Ανεφοδιασμος μεγαλων αεροδρομιων

Εδώ όλα τα θέματα για γενικές συζητήσεις περί αεροδρομίων
killerwing
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 224
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2006, 00:04

Ανεφοδιασμος μεγαλων αεροδρομιων

Δημοσίευσηαπό killerwing » 28 Ιαν 2007, 11:14

Εχω μια απορια το LGAV πως ανεφοδιαζεται με καυσιμα?Εχει απευθειας συνδεση με διυλιστηριο,μεσω θαλασσης ή τα φερνουν βυτιοφορα?

Αν σκεφτομαι οτι εχει ημερησιος 80 δρομολογια για εξωτερικο και καθε αεροσκαφος παιρνει 60 τονους καυσιμο,πανω κατω 5000 τονους αυτο σημαινει 100 περιπου βυτιοφορα
Τελευταία επεξεργασία από killerwing σε 28 Ιαν 2007, 15:30, έχει επεξεργασθεί 1 φορά συνολικά.
0 x


Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Re: Ανεφοδιασμος μεγαλων αεροδομιων

Δημοσίευσηαπό gioannis » 28 Ιαν 2007, 11:37

killerwing έγραψε:Εχω μια απορια το LGAV πως ανεφοδιαζεται με καυσιμα?Εχει απευθειας συνδεση με διυλιστηριο,.............. :great: :great: :great:


Μεσω αγωγου απο τον Ασπροπυργο........................
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/

seven4seven
Concorde-Class
Concorde-Class
Δημοσιεύσεις: 5131
Εγγραφή: 27 Απρ 2004, 03:27
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code): KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): VHHH
Τοποθεσία: Airside
x 425
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό seven4seven » 28 Ιαν 2007, 14:43

Το οτι καθε αεροσκαφος παιρνει 60 τοννους καυσιμο ποιος στο ειπε???
0 x
SX-793

killerwing
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 224
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2006, 00:04

Δημοσίευσηαπό killerwing » 28 Ιαν 2007, 15:24

Παμε και λεμε

Η σειρα A320 παιρνει 23,700L, η σειρα Α300 παιρνει πανω απο 60000L, η σειρα Α330 και A340 παιρνει πανω απο 120000L. (airbus.com)

το 737-600 pairnei peripoυ 26000l και παμε μεχρι το 747-800 με 243000 λιτρα(boeing.com)

πυκνοτητα καυσιμου στους 15 βαθμους celsius ειναι d=820kg/m3 (bp handbook)

Απο το τυπο m=d*V (οπου V ογκος σε m3) υπολογιζουμε το βαρος του καυσιμου σε κιλα. (χημεια δευτερας γυμνασιου)

1m3=1000 λιτρα (α γυμνασιου).

Εγω εκανα το λαθος οτι ειπα 80 τονους,ξεχασα οτι τετοια αεροπλανα 747,340, 330,777,767 ειναι ειδος προς εξαφανισης LGAV (killerwing) :) :) :shock:
0 x


N74700
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2005, 17:37

Δημοσίευσηαπό N74700 » 28 Ιαν 2007, 17:26

killerwing έγραψε:Παμε και λεμε

Η σειρα A320 παιρνει 23,700L, η σειρα Α300 παιρνει πανω απο 60000L, η σειρα Α330 και A340 παιρνει πανω απο 120000L. (airbus.com)

το 737-600 pairnei peripoυ 26000l και παμε μεχρι το 747-800 με 243000 λιτρα(boeing.com)

πυκνοτητα καυσιμου στους 15 βαθμους celsius ειναι d=820kg/m3 (bp handbook)

Απο το τυπο m=d*V (οπου V ογκος σε m3) υπολογιζουμε το βαρος του καυσιμου σε κιλα. (χημεια δευτερας γυμνασιου)

1m3=1000 λιτρα (α γυμνασιου).

Εγω εκανα το λαθος οτι ειπα 80 τονους,ξεχασα οτι τετοια αεροπλανα 747,340, 330,777,767 ειναι ειδος προς εξαφανισης LGAV (killerwing) :) :) :shock:


Η μέγιστη χωρητικότητα του αεροσκάφους που αναφέρεις, δεν είναι χρηστική πληροφορία για τον όγκο του καυσίμου που θα λάβει, πριν την πτήση. Ο κυβερνήτης του αεροσκάφους είναι υποχερωμένος πριν την αναχώρηση να έχει στις δεξαμενές του, ποσοτητα ικανή για να:
- του εξασφαλίσει την άφιξη στο αερορόμιο προορισμού, σύμφωνα με το σχέδιο πτήσης, συν:
- ποσότητα ικανή για να φτάσει στο εναλλακτικό αεροδρόμιο άφιξης, συν:
- ποσότητα για να εξασφαλίσει 40' επιπλέον πτήσης.

