Ατύχημα Ελικοπτέρου στην Αγγλία την 1-4-2009

  • Thread starter Thread starter vassdel
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας

vassdel

V.I.P.-Class-Member
Εγγραφή
25/01/2009
Μηνύματα
1.197
Likes
4
Πλησιέστερο αεροδρόμιο (ICAO Code)
LGEL
Την 1-4-09 στις 12:55 τοπική ώρα, ελικόπτερο τύπου As-332 L2 με REG G-REDL που μετλεφερε 14 επιβάτες με διμελές πλήρωμα, κατέπεσε 11 ΝΜ βορειοανατολικά του Peterhead στη Σκοτία. Χάρτης Σκοτίας.
Δυστυχώς επιβάτες και πλήρωμα εφονεύθησαν.
Το ελικόπτερο επέστρεφε από πετρελαιοπηγή 145 ΝΜ ΒΑ του Aberdeen (Miller Platform) από την οποία Α/Γ στις 12:03. Οι καιρικές συνθήκες ήταν καλές και από το αρχικό πόρισμα της διερεύνησης το θανατηφόρο ατύχημα οφείλεται εξ ολοκλήρου σε μηχανική βλάβη.
Συγκεκριμένα, επήλθε καταστροφική βλάβη του Main Gear Box (MGB) η οποία προκάλεσε αποκόλληση του στροφείου και άμεση καταστροφική πτώση του Ε/Π. Η Eurocopter έχει ήδη εκδώσει τεχνική οδηγία για την καλλίτερη επιθεώρηση του τμήματος που προκάλεσε τη βλάβη.

:arrow: May them all R.I.P.
:arrow: Για όσους δεν γνωρίζουν τι είναι MGB, θα πω αυτό: Τα ελικόπτερα, έχουν 3 σημαντικά μέρη (και πολλά ακόμα, αλλά 3 είναι τα κυριότερα)

1. Το σύστημα στροφείων. Είτε είναι μονό με ουραίο, με fenestron, είτε διπλό, είτε οτιδήποτε, τα Στροφεία είναι το μόνο μέρος του Ε/Π που πραγματικά πετάει. Όλα τα άλλα απλώς κρέμονται.
2. Οι κινητήρες. Για να γυρίζουν τα στροφεία, κάποιος πρέπει να δίνει ισχύ. Γι αυτό οι κινητήρες χρειάζονται. :twisted:
3. Η άτρακτος. Δεν έχει μεγάλη αξία στο σύστημα ώσης/άντωσης, αλλά μέσα σ αυτήν βρισκόμαστε, πλήρωμα και επιβάτες και πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση για το καλό όλων μας.

Λοιπόν, το MGB είναι το σύστημα που κρατάει τα ανωτέρω 3 σημαντικά τμήματα ενωμένα μεταξύ τους. Μία βλάβη στο MGB έχει σε ένα σημαντικό ποσοστό περιπτώσεων καταστροφικές συνέπειες....

Στην φωτό του μοιραίου Ε/Π, το MGB βρίσκεται στο "εξόγκωμα" της ατράκτου ακριβώς κάτω από το κυρίως στροφείο.
 
Παραλληλα πριν 2 μηνες τον Φεβρουαριο,συνεβει παρομοιο ατύχημα στην περιοχη παλι με σουπερ πουμα της ιδιας σειρας

Πριν 14-15 χρόνια,ξαναπεσε ελικόπτερο απο την συγκεκριμένη ομαδα ελικοπτερων που χρησιμοποιούν οι Βρεττανοι για τις μετακινησεις εργατων απο και προς τις πετρελαιοπηγές στην ιδια περιοχή για ακριβώς την ιδια αποστολή..ειχε απογειωθεί απο το Aberdeen και συνετριβει λιγα μιλια πριν το σημειο αναμενομενης προσγειωσης..Επικρατουσε κακοκαιρια και λογω των κεραυνών το ελικοπτερο παρουσιασε μηχανική βλαβη και κατέπεσε..αποσο θυμαμαι οι περισσοτεροι επιβαινοντες την εβγαλαν καθαρή(μεταξυ αυτών και οι 2 πιλοτοι)..
 
