ATH-LON-ATH: "ο μικρός αεροπορικός γύρος της ΒΔ Ευρώπης"

  • Thread starter Thread starter George
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
George":300wrq5h said:
και οι οθονίτσες που είχαν κατέβει από πάνω μας σταμάτησαν το airshow για να δείξουν πλέον Mr. Bean, Looney Tunes, Tom & Jerry (το γνωστό πόντικα, όχι τον δικό μας) και άλλα που δεν παρακολούθησα.

Είπαμε, έχω κάνει κάποιες αεροπορικές παραγωγές αλλά δεν έχουν κυκλοφορήσει ακόμα...Να σου πω, στη "δικιά" σου malev στον Tom και Jerry δεν υπήρχε και Συλβέστρος? Γιατί στη δικιά μου υπήρχε και με μπέρδεψε σαν καρτούν :roll:

Κατά τα άλλα, τίποτε λιγότερο από ότι περιμέναμε από το ταξίδι σου...Αναμένουμε τη συνέχεια, ελπίζω σύντομα...

George":300wrq5h said:
Όταν η κοπέλα είδε το διαβατήριό μου, έκανε ένα μορφασμό γεμάτο απορία, έκπληξη και…απόγνωση. Της ήταν αδύνατο να καταλάβει τι έγραφε (μάλλον ήταν η πρώτη φορά που έβλεπε Έλληνα στο Shannon...) ! Συνηθισμένος, τη βοήθησα να το…αποκρυπτογραφήσει και μετά μου άρχισε τις καταιγιστικές ερωτήσεις:
-«Did you pack the bags yourself? Have you got any sharp objects in your hand luggage? Are you certain that nobody asked you to carry anything on their behalf?»
-«Ftou ftou ftou, ma ti les kopela mou? Stous kairous pou zoume ginontai tetoia lathi?» και με άφησε να φύγω.

Τελικά το διαβατήριο μας είναι πρόβλημα στο εξωτερικό. Ή μήπως έχουν πρόβλημα οι άλλοι :?: Τα ίδια αντιμετώπισα και εγώ στη Λιουμπλιάνα (βλέπε το ριπόρτ), αλλά και στο τρένο Ριέκα-Λιουμπλιάνα (εκεί αν και δεν έχουν ξαναδεί Έλληνα) με τον υπάλληλο στο τρένο να με ρωτάει ποια χώρα είναι αυτή, και με την τσεκαρίστρια στη LJU να μου εξομολογείται ότι κατάλαβε πως είναι ελληνικό από τα γράμματα... Η αλήθεια είναι πως το διαβατήριο αναγράφει μόνο το HELLENIC REPUBLIC και πουθενά τη λέξη GREECE :roll:
 
Μα,το σωστό κανονικά, το Hellas και Ηellenic είναι. Το Greece σημαίνει Γρεκιά κ δέ λέει! :wink: Δυστυχώς όμως έτσι μας έχουν μάθει κ μας λένε...

George, ακόμα περιμένω την μυστηριώδη φωτό! 8)
 
Όπως προανέφερε και ο captainjumbo, το ταξίδι αυτό διαμορφώθηκε με βάση το σλόγκαν: «Φέρτε τη φαντασία στην αεροπορία!» Η επιστροφή, λοιπόν, δε θα μπορούσε να είναι μια απλή υπόθεση...

Είναι βραζιλιάνα, ώριμη, αλλά γοητευτική. Έχει ταμπεραμέντο και λατινοαμερικάνικο εξωτισμό. Ζώντας μαζί της πάντα σε κρατάει σε εγγρήγορση, γιατί ποτέ δεν ξέρεις αν μπορείς να τη θεωρείς σίγουρη ή όχι. Η εμπειρία μαζί της κλείστηκε μέσω του γραφείου που την εκπροσωπεί στην Ελλάδα, κάπου κοντά στη γνωστή λεωφόρο Συγγρού. Τη λένε Varig και, παρά τα 75 και βάλε χρονάκια της, μπορεί ακόμη να σε απογειώσει.

Άλλη μια δοκιμή του κόσμου των 5th freedom flights ανά την Ευρώπη ξεκινάει!

VARIG, RG8756, JUL2005
LHR 14:00 – CPH 17:00
MD-11, PP-VQK


Φτάνοντας –με αρκετή δόση ανακούφισης- από το κεντρικό Λονδίνο στο Heathrow, ήρθα αντιμέτωπος με ό,τι συνεπάγεται συνήθως μια πτήση από ένα γιγάντιο αεροδρόμιο: φυσιογνωμίες από κάθε γωνιά του κόσμου, αεροσκάφη γνώριμα και εξωτικά, αλλά και…ουρές!

Οκτώ ανοικτά check-in desks της SAS στο terminal 3 καλούνταν να εξυπηρετήσουν την πτήση μας, καθώς και τους επιβάτες των Air Baltic, bmi και Etihad. Το αποτέλεσμα: 30 λεπτά αναμονής (!) για μια διαδικασία δευτερολέπτων (η Aer Lingus με είχε κακομάθει ανεπανόρθωτα...) Μετά τις συνηθισμένες ερωτήσεις του υπαλλήλου για θέματα ασφαλείας, χειραποσκευές κλπ πήρα επιτέλους το boarding pass με τη θέση που είχα προκρατήσει από το site της Varig και ενημερώθηκα ότι το αεροπλάνο μας θα έφτανε με 20 λεπτάκια καθυστέρηση. Η αναμονή όμως θα ήταν πολύ μεγαλύτερη...

