AEGEAN AIRLINES
GOLDEN PRICING AWARDS 2008
Δηλαδή τα 450 ευρώ που χρεώνει στο Αθήνα - Στάνστεντ, είναι και γ_ _ ώ τις προσφορές, αφού χρεώνει τρία κατοστάρικα για πτήση εξωτερικού.
Αλλά και καλά στην Ελλάδα, έχει εδραιωθέι και βαράει στο ψαχνό. Στο Αθήνα-Λονδίνο, που ακόμα δεν έσκασε απο το αυγό, πώς χρεώνει πιό πολλά ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους (ΕΖ-ΟΑ-ΒΑ)? Με τί μούτρα? Βέβαια η αχλάδα την έχει πίσω την ουρά. Τώρα τα αεροπλάνα θα τα γεμίσει. Το χειμώνα που θα βαράει μύγες θα γελάμε. Όσο και να κατεβάσει τις τιμές τότε, το πουλάκι θα έχει πετάξει. Θα έχει κολλήσει η ρετσινιά της "ακριβότερης" και άντε μάξεψε ξένο επιβάτη μετά.
Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και για να καταλάβουμε το μέγεθος της κοροιδίας (γιατί μερικές αεροπορικές εταιρείες δεν διαφέρουν από τον κερδοσκόπο μανάβη της γειτονιάς), ας κάνουμε 2-3 απλοικές μέν, απόλυτα ρεαλιστικές δε σκέψεις και πράξεις:
1) Όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες, διαλαλούν εδώ και 4-5 μήνες ότι "δυστυχώς", με την άνοδο της τιμής των καυσίμων, τα καύσιμα έχουν πιά το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των εξόδων. Παραδοσιακά σε όλες τις αεροπορικές, το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας πήγαινε στους μισθούς. Όχι πιά.
2) Πάμε παρακάτω. Στο ATH-STN-ATH, η Α3 (που με τα καπέλα που βάζει, μάλλον Α4 πρέπει να την λέμε τώρα) χρεώνει μήνα Άυγουστο, κατά μέσο ώρο 400 ευρώ (υπάρχουν και φθηνότερα υπάρχουν και ακριβότερα, και μήν πεί κανέις "γιατί δεν έκλεινες νωρίς"....δύο μήνες έχει ανοίξει το δρομολόγιο!)
3) Από τα 400, αφαιρούμε 100 για φόρους και πέφτουμε στα 300.
4) Διαιρούμε τα 300 δια 2 (δύο σκέλη πτήσης), άρα 150 ευρώ κατά κεφαλή ανά κατεύθυνση.
5) Το Α321 χωράει 195 περίπου επιβάτες (θα το γεμίσουμε φυσικά- Άυγουστος είναι)
6) 195 νωματαίοι επί 150 ευρώ ο καθείς = 30.000 ευρώ σκάρτα.
7) Πάμε να δούμε τώρα. Το Α321 κόβω να καίει περίπου 12 τόνους καύσιμα στο ATH-STN.
8 ) Η τιμή ΣΗΜΕΡΑ, είναι περίπου $1500 ο τόνος.
9) 12 Χ $1500= $18.000 ντόλαρς. Πάρτα........Φέρτα !
10) Τα 18 big ones σε ευρώ είναι λιγότερο από 12000 ευρώ.
11) 30.000Ε μαζέψαμε ......12000Ε κάψαμε σε βενζίνες.
12) Χωρίς να έχουμε κάνει hedging. (ας πούμε)
13) Δεν είμαι χαζός. Γνωρίζω ότι οι εταιρείες έχουν και άλλα πολλά έξοδα και ότι δεν είναι κάθε μήνας ...Άυγουστος.
14) ΟΜΩΣ, πρέπει να βάλουμε την υπόθεση καύσιμα στην σωστή της βάση. 'Όχι ακρίβηνε 5, εμείς χρεώνουμε 15 !
Σας φιλώ, ο θείος Γκόνσο.
