Ανορθόδοξα fares (;)

  • Thread starter Thread starter Hunting a Shadow
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Εμπειρία από εταιρίες χαμηλών ναύλων δεν έχω και δεν το επιδιώκω (το πιο "φτηνό" που πέταξα ποτέ ήταν με MÆRSK και μετά από λίγες μέρες απορροφήθηκε από τη Sterling- είμαι γκαντέμης). Εν πάση περιπτώσει, τόσο εγώ όσο και ο φίλος KGP, έχουμε αναλύσει ανάλογο θέμα και κατά το παρελθόν. Θα το βρείτε στον παρακάτω σύνδεσμο:

https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=3069
 
Επαναφέρω το υπάρχον θέμα γιατί μέσα στα προβλήματα που συναντά κανείς στο να κλείσει ένα εισιτήριο με την Α3, υπάρχουν και πολλά "περίεργα" προβλήματα που κατά καιρούς έχουμε τονίσει! Αλλά δυστυχώς εξακολουθούν να μένουν άλυτα!

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι κάποιος να θέλει να κάνει κράτηση για 1 άτομο για παράδειγμα από Χανιά-Αθήνα, οι επιλογές που έχει στην πρώτη πτήση που βλέπετε στη φωτογραφία είναι με ένα ναύλο στα 33€ και τον αμέσως επόμενο ακριβότερο στα 48€. Οπότε θεωρητικά, αλλά και πρακτικά υπάρχουν 2 προμόσιοναλ θέσεις ακόμα ελεύθερες...
Ναύλοι για 1 άτομο!
Αν το ίδιο άτομο (ή άλλος, δεν έχει σημασία) αποφασίσει να κόψει μαζί 2 εισιτήρια πχ ας υποθέσουμε ότι ταξιδεύει με τη γυναίκα του ή φίλη του ή φίλο του. Οι 2 οικονομικότεροι ναύλοι "εξαφανίζονται" και πλέον ο χαμηλότερος ναύλος χωρίς φόρους και λοιπές χρεώσεις εκτοξεύεται στα 64€....
Ναύλοι για 2 άτομα!

Η απλή λογική λέει ότι τουλάχιστον ο ένας από τους 2 πρέπει να πληρώσει λίγο πιο φθηνά, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμοι 2 χαμηλότεροι ναύλοι. Δεν υπάρχει περίπτωση να αγοράστηκαν στο μεσο-διάστημα γιατί το ξανατσέκαρα με ένα άτομο!
Γι'αυτό συστήνω προσοχή!
 
Κανένα σύστημα κρατήσεων δεν μπορεί να συμπεριλάβει στην ίδια κράτηση και για την ίδια πτήση δύο διαφορετικούς ναύλους. Δηλαδή, δεν μπορεί η Α3 να συμπεριλάβει σε ΜΙΑ συναλλαγή δύο διαφορετικούς ναύλους για δύο επιβάτες. Αν οι ζητούμενες θέσεις είναι περισσότερες από τις διαθέσιμες ανα κατηγορία, τότε το σύστημα αυτομάτως διαλέγει τον χαμηλότερο διαθέσιμο που παρέχει τόσες θέσεις όσες και οι ζητούμενες.

Αν θες να κατοχυρώσεις χαμηλότερο ναύλο, τουλάχιστον για τον έναν επιβάτη, θα πρέπει να κάνεις χωριστές κρατήσεις.

Δεν είναι κάποιο είδος "κομπίνας". Όλα τα συστήματα των εταιρειών της ΙΑΤΑ είναι προγραμματισμένα να λειτουργούν κατ' αυτον τον τρόπο, ώστε να υπάρχει μόνο ένα booking class γιατί δεν είναι τεχνικά δυνατόν να υπάρχουν δύο διαφορετικά booking classes στην ίδια κράτηση και για την ίδια πτήση. Δύο χωριστές κρατήσεις λοιπόν είναι η μόνη λύση.
 
Το δέχομαι αγαπητέ! και σε ευχαριστώ, αλλά δε σημαίνει ότι είναι και σωστή μια τέτοια πρακτική...
δεν είναι τεχνικά δυνατόν
Ότι έχει να κάνει με software μπορεί να τροποποιηθεί, άλλο στο αν δεν συμφέρει τις πολυαγαπημένες μας εταιρίες...
Εγώ αντιμετωπίζω συχνά πρόβλημα με το συγκεκριμένο σαιτ, γιατί πολλές φορές δε βγάζει καν τις ανταποκρίσεις μέσω Αθήνας, ή "κρύβει" τους ναύλους προσφοράς. Οπότε σχεδόν πάντα συμφέρει να κόβεις κάθε σκέλος και εισιτήριο...
 
