Airbus - υδραυλικά και προσγείωση

  • Thread starter Thread starter Μάρη
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

Μάρη

Low-Cost-Class-Member
Εγγραφή
24/02/2011
Μηνύματα
65
Likes
0
Αγαπημένη αεροπορική εταιρεία (ICAO Code)
DLH
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAV
Γειά σας!

Είμαι νέο μέλος, ταξιδεύω πολύ συχνά λόγω της δουλειάς μου, αλλά δεν έχω άλλη σχέση με αεροπορία. Γι αυτό, σας παρακαλώ ωα έχετε "υπομονή" με τις ερωτήσεις μου. Για να λύσω τις απορίες μου έγινε μέλος εξ άλλου! Λοιπόν, μπορείτε σας παρακαλώ να μου πειτε αν ένα Airbus μπορεί να προσγειωθεί (με ασφάλεια) με 0 πίεση υδραυλικών; Ευχαριστώ εκ των προτέρων. Μάρη
 
με τα υδραυλικά κινούνται σχεδόν τα πάντα μέσα στο αεροπλάνο.απο τις επιφάνειες ελέγχου(control surfaces) μέχρι τα φρένα και τον εξοπλισμό προσγείωσης.το αεροπλάνο διαθέτει για το χειρισμό του 3 υδραυλικά συστήματα,2 πρωτεύοντα και ένα εφεδρικό(back up).αν και τα 3 αυτά υδραυλικά συστήματα αχρηστευθούν (λόγω διαρροής κτλ),το αεροπλάνο είναι δύσκολο εως ακατόρθωτο να ελεγχθεί και να προσγειωθεί διότι αχρηστεύονται οι κινήσεις των πηδαλίου ελέγχου μέσα στο πιλοτήριο.κύριο μέσο που έχει ο χειριστής να προσγειώσει το αεροπλάνο είναι οι μανέτες χρησιμοποιώντας την διαφορική ώση που παράγουν οι κινητήρες για στροφές αριστερά δεξιά και την παραγόμενη ισχύ ανάλογα με την επιθυμία για κάθοδο ή άνοδο,χειρισμοί όμως που απαιτούν μεγάλη πείρα και επιδεξιότητα.
 
Τα airbus εχω δει και ακουσει οτι στο δεξι φτερο εχουν σαν ανεμιστηρακι κατι που σε περιπτωση που δεν εχει υδραυλικα αναδιπλωνεται και οπως κινειται το αεροπλανο αυτο περιστεφεται και παραγει μια πιεση ικανη για τον στοιχειωδη ελεγχο βασικων λειτουργιων.
 
Το οποίο "ανεμιστηράκι" λέγεται Ram Air Turbine και λειτουργεί σάν ηλεκτρογεννήτρια-δέν έχει σχέση με τα υδραυλικά,αλλά με τα ηλεκτρικά συστήματα τού αεροπλάνου και εκτείνεται όταν υπάρξη πλήρης απώλεια κινητήρων και APU.

Περιπτώσεις προσγείωσης αεροπλάνων με πλήρη απώλεια υδραυλικών έχουν υπάρξει (Sioux City,Windsor κλπ).Αν η απώλεια υδραυλικών γίνη σε μεγάλο ύψος,το αεροπλάνο μπορεί να κυβερνηθή με την τεχνική που ανέφερε ο Τόλης (differential thrust) και να προσγειωθή.Αν όμως η απώλεια υδραυλικών γίνη στην απογείωση,τα πράγματα είναι από σκούρα έως πολύ σκούρα.....
 
Στα Α320 το RAT 'πέφτει΄αυτόματα αν η ταχύτητα είναι πάνω από 100 κόμβους και χαθούν οι ηλεκτρικές μπάρες AC1 & AC2.

To RAT περοστρέφεται με 4800-6540 σαλ, και παράγει υδραυλική ενέργεια 2500 psi στο Blue με κύριους αποδέκτες το CSM/G (constant speed motor/generator) και primary flight controls actuators.
To Landing Gear θα το κατεβάσουν με Free Fall.

