LGAV Closed due to weather

Ήμουν από τους ''τυχερούς'' που ήλπιζα να πετάξω χτες από ΑΤΗ.

Η πρώτη πτήση μου ήταν με ΤΗΥ για IST και για 5-10 λεπτά το πρωί δεν πρόλαβε τα καιρικά φαινόμενα και στο τέλος βρεθήκαμε να περιμένουμε 6 ώρες μέσα στο αεροσκάφος. Τις λεπτομέρειες και τα τραγελαφικά που έγιναν επιφυλάσσομαι να τα περιγράψω σε ένα τριπ ριπορτ όταν και αν το ταξίδι ολοκληρωθεί (μιας που ακόμα δεν έχω νέο εισιτήριο), αλλά έχω τα εξής σχόλια:

-Είναι πέρα για πέρα απαράδεκτο για καιρό που όλοι περιμένουν από μέρες, να μην υπάρχει πρόσβαση στο/από το μεγαλύτερο διεθνές αεροδρόμιο της χώρας. Είτε μετρό, είτε προαστιακό, ήταν ταξί 4Χ4, είτε με στρατιωτικά στάγιερ, πρέπει να υπάρχει τρόπος ο κόσμος να μπορεί να φύγει, έστω και σιγα-σιγά. Ας πάρουν 50 βανάκια με χειμερινά να διώχνουν κόσμο σε τέτοιες περιπτώσεις, τόσους φόρους τους χρεώνουν. Η κατάσταση χτες με δεκάδες να κοιμούνται στο πάτωμα, εξουθενωμένοι εν μέσω πανδημίας είναι χειρότερη από τρίτο κόσμο.
-Είναι ακόμα πιο απαράδεκτο η γελοία πολιτική της ΤΗΥ που έχει δασκαλέψει τους υπαλλήλους της σε όλες τις χώρες, να αποφεύγουν να αναφέρουν τα δικαιώματα των επιβατών, κάνοντας τους να θέλουν να καλέσουν την αστυνομία και δικηγόρους (πραγματικά παραδείγματα) και ενώ οι διπλανοί της Goldair να έχουν ξενοδοχείο, οι της ΤΗΥ να είναι σαν ικέτες και να τους λένε από πάνω ότι ''καθυστερούν την ουρά'' για να τους κάνουν να αισθανθούν ένοχοι. Επίσης επρεπι να περιμένω 3 ώρες και στο τέλος να μην έχω καν λύση είναι λίγο της πλάκας. Ας το πουν από την αρχή ότι δεν μπορούν να βγάλουν εισιτήριο να φύγω 3 ώρες αρχίτερα. Δεν σχολιάζω καν ότι το εισιτήριο ήταν business και όταν πληρώνεις ένα σκασμό λεφτά περιμένεις πάνω από 3 υπαλλήλους να κουμαντάρουν 2 ακυρωμένες πτήσεις με 200-300 άτομα.

Στάθηκα τυχερός και ένας άγιος άγνωστος που πέρασε με 4Χ4 με έβγαλε από την κόλαση, που θα κρατούσε για ακόμα 12 ώρες τουλάχιστον, με ανθρώπους να πηδάνε στις ράγες μέσα στο κρύο και αφού όλο το βράδυ δεν είχε καθαρίσει κανένας δρόμος.
 
Eπειδη η παπαρολογια εδω μεσα παει συννεφο:

To LGAV ΔΕΝ ΕΚΛΕΙΣΕ ΠΟΤΕ λογω χιονιου εχθες. Ο 03R ηταν παντα ανοιχτος, και οι οποιες καθυστερησεις ηταν λογω των συνεχων διελευσεων που επρεπε να κανουν τα εκχιονιστικα, σε μια χιονοπτωση διχως προηγουμενο σε δυναμικοτητα. Μιλαμε για 2-3 αφιξο/αναχωρησεις και ξανα εκχιονισμος. Οσοι μπορεσαν στροφαραν σε holding patterns, οσοι οχι, εκαναν divert. Ο διαδρομος εμεινε παντα ανοιχτος απο μια μικρη ομαδα ανθρωπων οι οποιοι εκλεισαν 24ωρα και 36ωρα σε υπηρεσια κλεισμενοι στο αεροδρομιο (με την προβλεπομενη ξεκουραση).

