LGAT memories

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Τι να πρωτοπείς για το 727-100. Εξαιρετικό αεροσκάφος, εξαιρετικό σχήμα, τρικινητήριο (μας έχουν ήδη λείψει). Το πιο πετυχημένο jet για αρκετά χρόνια (πριν του πάρει τη θέση το 737). Δυστυχώς η παλαιότητα αλλά κυρίως οι νέοι κανονισμοί θορύβου το έφεραν στην οριστική απόσυρση το 2018 όταν και είχαν απομείνει μόνο 2 σε πτητική κατάσταση.

Στο Ελληνικό είχαμε αρκετή ποικιλία από cargo, με DHL και UPS να επιχειρούν για αρκετά χρόνια με 727-100 αλλά είχαμε και συχνές εμφανίσεις ιδιωτικών, κυρίως Αμερικάνικων και από Αραβικές χώρες. Η τελευταία εταιρία που το χρησιμοποίησε σε schedule passenger δρομολόγια, στο Ελληνικό, ήταν η Iran Air.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4537590432
 
Αγαπητέ GP707, with all due respect, το 727-200 ήταν σαφώς πιο πετυχημένο από όλες τις απόψεις σε σύγκριση με το 727-100. Άσε που είχαμε και το πρώτο 727-200 στα δικά μας χρώματα.... Δέχομαι ότι το -100 άνοιξε τον δρόμο, αλλά το -200 τον διεύρυνε σημαντικά.
 
Ναι φυσικά. Το -200 ήταν σαφώς πολύ πιο πετυχημένο και αυτό φαίνεται και από τα πόσα κατασκευάστηκαν. Αναφέρθηκα στο -100 σαν ξεκίνημα γενικότερα του 727, που με το -200άρι βοήθησε σημαντικά την Boeing να εδραιωθεί ως κυρίαρχος στην αεροπορική βιομηχανία. Όπως σωστά είπες το -100 "άνοιξε το δρόμο" για την εδραίωση του -200.

Σε λίγες μέρες έρχεται και το αφιέρωμα στο -200!
 
Όπως προείπαμε, το 727-200 ήταν το best seller του τύπου και συνολικά με 1832 727 όλων των εκδόσεων η Boeing έβγαλε πολύ καλά κέρδη από το μοναδικό της trijet.
Στην Ελλάδα είχαμε την ευκαιρία να το δούμε στα χρώματα 3 Ελληνικών εταιριών, της Ολυμπιακής, της Macedonian και της Venus. Μάλιστα το SX-CBF ήταν ένα ιστορικό αεροσκάφος αφού ήταν το πρωτότυπο Boeing 727-200!
Η εμφάνιση γενικότερα του 727 στο Ελληνικό ήταν κάτι παραπάνω από συχνότατη αφού πολλές εταιρίες το προτίμησαν για την αξιοπιστία του.

Μεταξύ των 137(!!!) φωτογραφιών ξεχωρίζουν: τα Ελληνικά 727, το τέλος των 727 της ΟΑ, το τραγικό κάψιμο του SX-CBF, η "μεταφορά" ενός 727 της Macedonian στο γρασίδι λόγω ισχυρών ανέμων, η πρώτη πτήση της United στην Αθήνα και τέλος η πολύ ενδιαφέρουσα ιστορία του 727 της Somali Airlines στη μοναδική του εμφάνιση στην Ελλάδα, που αξίζει να διαβάσετε.

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4634573661
 
Ο πιο πετυχημένος τύπος επιβατικού αεροσκάφους είναι σαφώς το 737 το οποίο δεν έχει σταματήσει να παράγεται από την πρώτη έκδοση του το 1967 και συνεχίζει ως σήμερα να εξελίσσεται σε διάφορες εκδόσεις.
Άλλη μία από τις μεγαλύτερες επιτυχίες της Boeing ήταν και το "baby Boeing" 737-200, η λίγο μεγαλύτερη έκδοση του 737-100 και σίγουρα άλλο ένα best seller. Η Ολυμπιακή παρέλαβε 11 ολοκαίνουρια 737-200 όπου και τα χρησιμοποίησε από το 1976 ως το 2002 χωρίς προβλήματα. Ένα 737-200 στην Ελλάδα χρησιμοποίησε επίσης και η Princess Airlines.

