Συμβάν που οφείλεται εν μέρει, στην αλλοπρόσαλλη πολιτική του ΕΕΚ στο Τελ-Αβίβ σχετικά με την χρήση των διαδρόμων. Στο TLV 95% των προσγειώσεων γίνονται στον 12, κατευθείαν από την θάλασσα, ακόμα και με λίγο ούριο άνεμο. Αν ο άνεμος έρχεται από την άλλη κατεύθυνση, αντί να χρησιμοποιούν το ILS του 26, χρησιμοποιούν τον 30 (εκεί που έγινε το συμβάν), που δεν έχει ILS, έχει VOR που δεν χρησιμοποιούν και αντ'αυτού δίνουν την RNAV Visual η οποία είναι φοβερή αν μιλάμε για μοντέρνα αεροπλάνα με μεγάλη ακρίβεια οργάνων (Airbus-777-737NG-744). Απαιτείται KAI η χρήση των οργάνωv, καθώς το visual δεν είναι κλασσική περίπτωση. Αρχίζει από διπλάσιο ύψος από το κανονικό (3000 όταν πρέπει να είναι 1500πόδια). Απαιτείται απότομη κάθοδος με το αεροπλάνο να κατευθείνεται προς τους λόφους (πρίν στρίψει τελικά προς το διάδρομο).
Το 767, αφού έχει πετάξει 5-6-7 ώρες, έχει αποκλίσεις οργάνων. Μικρές αλλά για την RNAV διαδικασία ικανές για τέτοιου είδους προβλήματα.