Ξερετε ποτε δεν εγινε καμμια προσγειωση? Οταν βγηκε εκτος το ILS και στους δυο διαδρομους το οποιο, για να μαντεψουμε ολοι μαζι, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΥΘΥΝΗ ΤΟΥ ΑΙΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΑΚΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ.

Τουτεστιν, οι επιδοξοι airfield ops officers καλο ειναι να απομακρυνετε το κουλο σας απο τα πληκτρολογια αν δεν εχετε ιδεα για τι γραφετε.
 
Για να λέμε και τα θετικά, εγώ είχα μια παρά πολύ καλή εμπειρία. Είχα κρατηση στην βράδυνη άφιξη της ΒΑ στις 24 Ιανουαρίου. Ειμουν στο check in 1 ώρα πριν την αναχώρηση και εκείνη την στιγμή ακυρώθηκε η πτήση για την Αθηνα.

Αφου μου έδωσαν διαμονή και γεύματα από την ΒΑ, μου άλλαξαν την κράτηση για την πρωινή πτήση που εφυγε εχθές από LHR και έφτασε ATH με πολύ μικρή καθυστέρηση. Λίγα λεπτά αργοτερα, μου ήρθε μήνυμα που έλεγε ότι η ΒΑ επικοινωνησε με τις ελληνικές αρχές και ζήτησαν εξαίρεση για τους επιβατες της, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να κάνουν άλλο antigen test/ PCR, καθώς πολλά από αυτά τα πιστοποιητικά ίσως να έληγαν. Μετά από κάποια ώρα ήρθε και η έγκριση οτι οι αρχές το δέχτηκαν.

Αυτο που μου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση όταν έφτασα στην Αθηνα, ήταν ο επαγγελματισμός του προσωπικού. Από τους υπαλλήλους της πολιτικής προστασίας και τους αστυνομικούς στον έλεγχο διαβατηρίων, μέχρι τον υπάλληλο του καφέ που μου εξηγησε ότι κόντευε να κλείσει 48 ώρες στο αεροδρόμιο και ζητούσε συγνώμη που δεν είχε το προιον που του ζήτησα.

Οκ υπήρχε ταλαιπωρια γιατί δεν δούλευε τίποτα άλλο, αλλα από ανάλογες εμπειριες στο εξωτερικό (με εξαίρεση τις σκανδιναβικες χώρες που το χιόνι είναι κομμάτι της καθημερινότητας), όλο αυτό ήταν μια θετική εμπειρία και τα εύσημα πηγαίνουν αρχικά στους εργαζόμενους από όλες τις βαθμίδες που ενώ θα έπρεπε πιθανόν να είναι στα σπίτια τους συνέχισαν και δούλευαν μετά από τόσες ώρες, αλλά και στο επικοινωνιακό κομμάτι. Στα δικά μου μάτια ο,τι καλύτερο μπορούσαν να κάνουν με τα μέσα που είχαν το έκάναν όλοι οι εμπλεκόμενοι, ειδικά από την στιγμή που ο καιρός είναι καθαρά “act of god” και όχι “human error”.

(Να πω επίσης ότι η αρχική μου πτήση ακυρώθηκε λόγω καιρικών φαινομένων, όχι επειδη έκλεισε το αεροδρόμιο).
 
Αφου μου έδωσαν διαμονή και γεύματα από την ΒΑ, μου άλλαξαν την κράτηση για την πρωινή πτήση που εφυγε εχθές από LHR και έφτασε ATH με πολύ μικρή καθυστέρηση. Λίγα λεπτά αργοτερα, μου ήρθε μήνυμα που έλεγε ότι η ΒΑ επικοινωνησε με τις ελληνικές αρχές και ζήτησαν εξαίρεση για τους επιβατες της, έτσι ώστε να μην χρειαστεί να κάνουν άλλο antigen test/ PCR, καθώς πολλά από αυτά τα πιστοποιητικά ίσως να έληγαν. Μετά από κάποια ώρα ήρθε και η έγκριση οτι οι αρχές το δέχτηκαν.
Αυτή ίσως να είναι και η διαφορά του πλυμενου και του πραγματικά καθαρού: μια απορία έχω, πού σας δώσαν διαμονή; Δεν ήταν το Sofitel/Mitsis όλο ρεζερβέ;

Στην ΤΗΥ έπρεπε οι επιβάτες (ειδικά οι ξένοι που δεν ξέραν τι να κάνουν) να μπούνε στο μπουθ σχεδόν για να πάρουν ένα ψέλισμα ότι θα σας επιστρέψουμε ξενοδοχείο έως 100Ε. Σε μια κοπέλα που ήθελε να καλέσει την πρεσβεία της Αυστραλίας (λεπτομέρεια: ήταν κόρη πρέσβη) της κλείσαν ξενοδοχείο στην Γλυφάδα, που έχω δυσκολίες να πιστέψω ότι μπόρεσε να φτάσει. Φροντίδα για το PCR ούτε λόγος, αν και είδα ότι όλες οι πτήσεις της ΤΗΥ ακυρωθήκαν και χτες.
 
