Από ότι φαίνεται χρειάζονται κάποιες διευκρινίσεις.
Δεν υπάρχουν τέλη υπέρπτησης. Υπάρχουν τέλη διαδρομής και (οπου κρίνεται απαραίτητο για καλύτερη ανάκτηση του κόστους υπηρεσιών) τέλη τερματικής.
Αυτά τα τέλη τα χρεώνονται όλοι οι IFR general air traffic χρήστες του εναέριου χώρου, όχι μόνο οι υπερπτήσεις, με σκοπό τα κράτη μέλη του Eurocontrol να ανακτούν πλήρως και χωρίς κέρδος το κοστος για την παροχή υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Τα κράτη μέλη με συμφωνία έχουν ορίσει το Eurocontrol να κάνει τη λογιστική διαχείριση (να χρεώνει και να εισπράττει) εκ μέρους των κρατών μελών και φυσικα να αποδίδει κρατώντας ένα μικρό ποσοστό, στο κάθε κράτος μέλος ό,τι του ανήκει.
Άρα δεν είναι λεφτά του eurocontrol αλλά του κάθε κράτους μέλους και προορίζονται αποκλειστικά για την κάλυψη του κόστους παροχής υπηρεσιών αεροναυτιλίας.
Στην Ελλάδα, για να μην δυσαρεστηθεί ένα μεγάλο ποσοστό της εκλογικής βάσης τα χρήματα αυτά το κράτος δεν τα χρησιμοποιεί για την κάλυψη του κόστους των υπηρεσιών αλλά τα μοιράζει ως εξής. Ένα μέρος ως επίδομα σε όλους τους υπαλλήλους της ΥΠΑ, ένα μικρό μέρος σε ταμείο για εκσυγχρονισμό των συστημάτων και εκπαίδευση του προσωπικού και το μεγαλύτερο μέρος ως έσοδο στον κρατικό πρϋπολογισμό. Αυτό το τελευταίο, από το 2001 και μέχρι το 2019 (μπορεί και παραπάνω αν ανανεώσουν το δάνειο) χρησιμοποιείται για αποπληρωμή δανείου που ελαβε το ελληνικό δημόσιο το 2001 με υποθήκη τα μελλοντικά έσοδα από τα τέλη διαδρομής. Το δάνειο αυτό δεν χρησιμοποιήθηκε για σκοπούς της αεροναυτιλίας.
Σε κανένα σενάριο δεν μπορεί να υπάρχει ζημιά για το κράτος μελος.
Οι απόψεις ότι το eurocontrol δίνει χρήματα από τέλη υπέρπτησης για ανάπτυξη των αεροδρομίων δεν βασίζονται σε κανένα ευρωπαϊκό κανονισμό ή συμφωνία παρά μόνο στο φαντασιακό κάποιων. Και κανείς δεν φαίνεται να πτοείται από την αντίφαση αυτης της άποψης που θέλει να χρεώνουμε τέλος για να εκσυγχρονίσουμε τα αεροδρόμια μας σε ένα αεροσκάφος που υπερίπταται της Ελλάδας, και δεν χρησιμοποιεί κανένα ελληνικό αεροδρόμιο.
Ενδεχομένως βέβαια κάποιοι να μπερδεύονται από το γεγονός ότι στα ελληνικά κείμενα των ευρωπαϊκών κανονισμών που αφορούν χρεώσεις αεροδρομίων ο όρος airport fees ή airport charges έχει μεταφραστεί ως αεροναυτικά τέλη. Αυτά είναι τα τέλη προσγείωσης, ασφάλειας, πυρασφάλειας, φωτισμου κλπ που μπορεί να χρεώνει κάθε αεροδρόμιο στους χρήστες του. Αυτά τα τέλη δεν έχουν καμία σχέση με το eurocontrol και με την αεροναυτιλία.