15λεπτη ουρά στον έλεγχο χειραποσκευών με πολλαπλά «φιδάκια», μικρή περιοδεία στα καταστήματα του αεροδρομίου, ένα σύντομο γεύμα, και απευθείας στο gate 18. Η ώρα ήταν ήδη 14:10 και η ETD από LHR στις 14:45... Η καθυστέρηση, βέβαια, στην προκειμένη φάση δε με ένοιαζε και τόσο.
Πώς είναι εκεί;», η ερώτηση από τον captainjumbo
Υπέροχα!», απαντούσα εγώ βλέποντας τα αμέτρητα αληθινά Jumbo.
Και μπορείς να φωτογραφίζεις άνετα;»
Δε βλέπω να με ενοχλεί κανένας», είπα και οι σφυγμοί ανέβαιναν στη θέα της Biman, για να χτυπήσουν κόκκινο όταν αμέσως μετά το preboarding στο gate, εμφανίστηκε η καλλίγραμμη και επιβλητική φιγούρα του ΜΔ-11. Ένα πολύ ευγενικό ζεύγος αστυνομικών έκανε νέο έλεγχο χειραποσκευών και, ενώ η οθόνη πλάσματος έδειχνε πλάνα από το BBC με τις εφόδους της αστυνομίας για συλλήψεις στο Birmingham εκείνη την ώρα, εγώ κάνω τη φαινομενικά παράλογη ερώτηση:
Μπορώ να βγάλω φωτογραφίες το αεροπλάνο που θα ταξιδέψω;»
Of course, sir», μου απαντούν με περισσή ειλικρίνεια. Πράγματι, βρισκόμουν ακόμη στη χώρα που γέννησε το planespotting.

Εντωμεταξύ, η ώρα είχε πάει 14:30 (έπρεπε να έχουμε ήδη φύγει από τις 14:00...) και από το ΜΔ-11 ακόμη έβγαιναν βαλίτσες. Για φόρτωμα ούτε λόγος! Έτσι, λοιπόν, οι περίπου 70 επιβάτες του LHR-CPH περιμέναμε υπομονετικά στο gate, μέχρι να μας καθησυχάσει η κυρία επί του μικροφώνου: «Συγγνώμη που αργούμε», «δε φταίμε εμείς, το αεροπλάνο που έφτασε αργά φταίει» και «we hope the delay was not too long», «σε 5-10 λεπτάκια θα μπείτε κι εσείς»! 14:50 μπήκαμε τελικά (μετράτε την καθυστέρηση ή το χάσατε ήδη; ), αλλά σε...7 λεπτάκια το boarding είχε ολοκληρωθεί! Δε θα είμασταν μόνοι, όμως. Όλοι οι επιβάτες από Βραζιλία ήταν εκεί και μας περίμεναν καρτερικά, μαζί με κάθε είδους παρατημένα χαρτάκια, μαξιλαράκια, ακουστικάκια και γενικώς σκουπιδάκια...

«This is the continuation of flight RG8756 to Copenhagen», μας υπενθύμισε ο ηγούμενος, εν μέσω ζωηρής και «ανεβαστικής» βραζιλιάνικης μουσικής. Το όνομά του; Κύριος Santa Fe! Πόσο πιο βραζιλιάνικο θα μπορούσε να γίνει το σκηνικό;

Safety video από τις οθόνες του IFE (μετά το «Bem-Vindo A Bordo»), έλεγχος για ζώνες και push-back στις 15:18 με μια ασυνήθιστη για αεροπλάνο μυρωδιά «πετρελαίου» κατά το start-up, λες και βρισκόμασταν στο φέρρυ Ρίο-Αντίρριο. Παράξενο μεν, αλλά κατάφερα σύντομα να διώξω τις κακές σκέψεις, χαζεύοντας απλά, καθημερινά πράγματα: ένα 744 της Malaysia, απανωτά 346 της Virgin (με λογότυπο «backing the bid»), 777 της United (με καινούργια χρώματα, τι άλλο θα πήγαινε στο Χίθροου, άλλωστε...), 767 της Royal Brunei και άλλα που τα θυμάμαι και μου ανεβαίνει η πίεση.

Στο ίδιο διάστημα, οι κύριοι Luiz Augusto και Assis Garcia στο πιλοτήριο δούλευαν ασταμάτητα, κατεβάζοντας flaps, κάνοντας έλεγχο στις επιφάνειες ελέγχου και...αναμένοντας το απαραίτητο ΟΚ για τροχοδρόμηση. Η ουρά που μας περίμενε μέχρι το πολυπόθητο κατώφλι του 09R ήταν απειλητική. Αλλά ο καλός ο Βραζιλιάνος ξέρει κι άλλο μονοπάτι. Ένα Α300 της Lufthansa απογειωνόταν την ώρα που εμείς προσπερνούσαμε προκλητικά από τα δεξιά μας το πολυδιαφημιζόμενο Terminal 5 και από αριστερά μας μια ατέλειωτη σειρά από 737 και Α320 της ΒΑ, ένα ταπεινό F70 των Αυστριακών Βελών (πώς λέμε Red Arrows;), ένα 747 της Air India και άλλα ασήμαντα αεροπλανίδια που δε θυμάμαι, γιατί δε στάθηκαν ικανά να μας σταματήσουν. Μερικά Α320 της ΒΑ βρέθηκαν ως δια μαγείας μπροστά μας(αυτά είχαν έρθει από την άλλη ουρά σε τροχόδρομο από την άλλη πλευρά του διαδρόμου!), αλλά η στιγμή της απογείωσης ήταν πλέον κοντά.

