Αυτή τη στιγμή οι αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιούν πάνω από 40 διαφορετικά συστήματα κρατήσεων (CRS). Όλες είναι συνδεδεμένες με πέντε παγκόσμια συστήματα διανομής (GDS): Amadeus, Galileo, Worldspan, Sabre και Abacus. Υπάρχει ένας πολύ συγκεκριμένος (standardized) τρόπος διασύνδεσης, διαλειτουργικότητας και ανταλλαγής των πληροφοριών ανάμεσα σε όλα αυτά τα συστήματα που δεν επιτρέπει να υπάρχουν διαφορετικά booking classes για κάθε επιβάτη μίας κράτησης. Είναι κάτι που έχει προβλεφθεί, προκειμένου να αποφεύγονται τα DUPES, να εξασφαλίζεται το ομαλό interlining ανάμεσα στους διάφορους αερομεταφορείς και η σωστή δρομολόγηση των πληροφοριών που αφορούν την κράτηση. Τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα από ένα ATH-CHQ ή ένα SKG-CHQ via ATH στην ιστοσελίδα της Aegean, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Δεν φταίει το site για το συγκεκριμένο πρόβλημα, ούτε η Α3, ούτε το software. Το σύστημα κρατήσεων που βρίσκεται "πίσω" από την ιστοσελίδα, λειτουργεί βάσει κάποιων πολύ συγκεκριμένων κανόνων κατηγοριοποίησης ναύλων και booking classes.
Κανείς δεν μπορεί με κανένα τρόπο να παραβεί τον κανόνα και να ξεπεράσει αυτό το "εμπόδιο" και να βάλει σε ΜΙΑ κράτηση, έναν επιβάτη που ταξιδεύει σε Τ class μαζί με έναν που ταξιδεύει σε V class. H λύση είναι να γίνει provisional booking και ακολούθως DIVIDE PNR (ώστε να "σπάσουμε" την κράτηση σε δύο ή περισσότερες αυτόνομες κρατήσεις) και Downgrade του ενός επιβάτη: πολύπλοκη διαδικασία που και πάλι δημιουργεί ΔΥΟ κρατήσεις και απαιτεί χειρισμούς από υπάλληλο και όχι μηχάνημα (το έχω κάνει πάρα πολλές φορές στα 9 χρόνια που δουλεύω εκδοτήριο). Κάνουμε δύο κρατήσεις από την αρχή και ξεμπερδεύουμε...