Δεν ειναι θεμα σοφτγουερ.Ακομα κα manual να γινει η κρατηση,και στην ΟΑ,δε μπορεις να βαλεις 2 διαφορετικα booking classes στο ιδιο PNR.Πχ αν εχει ενα Χ class και ενα B class και θες 2 θεσεις,το εισιτηριο παει στη αμεσως επομενη με 2 θεσεις,δηλαδη L class.Τηλεφωνικα βεβαια μπορεις να κανεις ξεχωριστη κρατηση για καθε ατομο,αλλα στο ιντερνετ αυτη η επιλογη δεν υπαρχει.Εμενα μου ακουγεται πολυ λογικο...Οι μηχανες εχουν αδυναμιες.
 
Αυτή τη στιγμή οι αεροπορικές εταιρείες σε όλον τον κόσμο χρησιμοποιούν πάνω από 40 διαφορετικά συστήματα κρατήσεων (CRS). Όλες είναι συνδεδεμένες με πέντε παγκόσμια συστήματα διανομής (GDS): Amadeus, Galileo, Worldspan, Sabre και Abacus. Υπάρχει ένας πολύ συγκεκριμένος (standardized) τρόπος διασύνδεσης, διαλειτουργικότητας και ανταλλαγής των πληροφοριών ανάμεσα σε όλα αυτά τα συστήματα που δεν επιτρέπει να υπάρχουν διαφορετικά booking classes για κάθε επιβάτη μίας κράτησης. Είναι κάτι που έχει προβλεφθεί, προκειμένου να αποφεύγονται τα DUPES, να εξασφαλίζεται το ομαλό interlining ανάμεσα στους διάφορους αερομεταφορείς και η σωστή δρομολόγηση των πληροφοριών που αφορούν την κράτηση. Τα πράγματα είναι πολύ πιο πολύπλοκα από ένα ATH-CHQ ή ένα SKG-CHQ via ATH στην ιστοσελίδα της Aegean, είτε μας αρέσει, είτε όχι. Δεν φταίει το site για το συγκεκριμένο πρόβλημα, ούτε η Α3, ούτε το software. Το σύστημα κρατήσεων που βρίσκεται "πίσω" από την ιστοσελίδα, λειτουργεί βάσει κάποιων πολύ συγκεκριμένων κανόνων κατηγοριοποίησης ναύλων και booking classes.

Κανείς δεν μπορεί με κανένα τρόπο να παραβεί τον κανόνα και να ξεπεράσει αυτό το "εμπόδιο" και να βάλει σε ΜΙΑ κράτηση, έναν επιβάτη που ταξιδεύει σε Τ class μαζί με έναν που ταξιδεύει σε V class. H λύση είναι να γίνει provisional booking και ακολούθως DIVIDE PNR (ώστε να "σπάσουμε" την κράτηση σε δύο ή περισσότερες αυτόνομες κρατήσεις) και Downgrade του ενός επιβάτη: πολύπλοκη διαδικασία που και πάλι δημιουργεί ΔΥΟ κρατήσεις και απαιτεί χειρισμούς από υπάλληλο και όχι μηχάνημα (το έχω κάνει πάρα πολλές φορές στα 9 χρόνια που δουλεύω εκδοτήριο). Κάνουμε δύο κρατήσεις από την αρχή και ξεμπερδεύουμε...
 
Σε ευχαριστώ πολύ Ανδρέα. Δηλώνω ότι έχω πλήρη άγνοια στα συστήματα κρατήσεων. Και βλέπω τα πράγματα από την πλευρά του καταναλωτή. Εμένα σαν καταναλωτή δε με ενδιαφέρει η πολυπλοκότητα ενός συστήματος, αυτό που σίγουρα με ενδιαφέρει είναι πχ. η κατάργηση μακροχρόνιων (και μη) κρατήσεων. Δηλαδή η δυνατότητα κάποιου να μπορεί να "μπλοκάρει" μιας θέσης(ενός ναύλου), χωρίς να προβεί άμεσα σε αγορά.
Καταλαβαίνω ότι αυτός ο τρόπος κράτησης-άμεσης αγοράς είναι ο πιο επικερδής(για τις εταιρίες). Αλλά εγώ (ως καταναλωτής) "έχασα" μια υπηρεσία, που πίστεψέ με πολλές φορές την πληρώνω(την έλλειψή της) πολύ ακριβά! Και σίγουρα κάποιοι κερδίζουν, όταν εγώ χάνω! :wink:
 
Top