Aegean: Neo ή MAX

Κάποιες πρώτες παρατηρήσεις:

1. Πολύ μικρότερη του αναμενόμενου η παραγγελία. Που πήγαν τα 60 ή 70 αεροσκάφη που οι ίδιοι έλεγαν ότι ήθελαν να παραγγείλουν;
Μια ( πολλή αισιόδοξη ) σκέψη είναι ότι ίσως να υπάρχει και μια δεύτερη παραγγελία στον ορίζοντα για πιο μικρά αεροσκάφη. 'Η για λίγο πιο μεγάλα.

2. Δεν διευκρινίστηκε αν η Αιγαίου θα προβεί με αυτή την παραγγελία σε αντικατάσταση 1 προς 1 των αερσοκαφών της ή σε μερική μόνο αντικατάσταση ( π.χ. τα 10 πιο παλιά ή τα μεταχειρισμένα που έχει μισθώσει ) ....

Αν ισχύει το πρώτο τότε ίσα ίσα θα καλύψουν όλα τα παλαιότερα αεροσκάφη τους με εξαίρεση τα 7 τελευταία Α320ceo. Αυτό σημαίνει ότι η Αιγαίου απλά προχώρησε σε ανανέωση του στόλου και όχι απαραίτητα σε αύξησή του με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για την περαιτέρω ανάπτυξή της

Αν ισχύει το τελευταίο, τότε σίγουρα υπάρχει κάποιο περιθώριο για ανάπτυξη της εταιρίας.

3. Αξιοσημείωτο το ότι ακόμη δεν έχει επιλεγεί ο τύπος κινητήρα... Υποτίθεται ότι το βασικότερο σε αυτή την παραγγελία ήταν ο κατασκευαστής ( CFM vs PW ) και εντούτοις δεν υπάρχει ακόμη απόφαση.

Σε κάθε περίπτωση συγχαρητήρια στην Αιγαίου για την παραγγελία της και όταν με το καλό έρθουν, να είναι όλα καλοτάξιδα :great:
 
Κάτι που ίσως διαφωτίζει γιατί ήταν "μικρότερη" από το αναμενόμενο η παραγγελία βρίσκεται στην ετήσια παρούσιαση της εταιρείας.

Fleet Renewal Decision for 2020‐2025 re‐fleeting process
– Lease Expiration Schedule Forward Allows for multiple options
– Timing for Tender Appears Positive as few Major campaigns in play
Lessors have ample new (possible excess) A320 & 737 MAX capacity
to place
 
Το παραπάνω σχόλιο του φίλου Α3970 φαίνεται ότι ενισχύει το παρακάτω δημοσίευμα του Flightglobal:

https://www.flightglobal.com/news/artic ... ts-447153/

και ειδικότερα αυτό: " The Greek carrier will also acquire a "significant number" of new A320neo-family aircraft from leasing companies, Airbus says, in detailing the commitment. "

Επίσης σύμφωνα με το newmoney.gr:

http://www.newmoney.gr/business-stories ... ana-airbus

Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο στόχος είναι να γίνει η ανανέωση του στόλου από το 2020 έως το 2025 «Αναμένουμε κατά μέσο όρο 10- 12 αεροπλάνα, σε ετήσια βάση, που θα έρχονται στη χώρα αυτή την περίοδο, ενώ στους νέους προορισμούς που θα προστεθούν είναι τα πιο απομακρυσμένα σημεία της Ρωσίας, επίσης προς Πακιστάν και τη δυτική άκρη της Αφρικής».
 
Συγχαρητήρια για την εταιρεία, που όσο και αν γκρινιάζουμε για χρεώσεις καθισμάτων κλπ, αποδεικνύει ότι είναι από τις λίγες σοβαρές ελληνικές εταιρείες. Δεν ξέρω πόσα ελληνικά brands είναι πιο γνωστά στο εξωτερικό (ίσως η Fage k folli follie) και πόσες εταιρείες μπορούν να σκάσουν 5 δις στην εποχή μας – Να υπενθυμίσω ότι η αναβάθμιση των F16 σε V που θα κοστίσει 1δις και κάτι ψιλά, έχει περάσει από χίλια μύρια για να βρεθούν από το ελληνικό κράτος.

