ΑΤΗ-FCO-ATH, Alitalia

  • Thread starter Thread starter OveLix
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

OveLix

Concorde-Class-Member
Εγγραφή
07/11/2004
Μηνύματα
1.549
Likes
1.693
Περιοχή
Elbonia
Αναχώρηση: 29/12/2004, ΑΖ717, McDonnell Douglas MD-82 (DC-9-82), I-DATG “Arezzo”
Επιστροφή: 02/01/2005, ΑΖ718, Airbus 321-112, I-BIXO, "Piazza Plebiscito-Napoli"

Τα εισιτήρια ATH-FCO-ATH ήταν ηλεκτρονικά, είχαν κλειστεί 35 ημέρες πριν και κόστισαν 236 ευρώ έκαστο. Μια χαρά τιμή.

Άφιξη στο Ελ Βεν στις 5 και 20 το πρωί της Τετάρτης 29/12 υπό βροχή (πολλή βροχή), παρκάρισμα στο μακράς διαρκείας και αναμονή του σχετικού λεωφορείου (έχουν βάλει και κομβία κλήσης). Έρχεται το λεωφορειάκι γεμάτο κάτι γελοίους (τέσσερα ζευγάρια 35-45 ετών) που μόλις επέστρεψαν από Πράγα και χαζογελάνε, κάνουν πλάκες και πειράζονται μεταξύ τους λες και είναι 18άρηδες σε πενταήμερη. Στέκομαι με το αμόρε στη βροχή και τους περιμένω να βγουν αλλά τα γίδια δεν θυμούνται πού πάρκαραν και κάθονται και λένε αστεία μεταξύ τους (ενώ βρέχομαι) «Ρε, λες να στο πήρε ο γερανός? Χα χααα». «Αλέξη, άναψε κανα φως να δεις ρε, χοχοχο». Ρίχνει καρέκλες και τους κοιτάζω. Λέω, «συγγνώμη, να μπούμε?». Με αγνοούν τα ζώα οπότε τους σπρώχνω και μπαίνω. Τελικά κατέβηκαν δυο γίδια. Και έβαλαν και τον οδηγό να σταματά σε κάθε στάση του ΜΔ πάρκιγκ για να βρουν τις σακαράκες τους. Μα τι άνθρωποι υπάρχουνε.......Απαράδεκτοι.

Δεν υπήρχε όμως περίπτωση να μου χαλάσουν τη διάθεση. Το check-in της Alitalia ήταν χωρίς ουρά, δίνουμε βαλίτσες, ζητάω παράθυρο (κλασικά) και παίρνω το 23Α (πάνω στο φτερό γμτ). Έβρεχε. Ήξερα ήδη ότι η πτήση θα ήταν με MD-80κάτι και καθώς το λεωφορείο μας πήγαινε προς το remote stand ξεχώρισα μέσα στο σκοτάδι τη χαρακτηριστική μαύρη μουσούδα. Επιβίβαση από την πίσω σκάλα (αυτή κάτω από την ουρά, πισωγλέντικο το Douglas) και ανακαλύπτω ότι η πτήση είναι γεμάτη μόλις κατά 40 με 50%. Κλείνουν πόρτες, ανάβουν μηχανές και τροχοδρόμηση προς τον 21L από όπου απογειωνόμαστε στην ώρα μας και με πολύ θόρυβο (JT8D γαρ) απ’ ευθείας μέσα στα σύννεφα. Το επόμενο δεκάλεπτο ήταν ένα πανέμορφο roller-coaster με αναταράξεις, ανοδικά και άπειρο ταρακούνημα με τους μισούς επιβάτες να έχουν ασπρίσει, τους χειριστές να αυξομειώνουν συνεχώς το throttle και εμένα καταχαρούμενο σαν να είμαι σε λούνα παρκ. Όταν με τα πολλά βγήκαμε πάνω από τα σύννεφα και είδαμε το φως της μέρας ήταν ένα πανέμορφο θέαμα και εγώ για πρώτη φορά παρατήρησα κάτι σπαγγάκια στο φτερό. Τι είναι αυτά τα σπαγγάκια?