Στις 15:48 (μετά από, ω, ναι, μισή ώρα taxi!!!), οι τρεις CF6-80C2D1F επιτάχυναν τους σχεδόν 169 τόνους του Quebec-Kilo μέχρι τους 135 κόμβους, οπότε και ήρθε η αποκόλληση από το βρετανικό έδαφος και τον 09R του Heathrow. Εκτός από την εντυπωσιακή επιτάχυνση, μία εικόνα μου έχει μείνει από εκείνη την απογείωση: το απίστευτο condensation πάνω στη δεξιά πτέρυγα του MD-11. Ό,τι και να πω, τα λόγια είναι φτωχά...

Η πορεία μας για το FL330 περιλάμβανε μια οριζοντίωση σε ενδιάμεσο ύψος κατά τις «μανούβρες» απομάκρυνσης από το Χίθροου και νέα εντυπωσιακή επιτάχυνση εν κινήσει για άνοδο!

Μία ώρα και 20 λεπτά έμεναν για τα 563nm μέχρι το Kastrup και λίγο αργότερα ήρθε η ώρα του πληρώματος καμπίνας να κάνει την εμφάνισή του στη σκηνή. Στα περίπου 25 λεπτά που περίμενα υπομονετικά να φτάσει το κρύο σάντουιτς στην 38L, χάζευα το airshow (σε αγγλικά, βραζιλιάνικα και δανέζικα), τράβηξα βίντεο με το φτερό και τα 8/8 κάλυψης νεφών από κάτω μας και φρόντισα να ασχοληθώ και με την καμπίνα. Για την ιστορία, το «φαγητό» περιείχε κοτόπουλο, μαρούλι και ψωμί με ενσωματωμένο τυρί. Πολύ μέτριο, αλλά δεν ήταν το highlight της πτήσης έτσι κι αλλιώς.

Κάποιες αναταράξεις εν πτήσει δεν ανησύχησαν ιδιαίτερα κανέναν και η -όχι ιδιαίτερα όμορφη, αλλά απίστευτα χαμογελαστή και ευχάριστη- αεροσυνοδός που μου προσέφερε το ποτηράκι κρασίπου ζήτησα, με έκανε να σχηματίσω πολύ καλή εικόνα για το πλήρωμα γενικότερα.

Το IFE έδειχνε ένα βίντεο με τουριστικές συμβουλές για την Κοπεγχάγη, η οποία μας υποδεχόταν -αρχικά τουλάχιστον- με εξαιρετικό καιρό (φωτο 1), αλλά...18 βαθμούς Κελσίου! Όσο πλησιάζαμε, τα σύννεφα πύκνωναν (φωτο 2) και γρήγορα βρεθήκαμε κάτω από ένα πολύ σκοτεινό σκηνικό. Η πόλη ήταν από κάτω μας (φωτο 3) και οι απανωτές δεξιές στροφές μάς διευκόλυναν να τη χαζεύουμε. Μέχρι που βρήκαμε θάλασσα (φωτο 4) και άρχισαν οι συνεχόμενες χειροκίνητες ρυθμίσεις στις μανέτες, ενώ στο βάθος ήδη φαίνονταν προπορευόμενα αεροσκάφη σε φάση προσγείωσης.

Η θάλασσα έδειχνε όλο και πιο κοντά, εμείς είμασταν ήδη ευθυγραμμισμένοι με τον 22L, μια μοναδική αχτίδα φωτός εμφανίστηκε μέσα από τα πυκνά σύννεφα, η πτέρυγα γυάλισε στιγμιαία, τα flaps είχαν κατέβει και στις 18:08 τοπική τα κύρια σκέλη άγγιξαν ξανά το ευρωπαϊκό έδαφος. Ο δε καιρός ως δια μαγείας είχε βρει και πάλι...το χρώμα του (φωτο 5)!

Εφτάμισι τόνους ελαφρύτεροι από καύσιμα, κινηθήκαμε προς το gate C40 και οι οθόνες μας ευχαριστούσαν: «Obrigado Por Voar Conosco».


_______________________________________________

LHR – CPH RG 8756 JUL2005
On-time performance 2/5 (πολύ καθυστερημένη αναχώρηση και άφιξη. Οι βαλίτσες παραδόθηκαν μία ώρα μετά την αποβίβαση!!!)
Catering 3/5 (πολύ μέτριο το σάντουιτς, αλλά καλή ποικιλία αναψυκτικών και αλκοολούχων ποτών)
IFE 3-/5 (όχι κάτι το ιδιαίτερο στο βίντεο, αλλά κακή ποιότητα ήχου στα κανάλια μουσικής)
Πλήρωμα καμπίνας 4/5 (οι περισσότεροι φιλικοί και με «ψυχή», εξυπηρετικοί χωρίς να είναι «αποστειρωμένοι»)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους 3/5 (απλώς γιατί τα σκουπιδάκια ολούθε έδιναν κακή εικόνα)
Άνεση 3+/5 (κάθισμα ικανοποιητικό, seat pitch αξιοπρεπές για long-haul, μαξιλαράκι για τη μέση διαθέσιμο σε κάθε θέση.)

