Airbus News

  • Thread starter OA701
  • Ημερομηνία δημιουργίας
Είναι κάτι παρόμοιο με την παραγγελία των 5 δις της δικιάς μας.
 
Παρατράβηξε το αστείο με τους καταριανούς που ζητούν τον ουρανό με τα άστρα γιά λίγο ξέφτισμα της βαφής στα Α350
 
Εκ πρώτης όψεως, φαίνεται ότι η Airbus απάντησε αδικαιολόγητα έντονα. Αλλά, από την άλλη, ο CEO της Qatar είχε δηλώσει τον Δεκέμβριο "η σχέση μας με την Airbus έχει καταστραφεί, δεν νομίζω ότι θα αγοράσουμε ποτέ ξανά αεροσκάφη απ' αυτούς".

Στην Τουλούζη they called his bluff. Να δω τώρα τον CEO να τρέχει στο Σιάτλ ώστε να πραγματοποιήσει το όραμά του για την αεροπορική εμπειρία του 21ου αιώνα με τα ΜΑΧ. :mrgreen:
 
Αδικαιολόγητα έντονα δεν το λες όταν οι καταριανοί ζητάνε 650 εκατ. γιά την ζημιά που τους προξένησε το ξέφτισμα της βαφής. Τους κοροιδεύουν μέσα στα μούτρα τους παρουσιάζοντας το, ως θέμα ασφαλείας πτήσεων, όταν δεκάδες ίδια αεροσκάφη πετάνε καθημερινά σε όλο τον κόσμο.
 
Το σίγουρο είναι ότι η Airbus δεν μπλοφάρει. Η επίσημη ανακοίνωση λέει:
"We confirm we did terminate the contract for 50 A321s with Qatar Airways in accordance with our rights."

Είναι πρωτοφανές (από όσο μπορώ να θυμηθώ) κατασκευαστής αεροσκαφών να λέει στον πελάτη να πάει στα τσακίδια σε αυτό το στάδιο της παραγγελίας. Και εκτιμώ ότι η Airbus (ανάλογα με τις ρήτρες των συμβολαίων τις οποίες φυσικά δεν είναι δυνατόν να ξέρουμε) προτιμά να πληρώσει, να επιστρέψει προκαταβολές, να αναλάβει δικαστικά έξοδα ή ό,τι άλλο προβλέπεται, παρά να συνεχίζει να συνεργάζεται με έναν κακόπιστο (κατά την άποψή της) πελάτη.

Το άλλο σίγουρο είναι ότι θα βρεθούν πελάτες για τα 50 αυτά αεροσκάφη, και μάλιστα με καλύτερο ποσοστό κέρδους από εκείνο που είχαν πετύχει οι Καταριανοί το 2017 (βάσει παλαιότερης παραγγελίας του 2011), προτού το 321neo αποδειχτεί best seller και προτού συμβούν οι τραγωδίες με τα ΜΑΧ.

Εκτιμώ ότι η διοίκηση πήρε τέτοια απόφαση γνωρίζοντας ότι με το τέλος της διαδικασίας θα κερδίσει χρήματα.

Θα έχει ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί η υπόθεση, κυρίως για το πώς θα αντιδράσει η Qatar, εφόσον θέλει τα αεροσκάφη.
 
Last edited:
Το άλλο σίγουρο είναι ότι θα βρεθούν πελάτες για τα 50 αυτά αεροσκάφη, και μάλιστα με καλύτερο ποσοστό κέρδους από εκείνο που είχαν πετύχει οι Καταριανοί το 2017 (βάσει παλαιότερης παραγγελίας του 2011), προτού το 321neo αποδειχτεί best seller και προτού συμβούν οι τραγωδίες με τα ΜΑΧ.

Εκτιμώ ότι η διοίκηση πήρε τέτοια απόφαση γνωρίζοντας ότι με το τέλος της διαδικασίας θα κερδίσει χρήματα.

Νομίζω αυτό είναι το ζουμί. Αυτή την στιγμή με τις τιμές και τον πληθωρισμό να τρέχουν και που μέχρι και ο αλουμινάς σου λέει ότι δεν σου βάζει το παράθυρο με την τιμή που σου έδωσε 5 βδομάδες πριν, όσες ρήτρες στη τιμή και αν είχε προβλέψει ο κατασκευαστής μάλλον θα έχει μεγάλη ζημιά για αστάθμητους παράγοντες που δεν κάναν/δε μπορούσαν να κάνουν hedging, και ταυτόχρονα η Airbus γνωρίζει ότι θα βρει πανεύκολα νέους πελάτες για το καλύτερο μονοπωλιακό αεροσκάφος αυτή τη στιγμή στον πλανήτη (και για τα επόμενα 10 χρόνια εκτός αν δούμε θαύματα από τους Αμερικανούς ή κάποιον Κινέζο να μετατρέπουν το νερό σε κηροζίνη).

Επίσης αν τα έδιναν στον σεΐχη, αύριο θα ερχόντουσαν οι βασιλάκηδες αυτού του κόσμου και θα ζητούσαν το ίδιο. Ξέρει κάποιος να μας πει αν πράγματι η βαφή είναι κάποιο σημαντικό πρόβλημα για το αεροσκάφος ή απλά ένα καπρίτσιο;
 
Ο πελάτης έχει πάντα δίκιο και αγοράζει ότι του αρέσει στην τιμή που αποδέχεται. Ο πωλητής έχει και αυτός το δικό του δικαίωμα να επιλέγει τους πελάτες του ρισκάροντας να του μείνει και το προϊόν στο ράφι.
 
Αν και το "we did terminate" δεν αφήνει πολλά περιθώρια αμφιβολίας, ωστόσο σε αντίστοιχες συνεργασίες εκατομμυρίων με εταιρείες τεχνολογίας, με αντίστοιχες ανακοινώσεις, έχουμε δει τις δύο πλευρές να καταλήγουν σε συμφωνία. Σαν πρόσφατο παράδειγμα έχω τις καταγγελίες συμφωνιών του Lufthansa Group και της Emirates με τη Sabre, όταν οι αερομεταφορείς ανακοίνωναν τη διακοπή της διανομής του προϊόντος τους μέσω των εφαρμογών της Sabre και την κατάληξη σε συμφωνία -κυριολεκτικά- την τελευταία στιγμή.
 
Σωστός ο aakunz. Ειδικά αν συνυπολογίσουμε ότι η δήλωση περί καταγγελίας του συμβολαίου έγινε στο Λονδίνο κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της υπόθεσης των Α350 στο δικαστήριο (η κύρια εκδίκαση είναι τον Απρίλιο). Θα μπορούσε κανείς να εκτιμήσει ότι μια πιθανή συμφωνία θα είναι η επανενεργοποίηση του συμβολαίου με αντάλλαγμα την απόσυρση της προσφυγής της Qatar.
 
H QR δημοσιοποίησε ένα βίντεο όπου φαίνεται το ξεφλούδισμα σε διάφορα σημεία του Α350

 
Top