Οι αεροσυνοδοί της Alitalia είναι όπως τις περιγράφουν. Σαραντάρες, χοντρές και αγενείς. Οι φροντιστές ωστόσο ήταν νέα και ευγενικά παιδιά. Αφού μας σερβίρισαν το πράσινο κουτί που περιείχε κάτι σαν πρωινό (ντρέπομαι που το λέω αλλά σχεδόν πάντα τρώω τα πάντα στο αεροπλάνο) ήπια καφέ και στο φως του πρωινού άρχισαν να φαίνονται οι ιταλικές ακτές. Δυστυχώς η νέφωση δεν μου επέτρεψε να φωτογραφίσω τίποτε από την προσέγγιση και την άφιξη.

Προσγείωση στον 16L, έξοδος σχεδόν αμέσως με παντιλίκια (που λέει ο λόγος) στο taxiway και τροχοδρόμηση προς το terminal ΠΟΛΥ ΓΡΗΓΟΡΑ. Ρε συ αυτοί τρέχουνε πολύ εδώ. Parking brakes στη θέση Α5 και πουλμανάκι προς το κτίριο όπου περιμένουμε τις αποσκευές όλοι κι όλοι 5 επιβάτες. Οι υπόλοιποι ήταν είτε connection είτε δεν είχαν βαλίτσες.

Μετάβαση στη Ρώμη με το Leonardo Express για τον σταθμό Termini και από εκεί μετρό για το ξενοδοχείο. Ταλαιπωρία, δεν το ξανακάνω με γυναίκα, βροχή και αποσκευές. Μόνος, ίσως.

Η συνέχεια αργότερα....
 
OveLix":1u34jwkq said:
και εγώ για πρώτη φορά παρατήρησα κάτι σπαγγάκια στο φτερό. Τι είναι αυτά τα σπαγγάκια?

Είναι για ηλεκτροστατική αποφόρτιση του αεροπλάνου ενώ πετάει... Διότι, από την πτήση και τη μεγάλη τριβή με τον αέρα δημιουργούνται στατικά φορτία στο αεροπλάνο που πρέπει από κάπου να φύγου. Έτσι αυτά τα (μεταλλικά) "σπαγγάκια" σε συνδυασμό με μεταλλικές "βέργες" στα άκρα κάθε γτερού επιτυγχάνουν το σκοπό αυτό!
 
ATH-FCO-ATH, Part B (με εικόνες)

Στις 31/12 ταξίδι με το τρένο για Φλωρεντία. Ο συρμός ήταν τύπου Eurostar (ιταλικού ωστόσο) και θα είχε ενδιαφέρον αν το site λεγόταν trainliners.gr. Ήταν όμορφα πάντως. Επιστροφή στη Ρώμη αυθημερόν.

2 Ιανουαρίου και αναχώρηση από το ξενοδοχείο με μισθωμένο αυτοκίνητο (όχι ταξί αλλά σαν ταξί), Mercedes με οδηγό απ’ ευθείας στο αεροδρόμιο. Χλιδή. Ανακαλύπτω ότι α) μεγάλωσα β) αν μπορώ να πληρώσω αυτοκίνητο να μου λείπει το βρώμικο, παλιό και δύσοσμο ρωμαϊκό μετρό.

Check-in χωρίς προβλήματα με τις τρεις μας βαλίτσες να ζυγίζουν 44 κιλά!! Εγώ πάντως δεν ψώνισα σχεδόν τίποτα.

Καφές και σάντουιτς στο καφέ Panorama με θέα στην πίστα όπου τίποτε ενδιαφέρον δεν συμβαίνει εκτός από την ταυτόχρονη αναχώρηση δύο 777, Emirates και Singapore τα οποία φωτογράφισα μεν από μακριά δε.

Μετά από μακρά αναμονή για τον έλεγχο ασφαλείας στο Terminal B καταλήξαμε στη θύρα Β15 όπου χωρίς αναμονή και προβλήματα μπαίνουμε στο πουλμανάκι για το Airbus. Παρατηρώ ότι, όπως και στην άφιξη, βρωμάει ο τόπος MD-80. Μισό λεπτό να βρω πόσα έχουν...μάλιστα, καμιά 90ριά είναι. Έτσι εξηγείται....

