ATH-LON-ATH: "ο μικρός αεροπορικός γύρος της ΒΔ Ευρώπης"

George

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
29/03/2003
Μηνύματα
1.432
Likes
123
Η ιστορία μας ξεκινάει αργά μια νύχτα του Ιουλίου, ή, μάλλον, τα ξημερώματα μιας Παρασκευής στο Διεθνές Αεροδρόμιο Αθηνών και πάσης Ελλάδος. Στόχος, να φτάσουμε στο Λονδίνο. Όχι με το συμβατικό τρόπο, όμως!

MALEV, MA911, JUL2005
ATH 04:40 - DUB 07:10
B737-700, HA-LOA
(όπως λέμε Aloha)


Δύσκολη ώρα διάλεξε η Malev για να μας επισκέπτεται από Δουβλίνο. Check-in στις 02:30. Ακολουθώντας τις κατά Phantom Phixer προφητείες, ήμουν ο πρώτος που εμφανίστηκα μόλις άνοιξε. Ανταμείφθηκα με τη θέση 06Α, έβαλα το αυτοκόλλητο approved cabin baggage στο σακίδιό μου και άφησα πίσω μου συντρίμια -συγγνώμη, ουρές ήθελα να πω... Η άλλη πτήση της Malev για Ελσίνκι έκανε check-in λίγο παραδίπλα.

Το hub εκείνη την ώρα γνώριμα άδειο. Gate open από τις 03:50, οπότε και είπα να περάσω από το μοναδικό ανοιχτό εκείνη την ώρα σημείο ελέγχου χειραποσκευών, μετά τον έλεγχο διαβατηρίων. Η υπάλληλος με άψογη προφορά φώναζε: "Ένυ πάσσεντζερς φορ Ντούμπλιν? Πλιζ γιου χαβ πραϊόριτυ". Εγώ άργησα να το καταλάβω, αλλά οι Δουβλινέζοι τό πιασαν το νόημα. (Στα γνήσια οξφορδιανά αγγλικά μου, εγώ το ξέρω Ντάμπλιν).

Κατά τις 04:15 μπαίνω στο αεροπλάνο και γνωρίζω με τη μία τον κυβερνήτη. Μιας και επρόκειτο να γνωριστούμε έτσι κι αλλιώς, μου είπε ότι προτιμούσε πριν την πτήση. «Σε λίγο θα πέσω για ύπνο», αστειεύτηκε. Ψιλοψυχρός κατά τα άλλα, αλλά μάλλον ήταν ο χαρακτήρας του έτσι. Του ευχήθηκα...όνειρα γλυκά και κατευθύνθηκα στην 06Α, ο οποία είναι κανονική Business Class. 2-3 η διαρρύθμιση στις πρώτες 6 σειρές (3-3 στις υπόλοιπες), αλλά στην πτήση μας από την 3 και μετά χρησιμοποιούνταν ως Οικονομική (στην Business δεν ήταν κανένας). Όλα τα καθίσματα σε σκούρο μπλε δέρμα με ζώνη ασφαλείας σε ανοιχτό πράσινο!

Ο κάπταιν συστήθηκε, μας καλωσόρισε και για τις επόμενες 4:10' άφηνε τα χειριστήρια στο συγκυβερνήτη που θα ήταν ο pilot flying γι' αυτό το σκέλος. Αφήσαμε το gate Α03 στις 04:35, και 15' αργότερα με τη βοήθεια των δύο CFM56 εγκαταλείπαμε τον 03L και το ελληνικό έδαφος.

Έξω νύχτα, αλλά εμείς ακάθεκτοι πετούσαμε για Κέα, Θεσσαλονίκη και μετά για το γύρο των Βαλκανίων: Σκόπια (με το πρώτο φως της μέρας), Kragujevac, Βελιγράδι, Βουδαπέστη, Μπρνο, Πράγα και όλα τα ενδιάμεσα είδαν τα contrails μας. Στη συνέχεια βόρεια του Ντύσσελντορφ, Άμστερνταμ, Norwich, Sheffield και, τέλος, νότια του Μάντσεστερ για τον τελικό προορισμό μας.

