Καλησπέρα,
έχω καιρό να γράψω στο forum, οπότε βρήκα μια καλή ευκαιρία, μιας και τελευταία το "έψαξα" λίγο για τα υδροπλάνα.
Σχετικά με όσα υπόθηκαν:
1) Αυτή την στιγμή είναι λίγοι οι τύποι υδροπλάνων που είναι operational, σχετικά καινούργια και μπορούν να χρησιμοποιηθούν εμπορικά (π.χ. τα lake δεν μπορούν). Μεταξύ αυτών, τα canadair (415) είναι πανάκριβα (περί τα €19εκ. καινούργια), και τα beriev μάλλον τεράστια. Η beriev δεν έχει βγάλει ακόμα στην παραγωγή τα 112/114 τα οποία θα ήταν πρακτικά για τα ελληνικά δεδομένα (30κάτι θέσεις κλπ)(capacity wise). Από την άλλη τα πιο διαδεδομένα είναι τα Caravan kai DHC. Χονδρικά ένα caravan έχει DOC περί τα €480 per block hour.
2) Σχετικά με τις δυνατότητες προσθαλάσσωσης, αυτά που χρησιμοποιούν πλωτήρες έχουν ιστορικά μικρότερες δυνατότητες απέναντι στα καιρικά φαινόμενα (κύμα) από ότι αυτά που προσθαλασσόνονται με την άτρακτο (το site της beriev έχει κάποιες τιμές).
3) Το μήκος κύματος είναι συχνά ασυνάρτητο με τον αέρα σε μια περιοχή. Αυτό το ξέρει και ο πιο άπειρος ιστιοπλόος. Πάρτε για παράδειγμα τον Ευβοικό ή το στενό της Μακρονήσου.
4) Το κατά πόσο μπορούμε να κάνουμε forecast ότι θα πιάσει μια αεροπορική εταιρεία ή ένα συγκεκριμένο δρομολόγιο είναι θέμα του επιχειρηματικού σχεδιασμού της. Οπότε και υποθέτω ότι το Management της Argo έχει γερό business Planning λόγω εμπειρίας και έχει υπολογίσει τον πιο βασικό παράγοντα: τον καιρό (μέσω ιστορικών στοιχείων, παρατήρησης και τα λοιπά). Αν για παράδειγμα τα στοιχεία δείχνουν ότι 50% των ημερών το κύμα στο νησί Χ είναι 6-7 μποφόρ,..έ κάτι λέει αυτό. Άρα σε τι operational "up-time" μπορεί να περιμένει η Argo?
5) Θέμα ταλαιπωρίας των κατοίκων των νησιών της άγονης γραμμής δεν τίθεται. Απλά για έναν λόγο. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ...το μόνο που θέλουν να έχουν επικοινωνία με τον "έξω κόσμο". Αν η εναλλακτική τους είναι 2 αλλαγές πλοίων και 24 ώρες για τον Πειραιά με τα μισά λεφτά από το υδροπλάνο, θα το προτιμήσουν. Ακόμα, θεωρώ ότι θα πρέπει να επικεντρωθεί η οποιαδήποτε εταιρεία και στο cargo, μιας και θα κάλυπτε τις ανάγκες κάποιον νησιών πολύ πιο efficiently από την ακτοπλοική σύνδεση (βλέποντάς το και λόγο ηθικά δηλαδή).
6) Ιστορικά και πάλι, τα υδροπλάνα πιάσανε στον Καναδά για τους 2 λόγους που αναφέρθηκαν: τις λίμνες (που δεν έχουν κύμα) και τις μεγαλύτερες αποστάσεις, οι οποίες μπορούν να δικαιολογούν τις τιμές τους. Αν λοιπόν, για την απόσταση από τον Βόλο στον Φλοίσβο (Μια μικρή για τα Καναδέζικα εν πάση περιπτώση περίπτωση) χρειάζονται €50 e.w. και η εναλλακτική είναι το ΚΤΕΛ με τα μισά λεφτά....δυστυχώς πιστεύω ότι ο πελάτης θα προτιμήσει το δεύτερο.
7) Και λέω δυστυχώς γιατί ο Έλληνας και τρομολάγνος είναι, και δεν ταξιδεύει...δεν δοκιμάζει καινούργιους (για αυτόν) τρόπους ταξιδιού.

Το ότι η airsealines δεν έχει "πιάσει" το αποδίδω στην Ελληνική πραγματικότητα/γραφειοκρατεία, και όχι στο επιχειρηματικό της μοντέλο που είναι πρωτοποριακό. Απλά θεωρώ ότι δυστυχώς η συκγεκριμένη εταιρεία χρησιμοποιήθηκε από πολιτικά συμφέροντα σαν ένα "πλατώ φωτογραφιών". Όντας Κερκυραίος έχω μιλήσει με άτομα που πέταξαν από την Γουβιά, και είχαν μείνει πολύ ευχαριστημένοι...Το μόνο πρόβλημα που μου εξέφρασαν ήταν ότι δεν μπορούσαν να πάρουν το αυτοκινητό τους (κλασσικό ελληνικό στοιχείο παιδείας μεταφορών...).
9) Σκέφτεται η Argo να ακολουθήσει κάποιο low cost pricing model (απλό παράδειγμα: κλιμακωτή τιμολόγηση εισιτηρίων)?
10) Το commander 1500 ποιό είναι? Twin commander?
11) Υπάρχει κάποιος που πετάει ελαφρά/υπερελαφρά αεροπλάνα (πχ. bingo/savannah etc.) να μας πει την γνώμη του για την ασφάλεια της προσθαλάσσωσης?
Ευχαριστώ και χρόνια πολλά σε όλους.
Πάνος