Τα αεροσκάφη που αγοράζει η Α3 για μένα είναι λογικός αριθμός και καθόλου μικρός. Ακούγαμε για 70 αεροσκάφη και για 4-6 μεγάλα και χάναμε τον μπούσουλα. Αυτά είναι μεγάλα ρίσκα που ούτε χρειάζεται να πάρει και ίσως ούτε και να μπορεί, αφού δεν υπήρχαν νεότερα σε επενδυτή-στρατηγικό εταίρο. Επίσης με τα ΝΕΟ καλύπτει ήδη μια πολύ καλή εμβέλεια (συνημμένη εικόνα).

Δεν θα μου έκανε εντύπωση αν θα πήγαινε και για κάτι μικρότερο τα επόμενα χρόνια (βλ C series), νομίζω πιο πολύ νόημα έχουν αυτά παρά wide bodies.
 

Attachments

  • a321range.jpg
    a321range.jpg
    304,1 KB · Προβολές: 3.787
Περίεργο είναι ότι στα render τα Sharklets πάλι λευκά τα άφησαν.
 
Η επιλογή του Airbus A320,321NEO για μένα ήταν αναμενόμενη.
Νομίζω πως αυτά που ακούγονταν για 60-70 αεροσκάφη ήταν κάπως υπερβολικά για τα δεδομένα της αγοράς της Ελλάδας αν και σε κάποια χρόνια από τώρα και ώσπου να έρθουν τα αεροσκάφη θα βελτιωθεί ακόμα πιο πολύ η αγορά της Ελλάδας,το ελπίζω, σε όλους τους τομείς, για τον λόγο αυτό η ποσότητα της παραγγελίας ήταν πολύ καλή και μετρημένη.

Μακάρι κάποια στιγμή να ανανεώσει και τον Turboprop στόλο με κάποιο Regional αεροσκάφος και να κρατήσει κάποιο Turboprop για τα μικρά νησιώτικα αεροδρόμια και το ελπίζω,αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.

Όπως βλέπω και στο συνημμένο του "Flesland", οριακά πιάνει και Αμερική το range των νέων αεροπλάνων, δηλαδή αν επιδίωκε στο μέλλον μια τέτοια σύνδεση θα μπορούσε με μια στάση στο Δουβλίνο ας πούμε να πετάξει Αμερική.

Τέλος μια απορία που εχω είναι για το A321NEO, γνωρίζουμε αν έχει παραγγείλει και το A321LR;

Όπως και να έχει ένα μεγάλο μπράβο στην Aegean/Olympic για την επιλογή του αεροσκάφους και όταν έρθουν καλοτάξιδα να είναι.

Με εκτίμηση.
 
Αν η Aegean ηθελε να πεταξει Αμερικη, ή θελησει καποια στιγμη στο μελλον, θα χρησιμοποιησει wide-body και οχι narrow-body με ανεφοδιασμο. Οταν μιλαει για "μακρινοτερες" αποστασεις δεν εννοει ουτε την Αμερικη ουτε την Απω Ανατολη. Αυτες τις αγορες τις εχουν αναλαβει αλλοι, ειδικα ΝΥ πετανε 3 εταιριες αυτη τη στιγμη που καλυπτουν ολα τα γουστα.
 
aris320":o4zf3vyr said:
Η επιλογή του Airbus A320,321NEO για μένα ήταν αναμενόμενη.
Νομίζω πως αυτά που ακούγονταν για 60-70 αεροσκάφη ήταν κάπως υπερβολικά για τα δεδομένα της αγοράς της Ελλάδας αν και σε κάποια χρόνια από τώρα και ώσπου να έρθουν τα αεροσκάφη θα βελτιωθεί ακόμα πιο πολύ η αγορά της Ελλάδας,το ελπίζω, σε όλους τους τομείς, για τον λόγο αυτό η ποσότητα της παραγγελίας ήταν πολύ καλή και μετρημένη.