_______________________________________________

Οι απαραίτητες φωτογραφίες Οικονομικής Θέσης και Business Class ήταν εύκολη υπόθεση, ο έλεγχος διαβατηρίων γρήγορος για τους πολίτες της Ε.Ε. και ο δρόμος για τη Κοπεγχάγη σύντομος, αλλά...ακριβός!
 
Αααααχχχχ.... ....Heathrow.... :cry: :(

Θένξ George! 8)

Πάμε Βενιζέλο για κάνα καφέ,τώρα.
 
Επιτέλους, πήγες και στην Κοπεγχάγη :wink:

George":1f0b72s3 said:
Μέχρι που βρήκαμε θάλασσα και άρχισαν οι συνεχόμενες χειροκίνητες ρυθμίσεις στις μανέτες

Σε αυτό το σημείο ανατρίχιασα ενθυμούμενος μνήμες από μια άλλη λευκή Βραζιλιάνα και πλέον πείστηκα για το «βραζιλιάνικο μοντέλο» της προσέγγισης
 
Σε αντίθεση με τον aakunz, εγώ βρήκα την Κοπεγχάγηενδιαφέρουσα. Αρκετό πράσινο -με το ριλάξ που αυτό συνεπάγεται- (6.), μια δόση λιμανιού (1.), μια δόση σκανδιναβικής απλότητας και μια μικρή γοργόνα (2.). Η εικόνα που είδα δίπλα της καθόλου τουριστική, αλλά…χαριτωμένη: ένα καροτσάκι πλανόδιου που πουλούσε…φρέσκα φασολάκια! Τι μου έκανε, όμως, τη μεγαλύτερη εντύπωση στη διάρκεια αυτού του 24ωρου stopover? Τα φανάρια των πεζών με την αντίστροφη μέτρηση! (3.)

Τι μου έκανε ακόμη μεγαλύτερη εντύπωση; Το αεροδρόμιο!

Maersk, DM385, JUL2005
CPH 17:10 - FRA 18:35
B737-500 OY-MAE


Οι προσδοκίες μου για το Kastrup ήταν υψηλές. Τα βραβεία και οι διακρίσεις ουκ ολίγα και η περιέργειά μου μεγάλη. Ζώστηκα τον εξοπλισμό μου, λοιπόν, και έφτασα νωρίς για το ραντεβού μου για check-in με τη Maersk. Δύο ώρες πριν την πτήση και στα 5-6 ανοιχτά desks δε χρειάστηκε να περιμένω καθόλου σε ουρά. Πήρα το παράθυρο που ζητούσα χωρίς να χρειαστεί να κουραστώ καθόλου διεκδικώντας το αυτονόητο δικαίωμά μου στην αεροπορική θέα και ξεκίνησα την εξερεύνηση!

Το terminal 3 είναι ευρύχωρο, ευήλιο και τόσο ευχάριστο αισθητικά ώστε οι επισκέπτες να το χαζεύουν με τις ώρες, με ορατό τον κίνδυνο στο τέλος να…πετρώσουν! Το διπλανό terminal 2 είναι εξίσου όμορφο, αλλά δείχνει λίγο πιο παλιό. Με μια πιο προσεκτική ματιά, όμως, αποκαλύπτονται τα γραφεία της Sterling, όπου πωλείται κάθε λογής αναμνηστικό της εταιρίας. Ένα Β738 με winglets και τις δίδυμες καρδούλες στο ουραίο έγινε γρήγορα δικό μου στην 1/200.

Σαράντα λεπτά περιήγησης ήταν αρκετά και, έτσι, ανέβηκα επίπεδο (στο κτίριο) και πέρασα πολύ γρήγορα και με επιτυχία τον έλεγχο χειραποσκευών, για να βρεθώ στον τεράστιο χώρο αναμονήςμε θέα στο apron. Πατώματα από ξύλο, τεράστια παράθυρα μέχρι την οροφή και πολύς κόσμος στα καφέ να παρακολουθεί την κίνηση του αεροδρομίου. Κάπου εκεί, πίσω από πολλά και διάφορα καταστήματα, βρίσκεται και η αίθουσα transit. Με φυσικό φωτισμό από τη γυάλινη οροφή, πλούσια…χλωρίδα και check-in desks από ξύλο (τι άλλο...), έμοιαζε με μια όαση ηρεμίας για το βιαστικό ταξιδιώτη.

