Δέν βλάπτει πάντως να είμαστε και ολίγον ρεαλιστές.
Τό άρθρο λέει "...τα υδροπλάνα στην Ελλάδα, ένα νέο μεταφορικό μέσο που ταιριάζει γάντι στη γεωμορφολογία της χώρας."
Ταπεινή μου γνώμη είναι οτι δέν ταιριάζει ακριβώς "γάντι" στη γεωμορφολογία τής χώρας.Η Ελλάδα δέν έχει τόσο πολλές λίμνες κι'από αυτές που έχει μόνο μιά-δυό είναι αρκετά μεγάλες ώστε σέ κάποιο τμήμα τους να λειτουργήση υδατοδρόμιο χωρίς να διαταράσση την οικολογική ισορροπία (που είναι κι'αυτό αμφίβολο άν μπορεί να επιτευχθή).
Νησιά έχουμε,αλλά τά πιό πολλά από τά μεγάλα βρίσκονται στο Αιγαίο και τους χειμώνες δέρνονται από ισχυρούς ανέμους οχτάρια και εννιάρια,μέ τόν ανάλογο κυματισμό βέβαια.Μετρήστε φέτος το χειμώνα πόσα απαγορευτικά θά βγάλη το ΥΕΝ γιά το Αιγάιο σέ βαπόρια σάν τά Blue Star Paros/Naxos/Ithaki,που το καθένα χωράει μέσα του τόσους επιβάτες όσους εκατό Twin Otter μαζί.Εννοείται οτι και τό καλοκαίρι μέ τά μελτέμια έχουμε κάποιες φορές ωραίες "εκπλήξεις".
Καπετάνιοι μεγάλων βαποριών τραβάνε τά πάνδεινα γιά να μπάσουν τά πλοία τους σέ τέτοια λιμάνια μέ ισχυρούς ανέμους ακόμα κι'όταν δέν έχει απαγορευτικό,καί κάποιες φορές τους σπάνε οι κάβοι μέσα στο λιμάνι.Πώς θά τά καταφέρη ένα αεροπλανάκι σάν το Twin Otter (που μάλιστα πρέπει πρώτα να "καθήση" στήν φουρτουνιασμένη θάλασσα έξω από το λιμάνι);
Ακόμα κι'άν υποτεθή οτι φέρνει κάποιος μεγαλύτερα υδροπλάνα,που έχουν υψηλότερα όρια ανέμων/κυματισμού και μπορούν να προσθαλασσωθούν στο φουρτουνιασμένο Αιγαίο,θά χρειαστή να φτιάξουν νέες εγκαταστάσεις μακρυά από τά λιμάνια καί να οριοθετήσουν υδατοδιαδρόμους σέ περιοχές που να μήν περνά ούτε μπαρμπούνι,πόσο μάλλον διάφορα σκάφη καί σκαφάκια,λουόμενοι και λοιπά πλέοντα καί επιπλέοντα υλικά σώματα....
Καί βέβαια μήν ξεχνάμε οτι χρειάζεται και το κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό για τό ATC-ο "κύρ λιμενάρχης" δέν είναι,βέβαια,the right man γι'αυτή τη θέση...
Οπως επίσης μήν ξεχνάμε οτι στίς περισσότερες χώρες που πετούν υδροπλάνα,κυκλοφορούν μεταξύ λιμνών,οι οποίες ώς γνωστόν περιέχουν γλυκό νερό καί όχι αλμυρό (μέ το οποίο τό υλικό κατασκευής τού υδροπλάνου δέν έχει ιδιαίτερα φιλικές σχέσεις,εξ ού καί τά επιχειρούντα σέ θαλασσινό νερό υδροπλάνα πρέπει κάθε βράδυ νά τά τραβάμε έξω στή στεριά και να τά πλένουμε γιά να φύγουν τά αλάτια).
Οπως έχω ξαναπεί,καλό είναι να γίνωνται επενδύσεις,αρκεί να γίνωνται σωστά και να καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μας.Εδώ κινδυνεύουμε τού χρόνου να μήν έχουμε βαπόρια να πηγαίνουμε στά νησιά (αυτό είναι λιγάκι off-topic,αλλά καί το νά ασχολήται ο ΥΕΝ μέ τά υδροπλάνα αντί γιά την ναυτιλία,off topic είναι..).