Μακάρι κάποια στιγμή να ανανεώσει και τον Turboprop στόλο με κάποιο Regional αεροσκάφος και να κρατήσει κάποιο Turboprop για τα μικρά νησιώτικα αεροδρόμια και το ελπίζω,αλλά αυτό είναι άλλη κουβέντα.

Όπως βλέπω και στο συνημμένο του "Flesland", οριακά πιάνει και Αμερική το range των νέων αεροπλάνων, δηλαδή αν επιδίωκε στο μέλλον μια τέτοια σύνδεση θα μπορούσε με μια στάση στο Δουβλίνο ας πούμε να πετάξει Αμερική.

Τέλος μια απορία που εχω είναι για το A321NEO, γνωρίζουμε αν έχει παραγγείλει και το A321LR;

Όπως και να έχει ένα μεγάλο μπράβο στην Aegean/Olympic για την επιλογή του αεροσκάφους και όταν έρθουν καλοτάξιδα να είναι.

Με εκτίμηση.

και εγώ αυτή την απορία είχα αλλά αν κοιτάξεις στο site της airbus τα ranges των 2 αεροσκαφών δεν κερδίζει σε κάτι....Δλδ δεν υπάρχει κάποια πόλη που να είναι οριακά και να πεις ότι με το LR την καλύπτει...μπορεί να κάνω και λάθος.
 
Πρωτοσέλιδο Καθημερινής: "Το συνολικό κόστος της αγοράς ανέρχεται στα 5 δισ. δολλάρια. σε τιμές τιμοκαταλόγου και αποτελεί τη μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση στην Ελλάδα"

Και ρωτάω, τα Aibus της Aegean θα κατασκευαστούν στην Τανάγρα; Αν όχι και κατασκευαστούν στην Τουλούζη, η "μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση" γίνεται στην Ελλάδα ή στη Γαλλία; Μετατρέπουμε σε σανό και τα βασικά πλέον.

flesland":11ms982d said:
Δεν ξέρω πόσα ελληνικά brands είναι πιο γνωστά στο εξωτερικό (ίσως η Fage k folli follie) και πόσες εταιρείες μπορούν να σκάσουν 5 δις στην εποχή μας – Να υπενθυμίσω ότι η αναβάθμιση των F16 σε V που θα κοστίσει 1δις και κάτι ψιλά, έχει περάσει από χίλια μύρια για να βρεθούν από το ελληνικό κράτος.

Η πολιτική των τελευταίων 10 ετών (όχι μόνο στην Ελλάδα), έχει περιορίσει σημαντικά τις δυνατότητες των κρατικών προυπολογισμών και έχει αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες πολύ μεγάλων εταιρειών σε επενδύσεις.
Επίσης, το "σκάσιμο 5 δις" πρέπει να μπει στις σωστές του βάσεις μιας που η τιμή ανά α/φος θα είναι λιγότερη και κατά δεύτερον όταν μιλάμε για sell and lease back, δεν το λες "σκάσιμο".

6circles":11ms982d said:
Δεν διευκρινίστηκε αν η Αιγαίου θα προβεί με αυτή την παραγγελία σε αντικατάσταση 1 προς 1 των αερσοκαφών της ή σε μερική μόνο αντικατάσταση ( π.χ. τα 10 πιο παλιά ή τα μεταχειρισμένα που έχει μισθώσει ) ....

Το Neo και το Max (βασικά οι κινητήρες τους), έχουν τόσο σημαντική μείωση επιχειρισιακού κόστους, που είναι προφανές ότι θα γίνουν αντικαταστάσεις.

Τέλος για κάποιο φίλο που ρώταγε για απευθείας αγορά ή sell and lease back , τον τελευταίο χρόνο η Ευρωπαική αγορά έχει αρχίσει να αναθεωρεί τα οφέλη του sell and lease back και να θεωρεί πιό συμφερτική την απευθείας αγορά. Φαντάζομαι έχει να κάνει με τα επιτόκια και με την συναλλαγματική πορεία κάθε νομίσματος απέναντι στο δολάριο. Η Aegean φυσικά επέλεξε την πεπατημένη, για λόγους που δεν είναι προφανείς σε έμας τους απ'έξω.

