Ασφάλεια πτήσεων

  • Thread starter Thread starter billos_340
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Re: Long haul της πΟΑ

COMPUTERISE":39g2r8ig said:
Για να πέσει το ρημάδι όλο και κάποιος θα φταίει... να φταίει η παράγκα του Θωμά που έστεινε τα ματσάκια ή το κατεστημένο της Αθήνας που αδικάει την ΜΠΑΟΚΑΡΑ δεν μου προκύπτει οπότε μάλλον κάτι σε πιλότο, μηχανικό, αεροπλάνο έφταιγε... τα αεροπλανάκια και το προσωπικό ξέρεις δεν ήταν δικά μου, της π.Ο.Α ήταν...
Κατάλαβα... :banana:
Δυστυχώς σε τέτοια επιστημονικού επιπέδου συζήτηση με σοβαρά επιχειρήματα δεν έχω τα προσόντα να συμμετέχω. :with:
 
Re: Long haul της πΟΑ

Είναι δεδομένο αγαπητέ didis ότι είμαι σχετικά άσχετος στα αεροπορικά θέματα και ότι οι γνώσεις μου δεν συγκρίνονται με τις δικές σου γιατί απλά δεν είμαι επαγγελματίας...χομπίστας είμαι και αυτό ούτε κακό είναι ούτε κολάσιμο... αυτό έλειπε να είχαμε τις ίδιες γνώσεις...

Εκείνο πραγματικά που με ξένισε σε εσένα είναι ότι προσπαθείς να μας πλασάρεις για κατόρθωμα το ότι δεν έριξες κανένα αεροπλάνο της π.Ο.Α και ότι είσαι υπερήφανος γιαυτό... αυτό έλειπε didis... την δουλειά σου έκανες... άριστα μεν και σε αντίξοες συνθήκες αλλά συγνώμη μιλάμε για τα αυτονόητα... αυτό έλειπε να έτρεμε το φυλλοκάρδι το δικό σου και των επιβατών σε κάθε σου πτήση... αν δεν άντεχες τις αντίξοες συνθήκες και την πίεση ας μην γινόσουν πιλότος ας πούλαγες κουλούρια στην Ομόνοια... αν έβλεπες ότι τα Ελληνικά αεροδρόμια είχαν σοβαρές ελλείψεις και υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος ας το φώναζες και ας έφευγες από την εταιρία... δηλαδή μας λες ότι κουκούλωνες μια κατάσταση τραγική και θέλεις να σου πούμε μπράβο γιαυτό?

Υ.Γ. Ένα από τα ατυχήματα έγινε στην Κοζάνη και οι καιρικές συνθήκες ήταν αντίξοες... το δεύτερο έγινε ντάλα καλοκαίρι στη Σάμο και το τρίτο λίγο έξω από το Ελληνικό... η εκτίμησή σου είναι ότι και στα τρία έφταιγε το αεροδρόμιο και μόνο αυτό?

Nontas":3iobhibk said:
Κατάλαβα... :banana:
Δυστυχώς σε τέτοια επιστημονικού επιπέδου συζήτηση με σοβαρά επιχειρήματα δεν έχω τα προσόντα να συμμετέχω. :with:

Εγώ μάλλον θα το έλεγα απορία ψάλτου βηξ...
 
Είναι γεγονός και θα συμφωνήσω με το flesland, ότι στην Ελλάδα ανέκαθεν υπήρχε μια καλά στημένη προπαγάνδα σχετικά με την ασφάλεια της ΟΑ και το πόσο υπερήφανους μας κάνει η εταιρία και οι πιλότοι της που διασχίζουν τους ευρωπαικούς και μη ουρανούς. Φυσικά όλα αυτά είναι γελοιότητες, για να μην πω επικίνδυνες πρακτικές που αποχαυνώνουν τον κόσμο.
Η ΟΑ η παλιά ή όπως ονομαζόνταν, είτε άνηκε στον Ωνάση είτε στο δημόσιο είτε όπου ανήκε έχει σκοτώσει 253 ανθρώπους, σύμφωνα με τη σελίδα της wikipedia για τα δυστυχήματα της ΟΑ. Το ζητούμενο δεν είναι η αξιοπιστία του site, που προσωπικά το εμπιστεύομαι, αλλά ο αριθμός των νεκρών, που είναι τρομακτικός. Και δε με ενδιαφέρει αν τα δυστυχήματα στην πλειοψηφία τους συνέβησαν στα δύσκολα ελληνικά αεροδρόμια ή με παλια αεροπλάνα, αλλά το ζητούμενο είναι ότι έγιναν. Το πολύ μικρό μέγεθος της εταιρίας δε δικαιολογεί τον αριθμό, ούτε πρέπει να κάνουμε μακάβριες(για να μην πω χυδαίες) συγκρίσεις ποια εταιρία έχει θάψει τους περισσότερους. Στον τομέα της ασφάλειας η εταιρία είχε θλιβερό απολογισμό.
Οι πιλότοι της εταιρίας μπορεί να έκαναν καλά τη δουλειά τους ή να είναι άξιοι, αλλά οι νεκροί υπάρχουν.Γι' αυτό σοβαρότητα.
 
