Aπεργία στην ΥΠΑ

  • Thread starter Thread starter SARIDAKIS VASILIS
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Δεν θα ήθελα να επεκταθώ επι του συγκεκριμένου δυστυχήματος, το οποίο έχει αναλυθεί και μιλάει για ενίσχυση προσωπικού και αρκετή βελτίωση στην εκπαίδευσή του -τόσο ηλεκτρονικων όσο και ελεγκτών. Η έκθεση του eurocontrol είναι στο http://www.dcs.gla.ac.uk/~johnson/Euroc ... Report.PDF για όποιον ενδιαφέρεται... Αυτό που έχει μείνει απο το ατύχημα αυτό και μάλιστα αναφέρεται ώς παράδειγμα στον κόσμο της πολιτικής αεροπορίας είναι η ανάγκη να μην γίνονται περικοπές στους δείκτες ασφαλείας εν ονόματι του κέρδους.
Μάλιστα η Πανευρωπαϊκή ένωση των Ηλεκτρονικών Ασφάλειας Εναέριας κυκλοφορίας έβγαλε το δικό της πόρισμα - http://www.satta.ch/docs/20070921Safety-day.pdf , όπου γράφει επακριβώς "Cost savings have to be in balance with safety". Η λέξη Uberlingen έχει πλέον γίνει συνώνυμη με το θέμα αυτό και άσχετα αν γράφεται έμμεσα, οι άνθρωποι του Eurocontrol το αναφέρουν σε κάθε ευκαιρία !

Το θέμα δηλαδή είναι αν ιδιωτικοποιηθούν τα πάντα, αν μετά θα ζητάμε ευθύνες απο αυτούς που προχώρησαν σε αυτη την πράξη. Για παράδειγμα η ιδιωτικοποίηση του ΟΤΕ δεν με ευνόησε εμένα σαν καταναλωτή, ουτε καλύτερες υπηρεσίες μου προσφέρει σήμερα, ούτε οι εναλακτικοί παροχοι μου δίνουν κάτι πολύ καλύτερο. Αν ω μη γένητω, χρειαστεί τεχνική υποστήριξη, τότε θα μάθει κανείς ΟΛΕΣ τις συμφωνίες του Μπετόβεν περιμένοντας στη αναμονή, αφού το κέρδος υπερισχύει της υπηρεσίας και δεν έχουν "περιττό" προσωπικό.
 
Ισως το διαβασα γρηγορα και το παρεξηγησα.Αν και ειδα και αυτο το κομματι που με "εσπρωξε" προς αυτη τη γνωμη που ειπα:
On 19 May 2004, the official investigators found that managerial incompetence and systems failures were the main cause for the accident, so that Nielsen was surely not the only one to be blamed for the disaster. As explained above, a series of coincidences of which Kaloyev and Nielsen were unaware precipitated the accident
managerial incompetence=οντως ανθρωποι
systems failures=απο εκει ειπα για το τεχνικο προβλημα.Εκτος αν σαν συστημα αναφερεται ο τροπος διαχειρισης οπως ειπες κι εσυ. Θα διαβασω και το δικο σου βεβαια και θα εχω ισως καλυτερη αποψη μετα.
 
NFEEFE":252363xw said:
Συμφωνω εν μερη μαζι σου, αλλα θα ηθελα να συμπληρωσω κατι. Τι εχετε καταλαβει απο αυτου του ειδους τις απεργιες?Εχει αλλαξει ποτε κατι?Αν εχει διορθωστε με, αλλα δεν εχει αλλαξει τιποτα.Αλλαξε κατι ποτε στη πΟΑ? Αλλαξε κατι ποτε στον ΟΣΕ? Αλλαξε κατι στη ΔΕΗ (οχι αλλα μας αλλαξε τα φωτα!)? Αυτου του ειδους οι κινητοποιησεις ειναι απλα αχρηστες. Τι αλλαξε απο χτες? ΤΙΠΟΤΑ!

Μα αυτός είναι ο σκοπός NFEEFE..να μην αλλάξει τίποτα γιατί αυτοί οι κύριοι είναι βολεμένοι με μισθούς που είναι 6πλάσιοι και 8πλάσιοι των αντιστοίχων ιδιωτικών υπαλλήλων. Είναι τα λεγόμενα 'κεκτημένα' που δυστυχώς δεν ισχύουν για όλους... Έχουμε φτάσει στο τραγελαφικό ένας πιλότος να παίρνει 2,5 χιλιάρικα που πετάει εξοπλισμό εκατομμυρίων και έχει 150 ζωές στον λαιμό του - να τον θεωρούμε και τυχερό - και ο τυπάς που αλλάζει τις γραμμές του τρένου στον Θαυμακό κάθε Πέμπτη στις 14:30 βα βγάζει 5 και 6 ολοκάθαρα (αυτά τα νούμερα είναι πραγματικά). Επίσης έχουμε συνδικαλιστές που λόγω της ιδιότητας τους δεν δουλεύουν στην κανονική δουλειά τους. Φυσικά και οι συνάδελφοι τους που δουλεύουν πραγματικά δεν βγαίνουν σε απεργία γιατί θα τους κόψουν το μεροκάματο.

Αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα βγουν στην απεργία και προσωπικά δεν έχω αμφιβολία ότι ευθύνονται για μέρος της σημερινής κατρακύλας . Και η λύση βέβαια δεν είναι να αντικαταστήσεις τους της ΥΠΑ με χαμηλόμισθους υπαξιωματικούς της ΠΑ αλλά να μειώσεις τις ανισότητες μεταξύ εργαζομένων με ίδια προσόντα στον ίδιο εργοδότη (εδώ δημόσιο).
 
Υπάρχει μια παρεξήγηση οσον αφορά τους εργαζόμενους σε ΔΕΚΟ και αυτούς στον Στενό Δημόσιο τομέα, εν προκειμένω στην ΥΠΑ.
Οι εργαζόμενοι , π.χ. στον ΟΣΕ παίρνουν οσα παίρνουν με αποφάσεις των Δ.Σ (διορισμένων απο την εκάστοτε κυβέρνηση) της συγκεκριμένης επιχείρησης, χωρίς να έχουν αντίκτυπο σε άλλους δημόσιους υπαλλήλους. οι εργαζόμενοι στις ΔΕΚΟ , δεν είναι Δημόσιοι υπάλληλοι με την έννοια της μονιμότητας κατοχυρωμένης απο το Συνταγμα, δεν είναι ασφαλισμένοι στο Ταμείο Δημοσίων υπαλλήλων κλπ κλπ.. Ενας δημόσιος υπάλληλος έχει ποοολύ χαμηλό βασικό μισθό, πολύ πιό χαμηλό απο τον αντίστοιχο του ιδιωτικού τομέα με τα χρόνια, και τις απολαβές του συμπληρώνουν τα όποια επιδόματα παίρνει, αυτά που με τα χρόνια πήρε αντί αυξήσεων. Οι όποιες αυξήσεις -κυριολεκτικά μηδενικές τα τελευταία χρόνια - δίνονται απο τον υπουργό Οικονομικών και είναι περασμένες στον προϋπολογισμό. Ενα cent αύξηση στο δικό μου βασικό, σημαίνει παράλληλη αύξηση σε ολους τους δημοσίους υπαλλήλους. Εγώ παίρνω τέτοια επιδόματα, πολλά έχουν και χαζούς τίτλους ,αλλά δόθηκαν αντί πραγματικών αυξήσεων στο βασικό, κάτι που κανείς υπουργός δεν κάνει γιατί έχει ανίκτυπο στη σύνταξη, ενώ τα επιδόματα πάνε περίπατο με τη συνταξιοδότηση !! Να μη μιλήσω για τον 13ο και 14ο μισθό, που σε εναν δημόσιο υπάλληλο είναι σχεδόν τα μισά ( ανάλογα με τα επιδόματα που παίρνει) απο τις μηνιαίες αποδοχές του, ενώ στον ιδιωτικό τομέα είναι ( ή καλύτερα ήταν) 2 πραγματικές μηνιαίες αποδοχές.
Αρα λοιπόν, όταν μιλάμε και βρίζουμε όσους παίρνουν εξωφρενικά ποσά -
και ο τυπάς που αλλάζει τις γραμμές του τρένου στον Θαυμακό κάθε Πέμπτη στις 14:30 βα βγάζει 5 και 6 ολοκάθαρα (αυτά τα νούμερα είναι πραγματικά).
, να μην έχουμε στο μυαλό μας τους πραγματικούς δημοσίους υπαλλήλους, αλλά ανθρώπους που μπήκαν εκεί που μπήκαν όχι απαραίτητα με διαφανείς διαδικασίες- σημειώνω οτι εδώ και 15-20 χρόνια ο στενός δημόσιος τομέας προσλαμβάνει μόνο απο ΑΣΕΠ - και δεν είναι δίκαιο να τους παίρνει ΟΛΟΥΣ η μπάλα !!