Η ποσότητα που ο Κυβερνήτης θα ζητήσει εξαρτάται λοιπόν:
- από την ποσότητα που ήδη έχει στις δεξαμενές του
- τον ανωτέρω αλγόριθμο και
- την τιμή και την διαθεσιμότητα καυσίμου στο αεροδρόμιο προορισμού

Ως εκ τούτου, ένα 734 που απογειώνεται για Θεσσαλονίκη θα πάρει διαφιρετική ποσότητα από ένα που απογειώνεται για Λονδίνο.

Όσον αφορά τα θέματα εφοδιασμού και διακίνησης, όντως εδώ και περίπου τρία χρόνια το Ελ. Βενιζέλος εφοδιάζεται με Jet A-1 απ' ευθείας από το διϋληστήριο του Ασπροπύργου με αγωγό που κατασκευάστηκε για το σκοπό αυτό. Αποθηκεύεται στις κεντρικές εγκαταστάσεις της εταιρείας αποθήκευσης και διανέμεται στα αεροσκάφη μέσω υπογείου συστήματος αγωγών (στα fuel pits) και μέσω βυτίων για εκείνα που βρίσκονται σε πιο απομακρυσμένες θέσεις, κυρίως τα cargo.

Η δε ποσότητα, εξαρτάται από την κίνηση φυσικά και εμφανίζει σημαντικές αυξομειώσεις μέσα στη χρονιά (Αύγουστος-Φεβρουάριος) και μέσα στην εβδομάδα.
0 x

killerwing
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 224
Εγγραφή: 23 Ιούλ 2006, 00:04

Δημοσίευσηαπό killerwing » 28 Ιαν 2007, 17:53

Γνωριζω οτι δεν γεμιζουμε καυσιμα παραπανω απο οσα χρειαζεται για το ταξιδι,λογο βαρους.Γνωριζω τους νομους.

Εκανα λαθος που εγραψα το μεγεθος. Ηθελα να μαθω πως προμηθευεται το αεροδρομιο καυσιμα, η αποσταση μεταξυ LGAV και ασπροπυργο δεν ειναι μεγαλη?
0 x

N74700
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2005, 17:37

Δημοσίευσηαπό N74700 » 28 Ιαν 2007, 18:25

killerwing έγραψε:Γνωριζω οτι δεν γεμιζουμε καυσιμα παραπανω απο οσα χρειαζεται για το ταξιδι,λογο βαρους.Γνωριζω τους νομους.

Εκανα λαθος που εγραψα το μεγεθος. Ηθελα να μαθω πως προμηθευεται το αεροδρομιο καυσιμα, η αποσταση μεταξυ LGAV και ασπροπυργο δεν ειναι μεγαλη?


Ο αγωγός είναι μήκους περίπου 53 χλμ. και είναι πολύ μικρός σε σχέση με τους αγωγούς υγρών καυσίμων (αργού πετρελαίου, έτοιμων προϊόντων) και φυσικού αερίου (LPG) που λειτουργούν σε άλλες χώρες. Βρίσκεται λίγα μέτρα κάτω από το έδαφος και "τρέχει" δίπλα στις γραμμές του προαστιακού σιδηρόδρομου.

Η κατασκευή του είχε προβλεφθεί από το Ν.3054/2002 (Οργάνωση Αγοράς Πετρελαιοειδών και άλλες διατάξεις) που είναι εδώ: http://www.ypan.gr/docs/a230.pdf Στις τελευταίες σελίδες φαίνεται και η κάτοψη του σχεδιαγράμματος της διαδρομής του.

Είναι δε, μέχρι ώρας, ο μοναδικός αγωγός μεταφοράς καυσίμων για δημόσια χρήση που λειτουργεί στη χώρα μας. Φιλοδοξούμε, ως κράτος, ο επόμενος να είναι ο αγωγός αργού πετρελαίου Μπουργκάς-Αλεξανδρούπολη, που θα μεταφέρει το εξορυγνυόμενο από τις περί τη Μαύρη Θάλασσα πετρελαιοπαραγωγές χώρες, προς τη Μεσόγειο, αποτρέποντας έτσι τη διέλευση βαρέων πετρελαιοφόρων από τα στενά του Βοσπόρου, που επιβαρύνει οικονομικά το πετρέλαιο και ελλοχεύει κινδύνους περιβαλλοντικής φύσης.
0 x


stamatakas
Economy-Class
Economy-Class
Δημοσιεύσεις: 119
Εγγραφή: 30 Ιουν 2005, 11:54
Τοποθεσία: Lausanne
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό stamatakas » 28 Ιαν 2007, 19:21

Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;
0 x

Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 28 Ιαν 2007, 19:31

stamatakas έγραψε:Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;


ARAXOS-ANDRAVIDA ME TANKERSHIPS.................. :wink:
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/

Jass
Business-Class
Business-Class
Δημοσιεύσεις: 362
Εγγραφή: 04 Οκτ 2006, 09:31
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code): LGMG
x 19
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό Jass » 28 Ιαν 2007, 21:13

ston araxo pantos sigoura exei agogo apo to diktio pou exei h PA..
0 x


Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 122

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 28 Ιαν 2007, 22:39

N74700 έγραψε:Είναι δε, μέχρι ώρας, ο μοναδικός αγωγός μεταφοράς καυσίμων για δημόσια χρήση που λειτουργεί στη χώρα μας.