Το πουλμανάκι περνά από διάφορα MD τα οποία φωτογραφίζω,
και καταλήγει στο I-BIXO, το 321 που θα μας πάει στο LGAV. Αυτή τη φορά έχω την 33Α (στη φωτό φαίνεται με κλειστό το κάλυμμα, πέμπτο παράθυρο από το τέλος) και τραβώ με ρυθμό πολυβόλου τόσο το Airbus όσο και εμένα με το Airbus ενώ (Ουρανοί!) περνά δίπλα μας ένα Do328 Jet (από τα ελάχιστα που κατασκευάστηκαν) και μάλιστα το I-AIRX της Air Valee με το special Casino livery.

To εσωτερικό του 321 είναι καθαρό (σε αντίθεση με το εσωτερικό του MD-80 της μετάβασης που με έκανε να εμπνευστώ τη λέξη «Απλυτάλια» για τα χάλια του) και για την επίδειξη των σωστικών μέσων χρησιμοποιήθηκαν οθόνες που «κατέβηκαν» από το πάνω μέρος

Η απόσταση από τα γόνατα ως το μπροστινό κάθισμα ήταν εξαιρετική, σχεδόν 10 δάχτυλα (στην easyjet ίσα-ίσα που χωράω και δεν είμαι καν 1,80). Η πτήση γεμάτη κατά 60% περίπου. Τροχοδρόμηση σε κανονική ταχύτητα, η «κάλτσα» δίπλα στο διάδρομο δείχνει 5-7 κόμβους βόρειο άνεμο και εμείς πάμε για το holding point του 25 όπου περιμένουμε να απογειωθεί ένα 737-800 της Turkish Airlines και το I-SMES της Meridiana δίπλα μας.

Απογείωση και αριστερή στροφή και για αρκετή ώρα ακολουθούμε τη δυτική ιταλική ακτογραμμή πάνω από Νάπολι, Κάπρι κλπ ώσπου καταλήγουμε στο κουντεπιέ της ιταλικής μπότας και αριστερή στροφή προς Ιόνιο. Εκεί τα έχασα όλα λόγω νέφωσης η οποία άνοιξε μόνο λίγο πριν την Πάτρα αποκαλύπτοντας και τη γέφυρα στο Ρίο. Άραξος, Τρίπολη, Δίδυμο, Αίγινα, Κωρωπί κλπ https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1869 και τέλος προσγείωση στον 03R (πρέπει να φυσούσε γιατί ο αριστερός τροχός ακούμπησε πρώτος, μ’ αρέσουν οι προσγειώσεις με Xwind) https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1868 και ήσυχη τροχοδρόμηση μέχρι την ακριανή τελευταία βόρεια φυσούνα του terminal.

Παραλειπόμενα: Στο πουλμανάκι στο FCO στεκόμουν δίπλα σε μια νέα ξανθιά με γούνα λεοπάρ και τσάντα Λουί-Βουιτόν η οποία έγραφε με μανία SMS στο 6230 της. Έτυχε να κάθεται στην 32Α (μπροστά μου). ΑΚΡΙΒΩΣ ΤΗ ΣΤΙΓΜΗ που το 321 έστριβε αριστερά στον τροχόδρομο αφήνοντας τον 03R το κινητό της χτύπησε μήνυμα. Πρέπει η σιχαμένη να το άνοιξε ΜΟΛΙΣ ακούμπησαν οι ρόδες ή ακόμη νωρίτερα αν σκεφτείς ότι όταν προέρχεσαι από roaming πίσω στην Ελλάδα κάνει 5-6 sec παραπάνω. Ο φροντιστής σηκώθηκε ακαριαία και της είπε αυστηρά να το κλείσει. Στο κτίριο αγγάρεψε έναν της ασφάλειας να της βγάλει καροτσάκι από το μηχάνημα.
Δέκα λεπτά αργότερα στο πάρκινγκ είχε κατεβάσει τον οδηγό του λεωφορείου για να τη βοηθήσει με το μηχάνημα πληρωμής. Την είδα ξανά στην έξοδο να προσπαθεί με το τσιγάρο στο ένα χέρι και το χαρτάκι στο άλλο, να έχει βγει η μισή από το παράθυρο του Miata (χαμηλό γαρ) για να βρει τη σχισμή. Δύσκολα τα πράγματα αν δεν έχεις κανέναν να φωνάξεις να σε βοηθήσει.

Τα λέμε στο επόμενο ταξίδι.