Η πολυαναμενόμενη "μεγαλύτερη πανσέληνος του χρόνου" μεσουρανούσε, φωτίζοντας τα συννεφάκια από κάτω μαςκαι κανένα μισάωρο μετά την απογείωση ήρθε και το "γεύμα". Το χάρτινο κουτί-δώρο περιείχε ομελέτα με το κλασικό συνοδευτικό (πατάτα-με-κάποια-κρούστα), μαρμελαδίτσα, βουτυράκι και muffin, ενώ ψωμάκι, χυμοί και τσάι-καφές προσφέρθηκαν από το καρτ (πάντα σε σκεύη χάρτινα ή πλαστικά). Μαχαιροπήρουνα πλαστικά, το ψωμάκι κρύο, το muffin έμοιαζε μπαγιάτικο και τα αυγά της ομελέτας...ανέδιδαν μια μυρωδιά δυσάρεστης αυγουλίλας. Αλλά από το γεύμα μου δεν έμεινε ψίχουλο. Τι νομίζατε, μόνο ο OveLix έχει το...χάρισμα της ανοσίας από το αεροπορικό catering;

Στο μεταξύ είχε ξημερώσει. Πετούσαμε στα 34.000ft, σχίζοντας τους αιθέρες με 838Km/h και οι οθονίτσες που είχαν κατέβει από πάνω μας σταμάτησαν το airshow για να δείξουν πλέον Mr. Bean, Looney Tunes, Tom & Jerry (το γνωστό πόντικα, όχι τον δικό μας) και άλλα που δεν παρακολούθησα. Αλλά εγώ ήθελα να διαβάσω περιοδικό και η θέση μου δεν είχε. Στο πίσω galley το πλήρωμα έτρωγε, όταν το κεφάλι μου ξεπρόβαλε αδιάκριτα πίσω από την κλεισμένη κουρτίνα (δεν ήξερα). Απολογήθηκα με όση ευγένεια είχα και ζήτησα ένα περιοδικό. "Of course, sir, no problem", μου λέει ο φροντιστής, αφήνει το θεσπέσιο γεύμα του (το ίδιο με εμάς...), σηκώνεται, βγάζει ένα από μια θέση που δεν καθόταν κανένας και μου το δίνει. Ευγενέστατος, όπως και το υπόλοιπο πλήρωμα.

Η ώρα κυλούσε χαζεύοντας αρχικά ένα κατάλευκο μάλλον 737 και μετά μια Austrian που πετούσαν παράλληλα με εμάς, ψηλότερα και χαμηλότερα αντίστοιχα. Και κάπου εκεί με πήρε ο ύπνος ή, έστω, στο περίπου. Τα καθίσματα της Malev -με δεδομένο ότι ήταν καθίσματα Business- ήταν φαρδιά, με πλατύ υποβραχιόνιο-χώρισμα μεταξύ τους, αλλά με μηδαμινή στήριξη για το κεφάλι. Βέβαια, αυτό δεν εμπόδιζε τη συντριπτική πλειονότητα των συνεπιβατών μου (κατά βάση Ιρλανδοί και ελάχιστοι Έλληνες) να κοιμάται του καλού καιρού και τα 20 λεπτά ύπνου το προηγούμενο βράδυ δε με βοηθούσαν να μείνω ούτε εγώ ξύπνιος.

Το επόμενο που θυμάμαι είναι ότι περνούσαμε το Manchester στις 06:30 τοπική και ξεκινούσαμε κάθοδο στα 24.000ft, πετώντας με 707Km/h. Εξήντα μίλια πριν τον τελικό προορισμό μας ο κάπταιν ανακοίνωσε ότι "the weather in Dublin is not as pleasant as it was in Athens" μιας και η θερμοκρασία εδάφους ήταν...12 βαθμοί Κελσίου!

Στην καθοδική μας πορεία συναντήσαμε τα σύννεφα στα 2800ft και μας κράτησαν συντροφιά με κάποιες αναταράξεις μέχρι τα 1900ft περίπου. Θέλωντας και μη, μετά από 3:58' πτήσης, στις 06:48 τοπική τα κύρια σκέλη του 737 μας ακουμπούσαν στο διάδρομο 10 του Dublin International. Άφιξη ανάμεσα σε όλο το στόλο της Aer Lingus (γι’ αυτήν θα τα πούμε αργότερα) και δίπλα σε ένα Α300-600 της Monarch. Αποβίβαση, γρήγορος έλεγχος διαβατηρίων, σύντομη παραλαβή αποσκευών και έξοδος με λεωφορειάκι για τη σύντομη διαδρομή μέχρι την πόλη.

