Ατύχημα σε ATR στο Παλέρμο

  • Thread starter Thread starter gioannis
  • Ημερομηνία δημιουργίας Ημερομηνία δημιουργίας
Ίσως φανώ "εκτός τόπου και χρόνου" με αυτό που ρωτάω αλλά, ρε γαμώτο, είναι δυνατόν να γίνονται τέτοια λάθη και να σκοτώνονται τόσοι άνθρωποι εξαιτίας αυτών των λαθών ρε παιδιά?
:shock: :?
 
gonso":3h1zwluw said:
seven4seven":3h1zwluw said:
Οποτε, το πληρωμα του cockpit εχει αλλο ενα λαθος εδω: ειχαν (και ενεκριναν, υπογραφοντας το) loadsheet με 6 τοννους, με τους ενδεικτες καυσιμων να "γραφουν" 4 τοννους.

747, δεν νομίζω ότι έχεις δίκιο σε αυτό. Πιστεύω ότι αυτά τα κάυσιμα που ζήτησε το πλήρωμα, τα έγραφε το loadsheet και τα έδειχνε και το όργανο. Απλά αυτά που έδειχνε ήταν λάθος.

Δηλαδή, θέλανε 4000κιλά. Τo loadsheet έγραφε 4000κιλά, και το όργανο έλεγε 4000κιλά. Οι δεξαμενές όμως, είχαν μέσα μόνο 2000κιλά (οι ποσότητες τελείως υποθετικές, πρός χάριν παραδείγματος).
.

Δεν διαφωνουμε πουθενα πανω σε αυτο! Εγω, υποθετοντας οτι το οργανο δουλευε σωστα (δειχνοντας την ΛΑΘΟΣ ποσοτητα) εριξα ευθυνες στο πληρωμα. :wink:
 
fotis":3hii5e9z said:
........είναι δυνατόν να γίνονται τέτοια λάθη και να σκοτώνονται τόσοι άνθρωποι εξαιτίας αυτών των λαθών......

Ναί, είναι δυνατόν. Ανέκαθεν γίνονταν λάθη και πάντα θα γίνονται δυστυχώς. Είναι τόσο τεράστιο το πτητικό έργο παγκοσμίως, που στατιστικά και μόνο είναι αναπόγευκτα τα λάθη.

Τό ίδιο ισχύει βέβαια και για τα αυτοκίνητα-τρένα-καράβια-εργοστάσια-ναυπηγεία κλπ κλπ.

Είναι νόμος της ζωής και ο φόρος που πληρώνει η ανθρωπότητα για χάρη της προόδου και της ανάπτυξης.
 
gonso":2dpv2ksg said:
Hastaroth, Air Transat, που το Α330 έπαθε μεγάλη διαρροή καυσίμου από αστοχία μίας βαλβίδας η οποία ήταν για Α340.


Σορρυ που βγαινω εκτος θεματος αλλα το παραπανω δεν ειναι σωστο. Δεν ηταν για το Α340 ηταν ενα service bulletin που ειχε βγαλει η RR για τις αντλιες. Οι μηχανικοι ειχαν αλλαξει τον κινητηρα του αεροσκαφους εκεινη την περιοδο ειχε βγει ενα service bulletin για κατι hydraulic pumps στον κινητηρα αυτοι ομως δεν ειχαν καποιο εξαρτημα με αποτελεσμα να βαλουν ενα παλιο (του Α330) το οποιο ομως δεν εκανε ακριβως στο μερος λογω του service bulletin. Κανανε μια μοντα δικη τους και το συνδεσανε επειρεαζοντας την fuel line και απο εκει δεν ειχε καλη επαφη. Πρεπει να πω επισης οτι δεν επροκειτο για fuel pump αλλα hydraulic pump. Εκει εγινε η ζημια.
 
Σωστός ο Skyhawk, εκ παραδρομής έγραψα για το 340 και δεν ήθελα να μπώ σε λεπτομέρειες. Σόρρυ.
 
Εγώ πάντως εξακολουθώ να αναρωτιέμαι πώς είναι δυνατόν η αλλαγή του fuel gauge νά προκάλεσε τέτοιο λάθος.Αν το πλήρωμα είχε ζητήσει παραπάνω καύσιμα από όσα μπορούσε να δείξη το όργανο,θεωρώ απίθανο να μήν το είχε προσέξει.Οπως είπα και πρίν,η βασική διαφορά που λογικά πρέπει να έχη το gauge στο 42ρι από τό 72ρι είναι μικρότερη κλίμακα ενδείξεων,οπότε μάλλον θα έπρεπε να δείχνη λιγώτερη ποσότητα από όση είχε το αεροπλάνο καί όχι περισσότερη.

ΥΓ.Σέ ένα παρόμοιο ατύχημα σέ ένα 767 τής Air Canada που επίσης είχε μείνει από καύσιμα και έκανε ανεμοπορία μέχρι το Gimli (όπου προσγειώθηκε επιτυχώς παρά το ανεπαρκές μήκος τού διαδρόμου),η αιτία ήταν ο υπολογισμός τών καυσίμων σέ λάθος μονάδες (κιλά αντί γιά λίτρα).Οπότε πράγματι είχαν λιγώτερα καύσιμα από όσο νόμιζαν (π.χ.1000 κιλά είναι λιγώτερα από 1000 λίτρα).Μήπως κάτι τέτοιο συνέβη και εδώ;
 
Aπό το Aviation Safety Network:

Narrative:
On August 5 Quinter's ATR-72 TS-LBB arrived at Tunis with 790 kgs of fuel left in the fuel tanks. During maintenance the Fuel Quantity Indicator (FQI) was changed. Accidentally the FQI for ATR-42 aircraft was installed.

