SK
First-Class-Member
Αρκετές ενδιαφέρουσες πληροφορίες (μερικές από τις οποίες είχαν γίνει γνωστές και στο παρελθόν) για την προσπάθεια της EuroAir να αναλάβει επιδοτούμενες πτήσεις παρουσιάζει σημερινό δημοσίευμα της Ελευθεροτυπίας. Το σχετικό απόσπασμα:
"Την ίδια στιγμή η Ο.Α. έχει εμπλακεί σε «αερομαχία» με την ελληνική εταιρεία EuroAir, η οποία διεκδικεί τις επιδοτούμενες πτήσεις προς το Αιγαίο. Ο νέος εγχώριος ανταγωνιστής της Ο.Α. που μέχρι σήμερα ειδικεύεται στις πτήσεις υψηλών προσώπων (VIP), διαθέτει έξι αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων τρία 64 θέσεων της βρετανικής British Aerospace με την οποία συνεργάζεται, ενώ από το 1999 εκτελεί τακτικά δρομολόγια προς τις Κυκλάδες.
Την εκτέλεση των 13 άγονων δρομολογίων είχε αναλάβει το 2001 η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα για περίοδο τριών ετών. Η ΥΠΑ προκήρυξε νέο διαγωνισμό τον Δεκέμβριο του 2004. Στις προσφορές εμφανίζεται «ψαλίδα» 40 εκατ. ευρώ αφού οι μεν Ολυμπιακές Αερογραμμές φέρονται να ζητούν 59 εκατ. ευρώ για τις 13 άγονες γραμμές, ενώ η EuroAir μόλις 19 εκατ. ευρώ για τις 12 απ' αυτές.
Η EuroAir αποκλείστηκε σύμφωνα με το πρακτικό της επιτροπής που διενήργησε τον διαγωνισμό (με αιτιολογία ότι δεν πληροί κριτήρια της προκήρυξης) με αποτέλεσμα να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας αναίρεση του πρακτικού, αποκλεισμό της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αλλά και να μην κατακυρωθεί ο διαγωνισμός μέχρι να εκδικαστεί η κύρια προσφυγή τον Φεβρουάριο.
Στελέχη της αγοράς ερμηνεύουν την υψηλή προσφορά των Ο.Α. ως προσπάθεια να βγάλει μερικά «σπασμένα» από άλλες γραμμές, ενώ αποδίδουν τη χαμηλή προσφορά της EuroAir στην υποστήριξη της British Aerospace, η οποία την προμηθεύει με αεροπλάνα σε χαμηλή τιμή, σε μια προσπάθεια να τα καθιερώσει στη διεθνή αγορά."
ΥΓ 1: Αν και υπάρχει ήδη θέμα Euroair, νομίζω ότι ήταν μάλλον πιο γενικό, οπότε σκέφτηκα να αρχίσω ένα νέο.
ΥΓ 2: Tο δημοσίευμα αναφέρεται και σε θέματα ΟΑ και Α3, οπότε το παραπέμπω και σε άλλα θέματα στις σχετικές συζητήσεις.
"Την ίδια στιγμή η Ο.Α. έχει εμπλακεί σε «αερομαχία» με την ελληνική εταιρεία EuroAir, η οποία διεκδικεί τις επιδοτούμενες πτήσεις προς το Αιγαίο. Ο νέος εγχώριος ανταγωνιστής της Ο.Α. που μέχρι σήμερα ειδικεύεται στις πτήσεις υψηλών προσώπων (VIP), διαθέτει έξι αεροσκάφη, μεταξύ των οποίων τρία 64 θέσεων της βρετανικής British Aerospace με την οποία συνεργάζεται, ενώ από το 1999 εκτελεί τακτικά δρομολόγια προς τις Κυκλάδες.
Την εκτέλεση των 13 άγονων δρομολογίων είχε αναλάβει το 2001 η Ολυμπιακή Αεροπλοΐα για περίοδο τριών ετών. Η ΥΠΑ προκήρυξε νέο διαγωνισμό τον Δεκέμβριο του 2004. Στις προσφορές εμφανίζεται «ψαλίδα» 40 εκατ. ευρώ αφού οι μεν Ολυμπιακές Αερογραμμές φέρονται να ζητούν 59 εκατ. ευρώ για τις 13 άγονες γραμμές, ενώ η EuroAir μόλις 19 εκατ. ευρώ για τις 12 απ' αυτές.
Η EuroAir αποκλείστηκε σύμφωνα με το πρακτικό της επιτροπής που διενήργησε τον διαγωνισμό (με αιτιολογία ότι δεν πληροί κριτήρια της προκήρυξης) με αποτέλεσμα να προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ζητώντας αναίρεση του πρακτικού, αποκλεισμό της Ολυμπιακής Αεροπορίας, αλλά και να μην κατακυρωθεί ο διαγωνισμός μέχρι να εκδικαστεί η κύρια προσφυγή τον Φεβρουάριο.
Στελέχη της αγοράς ερμηνεύουν την υψηλή προσφορά των Ο.Α. ως προσπάθεια να βγάλει μερικά «σπασμένα» από άλλες γραμμές, ενώ αποδίδουν τη χαμηλή προσφορά της EuroAir στην υποστήριξη της British Aerospace, η οποία την προμηθεύει με αεροπλάνα σε χαμηλή τιμή, σε μια προσπάθεια να τα καθιερώσει στη διεθνή αγορά."
ΥΓ 1: Αν και υπάρχει ήδη θέμα Euroair, νομίζω ότι ήταν μάλλον πιο γενικό, οπότε σκέφτηκα να αρχίσω ένα νέο.
ΥΓ 2: Tο δημοσίευμα αναφέρεται και σε θέματα ΟΑ και Α3, οπότε το παραπέμπω και σε άλλα θέματα στις σχετικές συζητήσεις.