__________________________

ATH-DUB MA911 JUL2005
On-time performance 5/5
Catering 2/5
IFE 4/5 (επαρκέστατο για τη διάρκεια της πτήσης, αλλά χωρίς ήχο)
Πλήρωμα καμπίνας 4/5 (χαμογελαστοί και προσιτοί)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους 4+/5
Άνεση 4-/5 (κάθισμα 3/5 αν και Business, seat pitch 4/5, στα θετικά και το μαξιλαράκι που ζήτησα για τη μέση)
__________________________

Φωτογραφίες προστέθηκαν, παραλειπόμενα και σκηνές "πίσω από τις κάμερες" σύντομα κοντά σας.
 
Ζηλεύωω ζηλεύυω :D Περιμένω πως και πως της φωτογραφίες και τη συνέχεια βεβαίως...Απο πληρότητα πως ήταν?
 
George":2rpi471p said:
Έξω νύχτα, αλλά εμείς ακάθεκτοι πετούσαμε για Κέα, Θεσσαλονίκη και μετά για το γύρο των Βαλκανίων: Σκόπια, Kragujevac, Βελιγράδι, Βουκουρέστι, Μπρνο, Πράγα και όλα τα ενδιάμεσα είδαν τα contrails μας.

Γιώργο, εδώ μήπως θέλεις να πεις Βουδαπέστη? Γιατί αλλιώς θα προκύψει κάτι τέτοιο :!:


Κατα τ' άλλα, περιμένουμε τη συνέχεια...! :D
 
Από πληρότητα το δρομολόγιο πήγαινε καλά. Κάτω από 20 κενές θέσεις σε όλο το αεροπλάνο (μαζί με την άδεια Business).

Φωτογραφίες προστέθηκαν, οι διορθώσεις έγιναν (σωστός ο xristos ;) ) και σε λίγο ετοιμαζόμαστε για την εταιρία που σας προανείγγειλα. Ετοιμαστείτε! :D
 
Σαν αντικειμενικός παρατηρητής ( :p ) θέλω απλά να σας προβάλω ένα τρέιλερ μέχρι την επόμενη συνέχεια...(Αυτό σαν προσφορά στον ανήκοντα εις την πατρίδα George ;) :D )....

Μείνετε μαζί του, γιατί η συνέχεια είναι κάτι περισσότερο από απρόβλεπτη...Μην αφήνετε την φαντασία σας εγkλωβισμένη...αφήστε την αχαλίνωτη όπως...ένας george...

@george
Σου έχω πει πως ορέγομαι σφόδρα το check in κατά την 02:30 πρωϊνή? Αλλά στο διπλανό γκισέ.... ;) Ε, να ολοκληρωθεί το crash test της Μαλεβ... :D Τα λέω δυνατά για να τ'ακούν κάποιοι κάποιοι... :cool:
 
Το Δουβλίνο, αν και δε μας υποδέχτηκε με τις πιο φιλικές διαθέσεις από πλευράς καιρού, ωστόσο παραμένει μια ζωντανή και ενδιαφέρουσα πόλη. Το σκηνικό δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι βρίσκεται κανείς σε αγγλοσαξωνικό έδαφος, αλλά ο λαός και η ιστορία του μπορούν να κάνουν τη διαφορά. Οι πολύ λίγες ώρες ύπνου, όμως, δε με άφησαν να δω την πόλη όσο καλά θα ήθελα και η περίπου επτάωρη βόλτα μου στο κέντρο απλώς μου άνοιξε την όρεξη για το μέλλον. Ένα από τα αξιοθέατά της, πάντως, είναι πράσινο και λευκό, έχει για σήμα ένα μεγάλο τριφύλλι και ακούει στο όνομα Aer Lingus.

«Αφού θα είσαι Δουβλίνο, γιατί δεν πετάγεσαι και μέχρι Shannon με Α330;». Τάδε έφη Phantom Phixer πριν λίγο καιρό και η ιδέα δε χρειάστηκε πολύ καιρό για να ωριμάσει στο μυαλό μου.

