A320 vs B737, ti lene oi empeiries sas?

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Έχοντας ταξιδέψει με Α320/321 και Β737-200, -300, -400 και -800, καταρχάς μπορώ να πω ότι τα μοντέλα της Airbus όταν πρωτοβγήκαν ήταν σαφώς ανώτερα αυτών της Boeing και από την πλευρά του επιβάτη. Τα Α320 έχουν μεγαλύτερα ντουλαπάκια χειραποσκευών από τα Β737-300/400/500 και μεγαλύτερη διατομή ατράκτου (κατά 30cm αν δεν κάνω λάθος). Μάλιστα, τα 30cm αυτά κάποιες εταιρίες τα εκμεταλλεύονται για να εγκαταστήσουν φαρδύτερα καθίσματα ή προσθάγκωνα και άλλες για να επισπεύσουν τη διαδικασία επιβίβασης-αποβίβασης (ένας λόγος που η easyjet προτίμησε τα Α319 είναι γιατί χρειάζονται λιγότερο χρόνο στο έδαφος μεταξύ των πτήσεων). Τα 737 "νέας γενιάς" (-600/700/800/900), βέβαια, είναι βελτιωμένα, όμως η βασική σχεδίαση είναι νομίζω η ίδια, αλλά με την επιπλέον δυνατότητα τοποθέτησης winglets, που για λόγους οικονομίας είναι σημαντική.

Το θέμα είναι ίσως μεγάλο, και είναι δύσκολο να προκύψουν αντικειμενικά συμπεράσματα. Άλλωστε, και οι δύο σειρές αεροσκαφών των δύο μεγαλύτερων αεροναυπηγικών εταιριών είναι πετυχημένες, ανεξαρτήτως γεωγραφικού μήκους και πλάτους. Αλλά διαφορές σίγουρα υπάρχουν, λιγότερο ή περισσότερο ορατές, ανάλογα φυσικά αν είναι κανείς επαγγελματίας του χώρου ή απλός επιβάτης (συχνός ή περιστασιακός).

Θα ήθελα να ακούσω, λοιπόν, τη γνώμη σας. Προτιμάτε κάποιο συγκεκριμένο από αυτά (ως επιβάτες ή εργαζόμενοι) και για ποιο λόγο; Ποια πιστεύετε ότι είναι τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα κάθε μοντέλου, μια που πλέον στην Ελλάδα και οι δύο σειρές αεροσκαφών είναι διαθέσιμες και με ελληνικά χρώματα;
 
Exo petaksei me A321 kai 737-200/300/400 ......Yparxei arketi diafora kai sto megethos an den kano lathos.Sosta ?
To airbus prepei na einai aisthita megalutero apo ena 737-400


To thema kai me ta 2 aeroskafoi einai oti den einai kati to idiaitero.Olos o kosmos exei petaksei kai me tous 2 tupous....

Sto thema mas omos...Ego protimo to airbus an kai einai "kourastiko" oles oi aeroporikes tis europis na exoun autin tin seira sto stolo tous...Pragmati mou fainete fardutero alla isos na einai kai ta kathismata tis kathe etairias.Emena oi ptiseis pou mou erxontai sto mualo einai me tin virgin gia ATH kai LHR kai pragmatika emeina entuposiasmenos.Tora to 737 einai mia xara alla...isos ligaki kleistofoviko se sxesi me ton antipalo tou .Tha ithela omos na petakso kai me 737 neas genias gia na eimai kaluteros kritis
 
Έχω πετάξει με (και πολλές φορές με τον κάθε τύπο, όχι μόνο μια):

732: BA, OA
733: A3, BA, BD, X5, KL, LH, HV
734: A3, BA, X5, KL, OA
735: BA, BD, LH
736: NG
73G: HV
738: KL, HV
319: LH
320: OS, LH, SR
321: AZ, OS, LH, SR