Θα προλάβω και θα πώ οτι ΝΑΙ υπάρχουν αρκετές στρεβλώσεις στον στενό δημόσιο τομέα, πχ. μια καθαρίστρια στο χ υπουργείο μπορεί να παίρνει πολύ περισσότερα απο μια στο ψ υπουργείο, λόγω κάποιων επιδομάτων, αλλά αυτά γίνονται και στον ιδιωτικό τομέα. Το θέμα είναι να μην ισοπεδώνουμε ανθρώπους, τους κόπους που έχουν κάνει, τις γνώσεις και την τεχνογνωσία που παρέχουν στη θέση που υπηρετούν. Δεν είναι ολοι οι Δημόσιοι υπάλληλοι ούτε ανειδίκευτοι, ούτε άχρηστοι και ούτε πρέπει να να αμοίβονται με 700 ευρώ, όπως πάει να "περάσει". Ούτε στον ιδιωτικό τομέα παίρνουν ολοι 700 ευρώ, ούτε πραγματική αξιοκρατία υπάρχει.
Αν οι αποδοχές των 2000-2500 φαίνονται πολλές για κάποιον που ζεί απλά αξιοπρεπώς την οικογένειά του, δεν έχει πισίνες και τζίπ,ούτε καταθέσεις στην Ελβετία, δεν φοροδιαφεύγει κλπ κλπ. ας προσπαθήσουμε να ΑΝΕΒΟΥΝ οι αποδοχές των υπολοίπων ώστε να ζούν ολοι αξιοπρεπώς και ΟΧΙ να ζητάμε να κατέβουν και αυτού, δηλαδή το γνωστό, οσα δεν φτάνει η αλεπού τα κανει κρεμαστάρια. Αυτή τη λογική θα την πληρώσουμε αν συνεχίσουμε να είμαστε διαιρεμένοι. Άλλωστε η πρόσφατη ιστορία δείχνει οτι ο ιδιωτικός τομέας ότι κατάφερε να κατακτήσει ήταν κυρίως χάρη σε αντίστοιχη κατάκτηση του δημόσιου τομέα, τώρα πολεμάμε να συγκρατήσουμε και να μην "πέσουμε" πολύ, γιατί θα χτυπήσουμε άσχημα !!!
 
Νομίζω ότι παρεξήγησες ύφος του μηνύματος μου, το οποίο δεν έχει να κάνει με την σύγκριση ιδιωτικού-δημοσίου (καλύτερα να μην αρχίσουμε) αλλά απεργών μιας κατηγορίας και απεργών μιας άλλης. Δεν με ενδιαφέρει καθόλου αν κάποιος είναι ΔΕΚΟ ή υπάλληλος υπουργείου ή περιπτεράς. Σημασία έχει να μπορείς να απεργήσεις και η δράση σου να είναι αποδεκτή και να στηρίζεται από το σύνολο των υπολοίπων. Δεν νομίζω ότι κανένας διαφώνησε για πχ για το αν οι οδοκαθαριστές θα επρέπει να παίρνουν τα ανθυγιεινά όταν βγήκαν σε απεργία πριν μερικά χρόνια, παρόλο που είχε βρομίσει όλη η Αθήνα.

Για μένα το να απεργούν εργαζόμενοι όπως της ΥΠΑ, του ΟΣΕ κτλ είναι σαν να κοροϊδεύουν την κοινωνία, τους υπόλοιπους δηλαδή είτε είναι καθαρίστριες είτε δάσκαλοι είτε πιλότοι. Το να λέμε αερολογίες ότι η απεργία είναι δικαίωμα όλων, ο κοινός εχθρός είναι το κεφάλαιο και το ΔΝΤ κτλ είναι σαν να εθελοτυφλούμε στο πρόβλημα, μιας και οι τσέπες δεν είναι το ίδιο γεμάτες σε όλους. Δεν καταλαβαίνω λοιπόν γιατί απεργούν με οικονομικά αιτήματα εργαζόμενοι με φουσκωμένες τσέπες.Εκτός και αν απεργούν για την ασφάλεια των πτήσεων που τότε είναι άλλη ιστορία.
 
Γνωριζει κανεις αν την ερχομενη εβδομαδα πραγματοποιηθουν κανονΙκα πτησεις ? Ειδικα στις 22 που πεταω ? Παλι 24ωρη παντου,αν και δεν διαβασα κατι για ΥΠΑ...
 
απο οτι βλέπω μέχρι στιγμής η ΑΔΕΔΥ :
"Στα πλαίσια αυτά προκηρύσσει μαζί με τη Γ.Σ.Ε.Ε. παναττική στάση εργασίας την Τετάρτη 22 Δεκέμβρη, από τις 12.οο έως τις 15.οο ή έως τη λήξη του ωραρίου, ημέρα που θα ψηφίζεται ο αντιλαϊκός προϋπολογισμός και την πραγματοποίηση συγκέντρωσης στις 1.οο το μεσημέρι, έξω από τη Βουλή."

Επειδή πρόκειται μόνο για παναττική στάση εργασίας και μόνο για 3 ωρες, δεν νομίζω οι σύλλογοι της ΥΠΑ να συμμετάσχουν, σε παρόμοιες περιπτώσεις, μόνο στην Αθήνα δηλαδή, δεν υπήρξε συμμετοχή γιατί πρακτικά δεν γίνεται !
 
Ισχυει οτι θα υπαρχει 48ωρη απεργια 29 και 30 Δεκεμβριου?
Δεν θα πεταει τιποτα,εσωτερικο/εξωτερικο?
 
Κάτι τέτοιο άκουσα και εγώ στο μεσημεριανό δελτίο του Μέγκα. Ελπίζω να μην ισχύει γιατί έχω 2 πτήσεις στις 29 και 30.
 
Αντε παλι...και τι να κανω τωρα ? Ωμοι εκβιασμοι πρωτοχρονιατικα...και εγω πεταω στις 30..να αλλαξω το εισητηριο για 31 που αμφιβολο αν βρω,ή να περιμενω μπας και....?
 
Top