Αεροπορία & Οικολογία

  • Thread starter Thread starter gonso
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Με μία ενδιαφέρουσα πρωτοβουλία, η TAROM σε συνεργασία με την Airbus φιλοδοξεί να παράγει τα δικά της (βιο)καύσιμα, δημιουργώντας ίσως έτσι την πρώτη αεροπορική εταιρία με ενεργειακή αυτάρκεια:

http://www.airbus.com/newsevents/ne...unch-europes-first-bio-fuel-value-chain/home/
 
Και φυσικά ελπίζω να γνωρίζουμε ότι ο "χυμός" του jatropha curcas είναι ακριβότερος από το αεροπορικό κάυσιμο, έτσι? Μήν παραμυθιαζόμαστε εντελώς.

Όπως επίσης, όταν "πιάσει" το νέο κάυσιμο, τα φυτά τέτοιων δυνατοτήτων θα γίνουν δυσεύρετα και μετά δεν θα έχουμε αρκετή γή να τα καλλιεργήσουμε και λοιπά λοιπά.

Δεν είναι λύση αυτή. Η λύση είναι να απαλλαχθεί επιτέλους η ανθρωπότητα από κινητήρες κάυσης. Ότι καύσιμο και να καίει, η πηγή του καυσίμου θα έχει το ίδιο μέλλον. Δεν έχουμε αρκετό κάρβουνο , πετρέλαιο (λένε), το curcas δεν υπάρχει σε αφθονία, ακόμα και πορτοκαλάδα να καίγανε, θα λέγαμε το πορτοκάλι...πορτοκαλάκι.

Οι εμβολοφόροι κινητήρες, έχουν τις ίδιες βασικές αρχές από τα τέλη του 1700 (με εξαίρεση τον Βάνκελ). Οι τζέτ κινητήρες έχουν τις ίδιες βασικές αρχές από τη δεκαετία το '40. Μόνο αν βγεί κάτι άλλο, τελείως διαφορετικό υπάρχει ελπίδα. Πολλοί λένε (και μάλλον τους πιστεύω), ότι οι λύσεις υπάρχουν για πραγματικά πρωτοποριακή και οικονομική πρόωση. Δεν μπορεί οι παλαιότερες γεννιές να είχαν το μονοπώλιο της εξυπνάδας και της ευρηματικότητας, αλλά τα συμφέροντα.........
 
Τα "συμφέροντα" όμως,έχουν...συμφέρον να υπάρχουν εσαεί-και εφ'όσον βασίζονται σε ενεργειακές πηγές που είναι "ληξιπρόθεσμες",αυτό είναι αδύνατον.Οπότε ή θα παύσουν να υπάρχουν κάποια στιγμή ή θα "προσαρμοστούν" και θα προσπαθήσουν να καπελώσουν και τίς νέες και πρωτοποριακές ενεργειακές πηγές.Ηδη με τα φωτοβολταϊκά έχουν αρχίσει να δημιουργούνται τέτοια "συμφέροντα" (ωρισμένα εκ τών οποίων δέν αποκλείω να είναι τα ίδια που εκμεταλλεύονται και πετρελαιοπηγές κλπ και απλά προετοιμάζονται γιά την "επόμενη μέρα").Ποιός μάς λέει λοιπόν ότι αυτά τα "συμφέροντα" δέν έχουν συμφέρον να στηρίξουν την ανάπτυξη μεγάλων επιβατικών αεροπλάνων που θα κινούνται με φωτοβολταϊκά-άρα μή ρυπογόνα και συνεπώς οικολογικά-επειδή έτσι θα υπάρξη ζήτηση γιά τα συγκεκριμένα συστήματα που θα κατασκευάζουν οι εταιρείες τών εν λόγω "συμφερόντων";

Συνεπώς,συμφέροντα θα υπάρχουν πάντα και παντού.Το ζήτημα είναι άν το συμφέρον αυτών τών "συμφερόντων" συμπίπτει με το συμφέρον ημών τών απλών ανθρώπων γιά ενεργειακές πηγές ανανεώσιμες και μή ρυπογόνες,άρα και γιά καθαρώτερο περιβάλλον.
 
Top