Air Shows

  • Thread starter Thread starter seven4seven
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

seven4seven

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
27/04/2004
Μηνύματα
5.286
Likes
838
Περιοχή
Airside
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
KLM
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
VHHH
Το σχετικό βίντεο (που υπάρχει εδώ) είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από την παραπάνω φωτογραφία ;)
 
Akis":19v1g6w0 said:
Το σχετικό βίντεο (που υπάρχει εδώ) είναι πολύ πιο εντυπωσιακό από την παραπάνω φωτογραφία ;)

Ακη δεν ειχε παρει το ματι μου το λινκ που εδωσες... Καλο!

Σε καποιον δεν θα αρεσε, ειδα στο τοπικ, το θεωρει "καφριλικι" αλλα ας το αφησουμε εδω...
 
περί ορέξεως κλπ κλπ.
Ας δω εγώ εστω και μια φορά στη ζωή μου τέτοιο low pass και ας με λένε και καφρο!!! :lol:
Κάτι παρόμοιο βέβαια, είχε κάνει και το 737 της ΟΑ, όχι βέβαια για Air Show (που τέτοια τύχη), αλλά για την αναπαράσταση του Helios.
 
Ξέρετε μήπως:
-ποιοι κανόνες ασφαλείας εφαρμόζονται στα σοβαρά airshows και έχουν να κάνουν με το που, πως και με ποιούς περιορισμούς κάνουν την επίδειξη τα αεροσκάφη ανάλογα με το βάρος τους;
-ποιά qualifications τυπικά αλλά και ουσιαστικά πρέπει να έχει κάποιος πιλότος για να θεωρείται display pilot; (μη μου πείτε οτι η ΤΑΡ εδωσε στους χειριστές το A310 για να κάνουν εξάσκηση 3 φορές την εβδομάδα για 2 μήνες πρίν το airshow...)
-πόσα ατυχήματα γίνονται κάθε χρόνο κατα τη διάρκεια airshows και γιατί σ αυτά τα αεροπλάνα δεν πέφτουν πάνω στους θεατές;

Αυτοί οι ελιγμοί πάνω απο τα κεφάλια χιλιάδων ανθρώπων ήταν μια εγκληματικά ανεύθυνη ενέργεια.
 
Αυτό που γνωρίζω είναι ότι όλες οι στροφές και τα ακροβατικά πάντα γίνονται στην πλευρά όπου δεν υπάρχουν θεατές, ανεξαρτήτως αν γίνεται από A380 ή Mirage. Όπως και έκανε το Α310, άρα τίποτα δεν έγινε πάνω από τα κεφάλια κανενός, πραγματικά. Οι μόνοι περιορισμοί είναι αυτοί που θέτει ο κατασκευαστής.

Αυτό που σκέφτομαι είναι το εξής: Το όλο σκηνικό έγινε από πιλότους της Airbus και όχι της TAP.

Αυτοί (και οι πιλότοι δοκιμών κάθε εταιρίας) γνωρίζουν πολύ καλά πως να κάνουν display με τέτοια αεροσκάφη και ως εκ τούτου τέτοιοι ελιγμοί είναι "just another day in work".
<<-- άκυρο τελικά, αυτό που έγραψα, η επίδειξη έγινε από τον chief captain της TAP. Αν ξέρετε πορτογαλικά να σας δώσω linkάκι που οι insiders της TAP περιγράφουν την προετοιμασία για να γίνει η επίδειξη. Ο πιλότος έκανε συνεχή εκπαίδευση (chief pilot γαρ) στον εξομειωτή τους με διάφορες παραμέτρους ώστε να πετύχουν το ασφαλέστερο και καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα. !

Στο Farnborough όπου ρισκάρουν σημαντικά πιο πολύ, μπορούσε να δει κανείς σχετικά πρόσφατα και απογείωση A340 αλά F-15. Η ΠΑ της Νέας Ζηλανδίας κάνει ανάλογο display με 757. Η Alenia έκανε 360* roll στον "Αρχάγγελο" με το C-27. Το 1960 ο πιλότος δοκιμών της Boeing έκανε επίσης roll 360* με το 707 ! Γενικά, τα ακροβατικά που έχουμε ταυτίσει με ευέλικτα και powerful πολεμικά γίνονται - με τον σωστό πιλότο και τις σωστές διαδικασίες - και σε μεγάλο αριθμό επιβατηγών.

Αντίθετα, αν θυμάστε το B-52 που έκανε βουτιά στο έδαφος πρίν από καμία δεκαετία, έκανε παρόμοια πράγματα, με μια διαφορά - ο πιλότος έκανε (και πάντα έκανε, σύμφωνα με τις αναφορές) πράγματα τα οποία ξέφευγαν κατά πολύ από το flight envelope του B-52. Εδώ δεν νομίζω ότι έγινε κάτι που ξέφυγε από το FE του A310.

