Δικαιώματα επιβατών

Εδώ όλες οι συζητήσεις σχετικά με την Αεροπορική νομοθεσία και τους κανονισμούς
Wii
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 53
Εγγραφή: 09 Μαρ 2007, 17:39
x 3

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό Wii » 05 Αύγ 2008, 13:37

skous, στην πρόσφατη συζήτηση για τα Δικαιώματα επιβατών θα βρεις όλες τις απαντήσεις για το τι δικαιούσαι - και η αλήθεια είναι ότι δικαιούσαι αρκετά! (όπως παρέθεσε από πάνω και ο Ακης)
0 x


Άβαταρ μέλους
ToSofoPaidi
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 456
Εγγραφή: 13 Οκτ 2007, 14:34
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAT
Τοποθεσία: κόσμος
Επικοινωνία:

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό ToSofoPaidi » 05 Αύγ 2008, 14:39

Διαβάζοντας εδώ ή σε άλλες ενότητες σχετικά θέματα περί αλλαγών δρομολογίων, ακυρώσεων πτήσεων κλπ και το ζήτημα της αποζημίωσης ή μη των επιβατών από τον αερομεταφορέα, προέκυψε μια απορία. Αναφέρεται στον κανονισμό η λέξη γνωστοποίηση (π.χ. αλλαγής ώρας πτήσης, μεταφοράς σε άλλη λόγω ακύρωσης κλπ) και αναλόγως του χρόνου αυτής τίθεται και ζήτημα αποζημίωσης. Ωστόσο δεν γίνεται αναλυτική αναφορά στην μέθοδο γνωστοποίησης! Το τηλέφωνο είναι ο μόνος τρόπος; Θεωρεί η Ε.Ε. πως το e-mail ή το φαξ αποτελεί επίσημο μέσο γνωστοποίησης και αν ναι πως μπορεί να υπάρχει σιγουριά πως κάποιος το διάβασε ακόμα και αν έχει σταλεί 2 μήνες πριν; Τέλος, ο ταξιδιωτικός πράκτορας (αν έχει κλειστεί μέσω αυτού το εισιτήριο), προφανώς θα λάβει ειδοποίηση στο σύστημα του για την όποια αλλαγή, ωστόσο είναι αυτός που θα φέρει την ευθύνη ενημέρωσης ή κάτι τέτοιο βαραίνει μόνο την εταιρεία αφού όπως αναφέρεται στον κανονισμό 261/2004 "...το βάρος αποδείξεως του αν ενημερώθηκε και πότε ενημερώθηκε ο επιβάτης για τη ματαίωση της πτήσης το φέρει ο πραγματικός αερομεταφορέας...";
0 x
ζωή σε πέντε κινήσεις: αξιοπρέπεια - αλληλεγγύη - έρωτας - ταξίδι - ελευθερία
My FlightMemory Statistics

Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5026
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 197
Επικοινωνία:

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό Akis » 05 Αύγ 2008, 16:27

Ωστόσο δεν γίνεται αναλυτική αναφορά στην μέθοδο γνωστοποίησης! Το τηλέφωνο είναι ο μόνος τρόπος; Θεωρεί η Ε.Ε. πως το e-mail ή το φαξ αποτελεί επίσημο μέσο γνωστοποίησης και αν ναι πως μπορεί να υπάρχει σιγουριά πως κάποιος το διάβασε ακόμα και αν έχει σταλεί 2 μήνες πριν;


Οι εταιρίες που χρησιμοποιούν eMail για την πρώτη επαφή με τον επιβάτη δεν στέλνουν απλά ένα email. Σε αυτήν την περίπτωση μέσα στο eMail υπάρχει ένα link επιβεβαιώσεις το οποιο πρέπει να κλικαρεις αν αποδέχεσαι την αλλαγή. Οπότε και η εταιρία έχει μια απόδειξη στα χερια της ότι ενημέρωσε τον επιβάτη!
0 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr

skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό skous » 05 Αύγ 2008, 17:15

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.
Έχω διαβάσει και τα σχετικά θέματα αλλά είανι λίγο ασαφή τα πράγματα!

Λοιπόν, είχα εισιτήριο μετ'επιστροφής.
4 μέρες πρίν την πτήση μου είπανε οτι την ακυρώνουνε και οτι μπαίνω στην λίστα αναμονής για πτήση που είναι 3 ώρες νωρίτερα.

