Άγονες Γραμμές

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Για την χρηματοδότηση των PSO έχει προβλεφθεί κάτι και στα α/δ που παραχωρούνται, δεν θυμάμαι όμως τι ακριβώς. Αυτή τη στιγμή οι γραμμές της σύμβασης του '12 στοιχίζουν γύρω στα 40 εκατ./χρόνο άρα αν ισχύει το 1 ευρώ/επιβάτη που αναφέρει ο George παραπάνω θα φέρνει 20-25 εκατ. συν τον ΑΙΑ και το HER. Λογικά θα υπάρξουν και καλύτερες προσφορές λόγω της πτώσης στα καύσιμα..

Πρόσφατα έγινε συνάντηση νησιών και Α3 όπου αναλύθηκε η υπάρχουσα κατάσταση αλλά και η μεταβατική, η Α3 ζήτησε απ΄τους δημάρχους να πιέσουν για την παράταση και τον νέο διαγωνισμό ενώ η ΖΤΗ διάβαζα ότι θα επανεξετάσει το ζήτημα καθώς η κίνηση έχει υπερδιπλασιαστεί απ΄την εποχή που μπήκε στα PSO (50+Κ από 18Κ).
 
Κατάργηση ή μείωση της επιδότησης των 28 άγονων αεροπορικών γραμμών προανήγγειλε ο Σπίρτζης...

Είπε για παράδειγμα ότι τι εισιτήριο προς Λονδίνο κοστίζει σήμερα από 158 ευρώ έως 213 ευρώ την ώρα που η πτήση Άκτιο – Σητεία επιδοτείται με 547 ευρώ την θέση, Θεσσαλονίκη – Σκύρος με 459 ευρώ, Αλεξανδρούπολη – Σητεία με 465 ευρώ κ.α.

«Είναι το Θεσσαλονίκη – Καλαμάτα, Αθήνα - Ζάκυνθος άγονες γραμμές;» αναρωτήθηκε ο κ. Σπίρτζης για να σημειώσει ότι «ακόμα και αν πάει άδειο το αεροπλάνο το κράτος πληρώνει όλες τις θέσεις».


http://www.protothema.gr/politics/artic ... n-grammon/
 
Μια καλή λύση είναι κάποιες γραμμές να απελευθερωθούν και να υπάρχει επιδότηση μόνο των μόνιμων κατοίκων (π.χ. Βαλεαρίδες), σε άλλες πάλι πρέπει να υπάρξει 100% επιδότηση και κάποιες ή πρέπει να καταργηθούν ή να βελτιωθούν. Το JSH-AXD θα μπορούσε να γίνει HER-RHO-AXD ας πούμε, το SKG-KLX θα μπορούσε να επεκταθεί προς HER και RHO, το PVK-JSH να καταργηθεί κ.α.

Το θέμα είναι ότι αυτή η δουλειά θα έπρεπε να έχει ήδη γίνει. Τουλάχιστον ας παρατείνουν επίσημα τις άγονες για να μη χαθεί το καλοκαίρι και ταυτόχρονα δουλεύουν το νέο σχέδιο που σίγουρα θα προκαλέσει και αντιδράσεις αφού θα πέσει μαχαίρα...
 
Εντάξει, η αλήθεια είναι πως αναφέρει γραμμές-σκάνδαλα (JSH-PVK, JSH-AXD, SKG-SKU) αλλά ενδιαφέρον έχει η δημιουργική λογιστική του που υπολογίζει π.χ. τα 547 ευρώ ανά θέση στο JSH-PVK.

Ας δούμε τα νούμερα και ας με διορθώσετε όπου νομίζετε (ή όπου έχω χάσει κάτι).

Αν τα τεφτέρια μου είναι σωστά, η γραμμή JSH-PVK κατακυρώθηκε έναντι 3.966.269 ευρώ για 4 χρόνια, άρα μιλάμε για 991.567,25 ευρώ το χρόνο. Με δεδομένο πως η προκήρυξη ζητά:
:arrow: για τη χειμερινή περίοδο 50 θέσεις / εβδομάδα / κατεύθυνση, άρα 100 θέσεις / εβδομάδα
:arrow: για τη θερινή περίοδο 75 θέσεις / εβδομάδα / κατεύθυνση, άρα 150 θέσεις / εβδομάδα

και αν βάλουμε για τη χειμερινή περίοδο (Νοέμβρης-Μάρτιος, 5 μήνες), περίπου 20 εβδομάδες και για τη θερινή περίοδο (Απρίλιος-Οκτώβριος, 7 μήνες), περίπου 28 εβδομάδες, αυτό μας δίνει:

100 x 20 + 150 x 28 = 6200 θέσεις

άρα μιλάμε για 991.567,25 / 6200 = 159.93 ευρώ / θέση. Πως φτάνουμε στο 547??? Τι χάνω?

Και αυτά τα νούμερα είναι βάσει της προκήρυξης, διότι η Sky Express δρομολογεί J41 των 29 θέσεων, άρα προσφέρει περισσότερες θέσεις.
 
