Αεροπορικό Υπόστεγο- Εύρεση

Μαυροβασίλης

Νέο μέλος (Tourist)
Εγγραφή
22/06/2010
Μηνύματα
4
Likes
0
Περιοχή
ΑΤΗ/SKG/STR
Αγαπητές/-οί φίλες/οι

αποφάσησα να απευθυνθώ στην κοινότητα του airliners για ένα θέμα που με απασχολεί και σχετίζεται με επαγγελματική δραστηριότητα στον τομέα της αεροπορίας. Πριν προχωρήσω στο προκείμενο, μερικά εισαγωγικά για εμένα: ονομάζομαι Μαυρουδάκης Βασίλης, είμαι μηχ. μηχ. με ειδίκευση σε τεχνικές προσομοιώσεων και έχω εργασθεί σε αγωνιστικά αυτοκίνητα και αεροσκάφη. Έχοντας εργασθεί μόνο εκτός ελλάδος υπάρχουν κάποια θέματα που άπτονται της ελληνικής πραγματικότητας και, προφανώς, αγνοώ οπότε σκέφθηκα να ζητήσω συμβουλές.

Πρόκειται να προχωρήσω με συναδέλφους στην κατασκευή αυτόνομων αεροσκαφών και αποφασήσαμε ότι- για πολλούς λόγους- η Ελλάδα προσφέρεται για έδρα του εγχειρήματος. Το μεγαλύτερο πρόβλημα που μας απασχολεί στην παρούσα φάση αφορά στην επιλογή κατάλληλου χώρου για την εταιρία. Το πρώτο όχημα που πρόκειται να κατασκευασθεί είναι ένα αυτόνομο αερόπλοιο διαστάσεων περίπου μήκους 15μ και διαμέτρου 4μ, ωστόσο οι στόχοι μας προβλέπουν και διαφορετικά οχήματα ως αυτόνομες πλατφόρμες οπότε οι διαστάσεις του χώρου θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε μεγαλύτερες των 20x20x6μ. Προσθέτως θα πρέπει να διατίθεται υποδομή για εγκατάσταση εργαστηρίου (προφανώς θα χρειασθεί επαρκής χώρος στο ίδιο μέρος για το/α iron bird/s άλλων πρωτοτύπων που εξελίσονται παράλληλα) και επίσης προτιμότερο θα ήταν να στεγασθούν τα γραφεία και οι σταθμοί εργασίας των μηχανικών στον ίδιο ή παρακείμενο χώρο. Τέλος, είναι απαραίτητο να υπάρχει επάρκεια ακάλυπτου χώρου εκτός ώστε να επιτρέπονται πτητικές δοκιμές για τα αεροσκάφη (κάθετης από/προσγείωσης). [Τα οποία αεροσκάφη βάσει των τεχνικών χαρακτηριστικών και των προτύπων (Δ2/ΥΠΑ) υπόκεινται ως μικρά UAVs στους ίδιους κανονισμούς με τα αερομοντέλα προκειμένου να λάβουν άδεια πτήσης- αν έχω καταλάβει ορθά.]

Αυτό που θα ήθελα να γνωρίζω είναι πιθανούς χώρους που προσφέρονται για εγκατάσταση. Προτιμότερες περιοχές είναι η αττική και η ανατ. μακεδονία λόγω εγγύτητας σε μεγάλα αεροδρόμιο καθώς οι συχνές πτήσεις εκτός ελλάδος (ημών, όχι των αεροσκαφών) είναι αναπόφευκτες.

Κάθε ιδέα ευπρόσδεκτη* και φυσικά εκ των προτέρων ευχαριστώ!

* ακόμη και για πείραγμα :)
 
Εχετε σκεφθεί το ενδεχόμενο συνεργασίας με την ΕΑΒ?
Θα σας εξασφάλιζε αυτά που ζητάτε απο χώρους/εγκαταστάσεις/υπoδομές χωρίς να χρειαστεί να μπλέξετε για τα καλά στα γρανάζια της Ελληνικής γραφειοκρατίας και διαφθοράς απ τα οποία δεν γλύτωσε κανείς..
 
Συγκεκριμμένα περιοχές δεν γνωρίζω αλλά θα έλεγα είναι πάντα καλύτερο να πάτε σε κάποιο μικρό ‘ημιαστικό’ (νέος όρος) αεροδρόμιο καθώς μπορεί να λύσει πολλά προβλήματα (πχ ασφάλειας εγκατάστασης,θόρυβο, πρόσβαση, ανταγωνιστών κτλ). Μην ξεχνάτε το κόστος της έκτασης καθώς βιώνω μια ανάλογη κατάσταση στην εργασία μου, που πια δεν συμφέρει να επεκταθούμε άλλο στην ‘ακριβή’ περιοχή κ μετακομίζουμε ακόμα πιο πολύ προς την ‘εξοχή’ με ότι αυτό συνεπάγεται. Από την άλλη, αν σκοπεύετε να αναπτυχθείτε, υπάρχει καλύτερη πρόσβαση σε καταρτισμένο προσωπικό κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα. Θα κοιτούσα τι υπάρχει σε ακτίνα 1,5-2 ωρών από το ΑΙΑ ή το ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
 
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. :)

Το ενδεχόμενο συνεργασίας με την ΕΑΒ δεν έχει εξετασθεί και σε περίπτωση που είναι δυνατή η διάθεση χώρου ή/και συνεργασία εκτιμώ ότι θα μπορούσαμε να επωφεληθούμε αμφότεροι. Έχω όμως κάποιες επιφυλάξεις ως προς το αν είναι θετικοί λόγω αδράνειας δημοσίου. Επίσης σε τέτοια περίπτωση δεν αυξάνονται η γραφειοκρατικές επιπλοκές;