Re: Long haul της πΟΑ

COMPUTERISE":h9io54bp said:
Είναι δεδομένο αγαπητέ didis ότι είμαι σχετικά άσχετος στα αεροπορικά θέματα και ότι οι γνώσεις μου δεν συγκρίνονται με τις δικές σου γιατί απλά δεν είμαι επαγγελματίας...χομπίστας είμαι και αυτό ούτε κακό είναι ούτε κολάσιμο... αυτό έλειπε να είχαμε τις ίδιες γνώσεις...

Δεν γράφω συχνά... ποιο πολύ διαβάζω, αλλά κάποια πράγματα βγάζουν μάτι...

Αν και δεν έχεις τις ίδιες γνώσεις με τον κο. didis, με κάνει τρομερή εντύπωση πως την ίδια στιγμή προβαίνεις σε συμπεράσματα και μάλιστα αυθαίρετα με τρομακτική ευκολία και σιγουριά.
Επίσης μπορεί να είσαι χομπίστας, όπως και εγώ... αλλά για κάποιον που ασχολείται τόσα χρόνια (απο το 2005 τουλάχιστον είσαι γραμμένος εδώ) με τα αεροπορικά θα έπρεπε να ξέρεις μερικά πράγματα προτού αρχίσεις να ισχυρίζεσαι κάτι απίστευτα περί ατυχημάτων και διαφόρων αεροπορικών.

Χωρίς να είμαι υπερασπιστής της οποιαδήποτε Ολυμπιακής, θα έλεγα πως τρέφεις μια σχετική εμπάθεια γι αυτήν.

COMPUTERISE":h9io54bp said:
Εκείνο πραγματικά που με ξένισε σε εσένα είναι ότι προσπαθείς να μας πλασάρεις για κατόρθωμα το ότι δεν έριξες κανένα αεροπλάνο της π.Ο.Α και ότι είσαι υπερήφανος γιαυτό... αυτό έλειπε didis... την δουλειά σου έκανες... άριστα μεν και σε αντίξοες συνθήκες αλλά συγνώμη μιλάμε για τα αυτονόητα... αυτό έλειπε να έτρεμε το φυλλοκάρδι το δικό σου και των επιβατών σε κάθε σου πτήση... αν δεν άντεχες τις αντίξοες συνθήκες και την πίεση ας μην γινόσουν πιλότος ας πούλαγες κουλούρια στην Ομόνοια... αν έβλεπες ότι τα Ελληνικά αεροδρόμια είχαν σοβαρές ελλείψεις και υπήρχε κίνδυνος ατυχήματος ας το φώναζες και ας έφευγες από την εταιρία... δηλαδή μας λες ότι κουκούλωνες μια κατάσταση τραγική και θέλεις να σου πούμε μπράβο γιαυτό?

όπως επίσης ο άνθρωπος δεν σου είπε τίποτα περί κατορθώματος. Σου ανέφερε ένα γεγονός και τίποτε άλλο. Τι τον άρπαξες από τα μούτρα ένας θεός το ξέρει...

Τέλος, είτε αρέσει είτε όχι η Ολυμπιακή στην σύγχρονη ιστορία της (jet age) υπήρξε κατα πως φαίνεται μάλλον ασφαλής. Λεπτομέρειες για εξαγωγή στατιστικών (hull loss, mishaps κλπ κλπ) και συγκριση με άλλες αεροπορικές δεν έχω, but in the end of the day, nobody died.
 