Εγώ όμως δεν είχα καμία διάθεση να είμαι σε λίστα αναμονής, καθώς δεν ήθελα να το ρισκάρω με τίποτα (Εάν δεν άδειαζε θέση κτλ, τότε δεν υπήρχε εναλλακτική (άλλη εταιρία/πλοίο κτλ) για τις επόμενες 3 μέρες.

Α) Σε αυτή την περίπτωση δικαιούμαι να πάρω αποζημίωση κτλ;
Β) Η αποζημίωση ποια είναι; Το εισιτήριο πρός τον προορισμό στο ακέραιο; Η και της επιστροφής;
Επιπλέον θα δικαιούμαι και τα 250 ευρώ καθώς είναι προορισμός εντός 1.5000 μιλίων, ή αυτά είναι μόνο σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης;


Για την ιστορία, ήμουν έτοιμος να πάω να ακυρώσω το εισιτήριο και με πήρανε τηλέφωνο ότι βρέθηκε θέση τελικά στην πτήση που ήμουνα σε wait list.
0 x


Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5026
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 197
Επικοινωνία:

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό Akis » 05 Αύγ 2008, 18:43

Δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα σου. Και θέση σου βρήκαν πλέον αλλα και αποζημίωση δικαιούσαι! Είναι το πρόβλημα της εταιρίας να σου βρει θέση. Όχι δικό σου.
Τα 250 ευρώ είναι η αποζημίωση σε σένα λόγω του ότι η εταιρία δεν είναι σε θέση να σε μεταφέρει έτσι όπως λέει το συμβόλαιο που έχεις με την εταιρία (=εισιτήριο).
0 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr

skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό skous » 06 Αύγ 2008, 10:45

Πλέον δεν έχω πρόβλημα, αλλά θα ήθελα να μάθω τι ισχύει γενικά.

Όντως δικαιούμαι αποζημίωσης; Παρ'όλο που με μεταφέρουν με πτήση πιο νωρίς;
Διότι τώρα που πήρα τηλέφωνο μου είπανε ότι εφόσον με μεταφέρουν με νωρίτερη πτήση, δεν δικαιούμαι κάτι.
0 x

Άβαταρ μέλους
fotis
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 1715
Εγγραφή: 04 Φεβ 2007, 18:55
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): IMP
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDDM
Τοποθεσία: Athens/Munich
x 1
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό fotis » 06 Αύγ 2008, 11:06

Akis έγραψε: Σε περίπτωση ματαίωσης μιας πτήσης, οι επιβάτες δικαιούνται:
...
γ) αποζημίωση από τον πραγματικό αερομεταφορέα σύμφωνα με το άρθρο 7, εκτός αν:
...
iii) έχουν πληροφορηθεί τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και τους προσφέρεται μεταφορά με άλλη πτήση, που τους επιτρέπει να φύγουν όχι περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα από την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης και να φτάσουν στον τελικό τους προορισμό λιγότερο από δύο ώρες μετά την προγραμματισμένη ώρα άφιξης.
...
Με αλλα λόγια (και βάση αυτών που έγραψες) η εταιρία πρέπει να σε βάλει σε άλλη πτήση και σου δώσει αποζημίωση 250 ευρώ.


Εσύ πληροφορήθηκες τη ματαίωση λιγότερο από επτά ημέρες πριν την προγραμματισμένη ημέρα και ώρα αναχώρησης και η πτήση με την οποία σου προτείνουν να μεταφερθείς φεύγει περισσότερο από μία ώρα νωρίτερα απ' ότι θα έφευγε η προγραμματισμένη σου πτήση.

Άρα οι ΟΑ σου "επιδοτούν" το ταξίδι με 250 ευρώ (ή 2 άτομα Χ 250€ = 500€)
Απλά τα πράγματα...
0 x
Πετάει ο γάιδαρος!

http://www.videoart.gr
my flight memory statitics


skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re:

Δημοσίευσηαπό skous » 06 Αύγ 2008, 11:28

Η πτήση που μου πρότειναν φεύγει 3μιση ώρες νωρίτερα.