Αγωγός υγρών καυσίμων εννοείς μάλλον. Γιατί ο αγωγός φυσικού αερίου από τον Προμαχώνα ως την Κομητηνή, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Αθήνα και το Λαύριο είναι μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα.
0 x

N74700
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2005, 17:37

Δημοσίευσηαπό N74700 » 29 Ιαν 2007, 00:19

xristos έγραψε:
N74700 έγραψε:Είναι δε, μέχρι ώρας, ο μοναδικός αγωγός μεταφοράς καυσίμων για δημόσια χρήση που λειτουργεί στη χώρα μας.


Αγωγός υγρών καυσίμων εννοείς μάλλον. Γιατί ο αγωγός φυσικού αερίου από τον Προμαχώνα ως την Κομητηνή, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, την Αθήνα και το Λαύριο είναι μερικά εκατοντάδες χιλιόμετρα.


Σωστά, το θεώρησα αυτονόητο να παραλείψω τα πολλές εκατοντάδες χιλιόμετρα αγωγών, υψηλής και χαμηλής πίεσης, για τη μεταφορά του φυσικού αερίου και τη διανομή του εντός των πόλεων.
0 x

N74700
Low-Cost-Class
Low-Cost-Class
Δημοσιεύσεις: 30
Εγγραφή: 24 Νοέμ 2005, 17:37

Δημοσίευσηαπό N74700 » 29 Ιαν 2007, 00:28

stamatakas έγραψε:Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;


Για πλοία-tankers που μεταφέρουν Jet A-1 και εφοδιάζουν απ΄ευθείας το αεροδρόμιο, επιφυλάσσομαι ν' απαντήσω καθώς μου φαίνεται δύσκολο και δεν το νομίζω. Σίγουρα όμως, εφοδιάζονται με καύσιμο - τόσο Jet A-1 όσο και 100LL - με βυτιοφόρα οχήματα, είτε απ' ευθείας από τα διϋληστήρια, είτε από τις εγγύτερες προς το αεροδρόμιο εγκαταστάσεις καυσίμων, αναλόγως την εταιρεία.

Στα περιφειρειακά αεροδρόμια την ευθύνη της μεταοφοράς του καυσίμου την έχει η κάθε προμηθεύτρια εταιρεία. Όπως γινόταν και στο Ελληνικό. Πληροφοριακά ν' αναφέρουμε ότι το Ελ. Βενιζέλος είναι το μόνο με σύστημα διανομής στα pits με υπόγειους αγωγούς, τύπου hydrant. Στα υπόλοιπα, ο εφοδιασμός του αεροσκάφους γίνεται με βυτίο (refueller). Hydrant, είχε ένα μέρος του Ελληνικού - αν δεν κάνω λάθος, το πάρκιν του Ανατολικού μόνο.
0 x


Άβαταρ μέλους
gioannis
First-Class
First-Class
Δημοσιεύσεις: 897
Εγγραφή: 29 Ιαν 2005, 14:28
Τοποθεσία: Kiato (KOR-PIKAD)
Επικοινωνία:

Δημοσίευσηαπό gioannis » 29 Ιαν 2007, 18:50

gioannis έγραψε:
stamatakas έγραψε:Ean einai o monadikos agogos mexri tora sto LGAT kai sta alla aerodromia tis xoras pos pigainane/pigainoune tota ta kausima;

Kseri kanis;


ARAXOS-ANDRAVIDA ME TANKERSHIPS.................. :wink:


Ειμαι σιγουρος διοτι περνανε απο την Διωρυγα και μαλιστα με προτεραιοτητα........................!!! :wink:
0 x
Tα πλοια κανουν αναποδα ΟΧΙ οπισθεν και δενουνΔΕΝ παρκαρουν !!!.......................... http://www.corinthcanal.com ..........................Δοξα να'χει Γιαραμπης !!!

1) http://www.flickr.com/photos/88087648@N00/
2) http://www.flickr.com/photos/33095319@N06/

Άβαταρ μέλους
LEKPO1A
Συντονιστής
Συντονιστής
Δημοσιεύσεις: 3752
Εγγραφή: 04 Σεπ 2003, 00:58
x 122

Δημοσίευσηαπό LEKPO1A » 05 Μαρ 2007, 14:18

Να προσθέσουμε και τον αγωγό πετρελαίου Θεσσαλονίκης-Σκοπίων μήκους 213 km που ολοκληρώθηκε το 2002. Συνδέει τα διυλιστήρια της ΕΚΟ στην Θεσσαλονίκη με τα διυλιστήρια ΟΚΤΑ των Σκοπίων. Τα διυλιστήρια της ΕΚΟ συνδέονται από χρόνια και με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.

:arrow: http://www.aegek.gr/gre/projects78.html
0 x



Επιστροφή σε “Λοιπά θέματα ελληνικών αεροδρομίων”

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτήν τη Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης