Re: Οικονομικά Θέματα για την Aegean Airlines - Ισολογισμοί
Κύριοι, βλέπω ότι η συζήτηση και η αντιπαράθεση τραβάει μακριά. Βλέπω επίσης οργανωμένη επίθεση σε άτομα που εκφράζουν αντίθετες απόψεις. Υπάρχει εδώ μέσα μια ομάδα 5-6 ατόμων (προφανώς υπάλληλοι μιας συγκεκριμένης εταιρείας) που για το δικό τους συμφέρον έχουν βάλει παρωπίδες και δεν επιτρέπουν καν την έκφραση άλλης άποψης, πετώντας την μπάλα στην κερκίδα. Έγραψα σε προηγούμενη ανάρτησή μου ότι δεν θα απαντήσω σε προσωπικό επίπεδο και αυτό θα προσπαθήσω να κάνω και τώρα. Έτσι για εισαγωγή θα γράψω ότι η Ολυμπιακή υπήρξε Ιδιωτική Εταιρεία, Κρατικοποιήθηκε, λειτουργούσε όπως λειτουργούσε ως Κρατική Εταιρεία αλλά από το 1980 και μετά οι πολιτικές και οι μέσω την συνδικαλιστών παρεμβάσεις την διάβρωσαν σε σημείο που έπρεπε να κλείσει ή να ιδιωτικοποιηθεί από το 1990. Για να μην μακρηγορώ τελικά ιδιωτικοποιήθηκε όπως-όπως και ΚΑΛΑ ΕΚΑΝΕ. ΕΤΣΙ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ όχι όμως με αυτό τον τρόπο. Πουλήθηκε άραγε ή ξεπουλήθηκε? Εισπράχθηκαν τα όποια χρήματα? Με το σήμα τι γίνεται? Πουλήθηκε? Νοικιάστηκε? Πόσο? Εισπράχθηκαν τα χρήματα? Αυτά για εισαγωγή και τα γράφω εδώ γιατί έχει άμεση σχέση με αυτή την εταιρεία.. Δεν θέλω απαντήσεις γιατί δεν τις γνωρίζεται.
Από το 1990 και μετά (30 χρόνια τώρα) πολλοί επίδοξοι επενδυτές αποφάσισαν να γίνουν Ωνάσηδες (πάνω από 50 AOC στην Ελλάδα) και να τα αποτελέσματα διότι το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι (κυβερνήσεις, πολιτικοί, ΥΠΑ). Άνοιξαν, έκλεισαν, φέσωσαν εργαζόμενους, ασφαλιστικά ταμεία, κράτος, συνεργαζόμενες εταιρείες κλπ. Κάποιοι άνοιξαν και ξανάνοιξαν αλλάζοντας την ταμπέλα και ξανά φέσωσαν. ΚΑΝΕΝΑΣ δεν τους υποχρέωσε να ανοίξουν, δεν τους έλεγξε το κεφάλαιο επένδυσης ούτε τον αριθμό και τους τύπους των α/φων, ήταν δικές τους αποφάσεις και τις πλήρωσαν. Σήμερα όμως δεν έχουμε Flag Carrier, έχουνε μια μεγάλη και 5-6 μικρότερες Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες με τα όποια προβλήματά τους.
Η κατάσταση της παγκόσμιας οικονομίας, οι πόλεμοι, ο κατευθυνόμενος τουρισμός, οι πυρκαγιές, οι τιμές των καυσίμων, οι πανδημίες κλπ. είναι απρόβλεπτοι παράγοντες και θα πρέπει να κάνουν ποιο επιφυλακτικούς τους επενδυτές. Τόσες και τόσες εταιρείες άνοιξαν και έκλεισαν αυτό δεν σημαίνει ότι το κράτος θα πρέπει να τις επιδοτεί επειδή κάποιοι εργαζόμενοι θα χάσουν την εργασία τους. Αν δεν είχαν ανοίξει και πάλι οι συγκεκριμένοι εργαζόμενοι δεν θα είχαν εργασία. Τώρα επιδοτούμε εργάτες για το μάζεμα της φράουλας, των κερασιών, και των ροδάκινων. Ασχολήθηκε κανείς με την Γεωργία, την Κτηνοτροφία, την Βιοτεχνία, την Βιομηχανία? Εγκαταλείψαμε το πάντα στο βωμό της παροχής υπηρεσιών τουρισμού αποκαλώντας τον μάλιστα και βαριά βιομηχανία. Σε λίγο δεν θα έχουμε να φάμε. Τα πάντα εισάγονται.