Για να είμαι πιο δίκαιος, συγκρίνοντας τα 320 μόνο με τα 737NG, προτιμώ τα 320 και θα τα προτιμώ για δύο λόγους: Πρώτον, την πολύ πιο άνετη κι ευρύχωρη καμπίνα, και δεύτερον, διότι πετάνε αρκετά απαλότερα από τα737NG. Ο τρόπος που πετάνε τα 320 ειναι αυτό που στ’ Αγγλικά λέμε smooth…
 
Ομολογώ ότι την ευρυχωρία των Α320 την εκτίμησα όταν είδα τα υποβραχιόνια στην οικονομική θέση της swiss. Ήταν διπλάσια από τα συνηθισμένα...χωρίς τα καθίσματα να είναι στενότερα. Αλλά και στις περιπτώσεις που χρειάστηκε να "προσπεράσω" στο διάδρομο του αεροσκάφους το "καρότσι" των duty free ή του σερβιρίσματος σε Α320 άλλων εταιριών (π.χ. LH), τα πράγματα ήταν αρκετά ευκολότερα σε σχέση με τα 737.

Δεν ξέρω όμως τι ισχύει για τις εταιρίες charter ή χαμηλού κόστους που έχουν Α320. Όπως έγραψα και νωρίτερα, η easyjet πιθανότατα θα εγκαταστήσει στα Α319 τα ίδια καθίσματα που έχουν και τα 737, ώστε να είναι φαρδύτερος ο διάδρομος και να χρειάζεται λιγότερος χρόνος για επιβίβαση-αποβίβαση και, άρα, λιγότερος χρόνος στο έδαφος. Οπότε το επιχείρημα για την επιπλέον άνεση του επιβάτη μάλλον δεν ισχύει στον ίδιο βαθμό για τις περιπτώσεις αυτές.

Από την άλλη, με εντυπωσίασε η απόσταση μεταξύ των καθισμάτων σε Β738 της KLM στην έξοδο κινδύνου. Ο επιβάτης που κάθεται στο παράθυρο μπορεί να σηκωθεί, χωρίς οι διπλανοί του να κινηθούν ιδιαίτερα... (μάλιστα υπάρχει ένα τραπεζάκι στην πλάτη του μπροστινού καθίσματος και ένα στο υποβραχιόνιο σε κάθε θέση της εξόδου κινδύνου :!: ) και αυτό είναι κάτι που στα Α320 δεν το έχω συναντήσει. Αναρωτιέμαι, λοιπόν, αν αυτό ισχύει για όλα τα Β737NG ή είναι απλά πρακτική κάποιων αεροπορικών εταιριών που τα χρησιμοποιούν.

Για τη διαφορά στον τρόπο πτήσης των 737 και 320, ομολογώ ότι δεν την έχω προσέξει, ούτε έτυχε να ξανακούσω γι' αυτό. Αλλά υποθέτω ότι αυτό εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό και από τις ακριβείς καιρικές συνθήκες (ταχύτητα και κατεύθυνση ανέμου κ.λ.π.), αλλά και τον τρόπο χειρισμού του κάθε πιλότου. Θα προσπαθήσω να μάθω, πάντως, αν αυτό μπορεί να οφείλεται και σε κάποια χαρακτηριστικά του αεροπλάνου και θα σας ενημερώσω σχετικά.
 
Αν και κινδυνεύω να βγω εκτός θέματος, για να γλιτώσει ο φίλτατος George την προσπάθεια, θα πω ότι κάθε τύπος αεροσκάφους είναι διαφορετικός, οπότε και πετά διαφορετικά. Από προσωπική εμπειρία γνωρίζω ότι ένα ATR 42 πετά διαφορετικά από ένα Dash 8-300, καθώς επισης ένα Fokker 100 από ένα B717, αλλά κι ένα A300 από ενα B767, ακόμα κι ένα A320 από ένα A321, κοκ. Για να καταλάβει κανείς τη διαφορα χρειάζεται παρατηρητικότητα αλλά και… συχνές πτήσεις! Αν θέλετε να δούμε το θέμα από μια πιο ‘επιστημονική’ γωνία, η δομή και το σχέδιο του κάθε τύπου διαφέρουν. Έτσι, όπως είχα κάποτε διαβάσει σ’ ένα περιοδικό, χαρακτηριστικά όπως pitch stability, aspect ratio, dihedral, end-plate fin-area effect, thrust lines και centres of polar interia, ή ακόμα και το μήκος της ατράκτου κάνουν τη διαφορά κι επηρεάζουν τη συμπεριφορά του αεροσκάφους εν πτήσει.