Ενδεχομένως να εννοεί ότι κοστίζει 547 ευρώ ο επιβατης που τελικα ταξιδεύει και όχι η προσφερόμενη θέση. 159 ευρώ θα κόστιζε ο επιβάτης αν σε κάθε πτήση ταξιδεύουν κατά μέσο όρο 15 επιβάτες.



Αυτό τουλάχιστον υποθέτω ότι εννοεί.
 
Επίσης μερικές γραμμές είχαν κατοχυρωθεί με μηδενική προσφορά - δηλ. δεν επιδοτούνται.

Το μόνο όφελος που έχουν οι εταιρείες σε αυτές τις γραμμές είναι η εξασφάλιση της αποκλειστικότητας και η απαλλαγή από το ΤΕΑΑ.
 
Με βάση τα νούμερα του Jerry και του Σπιρτζή, το Σητεία-Άκτιο είχε συνολική κίνηση 1.800 επιβατών όταν επιδοτούνται οι τριπλάσιες. Η αεροπορική παίρνει περίπου ~8.500 για ένα r/t JSH-PVK, πόσα να είναι τα έξοδα άραγε; Το συγκεκριμένο δρομολόγιο πρέπει να είναι η επιτομή της αποτυχίας σε επίπεδο σχεδιασμού...
 
Μηδενική επιδότηση το 2012 είχαν τα SKG-SMI, SKG-JKH, SKG-KLX από την Astra.
Το 2010 πλέον αυτών μηδενική επιδότηση είχε το SKG-CFU (A3), ATH-JSH (A3) και η μακαρίτισσα ZF στα ATH-KIT, ATH-JIK, ATH-AOK, ATH-JSI.

Να θυμίσουμε επίσης πως το 2010 το κόστος (προ της έκπτωσης της ZF) των αγόνων ήταν περίπου 22 εκ ευρώ το χρόνο που έφτασε στα 40 το 2012. Ενώ ταυτόχρονα αν θυμάστε, είχαν αυξηθεί και οι τιμές των ναύλων.
 
Μερικές ακόμη τιμές
Σύμφωνα με στοιχεία του ΥΜΕ, στο δρομολόγιο Άκτιο-Σητεία το αντιστάθμισμα είναι 547,83 ευρώ για 358 χιλιόμετρα πτήσης.

Αντίστοιχα, Θεσσαλονίκη-Σκύρος 419 ευρώ για 156 χιλιόμετρα πτήσης, στο κυκλικό Λήμνος-Μυτιλήνη-Χίος-Σάμος-Ρόδος 413 ευρώ και στο Αλεξανδρούπολη-Σητεία 365 ευρώ.
 
Και τα πρώτα ... όργανα
Ζήτημα διακοπής της άγονης αεροπορικής σύνδεσης Καλαμάτα-Θεσσαλονίκη έθεσε ο υπουργός Υποδομών κ.Σπίρτζης, κεδηκώνοντας ήδη αντιδράσεις από τους Μεσσήνιους. Η περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου και εντεταλμένη σύμβουλος Τουρισμού της Περιφέρειας κυρία Αντωνία Μπούζα- Κωνσταντέλου, μόλις ενημερώθηκε γι αυτές τις υπουργικές προθέσεις έσπευσε να ζητήσει από τον πρόεδρο του Περιφερειακού Συμβουλίου Πελοποννήσου κ.Χαράλαμπο Σκούρο να τεθεί το θέμα για συζήτηση στην επόμενη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου, εξηγώντας τις συνέπειες από τη λήψη μιας τέτοιας απόφασης.
...
Από όσο είμαι σε θέση να γνωρίζω , η εταιρία ASTRA που σήμερα έχει την αποκλειστικότητα του δρομολογίου, δεν λαμβάνει επιδότηση αφού έδωσε μηδενική προσφορά , αλλά έχει την αποκλειστικότητα της γραμμής, την οποία λειτουργεί όλο το χρόνο με συχνά δρομολόγια. Το κέρδος για τον επιβάτη επειδή είχε χαρακτηρισθεί ως επιδοτούμενη γραμμή ήταν ότι γλύτωνε το Σπατόσημο δηλ. τους φόρους αεροδρομίου, της τάξης των 12 ευρώ , ανά ταξίδι.
...
Αντί αυτού ο κ.Σπίρτζης με ισοπεδωτική λογική μίλησε για τη σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καλαμάτα, με ύφος και στυλ που παραπέμπει σε αυταρχισμό, χωρίς να έχει στη συλλογιστική του συμπεριλάβει την ανεπανόρθωτη ζημιά που θα προκαλέσει μία τέτοια απόφαση στην οικονομία της Πελοποννήσου και χωρίς να μας εξηγεί πως πχ η Καλαμάτα-θεσσαλονίκη με 9 ώρες διαδρομή οδικώς πρέπει να σταματήσει, ενώ πχ το Αθήνα-Πάρος να παραμείνει.
:arrow: http://www.tornosnews.gr/permalink/15348.html
 
Top