GOLDEN PRICING AWARDS 2008
Δηλαδή τα 450 ευρώ που χρεώνει στο Αθήνα - Στάνστεντ, είναι και γ_ _ ώ τις προσφορές, αφού χρεώνει τρία κατοστάρικα για πτήση εξωτερικού.
Αλλά και καλά στην Ελλάδα, έχει εδραιωθέι και βαράει στο ψαχνό. Στο Αθήνα-Λονδίνο, που ακόμα δεν έσκασε απο το αυγό, πώς χρεώνει πιό πολλά ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ τους υπόλοιπους (ΕΖ-ΟΑ-ΒΑ)? Με τί μούτρα? Βέβαια η αχλάδα την έχει πίσω την ουρά. Τώρα τα αεροπλάνα θα τα γεμίσει. Το χειμώνα που θα βαράει μύγες θα γελάμε. Όσο και να κατεβάσει τις τιμές τότε, το πουλάκι θα έχει πετάξει. Θα έχει κολλήσει η ρετσινιά της "ακριβότερης" και άντε μάξεψε ξένο επιβάτη μετά.
Για να βάλουμε τα πράγματα σε μία σειρά και για να καταλάβουμε το μέγεθος της κοροιδίας (γιατί μερικές αεροπορικές εταιρείες δεν διαφέρουν από τον κερδοσκόπο μανάβη της γειτονιάς), ας κάνουμε 2-3 απλοικές μέν, απόλυτα ρεαλιστικές δε σκέψεις και πράξεις:
1) Όλες ανεξαιρέτως οι αεροπορικές εταιρείες, διαλαλούν εδώ και 4-5 μήνες ότι "δυστυχώς", με την άνοδο της τιμής των καυσίμων, τα καύσιμα έχουν πιά το μεγαλύτερο μερίδιο στην πίτα των εξόδων. Παραδοσιακά σε όλες τις αεροπορικές, το μεγαλύτερο κομμάτι της πίτας πήγαινε στους μισθούς. Όχι πιά.
2) Πάμε παρακάτω. Στο ATH-STN-ATH, η Α3 (που με τα καπέλα που βάζει, μάλλον Α4 πρέπει να την λέμε τώρα) χρεώνει μήνα Άυγουστο, κατά μέσο ώρο 400 ευρώ (υπάρχουν και φθηνότερα υπάρχουν και ακριβότερα, και μήν πεί κανέις "γιατί δεν έκλεινες νωρίς"....δύο μήνες έχει ανοίξει το δρομολόγιο!)
3) Από τα 400, αφαιρούμε 100 για φόρους και πέφτουμε στα 300.
4) Διαιρούμε τα 300 δια 2 (δύο σκέλη πτήσης), άρα 150 ευρώ κατά κεφαλή ανά κατεύθυνση.
5) Το Α321 χωράει 195 περίπου επιβάτες (θα το γεμίσουμε φυσικά- Άυγουστος είναι)
6) 195 νωματαίοι επί 150 ευρώ ο καθείς = 30.000 ευρώ σκάρτα.
7) Πάμε να δούμε τώρα. Το Α321 κόβω να καίει περίπου 12 τόνους καύσιμα στο ATH-STN.
8 ) Η τιμή ΣΗΜΕΡΑ, είναι περίπου $1500 ο τόνος.
9) 12 Χ $1500= $18.000 ντόλαρς. Πάρτα........Φέρτα !
10) Τα 18 big ones σε ευρώ είναι λιγότερο από 12000 ευρώ.
11) 30.000Ε μαζέψαμε ......12000Ε κάψαμε σε βενζίνες.
12) Χωρίς να έχουμε κάνει hedging. (ας πούμε)
13) Δεν είμαι χαζός. Γνωρίζω ότι οι εταιρείες έχουν και άλλα πολλά έξοδα και ότι δεν είναι κάθε μήνας ...Άυγουστος.
14) ΟΜΩΣ, πρέπει να βάλουμε την υπόθεση καύσιμα στην σωστή της βάση. 'Όχι ακρίβηνε 5, εμείς χρεώνουμε 15 !
Σας φιλώ, ο θείος Γκόνσο.