Συντριβή B787-8 της Air India

Παντως και απο τα 2 βιντεο δεν ειδα ποτε τα flaps να ειναι κατω. Αρα η τα κανανε θαλασσα οι πιλοτοι η σοβαρη βλαβη τους εδειχνε τα flaps κατω αλλα δεν ηταν.
 
Ο μοναδικός επιζών λέει έκανε ένα δυνατό κρότο πριν συντριβεί το 787 άρα κρότο bird strike που στο βίντεο δεν φαίνεται,μάλλον το stall εννοει πιθανότητα τεράστια απώλεια ισχύος, η ξαφνικά έπεσε όλο το ηλεκτρικό σύστημα ηλεκτρονικό και ήταν φτερό στον άνεμο για αυτά τα λίγα sec,
 
Το bird strike είναι πράγματι μια πιθανότητα για το συγκεκριμένο ατύχημα ιδιαίτερα για την Ινδία, αλλά κρότος δεν σημαίνει απαραίτητα και bird strike. Πράγματι στο βίντεο με την γωνία λήψης, την απόσταση και την ανάλυση που έχει, δεν θα μπορούσε να φανεί. Αναμένουμε!
 
Μου κάνει εντύπωση εν έτει 2025 πως δεν έχουν διαρρεύσει και άλλα βίντεο…ίσως είναι νωρίς;
 
Μερικές παρατηρήσεις από έναν μη ειδικό:

1. Το αεροσκάφος απογειώθηκε κανονικότατα μέχρι τα 625 feet ASL ( δεν συνέβηκε τίποτα στο rotation / initial climbout ).
2. Το αεροσκάφος δεν βγήκε ποτέ εκτός ελέγχου, ήταν μέχρι τέλους wing level, χωρίς απότομες κλίσεις και αλλαγές πορείας, απλά στα 600 περίπου πόδια άρχισε να χάνει ύψος και πλέον θύμιζε αεροσκάφος που προσγειωνόταν.
3. Δεν ακούγεται καθόλου ο ήχος των κινητήρων που σε τετοια φάση θα έπρεπε να ούρλιαζαν ενώ ακούγεται μια χαρά η πρόσκρουση. Ταυτόχρονα φαίνεται ξεκάθαρα στο πρώτο βίντεο που κυκλοφόρησε ότι το RAT είναι κατεβασμένο.
4. Δεν υπάρχουν οπτικές ούτε ηχητικές ενδείξεις για bird strike. Ένα διπλό bird strike θα έπρεπε να ήταν πολύ παρατηρήσιμο. Εδω δεν υπήρξε ούτε καπνός ούτε compressor stall που κάνει χαρακτηριστικό θόρυβο και αφήνει φλόγες στην απόληξη του κινητήρα, ούτε φαίνονταν πουλιά στην περιοχή την ώρα της απογείωσης.
5. Τα slats και flaps φαίνονται να είναι στην σωστή τους θέση παρά τα όσα λέχθηκαν στην αρχή. Τα flaps για απογείωση στα B787 και Β777 μόλις που φαίνονται υπό κανονικές συνθήκες καθώς χρειάζεται λίγη μόνο επέκταση τους.

Φαίνεται από τα παραπάνω ότι δομικά το αεροσκάφος δεν είχε κάποια ζημιά ούτε υπήρξε κάποιος εξωγενής παράγοντας όπως πουλιά, drone κλπ. Δεν υπήρξε επίσης απώλεια ελέγχου του αεροσκάφους ούτε κάποια εσφαλμένη διαμόρφωση για την απογείωση που ούτως ή άλλως θα βαρούσε συναγερμούς και λαμπάκια στο πιλοτήριο πριν την απογείωση.

Το Dreamliner κάλλιστα θα μπορούσε να είχε προσγειωθεί χωρίς συνέπειες αν μπροστά του είχε έναν διάδρομο ή έστω ένα χωράφι και όχι κτίρια.

Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ εγώ είναι απώλεια ισχύος των κινητήρων είτε λόγω λάθους των χειριστών είτε λόγω αστοχίας υλικού / λογισμικού.
 
Last edited:
Αγαπητέ φίλε κ. 6circles, από το Avatar σου και μόνο, εκτιμώ ότι ίσως έχεις κάποια σχέση με το χώρο, παρόλο που εξ αρχής διευκρινίζεις ότι δεν είσαι ειδικός, οπότε και έτσι να είναι μπράβο σου για το περιεχόμενο των τεχνικών παρατηρήσεων που περιγράφεις και όχι μόνο, για ένα τόσο σοβαρό δυστύχημα!!
Ειρήσθω εν παρόδω διαβάζω πάντα προσεκτικά τα σχόλια και τις παρατηρήσεις του κ. AGV
 
Κυκλοφορεί σε διάφορα, ακόμα και σοβαρά site, ότι το Mayday call από το πλήρωμα περιελάμβανε το “No thrust, losing power, unable to lift”. Πουθενά δεν αναφέρουν πρωτογενή πηγή (π.χ. ATC, μαρτυρία controller, κάποιος που άκουγε τη συχνότητα; )

Anyway, η RAT, η απουσία ήχου κινητήρων και η πορεία προς το έδαφος συνηγορούν σε απώλεια ισχύος. Το μέγα ερώτημα είναι αν αυτή προκλήθηκε από αστοχία συστήματος ή ανθρώπινη ενέργεια.

-Το σίγουρο είναι ότι με TOGA και take-off configuration το 787 φεύγει ακόμα και με έναν κινητήρα.
-Να ξεκίνησε take-off roll χωρίς flaps αποκλείεται.
-Κυκλοφορεί ευρέως το σενάριο ότι ανέσυραν flaps αντί για τροχούς. Του δίνω λιγότερο από 1%.

Anyway, το πλήρωμα δεν αγγίζει μανέτες μετά τη V1, άρα μάλλον αποκλείεται να τις τράβηξε κάποιος πίσω μετά την απογείωση.

Με το θράσος που μου δίνει η 40ετής ενασχόληση με την αεροπορία, το (ληγμένο) PPL μου και η βαριά αεροπορική βιβλιοθήκη μου, θα διακινδυνεύσω να πω ότι το πλήρωμα αιφνιδιάστηκε από την απώλεια ισχύος (αιτία άγνωστη), πρόλαβε να το αναφέρει στο ATC, η RAT άνοιξε αυτόματα (υποθέτω), λογικά το αεροσκάφος ήταν σε manual control (πρώτα aviate), αλλά με αυτόματο pitch λόγω προστασιών, δεν δείχνει να στολάρει, αλλά προφανώς η ταχύτητα δεν επαρκούσε.

Οι τοπικές αρχές έχουν ήδη αποκλείσει bird strike. Ενδείξεις για χτύπημα, έκρηξη, φωτιά δεν υπάρχουν. Διπλή απώλεια ισχύος είναι τρομακτικά απίθανη. Να έχασαν έναν; Μπορεί. Στο παρελθόν έχουν συμβεί τέρατα (π.χ. απώλεια ενός κινητήρα και το πλήρωμα σβήνει τον λειτουργικό). Θα δείξει.

Εννοείται πως αν υπάρξουν νεότερα στοιχεία ή διαψεύσεις αλλάζει εντελώς και η εκτίμησή μας. Όλοι μας μιλάμε με βάση τα διαθέσιμα ως τώρα στοιχεία, και κάνουμε εκτιμήσεις σύμφωνα με την εμπειρία μας. Μέχρι να ανακοινωθεί το περιεχόμενο των CVR και FDR και να αρχίσει νέος γύρος. :mrgreen:
 
...
Ειρήσθω εν παρόδω διαβάζω πάντα προσεκτικά τα σχόλια και τις παρατηρήσεις του κ. AGV
Ευχαριστώ για τη φιλοφρόνηση!
Ποτέ όμως δεν διεκδίκησα το αλάθητο! Ακόμη και οι καλύτεροι κάνουν σφάλματα! Δεν παύουμε να είμαστε άνθρωποι.
Γιαυτό όσες περισσότερες διαφορετικές απόψεις ακούγονται, τόσο καλύτερη γίνεται η αεροπορική ασφάλεια.
Πρόκειται για συλλογική προσπάθεια ώστε να διαφυλαχθεί το ύψιστο αγαθό: η ανθρώπινη ζωή!
 
Last edited:
Χίλιοι δυο παράγοντες είναι πιθανόν να συνέβαλλαν!!!. Δεν μπορώ όμως να καταλάβω γιατί κάποιοι θέλουν να κάνουν τον προφήτη και να εκφράσουν κάποιες πιθανότητες. Έχουμε 3 παντελώς άσχετους που βγαίνουν τακτικά στα κανάλια (προς το παρόν βγήκε μόνο ο ένας, όπου νάνε θα εμφανιστούν και οι άλλοι). Έχουμε και εδώ μέσα έναν ακόμη (ένθερμο υποστηρικτή της Airbus) που παριστάνει τον παντογνώστη. Καταγράψτε ποιος θα βρει την πραγματική αιτία να του δώσουμε συγχαρητήριά μας. Νομίζετε ότι η κατασκευάστρια θα αφήσει να περάσει πολύς χρόνος για να αποτυπώσει τα καταγεγραμμένα?. Προσωπικά ως μη έχων ούτε PPL, θα περιμένω λίγο να μάθω την ακριβή αιτία. Ο Θεός ας αναπαύσει τις ψυχές των αποθανόντων και ας προστατεύει τους Ιπτάμενους και τους επιβαίνοντες.
 
Ας αναλύσουμε άλλο ενα σενάριο να είχε αστοχία στον ενα κινητήρα μετά την απογείωση και λανθασμένα να έσβησε τον εν ενεργεία κινητήρα. Έχει συμβεί στο παρελθόν με ενα ATR που κατέληξε σε ποτάμι.
 
Top