Αυτή ίσως να είναι και η διαφορά του πλυμενου και του πραγματικά καθαρού: μια απορία έχω, πού σας δώσαν διαμονή; Δεν ήταν το Sofitel/Mitsis όλο ρεζερβέ;
Αν κατάλαβα καλά, η διαμονή δόθηκε στο Λονδίνο, όχι εδώ.

Το Sofitel ήταν όντως γεμάτο, όχι μόνο από επιβάτες, αλλά και από υπαλλήλους και τεχνικούς των αεροπορικών. Η περιπέτειά σου, μου θύμισε την αντίστοιχη που έζησα εγώ με την ΤΗΥ στο Ataturk (6 ώρες καθυστέρηση από Αθήνα, 3 ώρες εντός καμπίνας στο διάδρομο στην Πόλη, μέχρι να αποβιβαστούμε, 6+ ώρες αναμονή στο transit desk (για μια δουλειά που διήρκεσε 30") και 18 ώρες αναμονή στην Κωνσταντινούπολη μέχρι την επόμενη πτήση για HKG). Δε μπήκα καν στον κόπο να πάω στο hotel desk της THY. Έκλεισα ξενοδοχείο μόνος μου και πήγα με το μετρό στο Sultanahmet.

Πίστευα ότι ο κύριος λόγος της ταλαιπωρίας ήταν τα ακραία φαινόμενα και η αδυναμία το υπερ-κορεσμένου Ataturk να διατηρήσει τους διαδρόμους ανοικτούς για αεροσκάφη και οχήματα. Φαίνεται όμως ότι τα προβλήματα, οι νοοτροπίες και οι πρακτικές κληροδοτήθηκαν και στο IGA.
 
Καλά, τη Δευτέρα εγινε τρελό πατιρντί. Δεν καταλαβαίνω γιατί τόσες μερες ειναι σε χρήση μόνο ο 03R και δεν καθαρίζουν και τον 03L . To ILS πράγματι έβγαινε εκτός ενεργείας και ξαναμπαινε 2-3 φορές την ωρα, τουλάχιστον το απόγευμα. Μία Ryanair όταν πληροφορηθηκε από το Makedonia ACC ότι το ILS είναι U/S και θα εκτελεούσε VOR Y για τον 03R, δήλωσε unable και ζητησε METAR από LGTS, όπου ειχε 9999 , παραδόξως. Τελικά, ανέλαβε η προσέγγιση, τον εβαλε σε holding στο EGN και όταν αφενός ξανανοιξε ο διάδρομος (ειχε κλείσει για εκχιονισμο για 40 λεπτά, μία από τις πολλές φορές της Δευτερας), αφετέρου το ILS επανήλθε προσωρινά, βρήκε παράθυρο ευκαιρίας και προσγειωθηκε με χρήση ILS.

Τωρα για τα υπόλοιπα που διαβαζουμε στο κομμάτι του aia, δεν μπορώ να πω ότι εκπλήσσομαι. Κλασικός τραγικός aia, τα ίδια με τη Fraport που σταζει η οροφή του LGRP και τα ίδια θα γίνουν και στην αεροναυτιλία αν ιδιωτικοποιηθεί, όπως μεθοδεύει η παρούσα Κυβερνηση (και ξεκινησε η προηγούμενη). Όχι ότι πριν ήταν όλα καλώς καμωμένα, αλλά η κεντρική πολιτική επιλογή ξεπουληματος της περιουσίας του λαού πάντα τέτοια αποτελέσματα θα φέρνει: πανάκριβες υπηρεσίες (με ενα ομολογουμένως αρκετά καλό επίπεδο υπηρεσιών, για να τα λέμε όλα) και χιλιάδες αποκλεισμένους που πάγωσαν στην Αττική Οδό όταν γινει η στραβή. Τωρα πώς θα παγώσουμε τα αεροπλάνα στον αέρα, θα μας το πουν από τη Βιλτανιώτη όταν τους χαριστεί η αεροναυτιλία.
 