Re: Long haul της πΟΑ

Δεν θέλω να μπώ στην αντιπαράθεση μιάς και έχω την άποψή μου στο θέμα, ότι ούτε ρόδινα ήταν τα πράγματα ούτε κατάμαυρα. Με άλλα λόγια, η ΟΑ ήταν μία ασφαλής εταιρεία και τίποτα παραπάνω. Ούτε δαφνοστέφανα, ούτε κηδειόσημα!

Όμως, "διά την τάξιν", πρέπει να μιλάμε με πιό ακριβή στοιχεία.

NFEEFE":qzney1eu said:
Ειχε πεσει ποτε Airbus η Βoeing της πΟΑ? Μη τα ισοπεδωνουμε ολα πια. Το safety record σε θυματα της πΟΑ μετα τον εξυγχρονισμο του στολου ηταν αψογο.

billos_340":qzney1eu said:
Φίλε COMPUTERISE
Επίσης...ποιος δεν έχει ατυχήματα?
Η iberia?Με τα 2 727 που έχασε το 83' και το 85' με συνολικά 199 νεκρούς?
Η alitalia?Με τα 2 DC-9 που έχασε το 78' και το 90' με συνολικά 154 νεκρούς?
Η singapore?Με το 747 με τους 86 νεκρούς?
Η lufthansa με το 747 στο Ναϊρόμπι με 59 νεκρούς?

Και οι 2 τελευταίες με 747..η Ολυμπιακή έχασε DC-3 και YS-11.
Οι 2 πρώτες ειδικά έχουν και άλλα ατυχήματα αλλά και αυτές με DC-3 και άλλα ελικοφόρα.

Θα συμφωνίσω με τον NFEEFE.Η ΟΑ με τα "τζέτ" αεροπλάνα της δεν είχε ατύχημα

Ξεχνάμε συνεχώς, μέχρι παρεξηγήσεως, το CBI (Β-727) στη Θεσσαλονίκη το 96. Καί ατύχημα ήταν και απώλεια του αεροσκάφους, μιάς και κάνει παρέα στην Καραβέλα. Το γεγονός ότι δεν είχε νεκρούς δεν το βγάζει από την κατηγορία των ατυχημάτων. Συγκεκριμένα, το CBI και το ατύχημα της AF στον Καναδά, είναι ΑΚΡΙΒΩΣ τα ίδια ατυχήματα. Παρόμοιες συνθήκες, παρόμοια λάθη, παρόμοια τύχη (της AF ήταν το δευτερο πιό κωλόφαρδο ατύχημα την τελευταία 10ετία, μετά το Χάντσον Ριβερ.)

NFEEFE":qzney1eu said:

Τα δύο ατυχήματα της ΒΑ. Το ένα δεν είχε νεκρούς, αλλά ήταν ατύχημα όπως του CBI. Προτείνω λοιπόν να μετράμε τα πράγματα με το ίδιο μέτρο. Το δεύτερο (Ζάγκρεμπ), ήταν σύγκρουση στον αέρα λόγω τραγικού σφάλματος του ελεγκτή. Άρα, όπου "ΒΑ", βάλε Quantas.....Ολυμπιακή........και όποια άλλη εταιρεία θέλει η παρέα. Η τύχη που λέγαμε !


didis":qzney1eu said:
Τρίτον είμαι περήφανος γατί ακόμα και τώρα όπου και αν έχουν πάει αυτοί οι χειριστές διαπρέπουν με τις επιδόσεις τους (είναι χέρια!!! Το λέμε στη γλώσσα μας).

Κουβέντα που σηκώνει πολύ ....κουβέντα! Καλά και άγια τα "χέρια", αυτό δεν τον αμφισβητεί κανείς. Αυτό όμως, δαγκώνει και ανάποδα. Ο χειριστής που έχει την πεποίθηση ότι τα χέρια του να'ναι καλά και όλα οκ, εύκολα μπαίνει στο τριπάκι ότι είναι άτρωτος. Πόσους και πόσους χειριστές της ΟΑ δεν ήξερες που ένοιωθαν άτρωτοι?

