Aegean και Λονδίνο (τιμή εισιτηρίου)

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

gonso

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
23/04/2005
Μηνύματα
1.577
Likes
130
Περιοχή
52N00W
AEGEAN AIRLINES
GOLDEN PRICING AWARDS 2008


Δηλαδή τα 450 ευρώ που χρεώνει στο Αθήνα - Στάνστεντ, είναι και γ_ _ ώ τις προσφορές, αφού χρεώνει τρία κατοστάρικα για πτήση εξωτερικού.

Αλλά και καλά στην Ελλάδα, έχει εδραιωθέι και βαράει στο ψαχνό. Στο Αθήνα-Λονδίνο, που ακόμα δεν έσκασε απο το αυγό, πώς χρεώνει πιό πολλά ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους (ΕΖ-ΟΑ-ΒΑ)? Με τί μούτρα? Βέβαια η αχλάδα την έχει πίσω την ουρά. Τώρα τα αεροπλάνα θα τα γεμίσει. Το χειμώνα που θα βαράει μύγες θα γελάμε. Όσο και να κατεβάσει τις τιμές τότε, το πουλάκι θα έχει πετάξει. Θα έχει κολλήσει η ρετσινιά της "ακριβότερης" και άντε μάξεψε ξένο επιβάτη μετά.


Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και για να καταλάβουμε το μέγεθος της κοροιδίας (γιατί μερικές αεροπορικές εταιρείες δεν διαφέρουν από τον κερδοσκόπο μανάβη της γειτονιάς), ας κάνουμε 2-3 απλοικές μέν, απόλυτα ρεαλιστικές δε σκέψεις και πράξεις:

1) Όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες, διαλαλούν εδώ και 4-5 μήνες ότι "δυστυχώς", με την άνοδο της τιμής των καυσίμων, τα καύσιμα έχουν πιά το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των εξόδων. Παραδοσιακά σε όλες τις αεροπορικές, το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας πήγαινε στους μισθούς. Όχι πιά.

2) Πάμε παρακάτω. Στο ATH-STN-ATH, η Α3 (που με τα καπέλα που βάζει, μάλλον Α4 πρέπει να την λέμε τώρα) χρεώνει μήνα Άυγουστο, κατά μέσο ώρο 400 ευρώ (υπάρχουν και φθηνότερα υπάρχουν και ακριβότερα, και μήν πεί κανέις "γιατί δεν έκλεινες νωρίς"....δύο μήνες έχει ανοίξει το δρομολόγιο!)

3) Από τα 400, αφαιρούμε 100 για φόρους και πέφτουμε στα 300.

4) Διαιρούμε τα 300 δια 2 (δύο σκέλη πτήσης), άρα 150 ευρώ κατά κεφαλή ανά κατεύθυνση.

5) Το Α321 χωράει 195 περίπου επιβάτες (θα το γεμίσουμε φυσικά- Άυγουστος είναι)

6) 195 νωματαίοι επί 150 ευρώ ο καθείς = 30.000 ευρώ σκάρτα.

7) Πάμε να δούμε τώρα. Το Α321 κόβω να καίει περίπου 12 τόνους καύσιμα στο ATH-STN.

8 ) Η τιμή ΣΗΜΕΡΑ, είναι περίπου $1500 ο τόνος.

9) 12 Χ $1500= $18.000 ντόλαρς. Πάρτα........Φέρτα !

10) Τα 18 big ones σε ευρώ είναι λιγότερο από 12000 ευρώ.

11) 30.000Ε μαζέψαμε ......12000Ε κάψαμε σε βενζίνες.

12) Χωρίς να έχουμε κάνει hedging. (ας πούμε)

13) Δεν είμαι χαζός. Γνωρίζω ότι οι εταιρείες έχουν και άλλα πολλά έξοδα και ότι δεν είναι κάθε μήνας ...Άυγουστος.

14) ΟΜΩΣ, πρέπει να βάλουμε την υπόθεση καύσιμα στην σωστή της βάση. 'Όχι ακρίβηνε 5, εμείς χρεώνουμε 15 !


Σας φιλώ, ο θείος Γκόνσο.
 
Θείο γκόνσο μήπως τα παραλές λιγουλάκι?? Η ανάλυση super αλλά δεν καταλαβαίνω γιατί εστιάζεται μόνο στην Α3... Αυτά που λες δηλαδή μόνο για τον Θόδωρα ισχύουν??