Πίστευα ότι ο κύριος λόγος της ταλαιπωρίας ήταν τα ακραία φαινόμενα και η αδυναμία το υπερ-κορεσμένου Ataturk να διατηρήσει τους διαδρόμους ανοικτούς για αεροσκάφη και οχήματα. Φαίνεται όμως ότι τα προβλήματα, οι νοοτροπίες και οι πρακτικές κληροδοτήθηκαν και στο IGA.
Αυτά τα περιμένεις από τον Ο'λιγδι, όχι από αυτούς που πληρώνουν τον Μέσσι και την Σακίρα να τους διαφημίσουν και μετά θέλουν να αποφύγουν το 100ευρω. Το ίδιο ακριβώς μου είχε τύχει στο Παρίσι όταν πήγαινα Τεχεράνη: ο τύπος της ΤΗΥ μου έλεγε ότι καθυστερώ την ουρά (στο ίδιο στυλ με τον προχτεσινό στη Αθήνα, οπότε νομίζω είναι μέρος μιας ''εκπαίδευσης'' της εταιρείας) εγώ φώναζα για την αποζημίωση, καθώς τότε ήταν δικό τους το λάθος και στο τέλος με βάλανε στην Qatar και μου ήρθε και μια επιταγή με 500Ε με μια κοινοποίηση στην γαλλική ΥΠΑ.
 
Όπως είπε και ο aakunz η πτήση ήταν από Λονδίνο για Αθηνα. Το ξενοδοχείο που μου έδωσαν ήταν το Sofitel (ενωμένο μέσω αερογέφυρας με το Τ5). Η όλη διαδικασία κράτησε λιγοτερο από 10 λεπτά και το καλύτερο είναι ότι πλέον στο LHR, αυτού του τύπου τα διαδικαστικά γίνονται στα check in desks. Δεν υπάρχει λόγος να πάει κάποιος σε ειδικό desk. Εκτυπώσαν τα hotel/ meal vouchers, με έβαλαν στην επόμενη διαθέσιμη πτήση και έγινε και το check in για την επόμενη μέρα.

ΟΑ277
 
Η Ένωση Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας έβγαλε δελτίο τύπου για την δυσλειτουργία του ILS την περασμένη Δευτέρα (Αρ. Πρ. 122/2022), αλλά δεν το ανέβασαν ακόμα στο site τους.
 
Αυτο ειναι :

Αρ. πρωτ.: 122
Ελληνικό, 27-01-2022​



ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αναφορικά με τις δυσλειτουργίες που παρουσιάστηκαν στο Σύστημα Ενόργανης Προσγείωσης ILS του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» τη Δευτέρα 24/1/2022 κατά τις απογευματινές ώρες εν μέσω σφοδρής χιονόπτωσης, η ΕΝΗΜΑΕΚ ενημερώνει υπεύθυνα ότι:

  • Για πολλοστή φορά τα Συστήματα Αεροναυτιλίας και οι Ηλεκτρονικοί Μηχανικοί Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας (ΗΜΑΕΚ) που τα υπηρετούν, καταδεικνύεται ότι είναι οι βασικοί πρωταγωνιστές στην παροχή Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας. Χωρίς τα Συστήματα και χωρίς ΗΜΑΕΚ αεροναυτιλία ΔΕΝ ΥΦΙΣΤΑΤΑΙ.
  • Το προσωπικό της βάρδιας των ΗΜΑΕΚ σε συνεργασία με τον ΑΙΑ και την πυροσβεστική κατέβαλε υπεράνθρωπη προσπάθεια για την μετάβαση στο πεδίο και την αποκατάσταση των δυσλειτουργιών κάτω από τις ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν, ελαχιστοποιώντας την επίπτωση στην επιχειρησιακή λειτουργία του αεροδρομίου, και αποδεικνύοντας για ακόμη μία φορά εμπράκτως τον επαγγελματισμό, την επιστημονική κατάρτιση, την ετοιμότητα και την αυτοθυσία που διαχρονικά διακρίνει τον κλάδο μας. Άλλωστε σε συνθήκες ανωτέρας βίας όπως η προχθεσινή, αυτό έχουμε καθήκον και υποχρέωση να πράτουμε ως Δημόσιοι Λειτουργοί, υπηρετώντας το κοινωνικό σύνολο.
  • Οι ΗΜΑΕΚ, υπηρετούμε Συστήματα που σε πολλές περιπτώσεις έχουν κλείσει τον κύκλο ζωής τους εδώ και αρκετά χρόνια, κρατώντας τα επιχειρησιακά στην κυριολεξία «με νύχια και με δόντια». Ενίοτε βάζοντας χρήματα και από την τσέπη μας.
  • Βλάβες σε συστήματα υπήρχαν και θα υπάρχουν. Δεν βρέθηκε ακόμα το σύστημα που δεν χαλάει ποτέ. Το θέμα είναι να υπάρχει η βούληση να στηριχθεί η Αεροναυτιλία με τα κατάλληλα μέσα (Μηχανικοί, Πόροι, Εργαλεία, Διαδικασίες) προκειμένου να μεγιστοποιείται η διαθεσιμότητά των υπηρεσιών που παρέχει.