Ευχαριστώ που με διαβάσατε

Σημ: Όλες οι φωτό τραβήχτηκαν με μια απλή, απλούστατη Canon Digital Ixus των 4ΜP. Ούτε φακοί ούτε τίποτε.
 
Re: ATH-FCO-ATH, Part B (με εικόνες)

Κοιτώντας την τεράστια βάση των trip report των μελών μας, βρήκα άλλα δύο report για FCO από τις «ανταγωνίστριες φίλες»:
ATH-FCO-ATH on Aegean
https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=1700

ATH-FCO-ATH on Olympic(με μια δόση Eurocypria)
https://www.airliners.gr/community/viewtopic.php?t=1258

Έτσι για να είμαστε πλήρεις και να βλέπουν οι αεροπορικές εταιρείες και να μαθαίνουν η μία από την άλλη...

Παράκληση @George και Ovelix : Kάντε ένα rating των ταξιδιών σας να βγάλουμε τη σούμα για το ATH-FCO

OveLix":1sqzwax8 said:
2 Ιανουαρίου και αναχώρηση από το ξενοδοχείο με μισθωμένο αυτοκίνητο (όχι ταξί αλλά σαν ταξί), Mercedes με οδηγό απ’ ευθείας στο αεροδρόμιο. Χλιδή. Ανακαλύπτω ότι α) μεγάλωσα β) αν μπορώ να πληρώσω αυτοκίνητο να μου λείπει το βρώμικο, παλιό και δύσοσμο ρωμαϊκό μετρό.

Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο είχα φύγει και εγώ από Ρώμη για Fiumicino. Μας κόστισε γύρω στα 40 ευρώ. Με δεδομένο ότι ήμασταν 3 άτομα και το FCO-Termini είναι 10 ευρώ, πληρώσαμε 10 ευρώ παραπάνω, αλλά το ευχαριστηθήκαμε!

OveLix":1sqzwax8 said:
Την ίδια φωτογραφία έχω τραβήξει και εγώ απλά στη θέση του PH-BXD υπάρχει η περίφημη SX-BKK. . . Πολύ dejavou το report σου... Ανατρίχιασα...


:arrow: Τι χρώμα και αυτό της Air Valee...

:arrow: https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1869
Πολύ μου αρέσει όταν τα flaps κατεβαίνουν και δεν ξέρεις που θα φτάσουν...
 
Μου θύμισες ένα αντίστοιχο ταξίδι που είχα κάνει πριν λίγους μήνες προς FCO, συνεχίζοντας για Φλωρεντία με αντίστοιχο τρένο με αυτό που έχεις φωτογραφήσει. Αν ήμασταν στο...trainliners.gr θα σας έλεγα για τη χαρακτηριστική ταχύτητα του τρένου που προσπερνούσε άνετα ό,τι κινούνταν στην παραπλεύρως διερχόμενη Autostrada, για την ηλικιωμένη Ιταλίδα από το νότο με τα γυαλιά Sophia Lauren που γκρίνιαζε για κάτι παιδάκια που διαρκώς φώναζαν, για την ηλικιωμένη Ιταλίδα από το βορρά που απλώς χαμογελούσε, διακριτικά αποφεύγοντας τα σχόλια της νότιας κ.λ.π.

Την...Απλυτάλια ( :lol: :lol: :lol: ) την είχα δοκιμάσει κι εγώ παλιότερα και έμεινα με τις ίδιες εντυπώσεις. Κατά τα άλλα, το MD-80 είχε ταμπελάκι "interior design by N. Trussardi"... Αυτό τους μάρανε.

Όσο για την ξανθιά-λεοπάρ-LV, νομίζω ότι πρόκειται για επικίνδυνο τύπο έτσι κι αλλιώς... Είτε με το 6230 είτε χωρίς...

Βλέπω καλά ή με γελούν τα μάτια μου; Το safety demo δείχνει...το πιλοτήριο?!?!?!?!

Και μιας και ο jerry ζήτησε rating (πώς λέμε "type rating"? ), νομίζω ότι εγώ θα προτιμούσα ΑΖ μόνο αν ήταν με Airbus (το MD-80 της με απογοήτευσε) και αυτό μόνο για δοκιμή. Αλλιώς, ΟΑ ή Α3. Δεν είμαι φαν της ΑΖ.

