Συντριβή B787-8 της Air India

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Στην συγκεκριμένη περίπτωση φαίνεται να έχει ξεσπάσει διαμάχη μεταξύ Ινδών διερευνητών και Boeing για το τι φταίει και διακόπηκαν τα καύσιμα.

Είναι δεδομένο ότι από τις συνομιλίες φαίνονται πολλά και κυρίως ποιός λέει τι! (κάθε μέλος του πληρώματος καταγράφεται σε διαφορετικό κανάλι, εκτός από το μικρόφωνο χώρου που πρέπει πράγματι να γνωρίζεις τις φωνές).
Είναι πολύ πιθανό ο κυβερνήτης να χρεωθεί το ατύχημα (δυστυχώς κατά την πρακτική "αν μπορεί ας καταρρίψει τους οποιουσδήποτε ισχυρισμούς", και είμαστε όλοι ευχαριστημένοι) ελπίζοντας ότι δεν θα ξανασυμβεί στο μέλλον!

Προς το παρόν φαίνεται ότι η Boeing διαρρέει τη δική της εκδοχή (γιαυτό και σε Αμερικάνικο πρακτορείο ειδήσεων), άλλωστε συμμετέχουν και εκείνοι στη διερεύνηση. Η κοινή γνώμη φαίνεται να επηρεάζει τις τελικές αποφάσεις, το έχουμε δει σε αρκετές περιπτώσεις.

Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε το επίσημο πόρισμα (που λογικά θα εμπεριέχει και τυχόν αντιρρήσεις).
 
Το μόνο αδιαμφισβήτητο, με βάση τα μέχρι στιγμής επίσημα στοιχεία, είναι η ταυτόχρονη διακοπή καυσίμου και από τους δύο κινητήρες λόγω μετακίνησης των fuel switches αμέσως μετά την απογείωση. Τα σενάρια σκόπιμης ενέργειας ή τεχνικής αστοχίας προβάλλονται από ΜΜΕ μέσω διαρροών, αλλά δεν υιοθετούνται επισήμως στην προκαταρκτική έρευνα, ενώ παραμένουν ανοιχτά τα ενδεχόμενα τεχνικής βλάβης, συστημικού ελαττώματος ή σπάνιου συνδυασμού παραγόντων. Η πρόωρη δημοσιοποίηση προσωπικών ή αποσπασματικών στοιχείων δεν αποκλείεται να εξυπηρετεί συμφέροντα πέραν της πλήρους και αντικειμενικής διερεύνησης.

Επίσης, η θέση της Αμερικανίδας ειδικού, Mary Schiavo (πρώην επικεφαλής ερευνήτρια του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ και αναλύτρια αεροπορικής ασφάλειας) είναι ότι δεν πρέπει να βγαίνουν πρόωρα συμπεράσματα περί ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς παρόμοιο συμβάν (αιφνίδια διακοπή καυσίμου στους κινητήρες Boeing 787) έχει καταγραφεί διεθνώς, στο παρελθόν, χωρίς ανθρώπινη επέμβαση, λόγω λογισμικού ή συστημικής βλάβης. Θεωρεί ότι το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης δεν πρέπει να αποκλειστεί αν δεν ολοκληρωθεί η εξέταση όλου του τεχνικού υλικού, ενώ ζητά να δημοσιοποιηθεί όλο το ηχητικό υλικό του cockpit για να αποφευχθούν φήμες και παραπληροφόρηση.

Eιναι πολλά τα λεφτά και το διακύβευμα τεράστιο...

 
Όχι για αερομοντέλο με το σωληνάκι των 4mm που ξεκουμπώνει με το νύχι
 
Last edited by a moderator:
Πιθανότατα έχουν αρχίσει τα χτυπήματα κάτω από τη ζώνη:

https://www.reuters.com/world/india...apses-fatigue-management-training-2025-07-24/

ώστε το λογισμικό των FADEC (Full Authority Digital Engine Control) που έτσι κι αλλιώς θεωρείται βιομηχανικό απόρρητο, να παραμείνει στο απυρόβλητο.
 
Το μόνο αδιαμφισβήτητο, με βάση τα μέχρι στιγμής επίσημα στοιχεία, είναι η ταυτόχρονη διακοπή καυσίμου και από τους δύο κινητήρες λόγω μετακίνησης των fuel switches αμέσως μετά την απογείωση. Τα σενάρια σκόπιμης ενέργειας ή τεχνικής αστοχίας προβάλλονται από ΜΜΕ μέσω διαρροών, αλλά δεν υιοθετούνται επισήμως στην προκαταρκτική έρευνα, ενώ παραμένουν ανοιχτά τα ενδεχόμενα τεχνικής βλάβης, συστημικού ελαττώματος ή σπάνιου συνδυασμού παραγόντων. Η πρόωρη δημοσιοποίηση προσωπικών ή αποσπασματικών στοιχείων δεν αποκλείεται να εξυπηρετεί συμφέροντα πέραν της πλήρους και αντικειμενικής διερεύνησης.

Επίσης, η θέση της Αμερικανίδας ειδικού, Mary Schiavo (πρώην επικεφαλής ερευνήτρια του Υπουργείου Μεταφορών των ΗΠΑ και αναλύτρια αεροπορικής ασφάλειας) είναι ότι δεν πρέπει να βγαίνουν πρόωρα συμπεράσματα περί ανθρώπινης παρέμβασης, καθώς παρόμοιο συμβάν (αιφνίδια διακοπή καυσίμου στους κινητήρες Boeing 787) έχει καταγραφεί διεθνώς, στο παρελθόν, χωρίς ανθρώπινη επέμβαση, λόγω λογισμικού ή συστημικής βλάβης. Θεωρεί ότι το ενδεχόμενο τεχνικής βλάβης δεν πρέπει να αποκλειστεί αν δεν ολοκληρωθεί η εξέταση όλου του τεχνικού υλικού, ενώ ζητά να δημοσιοποιηθεί όλο το ηχητικό υλικό του cockpit για να αποφευχθούν φήμες και παραπληροφόρηση.

Eιναι πολλά τα λεφτά και το διακύβευμα τεράστιο...

Το συζητούσαμε με τους δικούς μας 787 Tech Engineers και μάλλον πρόκειται για 2 διαφορετικά πράγματα. Το ένα είναι software malfunction ενώ το EAFR στην ΑΙ171 φαίνεται να έχει physical movement των μοχλών.. Φυσικά είναι νωρίς για συμπεράσματα
 
Σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να περιμένουμε το επίσημο πόρισμα (που λογικά θα εμπεριέχει και τυχόν αντιρρήσεις).
Υπήρξε και η περίπτωση της EgyptAir 990 όπου η αιγυπτιακή ΥΠΑ εξέδωσε ξεχωριστό πόρισμα και ανέδειξε τη βλάβη ως πιθανότερη αιτία, ενώ το NTSB είχε ξεκάθαρη γνώμη ότι επρόκειτο για σκόπιμο input στα χειριστήρια.
 
  • Like
Reactions: AGV
{Ωστόσο ακόμη και στο πόρισμα του NTSB για το ΕΑ990 υπάρχει καταγεγραμμένη η αντίρρηση των Αιγυπτίων ότι τα λόγια του συγκυβερνήτη δεν ήταν αυτά που θα έλεγε κάποιος βομβιστής αυτοκτονίας αλλά ήταν αυτά που θα έλεγε κάποιος επικαλούμενος τη βοήθεια του θεού για να τους σώσει:
"The correct interpretation, certified by Sheik Al Azhar, and now contained in the NTSB CVR report, is “I rely on God”. This expression is very often used by the Egyptian layman in day to day activities to ask god’s assistance for the task at hand (Exhibit # 1 Sheik Al-Azhar report,# 2 Dr. Adel Fouad Report"
}
 
Για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας…

Το προκαταρκτικό πόρισμα λέει (δικές μου οι επισημάνσεις):

The aircraft achieved the maximum recorded airspeed of 180 Knots IAS at about 08:08:42
UTC and immediately thereafter, the Engine 1 and Engine 2 fuel cutoff switches transitioned
from RUN to CUTOFF position one after another with a time gap of 01 sec.
The Engine N1
and N2 began to decrease from their take-off values as the fuel supply to the engines was cut
off.
In the cockpit voice recording, one of the pilots is heard asking the other why did he cutoff.
The other pilot responded that he did not do so.

Όπως και το πόρισμα λέει (με κάποιο τακτ, χρησιμοποιώντας τη λέξη "transitioned"), οι διακόπτες παροχής καυσίμου μετακινήθηκαν – άλλωστε αυτό μετριέται και στο FDR· κυριολεκτικά, το FDR λέει ότι μετακινήθηκαν οι διακόπτες.

Δεν υπάρχει ρεαλιστική πιθανότητα σφάλματος λογισμικού, βραχυκυκλώματος, ή τέτοιου είδους ad hoc εξήγησης. Η πιθανότητα για ένα τέτοιο γεγονός πρέπει να είναι 1 στο εκατομμύριο αν όχι λιγότερο. Αλλά μισό λεπτό! Οι δύο διακόπτες έχουν ξεχωριστά κυκλώματα. Συνεπώς μιλάμε για δυο ξεχωριστά περιστατικά που συνέβησαν ένα δευτερόλεπτο το ένα από το άλλο. Ας κάνει κάποιος τους υπολογισμούς, αλλά η πιθανότητα πρέπει να είναι μικρότερη από το να ξανακερδίσουμε Ευρωμπάσκετ.

Συνεπώς, γυρίζουμε σε ό,τι όλα δείχνουν: Κάποιος μετακίνησε τους διακόπτες. Το γιατί, όπως και το γιατί κάποιος — όποιος το έκανε; ο άλλος; — το αρνήθηκε, ας το συζητήσουμε.
 
Top