Συντριβή B787-8 της Air India

Χίλιοι δυο παράγοντες είναι πιθανόν να συνέβαλλαν!!!. Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί κάποιοι θέλουν να κάνουν τον προφήτη και να εκφράσουν κάποιες πιθανότητες. Έχουμε 3 παντελώς άσχετους που βγαίνουν τακτικά στα κανάλια (προς το παρόν βγήκε μόνο ο ένας, όπου νάνε θα εμφανιστούν και οι άλλοι). Έχουμε και εδώ μέσα έναν ακόμη (ένθερμο υποστηρικτή της Airbus) που παριστάνει τον παντογνώστη. Καταγράψτε ποιος θα βρει την πραγματική αιτία να του δώσουμε συγχαρητήριά μας. Νομίζετε ότι η κατασκευάστρια θα αφήσει να περάσει πολύς χρόνος για να αποτυπώσει τα καταγεγραμμένα?. Προσωπικά ως μη έχων ούτε PPL, θα περιμένω λίγο να μάθω την ακριβή αιτία. Ο Θεός ας αναπαύσει τις ψυχές των αποθανόντων και ας προστατεύει τους Ιπτάμενους και τους επιβαίνοντες.
Εικάζω ότι υπήρχε παράνομο φορτίο. Έχω βάλει τα μοντέλα να τρέχουν και θα επανέλθω :rolleyes: κάτσε να βρω και το καμινέτο να … ψησω ένα καφέ :stupid:
 
Κάποιος που γνωρίζει αρκετά πράγματα στο YouTube captain Steeeve, βρήκε το βίντεο με ήχο και καλύτερη ποιότητα το αεροσκάφος ακούγεται σαν ελικοφόρο άρα rat,που σημαίνει καθόλου παραγωγή ενέργειας ενα νεκρό αεροσκάφος από τα πάντα...
 
Να πω και εγώ την εξυπνάδα μου :)

Θα μπορούσε μια καταστροφική αστοχία του ηλεκτρικού συστήματος στο αεροσκάφος να προκαλέσει πλήρη απώλεια τροφοδοσίας καυσίμου στους κινητήρες;

Συμπτώματα όπως τρεμόπαιγμα φώτων, δυσλειτουργίες ηλεκτρονικών συστηματων ψυχαγωγιας της καμπίνας, ενεργοποίηση του RAT και προηγούμενα προβλήματα σε ηλεκτρικά υποσυστήματα δεν ενισχύουν αυτό το ενδεχόμενο;

Η απώλεια της ηλεκτρικής ισχύος θα μπορούσε να απενεργοποιήσει κρίσιμες αντλίες καυσίμου, οδηγώντας σε flameout;
Το μπαμ που άκουσε ο επιζών θα μπορούσε να οφείλεται σε βραχυκύκλωμα ή flameout κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμου (αν οι αντλίες είχαν σταματήσει);

Πώς αξιολογούν οι ειδικοί το ενδεχόμενο αυτό ως βασική αιτία της συντριβή αναλογιζόμενοι και το timing (λίγο μετά την απογείωση, μικρό περιθώριο για ανάκαμψη).

Προφανώς η έρευνα θα τα απαντήσει όλα αυτά , αλλά έχει ενδιαφέρον για εμάς τους ερασιτέχνες κατά πόσο καλά "διαβάζουμε" τα δεδομένα.
 
Να πω και εγώ την εξυπνάδα μου :)

Θα μπορούσε μια καταστροφική αστοχία του ηλεκτρικού συστήματος στο αεροσκάφος να προκαλέσει πλήρη απώλεια τροφοδοσίας καυσίμου στους κινητήρες;

Συμπτώματα όπως τρεμόπαιγμα φώτων, δυσλειτουργίες ηλεκτρονικών συστηματων ψυχαγωγιας της καμπίνας, ενεργοποίηση του RAT και προηγούμενα προβλήματα σε ηλεκτρικά υποσυστήματα δεν ενισχύουν αυτό το ενδεχόμενο;

Η απώλεια της ηλεκτρικής ισχύος θα μπορούσε να απενεργοποιήσει κρίσιμες αντλίες καυσίμου, οδηγώντας σε flameout;
Το μπαμ που άκουσε ο επιζών θα μπορούσε να οφείλεται σε βραχυκύκλωμα ή flameout κινητήρων λόγω έλλειψης καυσίμου (αν οι αντλίες είχαν σταματήσει);

Πώς αξιολογούν οι ειδικοί το ενδεχόμενο αυτό ως βασική αιτία της συντριβή αναλογιζόμενοι και το timing (λίγο μετά την απογείωση, μικρό περιθώριο για ανάκαμψη).

