Aegean's Airbus Α320 Family

  • Thread starter GP707
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Και η SAS έχει κατά τη γνώμη μου ενδιαφέρον configuration ( κυρίως ο τομέας Premium Economy)
 
Όντως θα ήταν εξαιρετική αναβάθμιση της business η συγκεκριμένη επιλογή της AerLingus.
Πιστεύω όμως οτι η Aegean δεν θα καταργούσε τη υφιστάμενη ζώνη των "upfront" θέσεων μετά τη business, οπότε θα περίμενα 6 σειρές με διάκενο 34" αντί για τις 7 σειρές της AerLingus με 31", αφαιρώντας δηλαδή μία σειρά καθισμάτων. Το υπόλοιπο μετά τις δύο σειρές στις εξόδους κινδύνου μπορούν να είναι το ίδιο στα 31", και συνολική χωρητικότητα 178 θέσεις που ταυτίζεται σχεδόν με τον αριθμό 180 της ανακοίνωσης.
 
Πιστεύω και εγώ ότι τις θέσεις πίσω από την business θα τις προμοτάρει ως κάτι λίγο (ή πολύ) ξεχωριστό, η premium economy είναι όλο και πιο δημοφιλής στους επιβάτες. Για τις business, είναι βέβαιο ότι θα χρησιμοποιηθούν ως επικοινωνιακή ναυαρχίδα πλέον. Δεν θα μού έκανε εντύπωση αν πού και πού, σε περιόδους χαμηλής ζήτησης τα νέα αεροσκάφη θα μπαίναν πχ Λονδίνο σαν ''τυράκι'' στους επιβάτες.
 
Επίσης, υπάρχει πιθανότητα αυτά τα 4 neo να έχουν έως 2 extra Auxiliary Centre Tanks (ACT) χωρίς να είναι καν "LR"και να είναι "απλά" neo, επειδή δεν το βλέπω κιόλας να το αναφέρει πουθενά στο press release η Αιγαίου. ..Tο LR συνήθως έχει 3 ACT απ ο,τι ξέρω.
 
Αν και πολλοί θα θέλαμε να δούμε τα χρώματα της Aegean σε wide-body σεροσκάφη και μακρινούς προορισμούς, φαίνεται ότι υπάρχει μια ισχυρή τάση διεθνώς για narrow-body ακόμα και σε μακρινούς προορισμούς.
Σε αυτό -κατά τη γνώμη μου- συμβάλλει:
1) ο μεγάλος ανταγωνισμός που οδηγεί σε μειώσεις τιμών και τελικά πολλοί επιβάτες που δεν θα ταξίδευαν σε έναν πολύ μακρινό προορισμό εν τέλει να ταξιδεύουν έστω στριμωγμένοι σαν σαρδέλες σε κονσέρβα,
2) πολλοί επιβάτες προτιμούν καλύτερες πυκρνότητες δρομολογίων που εν τέλει προσφέρουν λιγότερους χρόνους αναμονής σε αεροδρόμια κτλ και ισοσταθμίζουν την ταλαιπωρία σε μικρό αεροπλάνο
3) πολλές αεροπορικές που είναι περιφερειακοί αλλά όχι διεθνείς "παίκτες", όπως η Aegean, δεν μπορούν να συναγωνιστούν διεθνείς παίκτες όπως η Emirates ή η Turkish και συνεπώς προσνατολίζονται σε εντελώς διαφορετικό κοινό.

Με βάσει τα δεδομένα αυτή τη στιγμή μάλλον η επιλογή αυτή της Aegean, της ITA και άλλων μεσαίου μεγέθους αεροπορικών φαίνεται να είναι πολύ καλή εμπορική κίνηση.
Όπως ειπώθηκε και παραπάνω η εποχικότητα των ελληνικών προορισμών αυξάνει το ρίσκο για wide-body και κάνει πιο διαχειρίσιμο το ρίσκο για Α321neo ειδικής διαρύθμισης που το χειμώνα θα μπαίνει στο Αθήνα-Λονδίνο ως "ειδικό προ'ι'όν".
 
Μάλλον δύσκολο για ξεχωριστή Premium Economy (ολόκληρο καινούργιο fare, soft product κλπ). Προσωπικά το βλέπω περισσότερο προς το στυλ Main Cabin Extra της ΑΑ ή το Comfort+ της DL, δηλαδή απλά 32-34" pitch σε κάποιες θέσεις, με καμία διαφορά σε soft product/amenities.

Τα λεφτά μου για configuration είναι κάπου στο C12/Y168 με κάτι σαν τα φρέσκα Stelia Elysium, πχ Α321neo της China Airlines:
e696b0e8819ee785a7e4b880_jpg_85.jpg

...με το "όνειρο" να είναι τα Mint Suites της Jetblue, C16/Y144 (Thompson Vantage Solo):
Mint-Suite-Render.jpg

Ελπίζω να τα πετύχουμε (όοοοοταν...) σε κανένα πιο κοντινό familiarization flight!
 
Είναι κοινή τακτική πολλών αεροπορικών που ακολουθούν υπολογισμένο ρίσκο και ανάπτυξη να "δοκιμάζουν" μια νέα γραμμή με μικρότερο αεροσκάφος ώσπου να συλλέξουν στοιχεία (πληρότητα, ζήτηση, εποχικότητα, οικονομικότητα, επιπτώσεις στο περιβάλλον, κατανάλωση καυσίμου και ενέργειας γενικότερα κλπ.) για το εκάστοτε δρομολόγιο. Αν αποδειχτεί ότι είναι βιώσιμο, θα τολμήσει το επόμενο βήμα που λέγεται wide body. Πριν από αυτό πρέπει να γίνουν οι κατάλληλες προετοιμασίες. Δε μπορεί αύριο το Βενιζέλος να γίνει το hub με 50 wide bodies βασισμένα εκεί γιατί λείπει εξοπλισμός, εγκαταστάσεις και προσωπικό. Η προσεκτική και προγραμματισμένη ανάπτυξη συμβαδίζει με την λογική, που είναι βασική προϋπόθεση για επιτυχημένες αερομεταφορές. Κανείς δεν επιθυμεί το χάος. Δε βρίσκω κάποιο λάθος στον προγραμματισμό τους, εκτός ίσως από τον υπερβολικό συντηρητισμό και τη διστακτικότητα. Ικανά στελέχη έχουν, εμπειρία επίσης και συμμάχους που ως επί τω πλείστον χαίρονται και επικροτούν κάθε αναπτυξιακή πρωτοβουλία ενός μέλους. Απ' όσο κατάλαβα, έχει ήδη αποφασιστεί η επέκταση σε δρομολόγια μακρινά και μένει να ανακοινωθούν λεπτομέρειες από επίσημη πλευρά. Όλα καλά.
 
Ωραία και η διαρρύθμιση της China airlines αλλά πιστεύω ότι θέλουν να πουλάνε περισσότερες business για να βγάλουν περισσότερα λόγω υπερκοστολογησης θα έχει τουλάχιστον 16 business. Και επίσης τη μονή business θα τι πουλάνε σαν throne όλως λένε και οι Ιρλανδοι για περισσότερη ιδιωτικοτητα άρα πιο premium επιλογή για μεμονωμένους ταξιδιώτες...
 
Ορίστε και στο Thompson Vantage (à-la Aer Lingus) με τον θρόνο στη μέση:
Thompsons-Vantage-AEGEAN.jpg
(Προφανώς και όχι επίσημη εικόνα, απλά it's a slow day at the office...)
 
Last edited:
Top