Aer Lingus, EI107, JUL2005
DUB 13:30 – SNN 14:15
A330-300, EI-CRK


Εισιτήριο κλεισμένο μέσω του site της εταιρίας και check-in στα πολλά, πρακτικά και άδεια από κόσμο μηχανήματα self check-in της Aer Lingus, αγνοώντας τις ουρές στα παρακείμενα γκισέ. Σε 20 δευτερόλεπτα είχα τυπωμένο boarding pass για τη θέση που είχα επιλέξει ο ίδιος από το seating plan. Αν είχα βαλίτσα, θα μου τύπωνε και baggage tag, θα την παρέδιδα στο σχετικό επίσης άδειο γκισέ και αυτό είναι όλο. Γρήγορο, εύκολο και πρακτικό. Ο ιδανικός τρόπος για check-in. (ιδού και demoαπό το site της Aer Lingus)

Στον έλεγχο ασφαλείας βγήκαν ζώνες, βγήκαν παπούτσια, μου πήραν και ένα ξεχασμένο μικρό παιδικό ψαλιδάκι και με έστειλαν στο καλό. Μετά από την υποχρεωτική (λόγω διάταξης του αεροδρομίου) πορεία μέσω των duty free και των λοιπών καταστημάτων, ανοιγόταν μπροστά μου όλο το apron του DUB/EIDW με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Ό,τι θέλετε από Aer Lingus, πολλά 732 της Ryanair (μεταξύ άλλων και αυτό με τη διαφήμιση της Hertz) κ.λ.π. Και ποιος άλλος νομίζετε ότι με περίμενε εκεί; Το SX-BVC της Hellas Jet, που ετοιμαζόταν για την επόμενη πτήση του!!! Αυτό κι αν ήταν έκπληξη…

Στην Β24, όμως, μας περίμενε το EI-CRK, κατά κόσμον «St. Brigid», η οποία άνοιξε τις πόρτες της πρώτα για τους Business Class επιβάτες και μετά για το λαό στη μία ακριβώς με τη συνοδεία κλασικής μουσικής. Στην 43Α βρήκα μαξιλαράκι (κατάλευκο, χωρίς logo) και ακουστικά. Σε 20 λεπτάκια ήταν όλα έτοιμα, εκτός από τις βαλίτσες, οπότε ο κάπταιν βρήκε την ευκαιρία να μας συστηθεί ο ίδιος και να μας συστήσει και τον συγκυβερνήτη. Και μετά το «Delighted to have you onboard today», ξεκινήσαμε.

Πολύ καλό video ασφαλείας, με το αστείο ανθρωπάκιτης Aer Lingus να κάνει την πιο αναλυτική παρουσίαση της brace position που έχω δει ποτέ και διεξοδικός έλεγχος για τις ζώνες από το πλήρωμα. Μετά από «lengthy taxi» (κανένα 20λεπτο), αφού περιμέναμε την προσγείωση μερικών εταιρικών Α320και αφού αγνοήσαμε μια Aer Arannπου πήγε να μας προσπεράσει με πλάγιο τρόπο, οι δύο CF6-80E1A2 εγκατέλειπαν τον «eastern runway» όπως μας είχε πει και ο κάπταιν (τον 10 δηλαδή) στις 13:52 και βάζαμε πορεία για το FL140, όπου θα περνούσαμε το μεγαλύτερο μέρος των 30 λεπτών πτήσης. Πίσω μας, βέβαια, περίμεναν ορδές Airbus και Boeingγια απογείωση…

«If there is anything we can do to help you, please don’t hesitate to call us», η ανακοίνωση από το πολύ ευγενικό και χαμογελαστό πλήρωμα, το οποίο μοίρασε φόρμες εισόδου στις ΗΠΑ σε όσους δεν τις είχαν ήδη συμπληρώσει στο gate. Το «προσδεθείτε» συνεχώς αναμμένο, οπότε ο χρόνος περνούσε με μουσική από το IFE, πλούσιο έντυπο υλικόκαι χάζι από το παράθυρο. Στο δε ύφασμα των καθισμάτων υπάρχουν τυπωμένοι στίχοι από... ποίηση (!), αλλά δε στάθηκε δυνατό να τους αποκρυπτογραφήσω...

Η καμπίνα ήταν φωτεινή και άνετη (και…άδεια!), το seat pitchαξιοπρεπές και το μόνο πράγμα που πρόδιδε τα 11 χρόνια ζωής του αεροπλάνου ήταν η απουσία προσωπικών οθονών. Τα νεότερα της Aer Lingus έχουν κι απ’ αυτό.

16 λεπτάκια αργότερα ξεκινήσαμε την κάθοδο! Ίσως η πιο σύντομη πτήση με Α330 που μπορεί να ζήσει κανείς! Τα συννεφάκια που κάλυπταν σχεδόν όλη την Ιρλανδία εκείνη τη μέρα έδωσαν κάποιες ωραίες ψιλοαναταράξεις («it’s more fun this way» που λένε και στη Cirrus) και λίγο μετά φάνηκαν τα…καφετί νερά του Ατλαντικού. Το σκηνικόμου θύμισε προς στιγμήν...Λοχ Νες.

28 λεπτά μετά την απογείωσή μας, ο κάπταιν Magee και ο F/O Phillips οδήγησαν τους 148 τόνους της St. Brigid να ακουμπήσουν απαλά στον «northeastern runway» (τον 06) του SNN/EINN. Στα υπόστεγα που φάνηκαν μετά το vacateμας περίμεναν Β757 της Air Horizons, Β767 της Transaero& Aeroflot, παραδίπλα ένα An-124 της Volga Dnepr, ένα παρατημένο Β727 της Iberiaκαι ένα καθόλου παρατημένο Β727 της UPS!!! Και ενώ άλλοι ανυπομονούσαν να αδειάσει το stand 32 από το «εταιρικό Airbus» για να σταθμεύσουμε κι εμείς, εγώ ήμουν κολλημένος στο παράθυρο!

Αφού, λοιπόν, κατέβηκαν όόόλοι οι επιβάτες μαζί με όόόλα τα πράγματά τους για να ελεγχθεί το αεροπλάνο για λόγους ασφαλείας πριν φύγει για JFK και αφού μπόρεσα να βγάλω με την ησυχία μου την καμπίνα της Οικονομικής (1, 2) και της Business Class (1, 2) του αεροπλάνου, ευχαρίστησα το πλήρωμα και έφυγα για το ραντεβού μου με την easyjet.

_________________________________________
DUB-SNN EI107 JUL2005
On-time performance 4+/5
Catering -/- (μη διαθέσιμο)
IFE 3/5 (για τη διάρκεια της πτήσης αρκετό, αλλά για υπερατλαντικό ταξίδι ήταν απλώς στο μέσο όρο)
Πλήρωμα καμπίνας 4/5 (ευγενικοί, φιλικοί και προσεκτικοί επαγγελματίες)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους 4/5
Άνεση 4/5 (κάθισμα άνετο και με ικανοποιητική στήριξη, seat pitch καλό, μαξιλαράκι για τη μέση διαθέσιμο σε κάθε θέση)
_________________________________________

Λίγη ώρα αργότερα, το αεροπλάνο μου θα έβαζε πορεία για Νέα Υόρκηκι εγώ για το επόμενο σκέλος του ταξιδιού μου.
 
Αχ ρε George ... τι μας κάνεις. Κι εγώ στις 17/9 θα ζήσω παρόμοιες στιγμές στην αντίθετη πορεία όμως (SNN -> DUB) με Α330 της EI. Αλλά πρέπει να σου βάλω και λίγο τις φωνές για το:

George":fo280fq0 said:
Ό,τι θέλετε από Aer Lingus, πολλά 732 της Ryanair

Λίγο περισσότερο σεβασμό παρακαλώ στο αγαπημένο μου αεροσκάφος. Μια απλή αναφορά μόνο ... tsss ;)
 
Akis":ls9z007t said:
Λίγο περισσότερο σεβασμό παρακαλώ στο αγαπημένο μου αεροσκάφος. Μια απλή αναφορά μόνο ... tsss ;)
Αν σου πω ότι δεν έβγαλα ούτε μία φωτο 732 της Ryanair με τα φυσιολογικά της χρώματα, θα με πιστέψεις; Περνούσαν από μπροστά μου και ήμουν σίγουρος ότι είχα βγάλει τουλάχιστον μία! Αλλά έκανα λάθος...

Ήταν να δοκιμάσω κι εγώ τη Ryanair, αλλά τελικά άλλαξα επιλογή. Όπως θα δείτε και στη συνέχεια, όμως, δε θα πετύχαινα 732 έτσι κι αλλιώς.