Το puma του Φλεβάρη την "έβγαλε" καθαρή με την ένοια ότι απλά είχε πρόβλημα και προσθαλασσώθηκε και όλοι οι επιβάτες αποβιβάστηκαν σώοι.
Παραθέτω το μήνυμα της εταιρίας καθώς δεν έχω χρόνο να το μεταφράσω:

Dear Customer,
EUROCOPTER informs you that an EC225 helicopter ditched in the North Sea, 200 kilometers East of
Aberdeen (Scotland) on February 18th, 2009, around 7.00 p.m., during the night.
At present, we understand that the helicopter was on its approach to a BP platform in the Etap field and
ditched 500 metres short of the platform. There were eighteen persons on board the EC225 (16
passengers and 2 crew members), some of whom sustained minor injuries. Three persons were winched
to safety and taken ashore by a SAR helicopter and the fifteen others were transferred to shore by boat.
After the ditching the aircraft was afloat and upright on its installed flotation bags and remained stable in
seas reported to be between 2 and 3 metres. First reports indicate that the EC225’s safety equipment
worked well and passengers and crew were able to board the liferafts successfully.
A full investigation is now underway and EUROCOPTER staff are working closely with all appropriate
authorities.

Ατυχήματα και παρ'ολίγον στην περιοχή λόγω καιρού γίνονται αρκετά συχνά, αλλά η μηχανική βλάβη με στεναχώρησε πάρα πολύ με αποτέλεσμα να σας το αναφέρω... :?
 
Οι πτησεις προς τις πετρελαιοπηγες απο Αγγλια ειναι καθημερινες και ειναι ο μονος τροπος για να μεταφερονται εργατες (ευτυχως ειναι υποχρεωμενοι να περνανε σκληρο training πριν να αρχισουν τις πτησεις πραγμα το οποιο εχει σωσει εκατονταδες ζωες)...

Δυστυχως τα ατυχηματα ειναι συχνα λογω του οτι οι συνθηκες πολλες φορες ειναι πολυ ασχημες στην Βορεια Θαλασσα.

Υπαρχει ενα πολυ ενδιαφερον ντοκιμαντερ για την πτωση ενος ελικοπτερου πριν απο καμια 10 αρια χρονια λογω κεραυνου;;;!!! Ευτυχως ολοι οι επιβατες κ οι δυο πιλοτοι επεζησαν...Μπορειτε να το βρειτε στο youtube...Θα postαρω link οταν βρω λιγο χρονο...

edit:

Λοιπον αρθρο της Wikipedia για την πτωση http://en.wikipedia.org/wiki/Bristow_Flight_56C

Κ το ντοκιμαντερ (ειναι ισως μια απο τις ελαχιστες περιπτωσεις πτωσης αεροσκαφους/ελικοπτερου απο κεραυνο) http://www.youtube.com/results?search_type=search_playlists&search_query=helicopter+down
 
Σύμφωνα με έναν χειριστή της Bristow που ήταν εν ενεργεία στην εταιρία όταν έγινε το lightning strike, το μεγαλύτερο πρόβλημα ήταν να πιστέψουν οι χειριστές ότι όντως τους χτύπησε κεραυνός. Δεν "έπεφταν" άλλοι κεραυνοί στην περιοχή και έτσι νόμιζαν πως κάτι άλλο είχε συμβεί που προκαλούσε τους κραδασμούς στο ελικόπτερο. Τελικά, το ουραίο στροφείο αποκολλήθηκε, αλλά ο χειρισμός του Ε/Π από τον κυβερνήτη κατά την αυτοπεριστροφή ήταν άψογος, γι αυτό και επιβίωσαν όλοι. :thx:

Σημειωτέον πως η αυτοπεριστροφή είναι δύσκολος χειρισμός ακριβείας που μπορεί να διδαχθεί μόνο σε simulator (δεν επιτρέπεται από το manual η εξομοίωση αυτοπεριστροφής σε πραγματικές συνθήκες). Ευτυχώς που η Bristow είναι μία από τις μεγαλύτερες εταιρίες στο χώρο, που δεν τσιγκουνεύεται τα λεφτά της σε τέτοια θέματα και στέλνει τους χειριστές της σε sim τακτικά... :great:
 
Σήμερα, το 70% του στόλου των Super Puma στο Αμπερντίν επέστρεψε σε υπηρεσία.
 
Top