Η Α3 ασφαλώς και πουλά ακριβά αλλά σαφέστατα δεν πουλά πιο ακριβά από τα υπόλοιπα παιδιά... Όλοι πουλάνε το ίδιο, μέσος όρος για Αύγουστο κάτι παραπάνω από 300 ευρουλάκια... Είναι που δεν έχει κόσμο το Λονδίνο...

Ερωτήσεις...

Αν όλοι πουλάνε π.χ 300ευρουλάκια και δεν υπάρχει θέση ούτε για λέπι γιατί θείο η Α3 να πουλήσει 150?? Για αγαθούς ψάχνεις καλοκαιριάτικα? Μέχρι το χειμώνα θείο ποιός ζει ποιός πεθαίνει... Κάτι θα σκεφτεί ο Θόδωρας...

Θείο έχεις φορτώσει και δικαιολογημένα βέβαια με την Α3 αλλά για την ΕΖΥ γιατί κάνεις το παπί??? Μην μας πεις πάλι τα ίδια για την σφαγή του 99, φρέσκα κουλούργια πουλάει ο κουλουρτζής , τώρα τι γίνετε πες μας θείο, γιατί οι ρημάδες οι τιμές της ΕΖΥ και στο καινούργιο το χειμερινό τραβάνε πάλι την ανηφόρα...

Η Α3 σε πείραξε μόνο???
 
Γιατί τόσο μανία με τις τιμές της Aegean στο δρομολόγιο για Λονδίνο. Σίγουρα οι τιμές τους καλοκαιρινούς μήνες είναι στα ύψη. Άλλωστε τώρα είναι η ευκαιρία να βγάλουν κάποια λεφτά οι εταιρίες. Οπότε λογικό είναι. Κι εγώ έτσι θα το έκανα αν είχα δικιά μου εταιρία. :banana:

Έκατσα και έβαλα πέντε τυχαίες ημερομηνίες στις μηχανές αναζήτησης πτήσεων των τεσσάρων εταιριών. Μόνο για την διαδρομή ATH-LON και από κάθε εταιρία πήρα την φτηνότερη πτήση (όποια κι αν ήταν κτλ.). Τα αποτελέσματα:

Code:
		04.08.2008	09.08.2008	14.08.2008	19.08.2008	24.08.2008		M/O
OAL:	 166,37 € 	 206,37 € 	 166,37 € 	 206,37 € 	 245,37 € 	 198,17 € 
AEE:	 176,37 € 	 212,37 € 	 120,37 € 	 176,37 € 	 212,37 € 	 179,57 € 
BAW:	 178,27 € 	 248,27 € 	 248,27 € 	 283,27 € 	 353,27 € 	 262,27 € 
EZY:	 148,49 € 	 192,49 € 	 222,49 € 	 214,49 € 	 237,49 € 	 203,09 €

Με βάση τα παραπάνω, δεν βλέπω η Aegean να κάνει κάποιο λάθος. Ίσα-ίσα που θα ήταν ηλίθια αν την ώρα που οι άλλες εταιρίες ζητούν >180 € αυτή να ζητούσε 80 €. Γιατί να το κάνει; Δεν το έχει ανάγκη και δεν έχει να χαρίσει κάτι. Όσο κι αν πονάει αυτό εμάς τους καταναλωτές.

Υ.Γ. Έκανα μια διάσπαση του θέματος μιας και δεν έχει σχέση με τον επίναυλο.
 
Παίδες, απλά με τσαντίζει όταν από ένα route που έχει πολύ κίνηση οι εταιρείες πάνε να βγάλουν τα σπασμένα που έχουν από άλλα routes όλη τη χρονιά. Η ΕΖ (computerize) είναι μανούλα σε αυτό. Τόσα χρόνια έχει απίστευτα υπεκέρδη σε αυτό to route, τα οποία φράγκα της δίνουν την δυνατότητα να έχει το περιθώριο χασούρας σε άλλα route που γίνεται μάχη. Και ρωτώ: Γιατί εγώ να πληρώνω τα σπασμένα μιάς επιχείρησης επειδή έτυχε να ζώ στο Λονδίνο. Δηλαδή με τα λεφτά που βγάζω εγώ με ιδρώτα, δίνω της ευκαιρία στον κάτοικο του Κάλιαρι να πηγαίνει αεροπορικώς κατευθείαν στο Βερολίνο. Καί σε αυτόν και στους άλλους....έντεκα συνεπιβάτες του. Υπερβάλλω βέβαια, άλλα έτσι μπορεί να φανεί αυτό που γίνεται. Ένα "κοινωφελές" πανευρωπαικό εγχείρημα που φτιάχνει βάσεις για μελλοντική παντοκρατορία και αφήνει και κάποιες δεκάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδος στον ενδιάμεσο, που είναι οι λόκο. Και πάνω σε αυτό το άρμα, υπάρχουν και οι "της προσκολλήσεως" εταιρείες, βλέπε Α3.