Προφανώς η έρευνα θα τα απαντήσει όλα αυτά , αλλά έχει ενδιαφέρον για εμάς τους ερασιτέχνες κατά πόσο καλά "διαβάζουμε" τα δεδομένα.
Μόλις είδα αυτόν τον πιλότο στο YouTube είπε και το ενδεχόμενο τα καύσιμα να ήταν πολύ αδύναμα contamination, άλλα πάμε στην περίπτωση καταστροφική αλληλουχία βλαβών βραχυκύκλωμα υπερφόρτωση ηλεκτρικού συστήματος, πάντως για να φτάσουμε εδώ ήταν πολλά για να γίνει αυτό και φυσικά να δούμε reports (book service) του αεροσκάφους μπορεί να είχε γραφτεί κάτι για αλλαγή,που δεν υπήρχε η λόγο κόστους το αφηνανε κάτι σχετικά ασήμαντο που κάνεις δεν περίμενε ότι αυτό θα έριχνε ένα 787.
 
Θα μπορούσε μια καταστροφική αστοχία του ηλεκτρικού συστήματος στο αεροσκάφος να προκαλέσει πλήρη απώλεια τροφοδοσίας καυσίμου στους κινητήρες;

Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθούν και οι 4 κύριες γεννήτριες (και άλλες 4 εφεδρικές), όλες ανεξάρτητες μεταξύ τους, και να μη λειτουργήσει το fallback σύστημα με τις μπαταρίες λιθίου. Μιλάμε για μια εξαιρετικά απίθανη ταυτόχρονη αποτυχία 6+ συστημάτων σε επίπεδο total system collapse. Και αυτό να συμβεί στην απογείωση ενώ ως τότε είχαν all systems up and running.

Δες και εδώ
 
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθούν και οι 4 κύριες γεννήτριες (και άλλες 4 εφεδρικές), όλες ανεξάρτητες μεταξύ τους, και να μη λειτουργήσει το fallback σύστημα με τις μπαταρίες λιθίου. Μιλάμε για μια εξαιρετικά απίθανη ταυτόχρονη αποτυχία 6+ συστημάτων σε επίπεδο total system collapse. Και αυτό να συμβεί στην απογείωση ενώ ως τότε είχαν all systems up and running.

Δες και

Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθούν και οι 4 κύριες γεννήτριες (και άλλες 4 εφεδρικές), όλες ανεξάρτητες μεταξύ τους, και να μη λειτουργήσει το fallback σύστημα με τις μπαταρίες λιθίου. Μιλάμε για μια εξαιρετικά απίθανη ταυτόχρονη αποτυχία 6+ συστημάτων σε επίπεδο total system collapse. Και αυτό να συμβεί στην απογείωση ενώ ως τότε είχαν all systems up and running.

Δες και εδώ
Σε ένα ηλεκτρονικό ηλεκτρικό σύστημα αν γίνει καταστροφική αλληλουχία βλαβών το σύστημα καταρρέει
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθούν και οι 4 κύριες γεννήτριες (και άλλες 4 εφεδρικές), όλες ανεξάρτητες μεταξύ τους, και να μη λειτουργήσει το fallback σύστημα με τις μπαταρίες λιθίου. Μιλάμε για μια εξαιρετικά απίθανη ταυτόχρονη αποτυχία 6+ συστημάτων σε επίπεδο total system collapse. Και αυτό να συμβεί στην απογείωση ενώ ως τότε είχαν all systems up and running.

Δες και εδώ
Όλα απίθανα τα πάντα πιθανά.
 