Επίσης, σχετικά με όσους πρώην συναδέλφους σου πήγαν και πέταξαν και πετούν σε σοβαρές εταιρείες και διαπρέπουν. Ρώτησες κανέναν από αυτούς πόσα adjustments στο προσωπικό τους στύλ και στην αντίληψη του τί σημαίνει "σύγχρονο πλήρωμα" έπρεπε να κάνουν? Αμφισβητώ ΕΝΤΟΝΑ ότι μπορεί να διαπρέψει κανείς πρώην χειριστής της ΟΑ σε σοβαρή εταιρεία στο εξωτερικό (πχ Εμιρατς), χωρίς να έχει αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσε σα μέλος του πληρώματος (πχ. εγκατάλειψη της νοοτροπίας του κυβερνήτη/δυνάστη/Θεού και του συγκυβερνήτη/σκλάβου/υποδυέστερου ώντος κλπ). ΠΡΟΦΑΝΩΣ και υπάρχουν πολλές περιπτώσεις, όπως τις περιγράφεις, αλλά σίγουρα δεν είναι ακριβώς όπως ήταν πρίν. Και αν μίλησες μαζί τους και δεν το παραδέχτηκαν ότι έριξαν νερό στο κρασί τους........ψεύδονται!

corsair":qzney1eu said:
but in the end of the day, nobody died.

Προσωπικά, διαφωνώ με αυτή τη γενίκευση. At the end of the day, αν και ο μπαμπάς μου δε μου φόραγε ζώνη ασφαλείας, nobody died.
 
Όσο θα γίνονται πτήσεις, θα γίνονται και ατυχήματα, απόλυτη ασφάλεια υπάρχει μόνον στο νεκροταφείο, είναι λάθος να λέμε ότι αυτή η εταιρεία σκότωσε τόσους και ή άλλη λιγότερους κλπ.

Για να βγάλει κανείς χρήσιμα συμπεράσματα για τα ατυχήματα στις μεταφορές, πρέπει να λάβει υπ' όψιν του και την χρήση του μέσου, δηλαδή να συγκρίνει δείκτες ατυχημάτων, όπου στον αριθμητή θα είναι τα ατυχήματα-νεκροί κλπ και στον παρονομαστή ένα μέτρο της χρήσης, ας πούμε εκατομμύρια επιβάτες επί τα χιλιόμετρα που έγινα , ή προσγειο-απογειώσεις, ή κάτι τέτοιο.

Σε αυτό το εδω το site βλέπουμε ότι, σε έναν τέτοιο δείκτη η ΟΑ με 1.67 ήταν η δεύτερη χειρότερη (μετά την πρώτη τους Τούρκους με 7.30) και αρκετά πιό μακρυά από τις επόμενες Swissair κ KLM με 1.25. Μιλάμε φυσικά και συγκρίνουμε εταιρείες στην Ευρώπη, στην οποία ανήκουμε και θέλουμε να παραμείνουμε, ούτε με USA, αλλά ούτε και με π.χ. Αφρική η Ευρασία.

Οι αριθμοί δεν λένε ποτέ ψέματα.
 
Re: Long haul της πΟΑ

COMPUTERISE":226cah14 said:
Είναι δεδομένο αγαπητέ didis ότι είμαι σχετικά άσχετος στα αεροπορικά θέματα και ότι οι γνώσεις μου δεν συγκρίνονται με τις δικές σου γιατί απλά δεν είμαι επαγγελματίας...χομπίστας είμαι και αυτό ούτε κακό είναι ούτε κολάσιμο... αυτό έλειπε να είχαμε τις ίδιες γνώσεις...


Πες μου τότε τι δουλειά κάνεις να ασχοληθώ και εγώ από χόμπι και να εκφέρω γνώμη δημόσια για το πόσο καλά την κάνεις !!!!!
 