Το οτι δέχτηκα να πάω με αυτή την πτήση μου δίνει ακόμα δικαίωμα να πάρω την αποζημίωση;
Εαν ναί, έχει κανείς εμπειρία για το που πρέπει να απευθυνθώ; Διότι απο το τηλέφωνο μου λένε συνεχώς ότι δεν δικαιούμαι αποζημίωσης.
Η πτήση σύμφωνα με το email που είχα λάβει ακυρώθηκε για operation reasons και απο το τηλέφωνο μου είπανε οτι ακυρώνεται για εμπορικού λόγους.
0 x

Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5026
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 197
Επικοινωνία:

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό Akis » 06 Αύγ 2008, 13:02

Πόσες φορες θα μας ρωτήσεις ακόμη; Ο κανονισμός αναφέρει τι ισχύει και σου έχουμε πει τι δικαιούσαι. Είναι η σειρά σου να ζητήσεις από την εταιρία να σου δώσει την αποζημίωση την οποια ΔΙΚΑΙΟΎΣΑΙ!!!

Λογικό είναι στο τηλέφωνο να σου λένε ότι δεν δικαιούσαι κάτι επιπλέον. Το 99% των επιβατών δεν γνωρίζει τι δικαιώματα έχει. Οποτε το 99% θα το πιστέψει και η εταιρία δεν θα πληρώσει αποζημίωση. Αυτό που έχεις να κανεις είναι να στείλεις μια επιστολή / ένα fax στην εταιρία και να αναφερθείς στον σχετικό Κανονισμό της ΕΕ. Δίνεις και μια προθεσμία 2-3 τριών εβδομάδων να σου στείλουν την αποζημίωση και τους ενημερώνεις ότι αν δεν αντιδράσουν εντός της προθεσμίας που τους δίνεις θα κινηθείς δικαστικά εναντίον την εταιρίας.

Το οτι δέχτηκα να πάω με αυτή την πτήση μου δίνει ακόμα δικαίωμα να πάρω την αποζημίωση;

Κανε τον κόπο να διαβάσεις τον κανονισμό. Μην τα ζητάμε όλα έτοιμα :rant:
0 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3741
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 115

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 06 Αύγ 2008, 13:20

Τα topics "Δικαιώματα Επιβατών" και "Ακύρωση πτήσης" συγχωνεύτηκαν αφού αφορούν πάνω κάτω το ίδιο θέμα. :)
0 x


skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό skous » 06 Αύγ 2008, 13:35

Άκη, ο κανονισμός δεν είναι και τόσο σαφής! Μήν φωνάζεις! :D

Τελικά πήρα τηλέφωνο την Europe-Direct (το τηλέφωνο που υπάρχει στα φυλλάδια), πήρα και την ΥΠΑ και έμαθα οτι όντως δικαιούμαι την αποζημίωση.
Οπότε το προχωράω και θα σας ενημερώσω.

Ευχαριστώ πολύ
Τελευταία επεξεργασία από Akis σε 06 Αύγ 2008, 18:26, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
Λόγος: fullquote
0 x

skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re: Δικαιώματα επιβατών

Δημοσίευσηαπό skous » 06 Αύγ 2008, 15:44

Akis έγραψε:
Οι εταιρίες που χρησιμοποιούν eMail για την πρώτη επαφή με τον επιβάτη δεν στέλνουν απλά ένα email. Σε αυτήν την περίπτωση μέσα στο eMail υπάρχει ένα link επιβεβαιώσεις το οποιο πρέπει να κλικαρεις αν αποδέχεσαι την αλλαγή. Οπότε και η εταιρία έχει μια απόδειξη στα χερια της ότι ενημέρωσε τον επιβάτη!



Πάντως εμένα η πρώτη επαφή απο την ΟΑ έγινε με email (το τηλέφωνο που είχα δηλώσει ήταν το κινητό μου και δεν είχα καμία κλήση), και στο email δεν υπήρχε κάτι για να επιβεβαιώσω.
Οπότε μετά τους πήρα εγώ τηλέφωνο.
0 x

Άβαταρ μέλους
Akis
Site Admin
Site Admin
Δημοσιεύσεις: 5026
Εγγραφή: 22 Νοέμ 2002, 12:05
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): ANA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): EDLW
Τοποθεσία: 51°30N7°33E
x 197
Επικοινωνία:

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό Akis » 06 Αύγ 2008, 18:26

skous έγραψε:Άκη, ο κανονισμός δεν είναι και τόσο σαφής! Μήν φωνάζεις! :D

Τελικά πήρα τηλέφωνο την Europe-Direct (το τηλέφωνο που υπάρχει στα φυλλάδια), πήρα και την ΥΠΑ και έμαθα οτι όντως δικαιούμαι την αποζημίωση.
Οπότε το προχωράω και θα σας ενημερώσω.