Η Aer Lingus, πάντως, είναι μια πολύ ενδιαφέρουσα περίπτωση! Πιστεύω ότι θα το διαπιστώσεις και ο ίδιος. Πρόσεξε μόνο ποια πτήση θα διαλέξεις, αν έχεις connection μετά! Όσες έρχονται από Αμερική και κάνουν στάση στο SNN, πολλές φορές έχουν καθυστέρηση. Όσες κάνουν το SNN-DUB και μετά συνεχίζουν για Αμερική έχουν καλύτερο on-time performance.
 
Επανερχόμαστε στην κανονική ροή του report και μην ξεχνάτε ότι βασικός μας προορισμός ήταν το Λονδίνο! Μεταξύ Aer Lingus, Ryanair και easy προτίμησα την τελευταία, γιατί είχε το πιο βολικό δρομολόγιο, προς ένα βολικό αεροδρόμιο και στην καλύτερη τιμή.

easyjet, EZY794
SNN 16:05 – LGW 17:30
A319, G-EZIJ


Δυστυχώς η easy δεν προσφέρει self check-in στο Σάννον κι έτσι, έχοντας 10 άτομα μπροστά μου στο check-in, χρειάστηκα περίπου 15 λεπτά. Όταν η κοπέλα είδε το διαβατήριό μου, έκανε ένα μορφασμό γεμάτο απορία, έκπληξη και…απόγνωση. Της ήταν αδύνατο να καταλάβει τι έγραφε (μάλλον ήταν η πρώτη φορά που έβλεπε Έλληνα στο Shannon...) ! Συνηθισμένος, τη βοήθησα να το…αποκρυπτογραφήσει και μετά μου άρχισε τις καταιγιστικές ερωτήσεις:
Did you pack the bags yourself? Have you got any sharp objects in your hand luggage? Are you certain that nobody asked you to carry anything on their behalf?»
Ftou ftou ftou, ma ti les kopela mou? Stous kairous pou zoume ginontai tetoia lathi?» και με άφησε να φύγω.

Από το observation lounge του αεροδρομίου χάζευα μαζί με άλλους την Aer Lingus να κάνει push-back και μετά από λίγο να χάνεται στα σύννεφα, κατευθυνόμενη για JFK. Η easy, όμως, πουθενά. Έκανα κι εγώ, λοιπόν, τη βόλτα μου στο αεροδρόμιο, το οποίο -αν και μικρό- είναι αρκετά προσεγμένο. Η παρουσία της Ryanairδεν περνάει απαρατήρητη, με διαφημίσεις και επιγραφές στα πιο καίρια σημεία.

Εν πάσει περιπτώσει, η easy έφτασε κατά τις 16:10 (16:05 έπρεπε να έχουμε ήδη φύγει…) και ένα τέταρτο μετά άρχισε η επιβίβαση. Πρώτα οι οικογένειες κ.λ.π. και μετά…μπούγιο! Περιττό να σας πω ότι οι φυσούνες δε χρησιμοποιούνται από τις low cost. Η επιβίβαση της easy και δύο καθυστερημένων πτήσεων της Ryanair για Stansted και Luton γινόταν σχεδόν ταυτόχρονα από ένα μικρό και κορεσμένο χώρο στον κάτω όροφο του κτηρίου, απ’ όπου οι επιβάτες βγαίναμε στη βροχή, περνούσαμε δίπλα από τα σταθμευμένα αεροπλάνα, κοιτούσαμε αν το ταμπελάκι μπροστά στο καθένα αντιστοιχεί στον προορισμό μας και μπαίναμε! Όπως ακριβώς συμβαίνει και…στο ΚΤΕΛ, μόνο που εκεί υπάρχει και στέγη.

Αν και νούμερο 93 στο check-in, βρήκα ένα ωραιότατο παράθυρο στην 19F και είχα και όλη την τριάδα δική μου! Όσο έπαιζε boarding music, ο κάπταιν Paul Moloney συστήθηκε, σύστησε τον συγκυβερνήτη, ζήτησε συγγνώμη και υποσχέθηκε να προσπαθήσει να καλύψει την καθυστέρηση. Την ίδια ώρα στο πίσω galley η εκεί αεροσυνοδός σφουγγάριζε το –σοφά μελετημένο πλαστικό- δάπεδο από τα νερά που είχαμε φέρει οι βρεγμένοι επιβάτες, χρησιμοποιώντας…χαρτοπετσέτες από την τουαλέτα! Συγχρόνως, η chief cabin attendant Martina σύστησε όλο το πλήρωμα και άρχισε η επίδειξη σωστικών μέσων.