The normal operation of the FQI is to processes the signal coming from the capacitance probes installed in the tanks with an algorithm typical for each aircraft, depending on tank shape, size and number of probes installed.

The indication of the amount of fuel on board the airplane now read 3050 kgs instead of 790 kgs.

On August 6 the airplane was prepared for flight 152F to Bari. An amount of 465 kgs fuel was added for the flight (total fuel: 1255 kgs, with 3800 kgs indicated). Upon landing at Bari only 305 kgs were left in the tanks. Normally this should have triggered a 'LO LVL' warning, but the FQI read 2300 kgs, which made the crew believe they had plenty of fuel left.

In preparation for the flight to Djerba, just 265 kgs of fuel was added. The flight departed with 2700 kgs of fuel indicated by the FQI (actual amount: 570 kgs).

En route, at 15:24 the crew contacted Palermo for an emergency landing. They had run out of fuel and both engines had quit. Their FQI nevertheless showed 1800 kgs of fuel. They did not make it to Palermo and ditched in the sea around 15:40.
 
Εμενα μου φαινεται πολυ περιεργο. Εστω εγιναν ετσι τα πραγματα με την αλλαγη. Χειρηστικα να το δει καποιος ο οποιος πεταει τα καυσημα για να τα οργανωσεις δεν κοιτας τα οργανα αλλα το load sheet. Ο rampman θα σου δειξει ποσα καυσημα εχεις τι βαρος εχεις τα παντα. Καποια παιδια απο εδς που δουλευουν θα το ξερουν απο πρωτο χερι. Οποτε και αν ειχαν λιγα καυσημα - που ειχαν - θα επρεπε να το γνωριζουν πριν απογειωθουν απο το loadsheet.
 
Skyhawk, ....μόλις 7 πόστ πιό πάνω, εξηγώ ότι το loadsheet ΔΕΝ λέει στον πιλότο πόσα καύσιμα έχει. Ο πιλότος "λέει" στο loadsheet πόσα έχει φορτώσει.

Λέγοντας "rampman" σε ποιόν από όλους αναφέρεσαι? Αν αναφέρεσαι σε αυτόν που κομίζει το loadsheet, αυτός δεν έχει καμμία σχέση με τον ανεφοδιασμό του αεροπλάνου σε καύσιμα. Αν αναφέρεσαι σε αυτόν που βάζει τα καύσιμα, αυτός δεν έχει σχέση με το loadsheet.

To μπλοκάκι στο οποίο γράφει ο σερβιτόρος της ταβέρνας την παραγγελία σου, γράφει αυτά που θέλεις να φάς. Δεν σημαίνει ότι θα τα φέρει σίγουρα όλα και ότι θα τα έχεις στην διάθεση σου. Μπορεί να ξεχάσει κάτι και να το ξεχάσεις και εσύ. Μπορεί τα κολοκυθάκια να τέλειωσαν και να μην έχει. Συνήθως αυτά που λέει το μπλοκάκι θα τα φάς. Συνήθως. Όχι πάντα.

Για το πλήρωμα, βασική ένδειξη της ποσότητας καυσίμου είναι τα όργανα, με διασταύρωση στοιχείων βάσει των λίτρων που φορτώθηκαν. Στο έδαφος, αν τα όργανα είναι ύποπτα, υπάρχει και άλλη μέθοδος μέτρησης των καυσίμων με βέργα. Στο αέρα δεν υπάρχει τίποτα άλλο παρά μόνο τα όργανα και διάφορες άλλες "ψιλο-πατέντες".
 
Αναφερομαι στους rampades/dispatchers. Ναι σωστο οτι το πληωμα συμπληρωνει το loadsheet. Αλλα ασ πουμε το πληρωμα συμπληρωσε το loadsheet συμφωνα με τα οργανα (πιστευω οτι ετσι εγινε - ενω οσες εταιριες γνωριζω AF, ABD, EY etc το κανουν συμφωνα με το journey technical log) θα ειπε βαλτε τοσα καυσημα okay αλλα μετα στην αποδειξη που παει ο dispatcher τον ενημερωνει απο εκει θα μπορουσαν να δουν οτι τα gauges δεν ειναι σωστα. Δηλαδη αν τους ειπαν οτι θελουμε πχ 3050 kgs ο καυσιμας θα εβαζε 790kgs και στο τελος να ενημερωνε ''Βαλαμε 790kgs'' τα αλλα που ειναι? Βεβαια αν συγκιριακα τωρα οπως αναφερεται στο ΑSN ειχε ειδη καυσημα μεσα πριν την αλλαγη και εδειχνε ετσι... και παλι το αεροπλανο δεν το σεταρεις συμφωνα με τις ενδειξεις που βλεπεις στο πιλοτιριο το πρωι που θα πας. Βλεπεις και τα εγγραφα πχ το Journey Technical Log το οποιο λεει τι ακριβως εγινε στην προηγουμενη πτηση που δεν ειχαν αλλαχτει τα FQI. Κατ εμε επρεπε να ξερανε και μου ειναι δυσκολο να καταλαβω πως εγινε.
 
Top