Αποφεύχθηκε αεροπορική τραγωδία στο Ισραήλ

  • Thread starter Thread starter ToSofoPaidi
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

ToSofoPaidi

Business-Class-Member
Εγγραφή
13/10/2007
Μηνύματα
456
Likes
0
Περιοχή
κόσμος
Website
tosofopaidi.weebly.com
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGAT
TWITTER
ToSofoPaidi
Ενα Β767 της Εl Al με εκατοντάδες επιβάτες, λίγο έλειψε να συντριβεί κοντά στην Ιερουσαλήμ, εξαιτίας λάθους χειρισμού του κυβερνήτη, αποκαλύπτει σημερινό δημοσίευμα της ισραηλινής εφημερίδας Χααρέτζ.

Θέμα από την Ελευθεροτυπία
 
Πόσες εκατοντάδες άραγε? Αυτό μόνο δεν μας αποκάλυψε η έγκριτη εφημερίδα... 6 - 7 εκατοντάδες είναι καλά ή να βάλω κάτι ακόμα?

Ηθικό δίδαγμα... οι δημοσιογράφοι σε όλο τον κόσμο είναι ίδιοι...
 
Πάντως στην Haaretz εγώ δέν είδα τίποτε μέχρι τώρα.

Υπάρχει κάποιο link ή οι τής Ελευθεροτυπίας άνοιξαν το Radio Arvyla;
 
Συμβάν που οφείλεται εν μέρει, στην αλλοπρόσαλλη πολιτική του ΕΕΚ στο Τελ-Αβίβ σχετικά με την χρήση των διαδρόμων. Στο TLV 95% των προσγειώσεων γίνονται στον 12, κατευθείαν από την θάλασσα, ακόμα και με λίγο ούριο άνεμο. Αν ο άνεμος έρχεται από την άλλη κατεύθυνση, αντί να χρησιμοποιούν το ILS του 26, χρησιμοποιούν τον 30 (εκεί που έγινε το συμβάν), που δεν έχει ILS, έχει VOR που δεν χρησιμοποιούν και αντ'αυτού δίνουν την RNAV Visual η οποία είναι φοβερή αν μιλάμε για μοντέρνα αεροπλάνα με μεγάλη ακρίβεια οργάνων (Airbus-777-737NG-744). Απαιτείται KAI η χρήση των οργάνωv, καθώς το visual δεν είναι κλασσική περίπτωση. Αρχίζει από διπλάσιο ύψος από το κανονικό (3000 όταν πρέπει να είναι 1500πόδια). Απαιτείται απότομη κάθοδος με το αεροπλάνο να κατευθείνεται προς τους λόφους (πρίν στρίψει τελικά προς το διάδρομο).

Το 767, αφού έχει πετάξει 5-6-7 ώρες, έχει αποκλίσεις οργάνων. Μικρές αλλά για την RNAV διαδικασία ικανές για τέτοιου είδους προβλήματα.
 
Σίγουρα κάποιοι λόγοι θά υπάρχουν γιά να δίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία καί προφανώς έχει να κάνη καί μέ αποφυγή πτήσης πάνω από επικίνδυνες περιοχές,δεδομένων τών συνθηκών που επικρατούν εκεί.

Πέραν τούτου,μιά παρατήρηση:η Ελευθεροτυπία μιλά γιά "σημερινό" (δηλ.03 Φεβρουαρίου 2009) δημοσίευμα τής Haaretz,αλλά τό δημοσίευμα κάθε άλλο παρά σημερινό είναι.Είναι..πρωτοχρονιάτικο,όπως αναφέρεται καί πάνω πάνω στη σχετική σελίδα στην Haaretz (last update 01/01/2009)...

Αλλωστε άν προσέξετε τά σχόλια αναγνωστών (talkbacks) θά δήτε οτι όλα έχουν ημερομηνία 01/01/09,που σημαίνει οτι το άρθρο δημοσιεύτηκε εκείνη την ημερομηνία στην Haaretz οπότε και σχολιάστηκε.