Ως προς την αναζήτηση σε 'ημιαστικές' περιοχές: τελικά προς αυτή την κατεύθυνση καταλήγομε για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Οπότε μάλλον θα πρέπει να υπάρξει σχετική επικοινωνία με τους φορείς διαχείρησης μικρών αεροδρομίων στην ακτίνα ενδιαφέροντος. Υπάρχει κάποιο σχετικό νήμα στο φορουμ όπου μπορώ να βρω τα αεροδρόμια που προσφέρονται; [π.χ. κάποια που χρησιμοποιούνται ήδη για αυτό το σκοπό από αερολέσχες, κτλ, κτλ]
 
Εφόσον λες πως δεν χρειάζεστε διάδρομο (τουλάχιστον όχι μεγάλο) θα μπορούσες να κοιτάξεις στο μοντελοδρόμιο στα Μέγαρα ( κ. Ντούνης) όπου υπάρχει ήδη υπόστεγο φύλαξης ελικοπτέρων (Bell 206).
Βόρεια της Αθήνας το πρώτο με υπόστεγο και διάδομο (περίπου 600 μ.) είναι στο 90 χλμ της εθνικής οδού όπου πετούν υπερελαφρά και trikes. Μετά φτάνεις στην Κωπαϊδα όπου υπάρχουν πολλές επιλογές από μικρά χορτάρινα πεδία προσγείωσης, κάποια με υπόστεγο. Εκεί φυσικά υπάρχει και το ιδιωτικό αεροδρόμιο Ίκαρος του κυρίου Μοσχώνη (http://www.airsafety.gr) με 1.000 μ. διάδρομο αλλά προς το παρόν δεν έχει υπόστεγο. Δίπλα στον Ίκαρο υπάρχει επίσης το μοντελοδρόμιο Hobby Box.
Γενικά η ευρύτερη περιοχή της Κωπαϊδας είναι ιδανική για μια τέτοια προσπάθεια γιατί είναι σχετικά κοντά στην Αθήνα, έχει άπλετο χώρο και οι τιμές της γης είναι ρεαλιστικές (τουλάχιστον σε σύγκριση με μια αστική περιοχή)
 
Θέλεις να έρθεις σε επαφή με τον Παπακώστα στο αεροδρόμιο Κάστρου? Εχει 600 μέτρα διάδρομο και έχει κάνει αίτηση στην ΥΠΑ για άδεια πεδίου (έχει δικό του αεροπλάνο).Δεν έχει ανάγκη από λεφτά, ζωή θέλει στο αεροδρόμιο του.
Μακριά από την ΕΑΒ και το Κράτος γενικά...
 
Καλή ίσως να είναι και η περιοχή Πολυκάστρου με την αερολέσχη κιλκίς.
 
Παίδες, ευχαριστώ και για τις καινούριες απαντήσεις- θα ρίξω μια μαθιά στα αεροδρόμια που αναφέρετε και αύριο επανέρχομαι λεπτομερώς.
 
Μαυροβασίλης":1xycmz2e said:
Ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. :)

Το ενδεχόμενο συνεργασίας με την ΕΑΒ δεν έχει εξετασθεί και σε περίπτωση που είναι δυνατή η διάθεση χώρου ή/και συνεργασία εκτιμώ ότι θα μπορούσαμε να επωφεληθούμε αμφότεροι. Έχω όμως κάποιες επιφυλάξεις ως προς το αν είναι θετικοί λόγω αδράνειας δημοσίου. Επίσης σε τέτοια περίπτωση δεν αυξάνονται η γραφειοκρατικές επιπλοκές;

Η ΕΑΒ είναι "δημόσιο" και πιθανόν να αντιμετωπίσετε καθυστερήσεις και γραφειοκρατία. Θα έχετε να κάνετε όμως με έναν φορέα (ο οποίος τουλάχιστον θα μπορεί να κατανοήσει τι είναι αυτό το οποίο προσπαθείτε να κάνετε) και θα έχετε να υπογράψετε μία σύμβαση.
Επίσης έχει το πλεονέκτημα της άμεσης πρόσβασης σε αεροπορικά υλικά, εργαλειομηχανές, δοκιμαστήρια, κατεργασίες υλικών κλπ, σύν τη μέγιστη ασφάλεια σε θέματα βιομηχανικής κατασκοπείας, κλοπών, πυρασφάλειας κλπ.

Αν πάτε αλλού θα πρέπει να παλέψετε ταυτόχρονα με ιδιώτες, τοπική αυτοδιοίκηση, ΥΠΑ, υπουργείο βιομηχανίας, υπουργείο εθνικής άμυνας (πιθανώς), περιβαλλοντολογικές άδειες, και -σε περίπτωση που θέλετε να στήσετε δικό σας υπόστεγο και γραφεία- μέχρι αρχαιολογικές υπηρεσίες, δασαρχεία, πολεοδομίες και ένας θεός ξέρει τι ακόμα μπορεί να προκύψει.
Ολα αυτά μπορεί να ξεπεραστούν σχετικά εύκολα αν υπάρχει "μέσον" αλλά μπορεί και να σε γονατίσουν. Δυστυχώς ¨αυτή είναι η Ελλάδα¨που είπε και κάποιος...


Όποιο δρόμο και να ακολουθήσετε πάντως σας εύχομαι ολόψυχα καλή επιτυχία.
 
Top