Στα 330/340 η αρχή λειτουργείας είναι παρόμοια μόνο που τροφοδοτούν το Green
 
hlias*":3jkuy1lm said:
Τα airbus εχω δει και ακουσει οτι στο δεξι φτερο εχουν σαν ανεμιστηρακι κατι που σε περιπτωση που δεν εχει υδραυλικα αναδιπλωνεται και οπως κινειται το αεροπλανο αυτο περιστεφεται και παραγει μια πιεση ικανη για τον στοιχειωδη ελεγχο βασικων λειτουργιων.
http://www1.airliners.net/photo/Air-India/Airbus-A319-112/1867750/M/
Κοίτα κάτω απο τον κινητήρα no1 για να σε διευκολίνω ;)
 
dimitris@swiss":14sv3sym said:
Στα Α320 το RAT 'πέφτει΄αυτόματα αν η ταχύτητα είναι πάνω από 100 κόμβους και χαθούν οι ηλεκτρικές μπάρες AC1 & AC2.

To RAT περοστρέφεται με 4800-6540 σαλ, και παράγει υδραυλική ενέργεια 2500 psi στο Blue με κύριους αποδέκτες το CSM/G (constant speed motor/generator) και primary flight controls actuators.
To Landing Gear θα το κατεβάσουν με Free Fall.

Στα 330/340 η αρχή λειτουργείας είναι παρόμοια μόνο που τροφοδοτούν το Green

Πώς είναι δυνατόν το RAT να παράγη απ'ευθείας υδραυλική ενέργεια;Αφού ενεργοποιείται όταν χαθούν τα (ηλεκτρικά bus bars)AC1/AC2 (σύ είπας,Δημήτριε :D ).

Προφανώς παράγει ηλεκτρική ενέργεια που κινεί τίς αντλίες τών υδραυλικών τού Blue (ή Green γιά τα 330/340).

Διά την ιστορίαν,το σύστημα αυτό είχε εφαρμοστεί ήδη (και νομίζω ότι ήταν καινοτομία τής Airbus) στο A300.
 
Μπορει καλλιστα να εχει μια "δεξαμενη" με λαδι η κατι τετοιο και οπως περιστρεφεται να δημιουργει συμπιεση στο υγρο.
 
Συγγνώμη για τα αγγλικά αλλά το είχα βρει παλιότερα και τώρα βαριέμαι να το γράφω και όλο στα Ελληνικά:
To clarify some of the above . The A320 Family comes with 2 standards of RAT and Emergency Electrical System .

For both standards , the RAT just pressurises Blue , which drives the EG which supplies AC ESS and DC ESS ( and AC ESS SHED and DC ESS SHED ) , It does not supply anything else , including the Batteries , and the only other Busbars available are the 2 Hot Bat Busses and the Static Inverter Bus. There is no published limit for Flight in this configuration , but ECAM will display LAND ASAP in Red . The aircraft is in Alternate law ; APs , FDs and A/THR are unavailable .

For the 'old' standard , a minimum airspeed of 140 kts is required for RAT operation ; but if the Nose Landing Gear is extended - at any speed - the EG is disconnected ; Batteries supply AC and DC Ess (and Static Inverter Bus) but both 'Shed' busses are lost ( leading to loss of FMGC1 , MCDU1 and ND1 , amongst other things ) . Battery Endurance is quoted as 22 mins , but may be extended to 'up to 30 mins' through application of the Paper 'Flight On Batteries Only' procedure , which involves de-powering ADR1 and the subsequent loss of PFD1 Air data ( use Standby Alt & ASI )

After the GA , and following NLG Retraction , the EG can be recovered through the 'RAT and EG MAN ON' p/b ( min 140 kts) .

For the 'new' standard , RAT stall speed is 125 kts ; and there is no EG disconnect with NLG extension . The EG should remain supplying until touchdown and so the aircraft should never become 'Batteries Only' .

This explains the difference between the Procedures for the Old and New standards : in the former , there is a concern both with preserving Battery Power , and preparing for the consequences of loss of FMGC1 with Gear Extension ; for the New standard these are not considered important .

For instance , for the Old standard , the Procedure advises against attempting an APU start ( for 'simultaneous' loss of Gens/Busses 1 & 2 : even if the APU is started , the Electrical System Fault which has in all probability caused the original loss of both AC busses will also prevent APU use ; but the cost of the attempt is 3.5 mins worth of Battery ) .

For the New Standard , the advice is to try and start the APU . It might recover AC1 or AC2 ( or both) , but if it doesn't , any Battery power loss is not significant to the overall situation.
http://www.pprune.org/tech-log/335636-r ... ost4274039
 
μία εικόνα χίλιες λέξεις αγαπητέ Hastaroth.


rat3.jpg


rat4.jpg


rat2.jpg


καλό είναι αν δεν ξέρουμε κάτι να μην το συνεχίζουμε.
 
Top