Άκη, πάγια τακτική της ΕΖ αλλά τώρα και της Α3 και της ΒΑ, είναι να έχει πολύ μεγάλες διαφορές ανάμεσα στα δύο σκέλη. Πχ 50 ευρώ στο πήγαινε 190 στο έλα. Αυτό παίζει ανάλογα την εποχή και ανάλογα κατά πού πηγαίνει η ροή των επιβατών. Αν κατάλαβα καλά, το συγκριτικό τέστ που έκανες αφορά ένα σκέλος. Αυτό κατά την γνώμη μου δεν δίνει την πλήρη εικόνα. Από τα 9 εισητήρια αλέ-ρετούρ πού έχω κλείσει για φέτος το καλοκάιρι, ούτε σε ένα δεν τίμησα την Α3. Λόγω κόστους φυσικά. Ούτε με το STN έχω πρόβλημα ούτε με τις ώρες που πετάει. Και αναρωτιέμαι .....σε μένα έτυχε?

Εγώ απλά σαν καταναλωτής που έχω φάει πάνω από 50 χιλιάδες ευρώ σε εισητήρια (και μάλλον λέω λίγα) στο συγκεκριμένο route εδώ και πολλά χρόνια, πιστεύω ότι ο ανταγωνισμός είναι καλό πράγμα. Όσο μεγαλύτερη η προσφορά τόσο καλύτερες οι τιμές, ειδικά όταν η ζήτηση (παρ'ότι μεγάλη) κυμαίνεται πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα συνεχώς. Όταν βλέπω τον ανταγωνισμό να μήν λειτουργεί σωστά, πές με παλιομοδίτη, τσαντίζομαι.

Computerize, νομίζω ότι με μία φράση σου τα είπες όλα ......"όλοι πουλάνε το ίδιο". Όταν τα cost base των τεσσάρων εταιρειών είναι παντελώς διαφορετικά....κάποιος παχαίνει υπερβολικά και αισχροκερδεί.

Για πολλά μπορεί να με κατηγορήσει κάποιος πλήν της έλλειψης αντικειμενικότητας. Έχω ράμματα για ολονών τις γούνες και τα έχω χώσει σε όλους κατά καιρούς.

Η επιχειρηματική πονηράδα της ΕΖ είναι για σεμινάρια. Έχει ευεύρει φ....ουστιές που θα διδάσκονται για χρόνια. Αυτές έχουν στόχο τον επιβάτη και τον ανταγωνισμό. Πολλές είναι αθέμιτες και απαράδεκτες. Δεν παύουν να είναι όμως πανέξυπνες.

Την Α3 πολύ θα ήθελα να την "χαρώ" σαν ανάπτυξη επιχείρησης, αλλά δεν μπορώ γιατί πιστεύω ότι υπάρχει πολύ "ελληνικό παρασκήνιο" από πίσω.



ΥΓ> Άκη, αυτό που λές : "Γιατί να το βάλει Ε80 ενώ μπορεί να το βάλει Ε180? ", με βρίσκει αντίθετο γιατί είναι καταναλωτικά επικίνδυνη λογική. Δηλαδή άν εγώ πουλάω κουλούρια που μου κοστίζουν τρία φράγκα το ένα και τα χρεώνω εκατό γιατί "τόσο τα χρεώνουν και οι άλλοι", τί είμαι ? Δεν είμαι κερδοσκόπος ? Εξάλλου, όπως έχω ξαναπεί, πρέπει να μαγνητίσεις το ενδιαφέρον του επιβάτη. Κυρίως του ξένου. Είναι ρεκλάμα, και ας έχεις προσωρινά μηδενικό κέρδος ή ακόμα και χασούρα.
 
gonso":5tu9dmss said:
ΥΓ> Άκη, αυτό που λές : "Γιατί να το βάλει Ε80 ενώ μπορεί να το βάλει Ε180? ", με βρίσκει αντίθετο γιατί είναι καταναλωτικά επικίνδυνη λογική. Δηλαδή άν εγώ πουλάω κουλούρια που μου κοστίζουν τρία φράγκα το ένα και τα χρεώνω εκατό γιατί "τόσο τα χρεώνουν και οι άλλοι", τί είμαι ? Δεν είμαι κερδοσκόπος ? Εξάλλου, όπως έχω ξαναπεί, πρέπει να μαγνητίσεις το ενδιαφέρον του επιβάτη. Κυρίως του ξένου. Είναι ρεκλάμα, και ας έχεις προσωρινά μηδενικό κέρδος ή ακόμα και χασούρα.

