Αυτό που γνωρίζω είναι ότι όλες οι στροφές και τα ακροβατικά
πάντα γίνονται στην πλευρά όπου δεν υπάρχουν θεατές, ανεξαρτήτως αν γίνεται από A380 ή Mirage. Όπως και έκανε το Α310, άρα τίποτα δεν έγινε πάνω από τα κεφάλια κανενός, πραγματικά. Οι μόνοι περιορισμοί είναι αυτοί που θέτει ο κατασκευαστής.
Αυτό που σκέφτομαι είναι το εξής: Το όλο σκηνικό έγινε από πιλότους της Airbus και όχι της TAP.
Αυτοί (και οι πιλότοι δοκιμών κάθε εταιρίας) γνωρίζουν πολύ καλά πως να κάνουν display με τέτοια αεροσκάφη και ως εκ τούτου τέτοιοι ελιγμοί είναι "just another day in work". <<-- άκυρο τελικά, αυτό που έγραψα, η επίδειξη έγινε από τον chief captain της TAP. Αν ξέρετε πορτογαλικά να σας δώσω linkάκι που οι insiders της TAP περιγράφουν την προετοιμασία για να γίνει η επίδειξη. Ο πιλότος έκανε συνεχή εκπαίδευση (chief pilot γαρ) στον εξομειωτή τους με διάφορες παραμέτρους ώστε να πετύχουν το ασφαλέστερο και καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. !
Στο Farnborough όπου ρισκάρουν σημαντικά πιο πολύ, μπορούσε να δει κανείς σχετικά πρόσφατα και απογείωση A340 αλά F-15. Η ΠΑ της Νέας Ζηλανδίας κάνει ανάλογο display με 757. Η Alenia έκανε 360* roll στον "Αρχάγγελο" με το C-27. Το 1960 ο πιλότος δοκιμών της Boeing έκανε επίσης roll 360* με το 707 ! Γενικά, τα ακροβατικά που έχουμε ταυτίσει με ευέλικτα και powerful πολεμικά γίνονται - με τον σωστό πιλότο και τις σωστές διαδικασίες - και σε μεγάλο αριθμό επιβατηγών.
Αντίθετα, αν θυμάστε το B-52 που έκανε βουτιά στο έδαφος πρίν από καμία δεκαετία, έκανε παρόμοια πράγματα, με μια διαφορά - ο πιλότος έκανε (και πάντα έκανε, σύμφωνα με τις αναφορές) πράγματα τα οποία ξέφευγαν κατά πολύ από το flight envelope του B-52. Εδώ δεν νομίζω ότι έγινε κάτι που ξέφυγε από το FE του A310.
Ατυχήματα σε airshow...Φέτος έχουν γίνει 2-3 που ήταν πιο καραμπινάτα - στο ένα ένας των Blue Angels μάλλον έπαθε blackout και έπεσε κάπου στα όρια του αεροδρομίου όπου γινόταν η επίδειξη και 1-2 άλλα όπου πολίτες σε παλαιά μαχητικά έχασαν τον έλεγχο και συνετρίβησαν. Αλλά πάντα - εξ'αιτίας του κανονισμού ότι στροφές και ελιγμοί απαγορεύονται πάνω από τους θεατές - έπεφταν μακριά από αυτούς. Τώρα που το σκέφτομαι, φέτος ήταν μια πολύ κακή χρονιά για τους display pilots, σχετικά σπάνια (συναρτήσει του προγράμματος και του αριθμού των επιδείξεων) συμβαίνουν τόσα πολλά ατυχήματα....
Αυτά