Ας πω κι εγώ την άποψή μου, πέραν της ιδιότητας του Συντονιστή, μιας και είχα πετάξει πολλάκις με την π.ΟΑ.
Για να πάρω τα πράγματα από την αρχή, συμφωνώ με την αρχική άποψη του Computerise καθώς και αρκετών που συμφώνησαν για την "προπαγάνδα" της super ασφαλούς εταιρίας που λεγόταν ΟΑ. Τα 4 ατυχήματα που προαναφέρθηκαν καθώς και άλλα που δεν αναφέρθηκαν (είτε είχαν νεκρούς είτε όχι) δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να κατατάξουν την Ολυμπιακή στις πιο ασφαλείς εταιρίες, εκτός αν πάρουμε ένα χρονικό δείγμα (πχ 1989-1999), αλλά αυτό δεν ισχύει πουθενά. Αυτό δεν δημιουργεί θέμα εμπάθειας για την ΟΑ, αφού κι εγώ έμπαινα συνεχώς στα αεροσκάφη της, μη νοιώθοντας ανασφάλεια. Σε αυτό βέβαια παίζει ρόλο και η αεροπορική μου "τρέλα". Το ίδιο ασφαλής όμως ένοιωθα και στις υπόλοιπες ελληνικές εταιρίες (SEEA, Cronus, Air Greece κλπ).

Οι απαντήσεις των STAVROS_ATH και gonso ήταν αυτές που με κάλυψαν περισσότερο από τις άλλες. Δυστυχώς δεν μπορώ να συμφωνήσω απόλυτα ούτε με τον didis που πήγε στο αντίθετο άκρο και προσωποποίησε την ασφάλεια μιας εταιρίας στις ώρες πτήσης του, κάτι που δεν έχει σχέση με το δείκτη ασφαλείας μιας εταιρίας γενικότερα στο πέρασμα πολλών χρόνων ζωής της. Θεωρώ όμως φυσιολογική την αντίδρασή του σαν παλιός πιλότος της ΟΑ. Και βέβαια το απόφθεγμα "in the end of the day, nobody died" είναι από τα πιο άστοχα του topic. Δεν μιλάμε για δυστυχήματα αλλά για ατυχήματα. Η διαφορά μπορεί να έγκειται στους χειρισμούς ενός ψύχραιμου και ικανού κυβερνήτη (ή και το αντίθετο) αλλά και σε λεπτομέρειες ή εντελώς τυχαία γεγονότα που αν συνέβαιναν πχ 1 λεπτό πριν ή μετά η εξέλιξη ενός συμβάντος θα μπορούσε να ήταν τελείως διαφορετική.

Εντέλει, η ΟΑ κατά τη γνώμη μου (και βάσει αριθμών) δεν μπορεί να θεωρηθεί από τις πιο ασφαλείς εταιρίες και όποιος ισχυριστεί το αντίθετο έχει μάλλον προσωπική σχέση με την εταιρία ή υπερβολική αγάπη γι αυτήν. Αυτό όμως δεν σήμαινε ότι αισθανόμουν ανασφαλής όποτε έμπαινα σε αεροσκάφος της ΟΑ. Το αντίθετο μάλιστα. Και να διευκρινίσω ότι δεν έχω επαγγελματική σχέση με την αεροπορία και δεν έχω μπει (ούτε και πρόκειται) σε αμφιβόλου προέλευσης και ιστορίας αεροσκάφη και αεροπορικές εταιρίες. Όμως όσοι έχουν επαγγελματική σχέση με την αεροπορία καλό θα είναι να μην απορρίπτουν αβλεπεί γνώμες ατόμων που απλά αγαπούν την αεροπορία και έχουν αφιερώσει μεγάλο μέρος της ζωής τους σε αυτήν, έστω και σαν χόμπι. Μερικές φορές οι χομπίστες γνωρίζουν πολύ περισσότερα...
 
Εγώ θα πώ απλά ότι η πΟΑ είχε έναν σχετικά καλό δείκτη ασφαλείας.

Γεγονός είναι πως είχε τέσσερα πολύνεκρα δυστυχήματα σε δρομολόγια εσωτερικού και κανένα σε δρομολόγιο εξωτερικού.

