738 χωρίς winglets??

  • Thread starter Thread starter landlover
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

landlover

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
19/06/2007
Μηνύματα
75
Likes
0
Περιοχή
NEO ΦΑΛΗΡΟ
Πρόσφατα ταξίδεψα στη Πόλη με Turkish με ένα 738. Νόμιζα ότι τα 738 είχαν winglets. Αυτό όμως όχι. ισχυει ή με κορόιδεψαν οι τουρκαλάδες???
 
Υπάρχει κ εκδοση χωρις winglets. Ανάλογα 738 εχει η GB Airways. Ειχα ταξιδεψει το καλοκαιρι LGW - HER με 738 χωρις 'κερατακια'.

Ας μας διαφωτισουν οι πιο εμπειροι αν καταλαβαινει κανεις διαφορα σε χρονολογια κατασκευης του αεροσκαφους? Δλδ οι παλαιοτερες εκδοσεις 738 εβγαιναν χωρις κ καποια στιγμη αρχισαν να βαζουν winglets? Η είναι απλά μια option που εχει ο καθε αγοραστης?
 
Για του λόγου το αληθές

attach.gif
turk 738-01.jpg (106.76 KB)[/img]

attach.gif
turk 738-02.jpg (109.21 KB)


edit Τί δεν κάνω σωστά και δεν μπορώ να επισυνάψω τις φωτό???
 
Τα 737NG έβγαιναν από το '94 εώς το '98 χωρίς winglet. Το '98 η τώρα Aviation Partners έβγαλε το πρώτο 737NG με winglets, αν και πολλά έχουν μπεί εκ των υστέρων σε παλαιότερα αεροσκάφη. Το αν θα μπούνε η όχι είναι βασικά επιλογή του πελάτη, αν και πλέον πάνω από τα 3/4 των νέων 737NG βγαίνουν με winglets.

Επίσης ενδεικτικό για τον προσδιορισμό της χρονολογίας των αεροσκαφών είναι το περίφημο eyebrow window. Τα μοντέλα μετά του 2004-2005 δεν τα έχουν καθόλου ενώ τα παλαιότερα τα έχουν ή τα έχουν καλλυμένα με κάποιο patch.

Το 2004 αν θυμάμαι καλά η AP έβαλε και winglets στα -300 και -400 αλλά δεν ξέρω πόσο επιτυχημένο είναι αυτό το προϊόν, δεν έχω κάποιο στοιχείο. Η διαφορά είναι σχεδόν ελάχιστη εξωτερικά (δηλαδή βασικά ό,τι διαφορές έχει το -300, -400 από το -700, -800 και -900 γιατί το winglet είναι το ίδιο σχεδόν). Τα 737 classics αυτά έχουν πάρει το designation special performance, δηλαδή 737SP. Όπως είχαμε εκείνο το υπέροχο 747SP παλιότερα.
 
Φίλε landlover,

Τα 737NG (-600,-700,-800,-900) αρχικά δεν είχαν σχεδιαστεί με winglets. Όταν όμως έπεσε η ιδέα του Boeing Business Jet(BBJ), το οποίο ήταν ένα 737-700 σκέφτηκαν την ιδέα των winglets. Ίσως και αυτός να είναι ο λόγος (το BBJ) που είναι τόσο μεγάλα σε σχέση με το συνολικό μέγεθος του αεροπλάνου.

Από τη παράδοση του πρώτου -800 και μέχρι που δοκιμάστηκαν τα winglets για πρώτη φορά στο BBJ όλα τα NG ήταν χωρίς winglets. Από τότε δόθηκε η δυνατότητα στους πελάτες της Boeing να επιλέγουν αν θέλουν winglets για τα -700, -800 και -900. Επίσης δόθηκε η δυνατότητα σε προστεθούν winglets σε αερόπλανα που είχαν παραδοθεί πριν το 2001, από τα οποία σχεδόν στα μισά έχουν κάνει τη μετατροπή. Μόνο το -600 δεν τα έχει «φορέσει» ακόμα!

Κάπως έτσι τα ξέρω. Αν κάνω λάθος διορθώστε με. :D

P.S.: Τα ίδια winglets έχουν προσαρμοστεί και σε αρκετά 757
P.S.2: Με πρόλαβε ο pingu! :P
 
ÔåëéêÜ îÝñåé êáíåéò ãéáôß Ýâãáëáv ôá öñýäéá áðü ôá 737? Þôáí ôüóï üìïñöá.... snif

Edit: Landrover íá õðïèÝóù üôé ðçãåò ðïëç ãéá ôïí áãþíá e? :P
 
θυμαμαι πολυ καλα να εχω ταξιδεψει και με 738-739 της KLM χωρις winglets, αρα...
 
pingu":2b31o723 said:
Τα 737NG έβγαιναν από το '94 εώς το '98 χωρίς winglet.


Το 1994 τα ng ηταν ακομα στα χαρτια. Το πρωτο που εκανε roll out ηταν το 1996 που ηταν το -700. Οσο για τα winglets εινα θεμα πως το θελει ο πελατης. Τα πρωτα winglets μπηκαν σαν standard στο BBJ το οποιο εκανε roll out απο το Renton plant τον Αυγουστο του 1998 αν θυμαμαι καλα και μετα προσφερθηκαν σαν option στα -700 -800. Τωρα απο αυτο που εχω δει εγω ειναι οτι πολλες εταιριες που ειχαν παρει την σειρα -700 -800 χωρις winglets τωρα βαζουν οποτε παει να πει οτι ειναι καλο (για λογους οικονομιας περιοριζουν το induced drag και δλδ στις 10 πτισεις θα κερδισεις μιση - δεν γνωριζω την αναλογια 10 προς μισο απλα το λεω απλα να καταλαβουν αυτοι που θελουν να μαθουν)

Στα -600 -900 δεν εχουν μπει ποτε.


Ο φιλος μου ο plekkas εχει απολυτο δικιο http://www.boeing.com/commercial/737fam ... round.html
 
SkyHawk":2a8428k6 said:
Το πρωτο που εκανε roll out ηταν το 1996 που ηταν το -600.
......
Στα -600 -900 δεν εχουν μπει ποτε.

Το πρώτο NG ήταν το 737-700 εκεί βασίστηκε όλη η σειρά. Το –600 είναι λίγο μικρότερο και το –800 λίγο μεγαλύτερο! Αργότερα αναπτύχθηκε και το –900 που στην ουσία «κλείνει» την οικογένεια 737 μέχρι να βρούμε το 737RS (Replacement Study).

Όσο για το 737-900, το –900ER έχει ήδη παραδοθεί σε εταιρείες με winglets και είναι σαν standard όταν κάποιος παραγγείλει το –900ER. To –900 στο τέλος του χρόνου, σύμφωνα με την Aviation Partners, θα φορέσει και αυτό τα δικά του winglets.
 
SkyHawk, συμφωνώ για τις παραλαβές, αλλά η μελέτη ξεκίνησε το '93-'94 και οι πρώτες παραγγελίες (από SAS αν δεν απατώμαι) έγιναν εκείνη την περίοδο, οπότε πιστεύω ότι μπορούμε να θεωρήσουμε ότι το 737NG "υπήρχε" από το '94 ως αεροπλάνο (well-defined). Τέλος πάντων, η διαφορά είναι μικρή. Τα πρώτα 738 για την THY παρελήφθησαν το '98 οπότε το πιο πιθανό είναι να ταξίδεψες με ένα από αυτά φίλτατε landlover

Τα eyebrows φύγανε για δύο (επίσημα) λόγους:
Πρώτον, επιπλέον βάρος γιατί μπορεί μεν να βγάζεις ένα κομμάτι λαμαρίνα, αλλά απαιτείται αύξηση της τοπικής αντοχής, ήτοι περισσότερες ενισχύσεις και κυρίως πολύ περίπλοκη κατασκευή (= ακριβότερη και αργότερη) για κάτι το οποίο δεν χρησίμευε πλέον.

Δεύτερον, πολλοί πιλότοι παραπονιόντουσαν για το glare που προκαλούσε ο ήλιος όταν έμπαινε μέσα από αυτά. Αυτό, σε συνδυασμό με το πρώτο point και το ότι τα eyebrow windows ήτανε κάτι παρωχημένο. Το '60 δεν είχανε FMC, INS φοβερά και GPS και τα παραθυράκια αυτά χρησίμευαν κυρίως για πλοήγηση με βάση τα άστρα (τώρα η Jeppesen βγάζει κάτι κάρτες ταρώ φανταστικές :lol: ) και για καλύτερο visibility, αφού - νομίζω - το ATC δεν είχε τα μέσα να δίνει πάντα τις προειδοποιήσεις για traffic proximity.

Γενικά τα 737NG είναι πολύ ώριμα αεροσκάφη...Το Υ1 έχει μεγάλο βάρος να σηκώσει (αν και με το 787 η Boeing απέδειξε ότι δεν έχει κολλήματα σε τέτοια ζητήματα)...
 
Top