Ο δρόμος για το gate Α07 μακρύς, αλλά η διαδρομή όλο και πιο ενδιαφέρουσα. Διάσπαρτες ανάμεσα στα καταστήματα του αεροδρομίου υπήρχαν μικρές οάσεις τεχνολογίαςκαι ένα επίπεδο πάνω βρίσκονταν τα lounges των αεροπορικών (με θέα στο apron στην πλειονότητά τους). Δίπλα τους πολλές και διάφορες παροχές για τον απλό και καθημερινό ταξιδιώτη που δεν πετά Business Class. Ειδικός χώρος για οικογένειες, quiet room με τραπεζάκια για να διαβάσει κανείς με ησυχία την εφημερίδα του χωρίς το βουητό του τέρμιναλ και ειδικός χώρος με αναπαυτικότατες πολυθρόνεςγια ξεκούραση ή ακόμα και...ήσυχο planespotting! Δεν αντιστάθηκα στον πειρασμό και αναπαύτηκα, παρατηρώντας την προετοιμασία του αεροπλάνου μου.

Λίγο πριν την επιβίβαση πέρασα για μια εξερεύνηση και από τον κάτω όροφο (υπόγειο). Χώρος για παιδιά, ντους, δωμάτια για ένα σύντομο υπνάκο, σάουνα και...σολάριουμ κάποιες από τις διαθέσιμες παροχές για τον καθένα. Πολύ δημοκρατικό αεροδρόμιο!

Στο gate έφτασα τελευταίος από τους περίπου πενήντα συνεπιβάτες μου. Με περίμεναν οι Financial Times, αλλά δεν τους τίμησα. Προτίμησα να παρατηρώ δήθεν αδιάφορα τους 50 και τις προετοιμασίες του boarding, το οποίο ξεκίνησε στις 16:47 ακριβώς. Την προσοχή μου τράβηξε ο κύριος στα δεξιά της φωτογραφίας. Με σκοτεινό βλέμμα, κοιτούσε μάλλον ανήσυχα τις από/προσγειώσεις, κρατούσε σφιχτά τον χαρτοφύλακα στην αγκαλιά του και, μάλλον, δεν τον ενθουσίαζε η ιδέα της πτήσης. Επιβιβάστηκε σαν το πρόβατο που το πάνε για σφαγή, αλλά η αυτοπειθαρχία του δεν του επέτρεπε να κάνει το βήμα προς τα πίσω. Μπήκα κι εγώ τελευταίος, για να διαπιστώσω ότι ο κύριος αυτός καθόταν...δίπλα μου.

Σε δέκα λεπτάκια οι πόρτες έκλεισαν και, μετά το safety demo από το πλήρωμα (μόνο στα αγγλικά!), ήρθε το push-back. 17:10 ξεκινήσαμε από το stand A07, 17:13 ξεκίνησε το rolling take-off από τον 22R με αισθητό ένα κάποιο crosswind (άνεμος 10Kts από 170 έλεγε το METAR). Οι δύο CFM56-3B1 επιτάχυναν αποτελεσματικά τους περίπου 44 τόνους μας μέχρι τους 124 κόμβους και το Kastrup έμεινε πίσω εύκολα. Εγώ ασχολιόμουν με το προσφιλές άθλημα του window viewing, ο δε αγχωμένος κύριος δίπλα μου κρατιόταν από κάθε μεριά του μπροστινού καθίσματος και μάλλον δεν ήθελε και πολύ για να πάρει τη brace position εντός δευτερολέπτων.

Πετώντας στα 37000 πόδια θα χρειαζόμασταν περίπου 1h15min για τα 438 Nm της διαδρομής με cruising speed Mach 0,749. Ο χρόνος για το πλήρωμα ήταν λίγος και ο κύριος ηγούμενος δεν άργησε να συστηθεί, να μας καλωσορίσει, να μας μιλήσει για το διαθέσιμο μενού και να μας θυμίσει διακριτικά ότι τίποτα στη Maersk -και στην αληθινή ζωή- δεν είναι δωρεάν, δηλώνοντας ευθαρσώς: “we accept payment in all scandinavian currencies and euro”. Αμέσως μετά μίλησε και ο captain Jesper Faerch εκ μέρους και του F/O Mikkel Kaslov (καθαρά σκανδιναβικό όνομα, ε; ), αλλά δεν κατάλαβα λέξη!

Είκοσι λεπτάκια μετά την απογείωση έφτασε και το γεύμαπου είχα παραγγείλει μέσω internet. Επίσης ίδιο με εκείνο που είχε γευτεί και ο κύριος aakunz πριν λίγο καιρό. Σαλάτα ζυμαρικών (πένες με ντοματάκια, μαύρη ελιά, κομματάκια κοτόπουλο και λιαστή ντομάτα με ελαιόλαδο), σάντουιτς (μαύρο ψωμί με ρόκα, προσιούτο κι άλλη λιαστή ντομάτα) και ένα λευκό muffin με σιρόπι από...στρουμφόμουρα. Ιταλικής προέλευσης σε σκανδιναβική πτήση, αλλά με καλά υλικά και συνολικά πολύ καλή ποιότητα για low cost! Ο αγχωμένος κύριος δίπλα μου πήρε έναν καφέ και πάλευε να χωρέσει στη θέση του.

Και μιας και το ανέφερα, ό,τι ιστορίες τρόμου έχετε ακούσει για την «άνεση» της θέσης Small στη Maersk, είναι πέρα για πέρα αληθινές! Καμπίνασε πολύ καλή κατάσταση μεν, καθίσματα σχεδιασμένα από τη Recaro, αλλά seat pitch καθορισμένο από...τον Προκρούστη! Η easyjet απέχει έτη φωτός! Ο δε αγχωμένος κύριος δίπλα μου, που τύχαινε να έχει και ένα κάποιο ύψος, αισθανόταν τυχερός που η 16Β ανάμεσά μας ήταν κενή. Το μπροστινό κάθισμα ήταν ουσιαστικά «σφηνωμένο» ανάμεσα στα πόδια του. Κάπως έτσι ένιωθαν και όλοι όσοι κάθονταν στις σειρές 8-20 της Small, με αυτούς της Medium (σειρές 4-7) να είναι σε καλύτερη μοίρα. Οι πρώτες 3 σειρές (Large) ήταν άδειες.

Αυτό που έσωζε τα πράγματα ήταν το πλήρωμα. Δύο άντρες και δύο γυναίκες με ένα μόνιμο και αληθινό χαμόγελο φρόντιζαν γρήγορα και αποτελεσματικά όλους. Ήταν δε από τα πιο όμορφα πληρώματα που έχω δει στην αεροπορική ζωή μου!

Η ώρα περνούσε τρώγοντας και χαζεύοντας και στις 18:03 φτάσαμε στο top of descend. Όσο το πλήρωμα ετοίμαζε την καμπίνα, παρατήρησα κάτι που έβλεπα για πρώτη φορά. Τα σωσίβια στη Maersk βρίσκονταν ΠΑΝΩ από τις θέσεις των επιβατών σε ειδικές θήκες, όπως οι μάσκες οξυγόνου! Γιατί άραγε;

Όσο αναρωτιόμουν, η προσέγγιση στη Φρανκφούρτη είχε ήδη ξεκινήσει με τα flaps να κατεβαίνουν ελαφρώς και κάποιες αναταράξεις λόγω νεφών να εμφανίζονται δειλά. Κάτω από τα σύννεφα φαίνονταν τα δάση δίπλα στο Frankfurt/Main(για τα οποία μας έχει μιλήσει αρκετές φορές ο Hristos), τα σκέλη προσγείωσης κατέβηκαν και ασφάλισαν και τα flaps ξεδίπλωσαν πλήρως τη χάρη τους, ενώ το πλήρωμα είχε ήδη ειδοποιηθεί για την επικείμενη προσγείωση με διπλό αναβόσβημα του «προσδεθείτε».

Μία ώρα και δώδεκα λεπτά μετά την απογείωσή μας και 2,8 τόνους ελαφρύτεροι από καύσιμα ακουμπούσαμε στο γερμανικό έδαφος του 25R. Τρία λεπτά αργότερα είχαμε σταθμεύσει στην Α34 και μπορούσαμε επιτέλους να ξεπιαστούμε περπατώντας, ενώ οι πρώτες μπροστινές θέσεις Largeμας έδειχναν προκλητικά το μέγεθός τους την ώρα της αποβίβασης.

Σε λιγότερο από 15 λεπτάκια και μέχρι να φτάσω στην παραλαβή αποσκευών, η βαλίτσα μου κυλούσε ήδη! Ε, δε γινόταν να μη θαυμάσω την αποτελεσματικότητα αυτού του τεράστιου αεροδρομίου και μάλιστα σε μια φάση που βιαζόμουν απίστευτα.

______________________________________________

CPH-FRA Maersk DM385 JUL2005
On-time performance 5/5
Catering 4/5 (μεγάλη γκάμα επιλογής, καλή ποιότητα φαγητού)
IFE -/- (μη διαθέσιμο)
Πλήρωμα καμπίνας 4/5 (αν βαθμολογούσα και την εμφάνιση θα έβαζα 5)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους 4/5 (καθαρό και περιποιημένο, χωρίς να είναι κάτι το ιδιαίτερο. Σίγουρα δεν έδειχνε τα 14 χρονάκια του...)
Άνεση 1/5 (για το τραγικό seat pitch)
_______________________________________________

Το αεροπλάνο της Ολυμπιακής που θα με μετέφερε οριστικά πλέον στα πάτρια εδάφη βρισκόταν ήδη στο αεροδρόμιο και μέσα σε δέκα μόλις λεπτά βρισκόμουν στο check-in desk της ΟΑ για να προλάβω την ΟΑ170.
 
wow! my congrats gia tin empneysi tou taksidiou

periergo to swsivio ekei panw. ews kai freaky...

apo periergeia, to geyma poso to plirwses? ta eisitiria??
 
Ωραία η περιγραφή αλλά όντως εντυπωσιάστηκα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ με το αεροδρόμιο της Κοπενχάγης.....Και μετά λέμε ότι το Ελ.Βενιζελ είναι ΔΙΕΘΝΕΣ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ;
Πραγματικά κάπως έτσι φαντάζομαι εγώ τα αεροδρόμια των μεγάλων πόλεων......
 
milou, ένα έχω να πω πλέον για το αεροδρόμιο της Κοπεγχάγης: όσα βραβεία κι αν έχει πάρει, τα αξίζει και με το παραπάνω! Και μιλάω για κανονικά βραβεία, όχι εκείνα που δίνονται για λόγους δημοσίων σχέσεων.

alexander, λίγη...φαντασία χρειάζεται και τέτοιες ασυνήθιστες διαδρομές υπάρχουν πάάάρα πολλές στην Ευρώπη! Νομίζω ότι θα αρχίσω να ταξιδεύω μόνο έτσι από δω και πέρα. Άμα το ξεκινήσεις, κολλάς! Εγώ είχα κολλήσει με την ιδέα ήδη από τότε με τη LAN. Από τότε έχω βάλει το στόχο να κατακτήσω την 5η ελευθερία μου στους ευρωπαϊκούς αιθέρες...

Η LAN βέβαια εξακολουθεί να πετάει πολύ ψηλότερα απ' ό,τι άλλο 5th freedom υπάρχει μέχρι στιγμής! Μέχρι και το Sydney-Auckland θα μπορούσα να κάνω μαζί της.

seven4seven, το Heathrow είναι Heathrow. Τελεία και παύλα. Αν και το spotting εκεί ήταν το ίδιο εύκολο με παλιά (ή με άλλα αεροδρόμια σήμερα), τότε θα το είχα ανακυρήξει εύκολα το κορυφαίο ευρωπαϊκό "σποτεροδρόμιο".

jerry, το «βραζιλιάνικο μοντέλο» της προσέγγισης το εφάρμοσε ωραιότατα στην επιστροφή και η ΟΑ!

BTW, τιμές και λοιπές λεπτομέρειες περί ticketing θα σας πω στο τέλος της διήγησης.
 
Γυρίζοντας από Λονδίνο, κανονικά θα έπρεπε να μείνω μερικές μέρες στη Φρανκφούρτη (όπως είχα υποσχεθεί στο Hristo) και να γυρίσω κι εγώ με την ΟΑ170 λίγες μέρες αργότερα, όπως και ο jerry. Αλλά επειδή η ζωή είναι απρόβλεπτη, η δική μου επιστροφή έγινε ευθύς αμέσως.

Όπως σας είχα πει και πριν, λοιπόν, αμέσως μετά την αποβίβαση από τη Maersk έπρεπε να τρέξω για την ήδη αφιχθείσα ΟΑ. Για να καταλάβετε το πρόγραμμά μου, η ΟΑ169 προσγειώθηκε μόλις 10 λεπτάκια μετά τη Maersk και εγώ έπρεπε να προλάβω την αναχώρησή της! 18:30 περίπου προσγειώθηκα από Κοπεγχάγη, 18:55 είχα κατέβει, είχα πάρει βαλίτσα, είχα φωτογραφήσει ένα Α330 της Emirates (όχι που θα μου ξέφευγε...), είχα αλλάξει terminal και είχα φτάσει στο νέο χώρο check-in των ΟΑ. Σε πέντε λεπτάκια είχα boarding pass για την 06F που είχα προκρατήσει, όντας ο Νο.62 από μια ασφυκτικά γεμάτη πτήση.

Ο χρόνος ήταν λίγος, οπότε έφυγα αμέσως για έλεγχο χειραποσκευών και μετά απευθείας στο gate.

Ολυμπιακές Αερογραμμές, ΟΑ170, JUL2005
FRA 19:50 - ATH 23:40
B737-400 SX-BKC


Όταν έφτασα στη Β02, η επιβίβαση μόλις άρχιζε. Η ώρα ήταν 19:20. Τελικά, όταν δε θέλεις να επιστρέψεις, όλα κυλούν στην ώρα τους...

Το 5μελές πλήρωμα μας καλωσόριζε, από τα ηχεία ακουγόταν μουσική και οι οθόνες του video μας έλεγαν «Καλώς ορίσατε στην πτήση μας». Αυτό το «πτήση μας» μου άρεσε. Καλώς ήρθατε να πετάξετε μαζί μας. Όχι απλώς καλώς ήρθατε σε ένα κάποιο τυχαίο αεροπλάνο.

Εφημερίδες ελληνικές, γερμανικές και αγγλόφωνες μοιράστηκαν, το IFE έδειχνε ένα video τουριστικού ενδιαφέροντος για την Ελλάδα (Παρθενώνας, Δελφοί κλπ...), ενώ η καμπίνα κυριολεκτικά ψηνόταν. Το πλήρωμα σκούπιζε τον ιδρώτα του από το μέτωπο και λίγο ακόμα και θα χρειαζόμασταν ανεμιστήρες. Αλλά στις 19:48 ήρθε το push-back και η λειτουργία του κλιματισμού ήρθε στα φυσιολογικά της. Το video με τα σωστικά μέσα ήταν όπως πάντα σε πολύ καθαρά αγγλικά και στη νοηματική και ο έλεγχος ζωνών ασφαλείας και πλάτης καθισμάτων επισταμένος.

Στη μακρά πορεία μας για τον 18 περάσαμε δίπλα από Qantas, Air Namimbia και, γενικώς, από ό,τι άλλο είδε και ο jerry λίγες μέρες αργότερα. Για την απογείωση τι να πω... Full throttle, brake release, μεγάλο αλλά και δυνατό take-off roll και κάποιες διορθώσεις στο rudder έκαναν την εμπειρία ενδιαφέρουσα. Για την ιστορία, το METAR λίγο αργότερα έδειχνε 31008ΚΤ CAVOK 31/17.