Γεγονός είναι,επίσης,πως και τα τέσσερα αυτά δυστυχήματα συνέβησαν σε εποχές που οι υποδομές τών Ελληνικών αεροδρομίων ήταν χειρότερες απ'όσο είναι σήμερα.Δέν ξέρω άν υπάρχουν πουθενά διαθέσιμα τα πορίσματα αυτών τών δυστυχημάτων,θυμάμαι όμως πως το δυστύχημα στην Κοζάνη και αυτό στην Βούλα έγιναν σε άσχημες καιρικές συνθήκες και σε υποδομές που δέν θα τίς έλεγα Ευρωπαϊκές (το μέν LGKZ εκείνη την εποχή ήταν μάλλον πιό πολύ...airfield παρά airport,το δέ LGAT δέν είχε κάν ILS,αλλά μόνο το NDB τού Καβουριού).Οπότε,όλο και κάποιον ρόλο έπαιξε η ανεπαρκής υποδομή στην όλη υπόθεση.Γιά την Κερατέα δέν θυμάμαι πολλά πράγματα,ήμουν μικρός τότε.Μόνο γιά το δυστύχημα στην Σάμο έχω διαβάσει ότι οφειλόταν κυρίως σε λάθος εκτίμηση τού κυβερνήτη (και το ίδιο μού είχε πεί φίλος μου διατελέσας ο ίδιος πιλότος στην Αεροπλοϊα και πραγματοποιήσας αρκετές φορές το ίδιο δρομολόγιο).

ΥΓ.1 Σε ό,τι αφορά τα λεγόμενα τού didis (btw κάτι μού θυμίζει αυτό,είχα στο σχολείο έναν συμμαθητή που τον φωνάζαμε έτσι λόγω υποκοριστικού τού ονόματός του και έγινε κι'αυτός πιλότος στην ΟΑ) και την επ'αυτού τοποθέτηση τού ιππότη Γόνσου,είναι αλήθεια ότι οι εκ Πολεμικής Αεροπορίας προερχόμενοι είχαν την νοοτροπία τού captain under God alone-ο ίδιος αυτός φίλος μου μού είχε διηγηθεί προσωπική του εμπειρία συνεργασίας του με έναν τέτοιο Κ1,όμως ήδη την δεκαετία τού '90 είχαν αρχίσει να εμφανίζωνται και νέα παιδιά εκπαιδευμένα σε σχολές,που σίγουρα όλο και κάποια πράγματα περί CRM θα είχαν διδαχτεί-θυμάμαι μάλιστα πως στα δύο τελευταία ταξίδια μου με την αείμνηστη,το καλοκαίρι τού 1996,μού είχε κάνει εντύπωση το νεαρό τής ηλικίας αμφοτέρων τών πληρωμάτων cockpit,ειδικά τών κυβερνητών.Λογικά κάποιοι από αυτούς θα πρέπη να είναι οι "ξενιτεμένοι" που αναφέρει ο didis ότι διαπρέπουν στίς ξένες εταιρείες.

ΥΓ 2.Ούτε εγώ είχα κανένα αίσθημα ανασφάλειας όταν ταξίδευα με αεροπλάνα τής ΟΑ,αντιθέτως μάλιστα.Είναι γεγονός πως υπήρχε σε σημαντικό βαθμό μιά "προπαγάνδα" περί τής ασφαλείας τής ΟΑ.Είναι γεγονός ότι κανένα από τά jets τής πΟΑ δέν είχε εμπλακεί σε θανατηφόρο δυστύχημα-αλλά από εκεί και πέρα,είναι υπερβολή να λέμε ότι η πΟΑ ήταν η Qantas στην θέση τής Qantas (κάτι τέτοιο νομίζω είχε ισχυριστεί γνωστός συνδικαλιστής της πρό ετών).Το ότι οι πιλότοι της είχαν υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης και επαγγελματισμού είναι γεγονός-αρκετά συμβάντα δέν εξελίχθηκαν σε τραγωδίες χάρις στην σωστή αντιμετώπισή τους από τους πιλότους-όπως και το ότι είχε μιά πολύ καλή τεχνική βάση.Αυτά όμως από μόνα τους δέν αποτελούν απόλυτη εγγύηση ότι η εταιρεία θα είναι το άκρον άωτον τής ασφάλειας.....
 
STAVROS_ATH":38ljjqr2 said:
Και δε με ενδιαφέρει αν τα δυστυχήματα στην πλειοψηφία τους συνέβησαν στα δύσκολα ελληνικά αεροδρόμια ή με παλια αεροπλάνα, αλλά το ζητούμενο είναι ότι έγιναν.

Πίστεψέ με είναι άλλο πράγμα να πετάς στο Μόναχο πχ και άλλο να πετάς στη Σάμο με 25 κόμβους πλάγιο, μεταβαλόμενο, από το βουνό που φτάνουν το Α/Φς στο όριο.
 
Top