Υ.Γ. https://www.airliners.gr/community/album ... ic_id=1841 Πανέμορφο το σκηνικό! Τέτοιοι συνδυασμοί νεφών, φωτισμού και φτερού είναι η αδυναμία μου.
 
H Kuria einai gia ta panigiria, me fox gouna kai Loui Vuiton tsanta den strimoxnese piso apo tin kourtina alla kathese anapautika mprosta apo tin kourtina, perimeneis to aeroplano se ena isixo lounge. Tosa lefta deinis gia ti tsanta, kuria mou, kai gia to taksidi psaxneis gia to poio ftino eisitirio? Kala na pathei.
 
χεχε μπορεί να είναι της λογικής business -τουριστική ........και τώρα να έκανε τουρισμό χεχε ...... Πάντως προσωπικά θα γούσταρα φουλ να γινόταν και trainliners.gr το συγκεκριμένο χεχε.

Ωραίο ραπόρτο..... Να σαι καλά! πάντα τέτοια
 
Re: ATH-FCO-ATH, Part B (με εικόνες)

OveLix":yuzi6s17 said:
Τα λέμε στο επόμενο ταξίδι.

Ευχαριστώ που με διαβάσατε

Σημ: Όλες οι φωτό τραβήχτηκαν με μια απλή, απλούστατη Canon Digital Ixus των 4ΜP. Ούτε φακοί ούτε τίποτε.
πολι καλο trip report χαρηκα που το διαβασα παντα τετιοα :D :D :D
 
Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Πριν τέσσερις μήνες έκανα άλλο ένα ταξίδι ATH-AMS-ABZ (EGPD) και πίσω με KLM, αλλά δεν έχω πια τις σημειώσεις μου. Αν θυμηθώ πράγματα ίσως γράψω και άλλο.

Αν θέλετε διαβάστε ένα report μου στο airliners.net στο http://www.airliners.net/discussions/tr ... in/6037/4/, πριν σχεδόν τέσσερα χρόνια. Ξαναπήγα Λονδίνο το καλοκαίρι του 2002 για το Farnborough (ΜΕΓΑΛΕΙΟ!!) και είχα την τύχη να βρεθώ με βιντεοκάμερα στο (κλειστό πια, κρίμα) spectators' gallery του Heathrow.

Jerry, δεν έχω κανένα παράπονο από την Alitalia και το service της, και οι δύο πτήσεις έγιναν στην ώρα τους και χωρίς προβλήματα. Άσε που το πουλμανάκι δυο φορές στο FCO ήταν ότι επρεπε για "μάτι".

George, πράγματι στο IFE φαίνεται ένα πιλοτήριο αλλά α) είναι animation και β) δεν θυμάμαι τι έλεγε εκείνη τη στιγμή. Ίσως είναι μετά το safety briefing όπου έπαιζε κάτι σαν "πετάτε με Αλιτάλια, κάνει καλό" ή κάτι τέτοιο.

Να συμπληρώσω ότι το 777 της Singapore ήταν το 9V-SVM, το 737 της Turkish ήταν το TC-JGF ενώ κάτω από το Panorama cafe ήταν σταθμευμένο ένα A340 της China Airlines, το Β-18805 αλλά δεν το φωτογράφισα μια και έβλεπα μόνο το πίσω μισό της ατράκτου απο τις πτέρυγες και κάτω.

Πάω να διαβάσω τα δυο reports που παρέθεσε ο jerry.

Τα λέμε...
 
na po oti ta md ontos einai athlia eidika ths az.....

basika exotaksidepsei me md ths os kai einai safos anotera ....
h az basika ta kalokairia pros ellada aposysei ta md kai bazei ta a320/321 giati ta xrhsimopoiei gia pthseis charter pros touristikous proorismous ths italias kyrios .

na sou po ovelix oti kai ego troo olo to geuma apo ta aeroplana .
giati den einai kai katitromero alla kai oxi poly .....
kai den ntrepomai katholou ....afou mou to dinoun na po oxi ????/

basika kati allo .... sto fco epitrepoun thn fotografish ???? exo paei mono sto mxp kai den ksero ....

an kai ligo etaireia oti na nai h az emena arxizei na mou aresei giati blepo telika oti me tous italous moiazoume poly ..... :D
 
Top