Κυκλοφορεί σε διάφορα,
ακόμα και σοβαρά site, ότι το Mayday call από το πλήρωμα περιελάμβανε το “No thrust, losing power, unable to lift”. Πουθενά δεν αναφέρουν πρωτογενή πηγή (π.χ. ATC, μαρτυρία controller, κάποιος που άκουγε τη συχνότητα; )
Anyway, η RAT, η απουσία ήχου κινητήρων και η πορεία προς το έδαφος συνηγορούν σε απώλεια ισχύος. Το μέγα ερώτημα είναι αν αυτή προκλήθηκε από αστοχία συστήματος ή ανθρώπινη ενέργεια.
-Το σίγουρο είναι ότι με TOGA και take-off configuration το 787 φεύγει ακόμα και με έναν κινητήρα.
-Να ξεκίνησε take-off roll χωρίς flaps αποκλείεται.
-Κυκλοφορεί ευρέως το σενάριο ότι ανέσυραν flaps αντί για τροχούς. Του δίνω λιγότερο από 1%.
Anyway, το πλήρωμα δεν αγγίζει μανέτες μετά τη V1, άρα μάλλον αποκλείεται να τις τράβηξε κάποιος πίσω μετά την απογείωση.
Με το θράσος που μου δίνει η 40ετής ενασχόληση με την αεροπορία, το (ληγμένο) PPL μου και η βαριά αεροπορική βιβλιοθήκη μου, θα διακινδυνεύσω να πω ότι το πλήρωμα αιφνιδιάστηκε από την απώλεια ισχύος (αιτία άγνωστη), πρόλαβε να το αναφέρει στο ATC, η RAT άνοιξε αυτόματα (υποθέτω), λογικά το αεροσκάφος ήταν σε manual control (πρώτα aviate), αλλά με αυτόματο pitch λόγω προστασιών, δεν δείχνει να στολάρει, αλλά προφανώς η ταχύτητα δεν επαρκούσε.
Οι τοπικές αρχές έχουν ήδη αποκλείσει bird strike. Ενδείξεις για χτύπημα, έκρηξη, φωτιά δεν υπάρχουν. Διπλή απώλεια ισχύος είναι τρομακτικά απίθανη. Να έχασαν έναν; Μπορεί. Στο παρελθόν έχουν συμβεί τέρατα (π.χ. απώλεια ενός κινητήρα και το πλήρωμα σβήνει τον λειτουργικό). Θα δείξει.
Εννοείται πως αν υπάρξουν νεότερα στοιχεία ή διαψεύσεις αλλάζει εντελώς και η εκτίμησή μας. Όλοι μας μιλάμε με βάση τα διαθέσιμα
ως τώρα στοιχεία, και κάνουμε εκτιμήσεις σύμφωνα με την εμπειρία μας. Μέχρι να ανακοινωθεί το περιεχόμενο των CVR και FDR και να αρχίσει νέος γύρος.