Ατυχήματα σε airshow...Φέτος έχουν γίνει 2-3 που ήταν πιο καραμπινάτα - στο ένα ένας των Blue Angels μάλλον έπαθε blackout και έπεσε κάπου στα όρια του αεροδρομίου όπου γινόταν η επίδειξη και 1-2 άλλα όπου πολίτες σε παλαιά μαχητικά έχασαν τον έλεγχο και συνετρίβησαν. Αλλά πάντα - εξ'αιτίας του κανονισμού ότι στροφές και ελιγμοί απαγορεύονται πάνω από τους θεατές - έπεφταν μακριά από αυτούς. Τώρα που το σκέφτομαι, φέτος ήταν μια πολύ κακή χρονιά για τους display pilots, σχετικά σπάνια (συναρτήσει του προγράμματος και του αριθμού των επιδείξεων) συμβαίνουν τόσα πολλά ατυχήματα....

Αυτά :)
 
pingu":10f1otkq said:
Αυτό που γνωρίζω είναι ότι όλες οι στροφές και τα ακροβατικά πάντα γίνονται στην πλευρά όπου δεν υπάρχουν θεατές, ανεξαρτήτως αν γίνεται από A380 ή Mirage. Όπως και έκανε το Α310, άρα τίποτα δεν έγινε πάνω από τα κεφάλια κανενός, πραγματικά.
Μέχρι το 1987-88 στα airshows έβλεπες τρελλά πράγματα, πολύ κοντά στους θεατές. Μετά από ένα πολύνεκρο δυστύχημα που έγινε τότε στη Γερμανία (δε θυμάμαι λεπτομέρειες, έχουν περάσει τόσα χρόνια), πολλά από αυτά τα εντυπωσιακά κόπηκαν με το μαχαίρι.
 
Σωστός ! Ramstein, με τους Frecce Tricolori. Εκεί ο solo pilot έκανε λάθος και τράβηξε το αεροπλάνο κατ'ευθείαν πάνω στους συναδέλφους του. Μετά και οι FT αλλάξανε κάπως αυτό το display (το κάνουνε ακόμα - το είδα στον Αρχάγγελο). Λογικά γι'αυτό μπήκε ο κανονισμός αυτός, για να αποφεύγεται πάση θυσία επανάληψη του Ramstein.
 
Επίσης από τότε δεν έχουν γίνει άλλα Airshows στο Ramstein
 
Δεν έχετε καταλάβει νομίζω γιατί η επίδειξη αυτή ήταν επικίνδυνη.
Οχι γιατί έγιναν ελιγμοί εκτός "φακέλου πτήσεως" ή "ακροβατικά" αλλά γιατί έγιναν σε απαγορευτικά χαμηλό ύψος. Αυτά που γίνονται στα airshows ακολουθούν μια βασική αρχή: οτι υπάρχει ασφαλής διέξοδος για οτιδήποτε πάει στραβά είτε αυτό είναι βλάβη, είτε ξαφνικό καιρικό φαινόμενο, είτε προσωρινή ανικανότητα του χειριστή, είτε λάθος εκτίμηση ή χειρισμός. Γι αυτό μπαίνουν τα όρια στα 300 ή 500 ft πάνω απ το διάδρομο, γι αυτό υπάρχουν τα νοητά «κουτιά» στο χώρο, γι αυτό και η απόσταση των θεατών από τον διάδρομο μεταβάλλεται ανάλογα με το τον τύπο των αεροσκαφών που λαμβάνουν μέρος και με το αν είναι solo η ακροβατικά σμήνη.
Αλλος παράγοντας που λαμβάνεται υπ όψιν είναι η ενέργεια που θα απελευθερωθεί σε ενδεχόμενη πρόσκρουση στο έδαφος. Αλλου μεγέθους καταστροφή θα προκαλέσει ένα μαχητικό βάρους 5-10 τόνων με 3 τόνους καύσιμο και άλλη ένα επιβατικό 200 τόνων με 25 τόνους καύσιμο αν υποθέσουμε οτι και τα 2 κινούνται με την ίδια ταχύτητα.
Αν το 310 «εβρισκε» κάτω με το ακροπτερύγιο μπορεί κανείς να υπολογίσει σε τι έκταση θα διασκορπιζόντουσαν τα συντρίμμια και τα καύσιμα;
Στην συγκεκριμένη περίπτωση αν κάτι πήγαινε στραβά το αεροπλάνο ήταν χαμένο με απρόβλεπτες συνέπειες, Αυτού του είδους η εμπιστοσύνη στην "καλή τύχη" είναι απαράδεκτη για επίδειξη μπροστά σε κόσμο.
Αν δείτε και άλλα βίντεο, γιατί κυκλοφορούν πολλά απο διαφορετικές γωνίες τραβηγμένα, θα δείτε οτι κόσμος υπήρχε και απο τις 2 πλευρές του διαδρόμου καθώς και το οτι λίγο μετά τη στροφή αριστερά με τα σκελη κάτω το αεροπλάνο χάνει ύψος (οχι σκόπιμα φυσικά…) τόσο, που αν το έχανε αμέσως μετα τη διέλευση το ακροπτερύγιο θα είχε ακουμπήσει στο έδαφος.
 
Top