Στις 17:01 το Α319 μας απογειωνόταν από τον 06 του SNNστα χέρια του Senior First Officer Gary Merchant με ελαφρύ αλλά αισθητό crosswind. Λίγο μετά άρχισε ο βομβαρδισμός ανακοινώσεων. «Σε λίγο θα σας μοιράσουμε satisfaction forms», «Στο Gift Shop μπορείτε να βρείτε τα πάντα, από το άρωμα της Britney Spears μέχρι το κλασικό Chanel No5» κλπ

Επειδή, όμως, πεινούσα και το καρτ έφτανε στη θέση μου, είπα να δοκιμάσω το «Snack Pack» της easy. Διάφορα κρακεράκια, τυράκι και κάποιο πατέ συν μια μικρή kit katδεν ήταν και ό,τι καλύτερο, αλλά τρωγόταν…

Αφού τελείωσαν με το service και πέρασαν να μαζέψουν και ό,τι ψιλά είχε ο καθένας για κάποια φιλανθρωπική οργάνωση (δεν άκουσα ποια ακριβώς), είπα να αρχίσω την εξερεύνηση και το interaction. Το πιο εντυπωσιακό χαρακτηριστικό του Α319 σε σχέση με τα Β737 της easy ήταν το φάρδος του διαδρόμου! Άνετα περνάνε την ίδια στιγμή τα καροτσάκια και οι επιβάτες, χωρίς κανείς να νιώσει στριμωγμένος. Ο φροντιστής με τον οποίο μιλήσαμε μου έλεγε ότι τα πληρώματα της easy προτιμούν τα Airbus, γιατί είναι πιο καινούργια, με πιο φωτεινό και άνετο εσωτερικό. Ο ίδιος έχει ως βάση το Gatwick και με εμφανή ικανοποίηση μου είπε ότι πετάει μόνο με τα Α319, αλλά πολλοί συνάδελφοί του σχεδόν δυσανασχετούν όταν έχουν πτήση με τα 737 (μάλλον υπερέβαλε κάπως... ).

Δε συνεχίσαμε αναλυτικά τη συζήτησή μας, γιατί μόλις εκείνη τη στιγμή άναψε το προσδεθείτε και μας έκοψε στο καλύτερο σημείο. Ο καιρός ήταν ηλιόλουστος, το METAR έδινε μόνο κάποια συννεφάκια με οροφή τα 3500ft και λίγα ακόμη στα 11000ft και στις 18:01 ακριβώς ακουμπούσαμε απαλάστον 26R του LGW. 5 λεπτάκια αργότερα είχαμε σταθμεύσει-υπό τους ήχους της γνώριμης μουσικής των διαφημίσεων της easy- και περπατούσαμε προς το South Terminal.

_________________________________________

SNN-LGW EZY794 JUL2005
On-time performance 2/5 (πολύ καθυστερημένη αναχώρηση, πάνω από 30’ καθυστέρηση στην άφιξη)
Catering 3/5 (συμπαθητική ποικιλία , όχι κάτι το ιδιαίτερο σε γεύση όμως, χωρίς να είναι και κακό.)
IFE -/- (μη διαθέσιμο. Το περιοδικό της easy όμως αξιοπρεπές)
Πλήρωμα καμπίνας 4/5 (πολύ αγχωμένοι στην αρχή για να καλυφθεί η καθυστέρηση, αλλά φιλικοί, αποτελεσματικοί και με όρεξη για δουλειά στη συνέχεια)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους4/5 (παρά το πολύ μικρό turn-around, το πλήρωμα καμπίνας έκανε καλά τη δουλειά του)
Άνεση 3/5 (κάθισμα σε σχετικά όρθια θέση, όχι κακή άνεση για μικρής/μέτριας διάρκειας πτήσεις, seat pitch μέτριο αλλά όχι τραγικό. Γενικά, ό,τι περιμένει κανείς από μια αξιοπρεπή low cost. Στα συν οι πολύ φαρδείς διάδρομοι που διευκολύνουν τη μετακίνηση στην καμπίνα.)
_________________________________________

Αφού στο αεροδρόμιο μας πήραν το boarding pass (το έκαναν σε όλους όσοι έρχονταν από Ιρλανδία), οι βαλίτσες έφτασαν σύντομα και το Gatwick Express με ταξίδεψε στο κέντρο του ταραγμένου Λονδίνου σε περίπου 30 λεπτά.
 
