν Singapore,οι οποίες καρπώθηκαν αυτούς τούς επιβάτες,με τήν ΟΑ να βγάζει ψίχουλα από τήν συνεργασία της με τήν Gulf air,η οποία δεν απέδωσε τα αναμενόμενα.
Και γεννιέται η λογική απορία: Το δρομολόγιο καλά δεν πήγαινε μέχρι το Μπανγκόκ;Από κεί και πέρα χάλαγε. Θα πείτε,και με τι αεροπλάνο θα γινόταν; Έχω να παρατηρήσω ότι υπήρχε το αεροπλάνο Α340 πού πήγαινε Γιοχάνεσμπουργκ με τήν ίδια συχνότητα δρομολογίων,και μάλιστα με τήν ίδια διάρκεια πτήσεως,εννέα ώρες.Και στη θέση τού Γιοχάνεσμπουργκ; Τόσα χρόνια η γραμμή πήγαινε μέσω Ναϊρόμπι. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί το Α300-600 SX-BEM. Αλλά πώς θα έκαναν real μπίζνες η καημένη η Thai και η πολλά βαρεία Singapore αν δε γέμιζαν τα αεροπλάνα τους με τούς επιβάτες τής Ολυμπιακής;
Θα προσθέσω και κάτι άλλο πού ίσως θεωρηθεί υπερβολικό,όμως έπειδή έχω τήν εμπειρία τής δουλειάς στο gate και επειδή είχα κλείσει πολλές φορές Γιοχάνεσμπουργκ,ξέρω και τήν κίνηση πού είχε το δρομολόγιο.Τήν χαμηλή περίοδο πήγαινε δύο φορές τήν εβδομάδα και μετέφερε 70 επιβάτες τη φορά.Αρχές τής άνοιξης ανέβαιναν στούς 90,λίγο μετά στούς 140,και μόνο τούς θερινούς μήνες κατά τούς οποίους προστίθετο και τρίτη πτήση γέμιζε το αεροπλάνο με connection επιβάτες από τήν Ευρώπη.Με άλλα λόγια δεν θα μπορούσε οκτώ μήνες να πηγαίνει δύο φορές τη βδομάδα με B734 μέσω Ναϊρόμπι εξοικονομώντας τόσα έξοδα,και τούς θερινούς το 734 να γίνεται καθημερινό; Είναι μία απλή απορία...
Τελευταία επεξεργασία από Γιώργος Μάναρης σε 11 Νοέμ 2012, 22:44, έχει επεξεργασθεί 4 φορές συνολικά.
0 x



Επιστροφή σε “Olympic Airways & Airlines”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης