TAKIS":31e7ycwo said:
H Airbus einai se sizitiseis me customers gia ena neo A 345 me MTOW 380t kai range konta sta 17.000 km tou 777 LR i gia 50 perisoterous epivates kai peripou 15000-15500 km range.
Auto nomizo oti tha ferei se poli diskoli thesi tin Boeing pou idi den paei kala me to 777 LR.
Pantos den katalabeno giati i Boeing den kanei kati me to 777 LR.
To exei afisei toso piso to programa pou sto telos den tha to theli kaneis .Toulaxiston as to paradextei kai as to kleisei
Θα ξεκινήσω με μια μικρή διόρθωση: το συζητούμενο 380t MTOW αεροσκάφος είναι το Α346 (ER?). Η ιστορία με τα Α340 NG vs B 777 NG (δηλαδη 345 vs 772LR & 346 vs 773ER) είναι από τις πιό ενδιαφέρουσες για όποιον παρακολουθεί την κρυφή μάχη χαρακωμάτων μεταξύ Airbus & Boeing.
Στο
http://www.egroups.com/orders, όπου τυγχάνει να συμμετέχω ενεργά, τέτοιες συζητήσεις 'ανάβουν' τα αίματα. Αρκετοί (Russell Short) είναι αρκετά αντικειμενικοί, και μερικοί (Andrew Chuang) αν και επενδύουν τις απαντήσεις τους με ισχυρά επιχειρήματα, δεν κρύβουν τη φιλο-B ή αντι-Α θέση τους. Με τον παραπάνω κύριο έχω αντιμαχήσει αρκετά, και σας ..ενημερώνω ότι
δεν το βάζει κάτω εύκολα...
Η αλήθεια -αν μπορεί κάτι τέτοιο να προσδιοριστεί- περιγράφεται κάπως απλά ως εξής: Η Α σχεδίασε το 330 και το 340 ως ανταγωνιστή του 767Χ, το οποίο ήταν στα σκαριά την ίδια εποχή. Έφτιαξε πράγματι ένα (δύο

αεροσκάφη υπερ-efficient, με κύριο χαρακτηριστικό την τεχνολογική πρωτοπορία και αεροδυναμική/οικονομική βελτιστοποίηση. [
Εδώ να τονίσω ότι άλλο πράγμα είναι το F-16 και άλλο το 340. Δεν είναι σοβαρό να κατηγορούμε το 340 ότι 'δεν σηκώνεται σα ρουκέττα' - ένα αγαπημένο επιχείρημα των νηπίων στο airliners.net. Βλέπουμε, ως υποψήφιοι αγοραστές τη δυνατότητα του συγκεκριμένου αεροσκάφους όσον αφορά το υπάρχον ή σχεδιαζόμενο πτητικό έργο και πόσο αυτό το αεροσκάφος μπορεί να αποδόσει τα βέλτιστα.]
Οστόσο η Β κατάλαβε ότι με το 767Χ δεν θα πήγαινε και πολύ μακρυά και σχεδίασε, σε λευκό χαρτί, το 777. Γνωρίζοντας ακριβώς τον αντίπαλό του, που είχε ήδη δημιουργηθεί (Α330, Α340, MD11) τοποθέτησε το 777 εκεί που ήξερε ότι οι άλλοι δύσκολα θα το έφταναν. Έτσι το βασικό μοντέλο είναι περίπου 10% μεγαλύτερο και, παρά τους βαρείς κινητήρες, κατάφερε να αντισταθμίσει το 330 στα short-medium range και να νικήσει το 340 στα long range σε επιδόσεις στην καμπύλη payload-range. Όχι για πολύ, αλλά σημασία έχει ότι κατάφερε με μιά λύση να δώσει ό,τι η A με δύο. Πήρε και μερικούς blue-chip πελάτες και bingo! Μετά από -σχεδόν- 10 χρόνια οι παραγγελίες, συγκρινόμενες με τα 330/340 είναι 65 vs
H απάντηση της Α δεν άργησε. Τοποθέτησε το 330 εκεί που δεν μπορούσε να πάει το 777, προς τα κάτω (είναι γνωστό οτι το 777-100 παραήταν υπέρβαρο) και έτσι με το 332 έδωσε πνοή στο 330. Τοποθέτησε το 340 εκει που -φαινόταν- ότι το 777 δεν μπορούσε επίσης, τα loooooong overwater, εκεί που το limit up των δύο κινητήρων δεν θα μπορούσε να το πάει. Το δεύτερο, όμως χρειάστηκε επανασχεδιασμό των φτερών, πράγμα δαπανηρό (3 Β $$, περίπου όσο το ...αρχικό πρόγραμμα) και λόγω του ότι επρόκειτο για μια προσπάθεια ενός μικρότερου (340) να ξεπεράσει ένα αρχικώς μεγαλύτερο (777) αεροσκάφος, άρχισαν τα ...όργανα. Υπερβαρές. Αρα, για να πιάσουμε και να ξεπεράσουμε το 773ER ή το 772LR αυξάνουμε επί της αυξήσεως το MTOW. Aυτό γιατί αν δεν υπάρχει συγκριτικό πλεονέκτημα, τότε το αεροσκάφος θα χάσει παραγγελίες, τώρα που είναι ακόμα νωρίς.
Οστόσο και η Β έχει κάνει τα λάθη της εδώ. Risc averse που είναι τώρα τελευταία, έχει μοιράσει τα έξοδα της ανάπτυξης με την GE, με αντίτιμο την αποκλειστικότητα του κινητήρα GE 115. Έτσι, με ένα κινητήρα αποκλειστικά (
η Α έχει ένα κινητήρα, αλλά τίποτε δεν απαγορεύει την ανάπτυξη ενός PW στα 340NG) η GE δεν έχει κίνητρο να κάνει εκπτώσεις, και πολλές εταιρείες (με ...λαμπρή

εξαίρεση την AF) δεν θέλουν να μπούν στην υποχρέωση. Eκεί λοιπόν, στις λεπτομέρειες, κρίνεται μια ενδιαφέρουσα μάχη.
Εμείς, απλά θα ασχολούμαστε με το αν η κρατικοδίαιτη ΟΑ έχει βάψει όλο άσπρο ή όχι το SX-BMC και άν ή όχι θα ...καταφέρει να χρησιμοποιήσει ένα-δύο ακόμα 343 για τους Ολυμπιακούς...