Το να ταξιδέψει κανείς στο Λονδίνο (7) είναι μάλλον απλό και συνηθισμένο. Το να φτάσει εκεί μέσω…Δουβλίνου και Σάννον δείχνει παράξενο και, ίσως, τρελό. Το να βρεθεί, όμως, κανείς στο Λονδίνο των δύο τρομοκρατικών χτυπημάτων μου είπαν ότι ακούγεται παρανοϊκό.

Αυτή τη φορά η πρώτη μου επαφή με τη Βρετανία ήρθε μέσω ενός ζεύγους ηλικιωμένων Λονδρέζων που συνταξιδεύαμε στο Gatwick Express. Γύριζαν από διακοπές στην Ελλάδα και η συζήτησή μας περιστράφηκε γύρω από πολλά θέματα. Τριάντα λεπτά είναι λίγα για να συγκρίνεις το εκπαιδευτικό σύστημα της Βρετανίας με αυτό της Ελλάδας, για να μιλήσεις για την κατάσταση του τουρισμού στη χώρα σου ή για να διαπιστώσεις ότι η ακαδημαϊκή διαμάχη Λονδίνου-Οξφόρδης μπορεί να «χωρίσει» ακόμη και ένα ευτυχισμένο ζευγάρι τυπικών καλλιεργημένων Βρετανών. Αλλά ήταν μια καλή εισαγωγή στο Βρετανικό τρόπο σκέψης... Σε όλη τη διάρκεια της διαδρομής κανείς δεν ανέφερε τα περί χτυπημάτων σε μετρό και λεωφορεία. Αλλά μετά το «I was very happy to meet you» και λίγο πριν τις σκάλες που οδηγούσαν τον καθένα στην κατάλληλη γραμμή του tube ακολουθούσε το «Have a safe journey home». «You too».

Η "Land of Hope and Glory" (1) ήταν πληγωμένη. Όπως και να έχει, όμως, η ζωή -και εκεί- συνεχίζεται (2, 3). Ίσως με κάποιες παραπάνω επιφυλάξεις ή πιθανόν με κάποιες ακόμη προφυλάξεις. Η ανάγκη, όμως, να προχωρήσουν τα πράγματα παραπέρα δεν αφήνει περιθώρια δισταγμών. Οι Λονδρέζοι έδωσαν μαθήματα ψυχραιμίας και αυτό ήταν η μεγαλύτερη βοήθεια στην ψυχολογία ενός τουρίστα, που -αν και περισσότερο σκεπτικός από άλλες φορές (4)- δεν αφήνει το χρόνο να του φύγει μέσα από τα χέρια.

Το σκηνικό, βέβαια, ήταν άλλοτε φωτεινό και άλλοτε σκοτεινό. Αλλά, στο κάτω κάτω, εμείς οι ίδιοι ορίζουμε το πόσο φως θέλουμε να έχουμε στη ζωή μας... Κρίμα δεν είναι να αγνοήσει κανείς την κοσμοπολίτικη ατμόσφαιρα και τη ζωντάνια μιας τέτοιας πόλης, «υποταγμένος» σε ένα κλίμα βίας και φόβου;

Με όλες αυτές τις σκέψεις, μάλλον αισθανόμουν λιγότερο τουρίστας αυτή τη φορά. Ίσως να φταίει και το ότι πέρα από τις τυπικές τουριστικές ατραξιόν, γνώρισα και κάποιες πιο ήσυχες γωνιές της πόλης (5).

Το σίγουρο, πάντως, είναι ένα. Αεροπλάνα εξακολουθούν να εμφανίζονται από κάθε κατεύθυνση (6), διασχίζοντας το Λονδρέζικο ουρανό και επισκέπτες συνεχίζουν να έρχονται και να ζουν ό,τι ο καθένας είναι διατεθειμένος να ζήσει.

____________________________

Κάνοντας, λοιπόν, μια ακόμη στάση στο Λονδίνο, θα επανέλθουμε στο trip report μετά από μια μικρή απαραίτητη παύση. Η πορεία της επιστροφής στα πάτρια εδάφη κρύβει άλλη μια εξερεύνηση του υπέροχου κόσμου των 5th Freedom flights πάνω από την Ευρώπη.
 
Top