Αγαπητέ gonso ,

Ζεις στην Αγγλία και κάνεις τέτοιες ερωτήσεις???
Στην Αγγλία που έτσι και "μυριστούν" ζήτηση σε κάτι σπεύδουν να βάλουν premium???
Χαρακτηριστική η τιμή του EEEPC που ενώ η τιμή που θα έπρεπε να πουλιέται ήταν κάτω από 300€ στην Ευρώπη (ενώ στην USA πουλιόταν 299 USD......) στην Αγγλία λόγω ζήτησης έφθασε και ξεπέρασε τις 340 ΛΙΡΕΣ !!!!

Όπως και σε άλλους τομείς της οικονομίας και στην περίπτωση αεροπορικό εισιτήριο σημασία έχει η σχέση προσφορά/ζήτηση.
Το συγκεκριμένο route έχει ζήτηση , ικανοποιητικές πληρότητες και είναι πλέον ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΟ.
Αφού όλες οι εταιρείες που πετάνε στην Αγγλία έχουν "τσιμπημένες" τιμές είναι απολύτως συμβατή και η τιμή που ζητά η Α3. Για το κέρδος πετά όχι για χόμπι.
Ευτυχώς στο διεθνές αεροπορικό εισιτήριο δεν υπάρχει διατίμηση (γιατί στα εσωτερικού εκεί έχει καταντήσει η κατάσταση) και μπορεί να υπάρχει ανταγωνισμός και διακύμανση τιμών.
Σημαντικό παράδειγμα παρουσίασε ο Akis που την παραμονή του 15Αυγουστου η Α3 δίνει 120 € δηλαδή το 1/2 της ΒΑ και ΕΖ .

Καταλήγοντας , επ' ουδενί μπορεί να χαρακτηριστεί κερδοσκοπία αυτή η πρακτική.
Δεν υπάρχει καμία νομοθεσία (Ελληνική η Ευρωπαϊκή) που να προβλέπει ότι οι τιμές των εισιτηρίων είναι υπολογίσιμες με την φόρμουλα "Κόστος + Αποσβέσεις * % κέρδους".

Φιλικά
aas59
 
gonso":1eeswdkt said:
Εγώ απλά σαν καταναλωτής που έχω φάει πάνω από 50 χιλιάδες ευρώ σε εισητήρια (και μάλλον λέω λίγα) στο συγκεκριμένο route εδώ και πολλά χρόνια, πιστεύω ότι ο ανταγωνισμός είναι καλό πράγμα. Όσο μεγαλύτερη η προσφορά τόσο καλύτερες οι τιμές, ειδικά όταν η ζήτηση (παρ'ότι μεγάλη) κυμαίνεται πάνω κάτω στα ίδια επίπεδα συνεχώς. Όταν βλέπω τον ανταγωνισμό να μήν λειτουργεί σωστά, πές με παλιομοδίτη, τσαντίζομαι.

Λίγο περίεργος ο ισχυρισμός "ο ανταγωνισμός δεν λειτουργεί" στο συγκεκριμένο route. Όχι δε θα γίνω ....... να ζητάω αποδείξεις για αυτό που λες αλλά όσον αφορά το συγκεκριμένο δρομολόγιο Αθήνα-Λονδίνο δε θα περιοριζόμουν μόνο στις 4 nonstop επιλογές. Μπορεί να είναι παραπάνω χρονοβόρες λύσεις αλλά η αγορά έχει να προσφέρει και πτήσεις με πολύ αξιόπιστες εταιρίες με 1 stop.

Αλιτάλια μέσω Ρώμης
Swiss μέσω Γενεύης, Ζυρίχης
Lufthansa μέσω Φρανκφούρτης κλπ
Lot μέσω Βαρσοβίας
Czech μέσω Πράγας
Air France μέσω Παρισιού
KLM μέσω Αμστερνταμ
Brussels μέσω Βρυξελλών
Tarom μέσω Βουκουρεστίου
SAS μέσω Κοπεγχάγης
AUA μέσω Βιέννης

