Αθήνα - Νέα Υόρκη. Μια εναλλακτική διαδρομή...

  • Thread starter Thread starter AirNewZealand
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Τέλος Εποχής για τα Μ11 της Finnair

Ξεθάβω αυτό το καταπληκτικό trip report με αφορμή μία άσχημη εξέλιξη για τους aviation enthousiasts: Η Finnair απέσυρε από την ενεργό υπηρεσία και το τελευταίο MD-11 της.

http://blogs.finnair.com/2010/02/23/far ... the-md-11/
 
Αν όμως κάποιος επιθυμεί να πετάξει με ένα MD11 (εγώ πολύ θα το ήθελα πάλι...), υπάρχει και η KLM, άγνωστο για πόσο ακόμα.
Το δρομολογεί σε πτήσεις για Καναδά (Μόντρεαλ, Τορόντο), Καραϊβική (Bonaire, St Maarten 8) ), Εκουαδόρ, Ινδία (Δελχί) και Παναμά...

http://airlineroute.net/2010/02/23/kl-m ... more-17814
 
Όντως, μετά την Finnair η KLM είναι η τελευταία με εκτεταμένη χρήση του επιβατικού MD-11. H άλλη εταιρία που απομένει και πετάει επιβατικό widebody της Douglas είναι, σύμφωνα με τον cranky, η Biman Bangladesh, που έχει μερικά DC-10.
 
Πιστεύω θα προτιμήσω την KLM :lol:
 
Πολύ ενδιαφέρον το συγκεκριμένο report. Έχω, όμως, μια απορία. Είδα οτι μολονότι επιθυμούσες να ταξιδέψεις με τους Φινλανδούς one way , έκλεισες εισιτήριο μετ΄επιστροφής , επειδή ήταν πολύ φθηνότερο. Φαντάζομαι ζητησες ακύρωση του σκέλους επιστροφής λόγω κάποιου εκτάκτου γεγονότος ή κάτι συναφές. Πρακτικά τι συνέπειες εχει αυτή η συμπεριφορά του επιβάτη; Μπαίνει σε κάποια " μαύρη λίστα" της αεροπορικής εταιρείας , του απαγορεύεται να ξαναταξιδέψει μαζί τους για κάποιο διάστημα, του ζητούν κάποιας μορφής αποζημίωση; Αν κάποιος γνωρίζει, θα ήταν πολύ ενδιαφέρον να μας διαφωτίσει.
 
Πρακτικά το σκέλος επιστροφής ακυρώθηκε από μόνο του, καθώς δεν το χρησιμοποίησα. Αν ήταν όμως ο κάθε επιβάτης που ακυρώνει κάποιο σκέλος να μπαίνει σε "μαύρη λίστα", τότε αρκετοί θα ήταν σε μια τέτοια λίστα. Ίσα ίσα που η εταιρεία κράτησε τον ναύλο (γιατί ήταν Non-refundable) και σε περίπτωση over-booking θα μπορούσε να προσφέρει τη θέση μου σε άλλον επιβάτη.
 
Πρόκειται για το λεγόμενο "throwaway ticketing".

Η ΙΑΤΑ, έχει καταρτίσει τον κανονισμό 830Α, βάσει του οποίου επιβάλλει κυρώσεις, όταν καταστρατηγούνται οι κανονισμοί ναύλων, αναφορικά με τη χρήση των ηλεκτρονικών κουπονιών των εισιτηρίων. Δείτε για παράδειγμα, τι λέει η Air Canada για το θέμα.

http://www.aircanada.com/en/agents_na/t ... ctions.pdf

Στη θεωρία, η αεροπορική εταιρεία έχει το δικαίωμα να στραφεί δικαστικά εναντίον των επιβατών εκείνων που το κάνουν κατ' εξακολούθηση, μια και αποτελεί παραβίαση των όρων του ναύλου. Επίσης, μπορεί α) να απαιτήσει τη διαφορά ανάμεσα στον πληρωθέντα ναύλο και το ναύλο OW (όταν ο δεύτερος είναι ακριβότερος) β) να μηδενίσει το λογαριασμό μιλίων του επιβάτη. Για τα ταξιδιωτικά γραφεία στους κωδικούς των οποίων παρουσιάζονται πολλά κρούσματα "throwaway", η εταιρεία έχει το δικαίωμα να τα χρεώσει με τις διαφορές των ναύλων.

Στην πράξη, δεν έχω ακούσει να συμβαίνει κάτι από τα παραπάνω.
 
Top