Περισσοτερο για τους κινητηρες γινεται ο τζερτζελες. Στον "σχεδιασμο" λιγα πραγματα μπορουν να αλλαξουν. Μην ξεχνατε οτι καθε αλλαγη επι του αρχικου σχεδιου απαιτει πιστοποιησεις απο ΕASA και FAA και ειναι και χρονοβορο, αλλα κυριως συνδεεται με εξτρα κοστη, κατι το οποιο σε τελικη αναλυση εχει αντικτυπο στην τελικη τιμη του αεροπλανου. Αλλο να αλλαχθει ο κινητηρας και καποια αεροδυναμικα μερη, και αλλο να γινει αλλαγη/αντικαταστση μερων απο μεταλλο σε πλαστικο, για παραδειγμα, αλλα και παλι η οποιαδηποτε αλλαγη συνεπαγεται πιστοποιηση απο το μηδεν (διαταξη πιρτσινιων να αλλαξει, πρεπει να υπαρξει πιστοποιηση, ποσο μαλλον κατι "ευρειας κλιμακας"). Εννοειται πως με τους νεους κινητηρες παλι θα εχουν την διαδικασια, αλλα οπως ειπα, ηταν προγραμματισμενο...
Η Emirates βαζει το μαχαιρι στο λαιμο της Αirbus, νωριτερα αποτι υπολογιζε ο κατασκευαστης. Αλλωστε ιδεες και σχεδια υπηρχαν για ενα A380neo, αλλα απο το 2020 περιπου και μετα. Oχι απο τωρα. Αλλα αμα εχεις πελατη που εχει παραγγειλει πανω απο τα μισα αεροπλανα του τυπου, με κοστος λιστας 405εκ€, κανεις οχι μονο αναποδες τουμπες, παιρνεις και πιπες (σορι)...