110 φωτογραφίες στο νέο άλμπουμ, με πολλά hybrids, τα Ελληνικά 737-200 και στους 3 χρωματισμούς της ΟΑ, την Emerald που λειτούργησε μόνο για έναν μήνα (Αύγουστος 1995), τα δύο πανέμορφα 732 της Air Tanzania αλλά και το πολύ ωραίο 732 της Gatari, το 732 της Yemenia με τον μηχανισμό στο μπροστινό σκέλος για τους χωμάτινους διαδρόμους κλπ

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4723885491
 
Τη δεκαετία του '80 το 737-200 είχε ήδη αρχίσει να δείχνει την ηλικία του και ένα lifting ήταν απαραίτητο. Έτσι η Boeing αποφάσισε όχι μία αλλά τρεις νέες εκδόσεις του μικρού της αεροσκάφους. Το πρώτο ήταν το 737-300 με νέες εσωτερικές και εξωτερικές καινοτομίες. Στην Ελλαδα το είδαμε, μεταξύ άλλων, στα χρώματα της Olympic, της Cronus και της Princess.
Αυτών των τριών Ελληνικών εταιριών αλλά και συνολικά 116 φωτογραφίες στο νέο αλμπουμ - αφιέρωμα στο 737-300

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4834814913
 
Ο πατέρας μου ήταν φίλος της αεροπορίας και με πήγαινε στο αεροδρόμιο σε κάθε ευκαιρία. Εδώ είμαστε στο παλαιό δυτικό προφανώς, καίτοι Θεσσαλονικείς, περί τα τέλη της δεκαετίας του ΄60. Μπορείτε να βρείτε τύπους αεροσκαφών (Comet και Caravelle ?)
 

Attachments

  • Airport4.jpg
    Airport4.jpg
    77,8 KB · Προβολές: 2.137
  • Airport5.jpg
    Airport5.jpg
    70,7 KB · Προβολές: 2.137
Σωστά. Comet της BEA (πιθανώς ένα από τα νοικιασμένα της Ολυμπιακής από την BEA) και Caravelle
 
Το 737-400 ήταν το streched 737 classic και ξεκινώντας σαν σχεδιασμός το 1985 κατασκευάστηκε σαν ενδιάμεση χωρητικότητα μεταξύ του 737-300 και του 757-200. Εξάλλου η Boeing έπρεπε να ανταγωνιστεί στην ίδια κατηγορία τα Α320 και MD-80. Παρόλα αυτά δεν κατασκευάστηκαν τόσα όσα θα προσδοκούσε κανείς. Σχεδόν το 1/3 των 737-300.
Η ΟΑ επέλεξε την αγορά 6 καινούριων 737-400 για να αντικαταστήσει τα 727-200 και αργότερα προχώρησε στην ενοικίαση περισσότερων αεροσκαφών του τύπου. Το 400άρι επέλεξαν μεταξύ άλλων και οι Macedonian, Cronus και Galaxy,

https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 4931083261
 
Ας συνεχίσω την... εμμονή μου με το Ελληνικό :D ανεβάζοντας το τελευταίο των 737 classic, το πεντακοσαράκι, το οποίο αρχικά κατασκευάστηκε σαν custom order της Southwest (που ήταν και ο πρώτος πελάτης) σαν αντικατάσταση του 737-200 αφού ήταν μόλις 48 εκατοστά μεγαλύτερο.

Από Ελληνικής πλευράς μόνο η Galaxy χρησιμοποίησε ένα 500άρι στο Ελληνικό, το SX-BFP. Απολογούμαι που δεν το έχω στο άλμπουμ αλλά την πάτησα όπως την πατάμε όλοι που βλέπουμε συνέχεια τα ίδια και τα ίδια και δεν ασχολούμαστε να βγάλουμε καμία πατρική πόζα, μη σκεφτόμενοι ότι κάποτε θα όλα αυτά θα είναι συλλεκτικά.

Τα υπόλοιπα, λοιπόν, του Ελληνικού:
https://www.flickr.com/photos/187947476 ... 5007845123

υ.γ. πλέον δεν θα υπάρχουν διαφημίσεις βλέποντας τα άλμπουμ, αφού αγόρασα την pro συνδρομή.
 
Top