Αυτό πού μας "δείχνει" αυτό το βίντεο (από καθαρά διερευνητικής άποψης), είναι η εγκληματικές συνέπειες των ελλειπών χωματουργικών εργασιών σε πολλά αεροδρόμια. Είχαμε το ατυχημα του Α340 της AF στον Καναδά, με ευτυχώς ευτυχή κατάληξη για τους επιβάτες (κυρίως λόγω του μικρού βάρους του αεροπλάνου και της μικρής ποσότητας καυσίμων καθώς ήταν στην φάση προσγείωσης).
Στην Μαδρίτη, το αεροπλάνο ήταν βαρύ και γεμάτο καύσιμα. Από ότι δείχνει το βίντεο, αν το ακριβώς ίδιο ατύχημα είχε γίνει στο (πχ) Μόναχο ή στο Ντε'Γκώλ, η κατάληξη θα ήταν πολύ διαφορετική. Στα αεροδρόμια που αναφέρω υπάρχει "άπλα". Και η "άπλα" αυτή είναι ίσωμα χωρίς εμπόδια. Στη Μαδρίτη, το MD έπεσε στον γκρεμό μεταξύ των δύο διαδρόμων! Και να θυμίσω ότι αυτοί οι δύο διάδρομοι (36R και 36L) και η όλη περιοχή γύρω τους, είναι σχετικά καινούρια.
Οι κατασκευαστές του τεραστίων διαστάσεων (από πλευράς στρεμμάτων) αεροδρομίου της Μαδρίτης, έκαναν τα χωματουργικά για να φέρουν τους δύο νέους διαδρόμους στο ίδιο υψόμετρο με τους παλιούς διαδρόμους. Άρα μπάζωσε μόνο τους καθ'αυτούς διαδρόμους και άφησε ανάμεσά τους το ....χάος.
Ένα άλλο στοιχείο που μας έδωσε το βίντεο, είναι η απίστευτη αδράνεια που έχουν τα αεροσκάφη κατά την απογείωση. Αυτήν την αδράνεια την ξεχνάμε συνήθως. το ίδιο κάνουμε και όταν οδηγούμε. Στην περίπτωση της Μαδρίτης, είχαμε ένα βαρύ αεροπλάνο, με ούριο άνεμο, μεγάλο υψόμετρο, και σχετικά μεγάλη θερμοκρασία. Δεν σταματάει ....μέ τίποτα.