Gonso
 
Αγαπητοί μου φίλοι. Αφού ζητήσω προκαταβολικά συγνώμη για την ελλειπή μου ενημέρωση σχετικά με την απόκτηση - αγορά - χρήση α/φων, επιτρέψτε μου να εκφράσω μερικές απόψεις χωρίς να θέλω να προκαλέσω θέμα συζήτησης- αντιπαράθεσης.
Από καιρό σε αυτό το Forum εκφραζόταν απόψεις για την επιλογή του τύπου των α/φων. Κάποιοι ήταν υπέρμαχοι της Boeing και κάποιοι της Airbus. Δεν αναλογίστηκε κανείς το κόστος της αλλαγής του τύπου (ανταλλακτικά, εργαλεία, εξοπλισμός, προγράμματα, εκπαιδεύσεις του συνόλου των εργαζόμενων, κλπ).
Τις τελευταίες ημέρες γίνονται μακροσκελής αναφορές όλων των ΜΜΕ για τεράστια επένδυση της τάξης των 5 δις!!!!!. Κάποιοι εκφράζουν και συγχαρητήρια μάλιστα!!!!. Μου γενάτε το ερώτημα. Καταβλήθηκε κάποιο ποσό, που βρέθηκε αυτό το ποσό, ήλθε ξένο συνάλλαγμα, βγήκε από το στρώμα, έγινε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, μεταφέρθηκε από κάποια άλλη εταιρεία, υπάρχει κάποια δήλωση για αγορά συγκεκριμένου αριθμού α/φων, κλπ. Φυσικά και το κόστος αυτού του αριθμού των α/φων θα είναι κάπου εκεί. Ποιος όμως θα το καταβάλλει? Με το κλείσιμο όμως της παραγγελίας θα πρέπει να καταβληθεί κάποιο ποσό (10-15% της τιμής αγοράς). Θα υπάρχει τον Ιούνιο αυτό το ποσό διαθέσιμο στην εταιρεία? Το δημοσίευμα λέει ότι ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση χωρίς να λέει πως θα γίνει η απόκτηση.
Δημοσίευμα: «Η AEGEAN σε μία πανηγυρική τελετή που έγινε στο Ίδρυμα Νιάρχου, ανακοίνωσε ότι ολοκλήρωσε τη διαδικασία αξιολόγησης και προχώρησε στην υπογραφή προσυμφώνου (Memorandum of Understanding) με την εταιρεία Airbus για την απόκτηση έως 42 συνολικά αεροσκαφών νέας γενιάς της οικογένειας Α320neo. H ολοκλήρωση και υπογραφή της τελικής συμφωνίας με την Airbus, που αναμένεται τον Ιούνιο του 2018»
Η εταιρεία δηλώνει ανανέωση χωρίς να προσδιορίζει αν θα είναι αγορά ή ενοικίαση.
«Σύμφωνα με τη διοίκηση, ο στόχος είναι να γίνει η ανανέωση του στόλου από το 2020 έως το 2025 «Αναμένουμε κατά μέσο όρο 10- 12 αεροπλάνα, σε ετήσια βάση»,
Κάποιοι μιλούν για sale and lease back (πώληση και επαναμίσθωση)!!!!!!!. Ποιος θα είναι δηλαδή ο αγοραστής και ποιος ο ενοικιαστής? Θα το κάνει αυτό η εταιρεία? !!!!!!! Γίνεται?
From Wikipedia, the free encyclopedia !!! «Leaseback, short for "sale-and-leaseback," is a financial transaction in which one sells an asset and leases it back for the long term; therefore, one continues to be able to use the asset but no longer owns it. A sale and leaseback constitutes an arrangement where the seller of an asset leases back the same asset from the purchaser».
Η Airbus δηλώνει: « The Greek carrier will also acquire a "significant number" of new A320neo-family aircraft from leasing companies, Airbus says, in detailing the commitment».
Αυτά από την μεριά μου και όποιος κατάλαβε-κατάλαβε και αν έχει κάποιος μετοχές, ας ρευστοποιήσει στην «φήμη» όπως λένε οι χρηματιστές.
 
Top