Πέραν τούτου επίσης,όπως σχολιάζει και ο αναγνώστης JW,πού βρισκόταν ο σχετικός ΕΕΚ (που υποτίθεται οτι θά έπρεπε να βλέπη το αφος στο ραντάρ);
 
Hastaroth":2fg42nld said:
Σίγουρα κάποιοι λόγοι θά υπάρχουν γιά να δίνεται η συγκεκριμένη διαδικασία καί προφανώς έχει να κάνη καί μέ αποφυγή πτήσης πάνω από επικίνδυνες περιοχές,δεδομένων τών συνθηκών που επικρατούν εκεί.
Οι λόγοι βρίσκονται προφανώς στην αυξημένη αίσθηση κινδύνου που έχουν οι Ισραηλινοί και είναι μακράν μεγαλύτερη σε παγκόσμιο επίπεδο από τον δεύτερο της... λίστας. Δεν είναι μόνο τα μέτρα ασφαλείας που πολλές φορές καταντούν- λίαν επιεικώς- υπερβολικά (βλέπε διάσπαρτους οπλισμένους "φρουρούς" γύρω-γύρω του αεροδρομίου σε κάθε αναχώρηση EL-AL κλπ), αλλά και αυτή η εμμονή να διαλέγουν συγκεκριμένους διαδρόμους για απογείωση και μάλιστα από τα intersections (ακόμα και όταν πρόκειται για heavy 747) για λόγους ασφαλείας των αεροσκαφών τους από τρομοκρατικές ενέργειες.
 
Επίσης, πάντοτε τροποποιούν τα δρομολόγια τους στα περισσότερα αεροδρόμια όπου πετούν. Συνήθως αλλάζουν τον τύπο ή την προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης από ημέρα σε ημέρα. Υποψιάζομαι ότι έχει να κάνει με τους παραπάνω λόγους, χωρίς να μπορώ να καταλάβω το γιατί.
 
Τό γιατί είναι απλό καί ώς υπερπράκτωρ :D θά έπρεπε να το είχες καταλάβει:άν π.χ. κάθε μέρα στίς 6.30 το πρωϊ βγαίνω από το σπίτι μου,πηγαίνω στη στάση τού τρόλλεϋ ακολουθώντας μιά συγκεκριμένη διαδρομή κλπ,είναι εύκολο γιά κάποιον που θέλει νά μέ απαγάγη νά τό κάνη αφού μέ παρακολουθήση γιά λίγες μέρες (μήν πάμε μακρυά,πρόσφατο είναι το παράδειγμα τού Παναγόπουλου).Αν όμως κάθε μέρα φεύγω από το σπίτι σέ διαφορετική ώρα και δέν ακολουθώ πάντα μιά συγκεκριμένη διαδρομή κλπ κλπ,κανείς δέν μπορεί να ξέρη πότε καί πού να μού στήση ενέδρα.

Οσο γιά τά μέτρα ασφαλείας τής EL-AL,όντως μερικές φορές είναι υπερβολικά,αλλά καί πάλι deux precautions valent mieux qu'une,που λένε καί οι φίλοι μας οι Γάλλοι,ή αλλιώς κάλλιο γαϊδουρόδενε παρά γαϊδουρογύρευε-άν και σέ τέτοιες περιπτώσεις η χαλάρωση τών μέτρων ασφαλείας δέν συνεπάγεται απλώς την αναζήτηση ενός απολεσθέντος γαϊδάρου.....

Επί τού θέματος πάντως,τό συζητούμενο συμβάν δέν ήταν κάτι που θά έπρεπε να τού δοθή τόση δημοσιότητα.Τέτοιες "στραβές" συμβαίνουν πού και πού (καί by the way,τί κυρώσεις είχαν άραγε οι πιλότοι τού περίφημου ATR τής ΟΑ που εικονίζεται στην γνωστή φωτογραφία να κάνη προσέγγιση στην Κέρκυρα πετώντας στο ύψος τού φαναρίου τής τροχαίας;νομίζω θά έπρεπε να το μάθουμε κι'αυτό).
 
Top