Πολύ σύντομα φτάσαμε στα 31.000 πόδια και ο ήλιος ετοιμαζόταν να δύσει πάνω από τη σκεπασμένη με σύννεφα Γερμανία. Το πλήρωμα μοίρασε ακουστικά και λίγο αργότερα το γεύμα. Κοτόπουλο με πένες, greek salad, και κέικ με μαρμελάδα πορτοκάλι, όλα γευστικά και με μόνη «παραφωνία» τα πλαστικά μαχαιροπήρουνα.

Ο κάπταιν έκανε λόγο για καλό καιρό σε όλη τη διαδρομή, με μόνη εξαίρεση «κάποιες αναπτύξειςπάνω από την Κροατία». Το δε πλήρωμα καμπίνας (4 άντρες και μία γυναίκα) έδινε μαθήματα εξυπηρέτησης και ευγένειας («κύριε συνάδελφε, μου δίνετε το νερό;»), διαρκώς με όρεξη και χαμόγελο. Από τα πιο καλά πληρώματα που έχω συναντήσει.

Κατά τις 21:30 τα φώτα της καμπίνας χαμήλωσαν ελαφρώς και ήρθε η ώρα της χαλάρωσης και...της γνωριμίας με τους συνεπιβάτες μας. Πάνω από έξι άτομα στην Business και μια Οικονομική γεμάτη μπορούν να περιέχουν πολλών ειδών άτομα. Δίπλα μου καθόταν μια αμερικανίδα κυρία στην οποία τα πληρώματα μιλούσαν αρχικά στα ελληνικά και η οποία με μεγάλη περηφάνεια μου δήλωσε ότι πάντα την μπερδεύουν με τους ντόπιους όταν ταξιδεύει στις μεσογειακές χώρες και ότι ίσως γι'αυτό να φταίει η καταγωγή της: λίγη Ιρλανδία και λίγη...ινδιάνικη γη (άσχετο :lol: ). Μετά από αυτή τη διαπίστωση, μου είπε ότι έχει δουλέψει ως μοντέλο και έχει γυρίσει όλο τον κόσμο. Ο επίσης αμερικανός επιβάτης δίπλα της με το μεγάλο τατουάζ στο χέρι (φανταστείτε κάτι σαν τον Ποπάι) άρπαξε την ευκαιρία και άρχισε τη συζήτηση μαζί της και εκείνη άλλο που δεν ήθελε να επιδεικνύει τις γνώσεις της επί παντώς επιστητού. "Όταν είχα πάει στο Περού με γαϊδουράκια στα χωριά των Μάγια... Όταν είχα πρωτοδοκιμάσει σούσι στην Ιαπωνία... Όταν... Όταν... Όταν". Ο θηλυκός Ζάχος Δόγκανος σε πιο κοσμογυρισμένη έκδοση... Ε, κάπου εκεί εγώ έβαλα τα ακουστικά και τους άφησα να τα πουν.

Στο μεταξύ, τα πρώτα φώτα επί ελληνικού εδάφους είχαν ήδη φανεί. Κατά τις 23:25 άρχισαν οι προετοιμασίες για τη διαμόρφωση προσγείωσης και οι πρώτες χειροκίνητες ρυθμίσεις στις μανέτες. Λίγο αργότερα, ο επιβλητικός όγκος του Υμηττού φάνηκε σκοτεινός στα αριστερά μας και στις 23:34 ακριβώς οι τροχοί του Kilo-Charlie ακούμπησαν στον 03R. Ακολούθησε full reverse thrust σε μια επίδειξη επιβράδυνσης, όπου όλοι νιώσαμε το σφίξιμο από τις ζώνες ααφαλείας! Καιρό είχα να το νιώσω αυτό!

Λίγη ώρα αργότερα ήρθε η αποβίβαση από την Β11 και η οριστική άφιξη στην «πόλη των χρωμάτων ( :idea: :roll: :idea:. Η βαλίτσα μου ήταν η πρώτη που κυλούσε στον ιμάντα αποσκευών στις 00:05 ακριβώς, ενώ το –BKC ξεκουραζόταν πριν την επόμενη πρωινή του πτήση προς τα Χανιά.

____________________________________________

FRA – ATH, ΟΑ170, JUL2005
On-time performance 5/5
Catering 4/5 (καλή ποσότητα, γεύση και ποιότητα)
IFE 4/5 (ποικίλο πρόγραμμα μουσικής, συμπαθητικό πρόγραμμα video)
Πλήρωμα καμπίνας 4+/5 (εξυπηρετικοί και φιλικοί χωρίς να είναι «αποστειρωμένοι»)
Κατάσταση καμπίνας αεροσκάφους 4-/5 (καθαρό και περιποιημένο εσωτερικό σε αξιοπρεπή κατάσταση)
Άνεση 4+/5 (το seat pitch στις μπροστινές θέσεις είναι παροιμιώδες και το footrest με την υφασμάτινη επένδυση χρήσιμο)

____________________________________________

Κάπου εδώ, λοιπόν, ολοκληρώθηκε η μικρή μας περιήγηση στους ουρανούς της βορειοδυτικής Ευρώπης. Σύντομα κοντά σας, ένα μικρό αφιέρωμα “πίσω από τις κάμερες” με παραλειπόμενα και σκηνές που...κόπηκαν στο μοντάζ.

Κυρίες και κύριοι, όπως πολύ πετυχημένα εύχεται και κάποιο σλόγκαν, keep discovering! Με άλλα λόγια, keep flying!
 
Top