Δεν υποχρέωσε κανείς την Αιγαίου να έχει αυτό το στόλο α/φων ή να αντικαταστήσει τον στόλο της (επιμένουν να λένε ότι τα αγόρασε κιόλας, τρομάρα τους !!!) ή να εκτελεί ζημιογόνα δρομολόγια. Κανείς δεν κάνει αγαθοεργίες αν δεν αποσκοπεί κάπου. Το πολύ πρ πρ πρ κάνει και μπάμ μετά. Η εταιρεία είναι Ιδιωτική, εισηγμένη στο ΧΑΑ, έχει μεγαλομετόχους και μικρομέτοχους, ομολογιούχους που πιστεύουν στην βιωσιμότητά της. Δικό τους το ρίσκο της επένδυσης. Τα παιγνίδια του Χρηματιστηρίου και την χειραγώγηση των μετοχών την παρακολουθείτε?
Οι επιβάτες που επιθυμούν να ταξιδέψουν θα βρουν τον τρόπο, το μέσο και την οικονομικότερη για εκείνους επιλογή. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια χώρα που δεν έχει τοπική εταιρεία είναι αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο. Δηλαδή αν δεν υπάρχει η Αιγαίου δεν θα έλθουν τουρίστες στην Ελλάδα? Το ότι πληρώνει φόρους στην χώρα-έδρα της εταιρείας αυτό είναι υποχρέωσή της και το γνωρίζει πριν την ίδρυσή της. Ποια όμως είναι η Φορολογική έδρα της κάθε εταιρείας? Είναι όλοι οι εργαζόμενοι στις Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες ακόμη και σε αυτές που έχουν παράρτημα στην Ελλάδα, ασφαλισμένοι, πληρώνουν ασφαλιστικά ταμεία, φορολογούνται για το εισόδημά τους στην Ελλάδα, παίρνουν ταυτόχρονα και σύνταξη, το έχουν γνωστοποιήσει στο ασφαλιστικό τους ταμείο, δεν φέρουν ευθύνη οι εργοδότες που τους καλύπτουν?
Μακρηγόρησα και προφανώς πίκρανα πολλούς. Συνοψίζω λοιπόν. Αφού όλες οι Ελληνικές αεροπορικές εταιρείες είναι ιδιωτικές ΠΡΟΤΕΙΝΩ: ας τα βγάλουν πέρα μόνοι τους και με τους μετόχους τους ΟΧΙ όμως με χρήματα δικά μου και του Ελληνικού λαού. Ας συρρικνωθούν, ας μειώσουν τον στόλο τους, τους εργαζόμενους, τους μισθούς, το λειτουργικό κόστος, τα δρομολόγια, τους προορισμούς μέχρι να ανακάμψουν τα πράγματα και αν αντέξουν επεκτείνονται πάλι. Στην περίπτωση που το κράτος βοηθήσει, ΟΧΙ ΩΣ ΔΩΡΕΑ ΑΛΛΑ ΜΟΝΟ με την μορφή εγγύησης δανείου, τότε θα πρέπει να έχει και λόγο στα ΔΣ παίρνοντας και τις αντίστοιχες μετοχές. Γνωρίζω όμως πολύ καλά πως οι πολιτικοί τους φίλοι και συμμέτοχοι θα τους καλύψουν με χρήματα δικά μας φυσικά και δεν θα μπορέσουμε να πούμε τίποτα.
Περιμένω όμως ότι οι μόνοι που θα συμφωνήσουν σε λίγο μαζί μου είναι αυτοί που τώρα με χλευάζουν και σε λίγο θα χάσουν την δουλειά τους. Τότε θα γίνουν οι χειρότεροι εχθροί των εργοδοτών τους. Τώρα δεν μιλάει κανείς διότι φοβάται και πιστεύει πως θα διώξουν τον διπλανό του και όχι αυτόν. Καλή τύχη τους εύχομαι αλλά να μην την πληρώσω εγώ. Είναι κρίμα όμως. Αλλά στο τέλος ξυρίζουν τον γαμπρό.
Κάτι τελευταίο. Σύμφωνα με την ΙΑΤΑ, οι αεροπορικές εταιρείες δεν υποχρεούνται να μπλοκάρουν τις μεσαίες θέσεις δικαιολογώντας ότι η οικονομική υγεία των εταιρειών έχει μεγαλύτερη σημασία από την υγεία των υπαλλήλων και των πελατών των. Από βδομάδα λοιπόν μπέστε σκύλοι αλέστε στα αεροπλάνα σαν να μην έγινε τίποτα τους τελευταίους μήνες, ενώ στα άλλα ΜΜΜ κρατάμε αποστάσεις !!!!! Αυτό δεν είναι παροχή μετά από εκβιασμό?