Μεταφέρω την πληροφορία που μου ειπώθηκε από άτομο του χώρου, στον οποίο προωθήθηκε από Συνάδελφό του αρκετό φωτογραφικό υλικό από το σημείο πτώσης του 787 8, στο οποίο φαίνεται ότι τα flaps είναι κλειστά!!!!! ????
 
Για να συμβεί αυτό θα πρέπει να απενεργοποιηθούν και οι 4 κύριες γεννήτριες (και άλλες 4 εφεδρικές), όλες ανεξάρτητες μεταξύ τους, και να μη λειτουργήσει το fallback σύστημα με τις μπαταρίες λιθίου. Μιλάμε για μια εξαιρετικά απίθανη ταυτόχρονη αποτυχία 6+ συστημάτων σε επίπεδο total system collapse. Και αυτό να συμβεί στην απογείωση ενώ ως τότε είχαν all systems up and running.

Δες και εδώ
Η ενεργοποίηση του RAT δεν αποτελεί ένδειξη πλήρους απώλειας ηλεκτρικής ισχύος( κ των εφεδρικών - domino effect); Αναλογιζόμενοι ότι έγινε αμέσως μετά την απογείωση στα 600 ft και χωρίς διαθέσιμο APU , δεν είναι ρεαλιστικό να θεωρηθεί ότι οι ηλεκτρικές αντλίες καυσίμου έπαψαν να λειτουργούν, οδηγώντας σε flameout των κινητήρων; Επίσης υπάρχει λειτουργική δυνατότητα gravity feed σε τέτοια αεροσκάφη ; από όσο διαβάζω βασιζεται αποκλειστικά στις ηλεκτρικές αντλίες για διατήρηση της ροής.
Δεδομένου του χρόνου που απαιτεί το APU για εκκίνηση και της περιορισμένης ισχύος του RAT, δεν είναι λογικό μια τέτοια αλληλουχία να εξηγεί απώλεια ώσης και έλεγχου σε αυτό αυτό το κρίσιμο στάδιο;
 
Μεταφέρω την πληροφορία που μου ειπώθηκε από άτομο του χώρου, στον οποίο προωθήθηκε από Συνάδελφό του αρκετό φωτογραφικό υλικό από το σημείο πτώσης του 787 8, στο οποίο φαίνεται ότι τα flaps είναι κλειστά!!!!! ????
Εμένα με τα μάτια του κοινού θνητού μου φαίνονται κατεβασμένα (ή είναι αποτέλεσμα της πτώσης; )
gtpqkapwuamp6ad_f02f9d6f34e5f556be7a5a4659e4bf293b9a3049.jpg
 
@alipkok
Στο σενάριο που περιγράφεις (ως υπόθεση εργασίας το συζητάμε), μόνο ένα από τα δύο μπορεί να συμβαίνει:
-Είτε σταμάτησαν πρώτοι οι κινητήρες (άρα και οι γεννήτριες και μετά οι αντλίες).
-Είτε πρώτα συνέβη η απώλεια ηλεκτρικών που οδήγησε σε fuel starvation (αν όντως είχαμε).

Με άλλα λόγια, όσο έχεις κινητήρες έχεις και ρεύμα. Πίσω απ' αυτό έχεις τις μπαταρίες (για ελάχιστα λεπτά) και πίσω απ' αυτές η RAT. Το ότι άνοιξε η RAT, ναι, είναι ένδειξη ότι υπήρξε πλήρης απώλεια ηλεκτρικής ισχύος. (Σημείωσε ότι ρεύμα παράγεται κανονικά και με τους κινητήρες στο idle).

Από τα διαθέσιμα μέχρι στιγμής στοιχεία, είναι πιο λογικό ότι πρώτα έσβησαν οι κινητήρες και μετά κόπηκε το ρεύμα. Το αντίθετο απαιτεί μια ακολουθία γεγονότων πολύ πιο σύνθετη και πολύ πιο απίθανη.

Υ.Γ.
Με τα παραπάνω δεν αναπτύσσω θεωρίες για τη συντριβή, απλώς εξηγώ πώς δουλεύει το σύστημα, όπως το έχω καταλάβει.
 
Last edited:
Top