Από την στιγμή που η ΥΠΑ αλλά και η Europe-Direct σου είπαν τα ίδια που βλέπεις το πρόβλημα και γράφεις "ο κανονισμός δεν είναι και τόσο σαφής". Αντιθέτως πιστεύω ότι ο Κανονισμός είναι πολύ σαφής!

Όπως και να έχει ελπίζω να μας κρατήσεις ενήμερους σχετικά με την έκβαση της υπόθεσης (η οποία λογικά μόνο θετική μπορεί να είναι). :great:

skous έγραψε:Πάντως εμένα η πρώτη επαφή απο την ΟΑ έγινε με email (το τηλέφωνο που είχα δηλώσει ήταν το κινητό μου και δεν είχα καμία κλήση), και στο email δεν υπήρχε κάτι για να επιβεβαιώσω.

Σόρρυ τότε, δεν γνώριζα ότι υπάρχουν και εταιρίες που το κάνουν έτσι.
Ως τώρα η εμπειρία μου με άλλες εταιρίες ήταν αυτή που έγραψα παραπάνω. Σόρρυ και πάλι.
0 x
«Η ελληνική ορθογραφία είναι freeware, δηλ. μπορείς να την χρησιμοποιείς δωρεάν. Εντούτοις, δεν είναι open source, δηλ. δεν μπορείς να την τροποποιείς ή να την δημοσιεύεις τροποποιημένη!»

» My FlightMemory Statistics
» www.airliners.gr


skous
Tourist
Tourist
Δημοσιεύσεις: 9
Εγγραφή: 04 Αύγ 2008, 21:20

Re: Ακύρωση Πτήσης

Δημοσίευσηαπό skous » 07 Αύγ 2008, 00:51

Akis έγραψε:
skous έγραψε:Πάντως εμένα η πρώτη επαφή απο την ΟΑ έγινε με email (το τηλέφωνο που είχα δηλώσει ήταν το κινητό μου και δεν είχα καμία κλήση), και στο email δεν υπήρχε κάτι για να επιβεβαιώσω.

Σόρρυ τότε, δεν γνώριζα ότι υπάρχουν και εταιρίες που το κάνουν έτσι.
Ως τώρα η εμπειρία μου με άλλες εταιρίες ήταν αυτή που έγραψα παραπάνω. Σόρρυ και πάλι.


Δεν υπάρχει λόγος για συγνώμη, απλά είπα την εμπειρία μου.
Ίσως είναι ακόμα ένα στραβό της ΟΑ και αυτό.
0 x

Άβαταρ μέλους
GP707
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 5399
Εγγραφή: 04 Μάιος 2004, 11:43
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): AOA
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGAV
Τοποθεσία: LGAT, East Terminal
x 379
Επικοινωνία:

Re: Επιστροφη φορων?

Δημοσίευσηαπό GP707 » 07 Αύγ 2008, 09:26

shadow έγραψε:Καλημερα,διαβασα καπου στο φορουμ οτι μπορεις να ζητησεις επιστροφη των φορων για πτησεις που πληρωσες αλλα δεν πραγματοποιηθηκαν.
Ισχυει?
Ειχα κλεισει 3 εισιτηρια για Αθηνα-Κρακοβια,Κρακοβια-Παρισι και την αντιστροφη επιστροφη,με skyeurope,αλλα τελικα δεν πραγματοποιηθηκε.
Δεν ζητησα τιποτα απο τη skyeurope,μπορω να ζητησω τωρα κατι?
Εχουν περασει αρκετοι μηνες,αν ναι γνωριζει κανεις τη διαδικασια?

Απ'οσον ξέρω αν αποφασίσεις να ακυρώσεις το εισιτήριο και να μην πετάξεις, μπορείς να πάρεις πισω τους φόρους μόνο. Αυτό γίνεται σε ναύλους που δεν μπορείς να αλλάξεις (συνήθως τους φτηνούς) ή αν το ακυρώσεις τελευταία στιγμή. Αν η πτήση δεν γίνει απο υπαιτιότητα της εταιρείας, παίρνεις αποζημίωση.
0 x
Γιώργος
΄΄΄΄΄__!__
\____o(''''')o____/

.........." " "

http://www.air-born.gr
http://sx-reg.air-born.gr/
http://my.flightmemory.com/GP707



Επιστροφή σε “Αεροπορική νομοθεσία και κανονισμοί”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης