Συντριβή B787-8 της Air India

  • Thread starter Thread starter 6circles
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Στο αδερφό σαιτ έχουν ανεβάσει το χρονικό των γεγονότων με βάση τη προκαταρκτική έκθεση.
Μακάρι να μην επιβεβαιωθεί τελικά το χειρότερο σενάριο που είναι αυτοκτονία πιλότου μαζί με δολοφονία όλων των υπολοίπων επιβαινόντων αλλά με βάση αυτή την προκαταρκτική έκθεση φαίνεται πάρα πολύ πιθανό ως ενδεχόμενο.
Μακάρι να βρεθεί μετά την πιο ενδελεχή έρευνα κάποια άλλη αιτία και να μην έχει όντως συμβεί αυτό.

For reference, per the preliminary report:

UTC time Event
07:49:12 Tower asks whether crew needs full runway length; crew affirms
08:03:45 Crew told to line up on RWY
08:07:33 Take-off clearance given
08:08:33 V1 speed, 153 knots IAS
08:08:35 Vrot reached
08:08:39 liftoff
08:08:42 maximum airspeed (180 KIAS), fuel cut-off from both engines with a 1 second gap
??:??:?? One pilot asking the other «why did you cutoff», the other denies
08:08:47 RAT begins suppyling hydraulic power
08:08:52 ENG 1 fuel cutoff switch reverted to RUN
08:08:54 APU inlet door opens
08:08:56 ENG 2 fuel cutoff switch reverted to RUN
08:09:05 Mayday call
08:09:11 EAFR recorder stops
Air India (AI171) AMD-LGW 788 Accident News and Reference Thread - Airliners.net
 
Σας κάνει εντύπωση ότι πέρασαν 10 ολόκληρα δευτερόλεπτα μέχρι να επανεργοποιησουν τα fuel switches;

Η αιτία του προβλήματος έγινε άμεσα αντιληπτή όταν ο ένας πιλότος ρώτησε: “why did you cut off?” Αλλά μετά χρειάζονται δέκα ολόκληρα δευτερόλεπτα για να γυρίσουν τους δύο διακόπτες στην σωστή θέση RUN. Υπερβολικά μεγάλο διάστημα όταν ξέρεις τι πρέπει να κάνεις, όταν αυτό που πρέπει να κάνεις είναι εύκολο και έχεις στοιχειώδη αντανακλαστικά επιβίωσης και καλά εκπαιδευμένο muscle memory.

Θα διακινδυνεύσω μια εικασία: ο πιλότος που ρώτησε ήταν αυτός που μάλλον απενεργοποίησε τους διακόπτες, με κίνητρο να ρίξει ευθύνες αλλού. Ίσως κιόλας να εμπόδισε τον άλλον πιλότο να ενεργοποιήσει τους διακόπτες τόσο όσο χρειαζόταν για να είναι πολύ αργά…

Το σίγουρο είναι ότι το πρώτο αυτό πόρισμα δημιουργεί περισσότερα ερωτηματικά παρά δίνει απαντήσεις. Απαντάει στο «πως» αλλά όχι στο «ποιος» και στο «γιατί» και είναι σχεδόν σίγουρο ότι δεν αναφέρει όλες τις συνομιλίες στο πιλοτήριο.
 
Δεν ξέρω κατά πόσο είναι εφικτό να γίνει λήψη δακτυλικών αποτυπωμάτων στα fuel switches αν δεν έχουν καταστραφεί έτσι ώστε να γίνει εμφανές ποιος ενήργησε και σε τι αποσκοπούσε.
Τώρα επειδή στην Ινδία έχουν έθιμο να καίνε τους νεκρούς σαν το βασιλιά καρνάβαλο ένα πράμα κλάφτα Χαράλαμπε μέχρι να βρουν το θύτη βάση της ηχητικής καταγραφής.
 
Το preliminary report περιγράφει απλώς την ακολουθία των γεγονότων χωρίς καμία αξιολογική ή άλλη κρίση. Επιπλέον, σωστά αποφεύγει να αποκαλύψει λεπτομέρειες που θα ενίσχυαν τη μία ή την άλλη εικασία.

Φράσεις όπως "το preliminary report δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα από όσα απαντά" είναι για clickbait τίτλους ειδήσεων και θα δείτε πολλούς τέτοιους. Μια χαρά απαντά σε όλα τα "what" όπως είναι η δουλειά του. Τα "how exactly", "who" και ενδεχομένως και "why" θα τα φέρει το τελικό πόρισμα.

Στο μεταξύ θα συζητάμε μεταξύ μας όπως στη λεγόμενη silly season της μεταγραφικής αθλητικής περιόδου :mrgreen:
 
Είναι βέβαιο οτι η έρευνα θα στραφεί άμεσα στη μελέτη του ψυχολογικού/οικογενειακού/οικονομικού προφίλ των δύο χειριστών...
 
Off Topic: Καταντάει βαρετό αν όχι αγενές όταν κάποια μέλη αυτου του φόρουμ σχολιάζουν συστηματικά τις αναρτήσεις άλλων μελών, σαν μια ιδιότυπη Χωροφυλακή Γνώμης.

Το να ισχυρίζεται κάποιος ότι σχολιαζουμε για... clickbait κλπ είναι τουλάχιστον προσβλητικό.

Η προσωπική μου γνώμη είναι ότι το preliminary report για το δυστηχημα της Air India δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα ( σε μένα ) από τις απαντήσεις που δινει και δεν το λεω για να εντυπωσιάσω αλλά γιατι αυτό πιστεύω. Άλλους τους καλύπτει και μπράβο τους.

Το να μπαίνει κάποιος στην διαδικασία που είναι και χρονοβόρα και ενεργοβόρα για να μου αποδώσει κάποια κίνητρα για το τι νομίζω / αναρτώ, πραγματικά με ξεπερνάει.
 
Off topic (και ας διαγραφούν τα μηνύματα πλιζ αφού πρόκειται για παρεξήγηση). Το σχόλιο μου αναφερόταν αποκλειστικά στη χρήση της φράσης από ΜΜΕ και διάφορους σχολιαστές για clickbait, και όχι σε μήνυμα άλλου μέλους. Ίσως θα έπρεπε να είμαι πιο σαφής.
 
Τα ίδια με εσένα 6circles αναφέρονται και εδώ:

Air India Flight 171 Preliminary Crash Report Is Unclear Regarding Pilot Actions - Leeham News and Analysis
Πολύ ενδιαφέρουσα συζήτηση.

Θέλω να πιστεύω πως δεν έχουν δοθεί ολες οι πληροφορίες που ήδη έχουν οι αρχές διερεύνησης επειδή θέλουν να το ψάξουν διεξοδικότερα και όχι επειδή θέλουν να καλύψουν τρόπο τινά κάποιον πιλότο. Αναμένουμε.
 
Είναι σαφές ότι υπάρχουν αντικρουόμενα στοιχεία και προφανώς οι διερευνητές έχουν εικόνα, αλλά δεν επιτρέπεται να δώσουν κάτι που δεν είναι εξακριβωμένο.
Οπότε μπορώ να αμπελοφιλοσοφίσω όσο θέλω, μέχρι την έκδοση του τελικού πορίσματος. Και ξεκινάω:

Αν (είχα καρούλια θα ήμουν πατίνι, οπότε και εσείς δεν θα είχατε τη φλυαρία μου, αλλά ΔΕΝ είμαι!) οι διακόπτες των καυσίμων βρέθηκαν στη θέση "Κλειστή", είναι άλλωστε και καταγεγραμμένο, τότε αυτό μπορεί να οφείλεται μόνο σε εσκεμμένη ενέργεια (ο διακόπτης ΔΕΝ μετακινείται απλά με πίεση, όση και αν είναι αυτή). Όμως στη συνομιλία φαίνεται και οι δυο χειριστές να αρνούνται μια τέτοια ενέργεια.

Προφανώς έγιναν προσπάθειες επανεκκίνησης. Συμμετείχαν και οι δυο;
Αν συμμετείχαν και οι δυο, μήπως δεν οφειλόταν σε χειριστική ενέργεια ; Είναι δυνατόν να υπάρχει ένδειξη ότι και οι δυο διακόπτες είναι κλειστοί ενώ στην πραγματικότητα δεν είναι; (αν αποδειχθεί κάτι τέτοιο, τότε πράγματι θα είναι στη σφαίρα της φαντασίας και θα πρέπει να αποσυρθεί το σύνολο του στόλου από την εκμετάλλευση).

Και υπάρχει και κάτι που πιστεύω ότι αξίζει να εξεταστεί. Ο μοναδικός επιζών επιβάτης έχει δηλώσει ότι πριν τη συντριβή ακουγόταν ένας περίεργος "θόρυβος" (δεν μπορούμε να εκτιμήσουμε την πληροφορία). Μπορεί η λειτουργία της RAT ή του APU, να εξηγήσει το "θόρυβο" αυτό;

(Παράκληση: ΜΗ βαράτε όλοι μαζί!)
 
Απλά θα πρέπει να περιμένουμε. Υπάρχει συμβάν κατά το οποίο Airbus βούτηξε "ανεξήγητα" ( σώθηκε ευτυχώς) μέχρι να διαπιστωθεί ότι η...θήκη της φωτογραφικής ενός εκ των χειριστών, μετακινήθηκε παρασυρμένη από το κάθισμα του αντίστοιχου χειριστή και πίεσε το stick κάτω... Στο ατύχημα της Air India αν δεν έγινε κάτι εσκεμμένα, θα υπάρχει κάποια εξήγηση.
 
Top