Η ΕΝΗΜΑΕΚ, με την υπευθυνότητα που πάντα την χαρακτηρίζει, έχει επισημάνει πολλάκις στην Διοίκηση της ΥΠΑ και στην Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών τις τραγικές, πλέον, ελλείψεις, τόσο σε άψυχο, όσο και έμψυχο υλικό στον ευαίσθητο χώρο της Αεροναυτιλίας. Παρόλο που βρίσκεται σε εξέλιξη μια σειρά προμηθειών νέων Συστημάτων Αεροναυτιλίας, κυρίως λόγω ένταξής τους σε συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα ΕΣΠΑ, αυτό δεν αποτελεί ικανή συνθήκη για την επίλυση των προβλημάτων, αφού γίνεται άναρχα και χωρίς στρατηγικό σχεδιασμό.

Παράλληλα, η επί σειρά ετών, υποχρηματοδότηση της Αεροναυτιλίας εκεί που μοναδικός χρηματοδότης είναι ο κρατικός προϋπολογισμός, έχει καταστήσει την ορθή επιτέλεση του έργου των ΗΜΑΕΚ από δυσχερή έως απαγορευτική και «πρόβλημα για δυνατούς λύτες», αφού δεν εξασφαλίζεται επαρκώς το απαραίτητο τρίπτυχο ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ – ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ – ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΑ. Ειδικά για το προσωπικό ΗΜΑΕΚ, απαιτείται άμεσα μια γενναία ενίσχυση του, καθώς ο αριθμός του προσωπικού λόγω συνταξιοδότησης έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά επίπεδα ενώ οι τελευταίες προσλήψεις πραγματοποιήθηκαν πριν από 12 χρόνια. Είναι αδύνατον πλέον το υφιστάμενο προσωπικό να μπορέσει να εξυπηρετήσει ταυτόχρονα τόσο το καθημερινό έργο όσο και το δύσκολο και απαιτητικό έργο της παρακολούθησης και εκτέλεσης των Συμβάσεων προμήθειας Συστημάτων Αεροναυτιλίας.

Η τελευταία κακοκαιρία όπως και στην περίπτωση της πανδημίας, αποκάλυψε αφενός, την ανάγκη άμεσης στήριξης και ενδυνάμωσης Κρατικών Υπηρεσιών, όπως η ΥΠΑ, που εξυπηρετούν βασικές ανάγκες του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου, αφετέρου δε την ανεπάρκεια, σε ορισμένες περιπτώσεις, του Ιδιωτικού τομέα τόσο στην τήρηση συμβατικών όρων, όσο και στην ανάληψη της ευθύνης για παραλείψεις και λάθος χειρισμούς.

Επειδή θεωρούμε ότι η λύση στα προβλήματα του κλάδου των ΗΜΑΕΚ μπορεί να δοθεί μόνο στο ανώτατο επίπεδο ηγεσίας της ΥΠΑ, ζητάμε επειγόντος συνάντηση με τον κ. Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με σκοπό να δρομολογηθούν άμεσες παρεμβάσεις τόσο σε θέματα στελέχωσης της ΥΠΑ με ΗΜΑΕΚ, διασφάλιση πόρων για την εκτέλεση του έργου μας αλλά και την εξασφάλιση ότι ο κλάδος των ΗΜΑΕΚ αντιμετωπίζεται και θα αντιμετωπίζεται ως ισότιμος πυλώνας της Αεροναυτιλίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Κωνσταντίνος Κανδεράκης
Η Γ.Γ.
Μαρία Ζαράνη
 
Top