Όσον αφορά τη διαρρύθμιση του εσωτερικού του αεροσκάφους κοντά στις εξόδους κινδύνου, είναι παραπλήσια στα 737 και τα 320 και πληροί διεθνείς κανονισμούς ασφαλείας.
 
Halara A320's.....ektos apo tin horitikotita latreuo ton thorivo pou kanoun stin apogeiosi!!!
eho petaksei polles fores kai B737's kai A320's.
logo ipsous ( 1,93), sta boeing hreiazetai panta na zitiso gia fire exit seat.
sta airbus i oikonomiki einai mia hara.
makari na einai ta nea aeroskafi stin NOA!!!
 
psifizo a320!0 ...epimenon europaika 8)
 
Hθελα να ανοίξω τέτοιο θέμα, αλλά το κουμπάκι του search με πρόλαβε. Και περίμενα ότι σ΄ένα τέτοιο θέμα θα γινόταν πανικός, κρίνοντασ τα αεροσκάφη από την πλευρά του επιβάτη. Let the war begin!

Ολες οι πτήσεις μου (συγκλονιστικά πολλές-3) έγιναν με το 320 της Hellas.
- Europe rulez
- Aνεση..άνεση...άνεση!
- Δέρμα στην οικονομική
- Σχεδόν αθόρυβο - πολιτισμός
- Μου φάνηκε αρκετά φωτεινό, και όχι κλειστοφοβικό

Αυτά για την ώρα
 
X8es i8ela na grapsw gia to A320!!! Petaksa LGAV-EDDL (ATH-DUS) me LTU kai paroti eixa petaksei polles fores me Airbus entypwsiastika. To taksidi itan mesw LGTS kai epeidi exw petaksei apeires fores me AEE kai OAL i diafora itan emfanis.
To a/c petouse para poly smoothly. H VOR diadikasia gia ton 34 emoiaze me ILS. I ka8odos kai i anodos omali. Kammia sxesi me 734 i akoma 737NG.
Einai san na kaneis ena taksidi A8ina-Patra me ena 1400cc autokinito kai meta me ena dilitro :wink:
 
Μου αρέσει που εδώ μέσα όλοι έχουν σαν κριτήριο του αεροπλάνου αν έχει δερμάτινα καθίσματα ή μεγαλύτερο seat pitch... Κάτι το οποίο εξαρτάται από την εταιρεία άμεσα!!

Έχει κανένας πετάξει με τα 319 της Easyjet με διπλά overwing emergency exits? Εκεί να δούμε πόσο καλό seat pitch έχουν!

Με 320 έχω πετάξει (business!!) FRA-HAM με LH το '97 αν θυμάμαι καλά και είχα μείνει πολύ ευχαριστημένος... Αλλά ήταν business LH εεε?

Και επειδή εγώ επιμένω ότι amerikanies rule (βλ. υπογραφή) στηρίζω 737NG!!!


PS: Και τα δύο είναι εξαιρετικές οικογένειες αεροπλάνων... Το αν μια εταιρεία θα επιλέξει το ένα ή το άλλο εξαρτάται πολλές φορές από τα άλλα αεροπλάνα που έχει/έχει παραγγείλει, πολιτικές πιέσεις :twisted:, κιντητήρες που θέλει να βάλει σε αυτά κλπ κλπ... Τεχνικά, πάντως, έχω την εντύπωση πως τα 737NG είναι καλύτερα σε performance, παρά το ότι τα 320-family είναι FBW...
 
Top