και σίγουρα παραλείπω κι άλλες που κάνουν στάση "στο δρόμο σου". Άσε και τα τόσα τσάρτερ.............. Συνεπώς εάν λάβεις σαν εναλλακτικές και όλες τις παραπάνω είμαι σίγουρος ότι η συγκεκριμένη αγορά λειτουργεί με αρκετά υγιή τρόπο όσον αφορά το νόμο προσφοράς - ζήτησης και την εύρεση οικονομικού ναύλου. Εκτός εάν υπονοείς ότι υπάρχει παγκόσμιο price fixing μεταξύ των μεγάλων (σοβαρή πιθανότητα- δεν έχω λόγους να πιστεύω ότι δε γίνεται price fixing ούτε και λόγους να μην το πιστεύω με σιγουριά).
Και γενικά δε βλέπω κανένα πρόβλημα με πολύ υψηλές τιμές (χωρίς να έχω κάνει και διατριβή στο Αθ-Λον). Τυχαία εάν θέλει να πάει κάποιος το ερχόμενο ΠΣΚ Λονδίνο πετάει με Α3 με 266 ευρώ (expedia.com) σε καλές ώρες και με Swiss μέσω Ζυρίχης με 341 ευρώ. Περίπου τα ίδια χρήματα χρειάζεται να δαπανήσει κανείς για να πάει με την Α3 μέχρι τη Σαλονίκη και να έρθει τις ίδιες μέρες.
 
Η non-stop πτήση είναι ένα άλλο προϊόν από την πτήση με connection. Ανταγωνιστικό μεν, άλλο δε. Το σίγουρο είναι ότι άμεσα ανταγωνιστική της Α3 είναι η Easy. Kαι με αυτήν οι συγκρίσεις έχουν περισσότερη σημασία.
 
Ούτε με την ΕΖΥ έχουν ιδιαίτερη σημασία οι συγκρίσεις ναύλων, διότι στην μεν Α3 είσαι επιβάτης με αντικειμενικά κριτήρια αεροπορικής μετακίνησης και services συγκρίσιμα με άλλες ανταγωνιστικές εταιρίες π.χ ΒΑ,ΟΑ, στην δε ΕΖΥ είσαι μάλλον μετακινούμενος φαντάρος σε πόστα!!
 
george_a":2fo3lo0y said:
Η non-stop πτήση είναι ένα άλλο προϊόν από την πτήση με connection. Ανταγωνιστικό μεν, άλλο δε. Το σίγουρο είναι ότι άμεσα ανταγωνιστική της Α3 είναι η Easy. Kαι με αυτήν οι συγκρίσεις έχουν περισσότερη σημασία.

Περί ανταγωνισμού ο λόγος. Τα δρομολόγια με 1 stop που ανέφερα μπορούν να θεωρηθούν υποκατάστατα του nonstop αν και όχι απευθείας υποκατάστατα ωστόσο παραμένουν ανταγωνιστικά του nonstop γιατί προέρχονται από αξιόπιστες εταιρίες και γίνονται με ενδιάμεσους σταθμούς σε μεγάλα Ευρωπαικά αεροδρόμια χωρίς να επιβαρύνεται τόσο πολύ η διαδρομή με επιπλέον μίλια. Εν αντιθέσει για το δρομολόγιο Αθ-Θεσ για παράδειγμα θα ήταν αδιανόητο να ληφθεί σαν ανταγωνιστική λύση το να πας μέσω Ρώμης ή μέσω Σαντορίνης.

Δε νομίζω ότι η Easy είναι άμεσα ανταγωνιστική της Α3. Η πρώτη είναι χαμηλού κόστους και πλασάρεται ακριβώς έτσι...φτηνιάρικη με πολύ λιγότερες παροχές...η Α3 απεναντίας πλασάρεται με τα λουσάτα αεροπλάνα του κουτιού...Με δεδομένο ότι η ΟΑ είναι και θα είναι ακόμη περισσότερο πλέον έξω από τις υποψήφιες για πάρα πολλούς επιβάτες τότε μάλλον άμεσα ανταγωνιστική της Α3 είναι η μόνο η ΒΑ. Και εκεί είναι που χάλασε η συνταγή για την Α3 (παγκοσμίως άγνωστη σε σχέση με ΒΑ - Swiss - Lufthansa - Alitalia - Air France και δε συμμαζεύεται) και η αδυναμία της να στηρίξει ανάλογου μεγέθους διαφημιστικά budgets στο εξωτερικό.
 
Οι τιμές είναι γενικότερα απλησίαστες, αλλά πέρα από αυτό μην πάρετε και όρκο αγαπητοί ECO και giopan για τα "χάλια" της Easy. Μερικές φορές που την τίμησα έμεινα απόλυτα ικανοποιημένος και τολμώ να πώ ότι δεν έχει να ζηλέψει σχεδόν τίποτα από τις μη-loco εταιρίες. Καινούρια αεροσκάφη, επαγγελματισμός, καθαριότητα, ον τάιμ και πολλά άλλα...
 
Top