Ατύχημα Ε195 της Marathon / Air Serbia

About 2 minutes after becoming airborne the crew queried with tower, whether they had departed taxiway E (TORA 3000 meters/9800 feet) or taxiway D (TORA 2085 meters/6800 feet), tower reported they had departed from taxiway D. The ground observer could not tell, whether the crew had requested to depart from intersection with taxiway D or E prior to or during taxi for departure.
Στο περιστατικό που παρατέθηκε πιο πάνω, της Fly Dubai 2 χρόνια πριν στο ίδιο αεροδρόμιο, το πλήρωμα είχε στρίψει πάλι από τον συνδετήριο D νομίζοντας πιθανώς ότι ήταν ο Ε. Μήπως έγινε το ίδιο κι εδώ και νόμιζαν ότι έφυγαν από τον Ε; Αν μάλιστα το πλήρωμα ήταν Έλληνες (και άρα δεν είχαν μεγάλη εμπειρία από το LYBE) ίσως να το μπέρδεψαν.


σε ηδη μεγαλο αεροδιάδρομο
Διάδρομο. Όχι "αεροδιάδρομο". Διάδρομος ή Αεροδιάδρομος;
 
Αν μάλιστα το πλήρωμα ήταν Έλληνες (και άρα δεν είχαν μεγάλη εμπειρία από το LYBE) ίσως να το μπέρδεψαν.
Επειδή είναι πιλοτάρες μάλλον και τα Jeppesen τα έχουν μόνο για την τσάντα :mrgreen:
 
Έγραψα νωρίτερα ότι τον λόγο θα έχουν οι Αρχές. Μπράβο στην Air Serbia για την άμεση ενέργειά της. Τι θα τα κάνει τώρα το 5 α/φη της η Marathon? Είπαμε τα μεταξωτά βρακιά θέλουν και μετακωτούς πισινούς. Να χαίρονται τους PostHolder τους και ιδιαίτερα αυτόν της Εκπαίδευσης.
 
Τώρα λέω εγω μηπως να σταματησουν οι αεροπορικές να μπαινουν στα μισα του διαδρόμου για να εξοικονομήσουν καυσιμα? Παντα από την αρχη του διαδρόμου δεν θα ηταν το πιο ασφαλες? Πες οτι κατι συμβαίνει στο αεροσκάφος φανταζομαι υπαρχει χρονος να σταματησει. Μονο αεροπλάνα τυπου Cessna 172 θα έπρεπε να αφήνουν να παραλείπουν ολο τον διάδρομο
 
Στο περιστατικό που παρατέθηκε πιο πάνω, της Fly Dubai 2 χρόνια πριν στο ίδιο αεροδρόμιο, το πλήρωμα είχε στρίψει πάλι από τον συνδετήριο D νομίζοντας πιθανώς ότι ήταν ο Ε. Μήπως έγινε το ίδιο κι εδώ και νόμιζαν ότι έφυγαν από τον Ε; Αν μάλιστα το πλήρωμα ήταν Έλληνες (και άρα δεν είχαν μεγάλη εμπειρία από το LYBE) ίσως να το μπέρδεψαν.



Διάδρομο. Όχι "αεροδιάδρομο". Διάδρομος ή Αεροδιάδρομος;
Δεν ήταν Έλληνες οι χειριστές. Υπήρχε Ελληνίδα μόνο στο cabin crew.

Απ' ότι δείχνουν τα πράγματα δεν έχει γίνει το ίδιο και εδώ. Το ηχητικό που υπάρχει δείχνει ότι ο ATC να έχει ενεργήσει άψογα. Τους έχει ρωτήσει αν ξέρουν ότι βρίσκονται στον D5 και το επιβεβαιώνουν. Και τους ξαναρωταει αν όντως θέλουν να φύγουν από κει και τους δίνει και το TORA/TODA και τους λέει να κάνουν ακόμα και το recalculation!! Άρα αποκλείεται η περίπτωση του αποπροσανατολισμού
 
Τώρα λέω εγω μηπως να σταματησουν οι αεροπορικές να μπαινουν στα μισα του διαδρόμου για να εξοικονομήσουν καυσιμα? Παντα από την αρχη του διαδρόμου δεν θα ηταν το πιο ασφαλες? Πες οτι κατι συμβαίνει στο αεροσκάφος φανταζομαι υπαρχει χρονος να σταματησει. Μονο αεροπλάνα τυπου Cessna 172 θα έπρεπε να αφήνουν να παραλείπουν ολο τον διάδρομο
Δεν υπάρχει κανένας λόγος να γίνει αυτό επειδή στις χιλιάδες απογειώσεις κάθε μέρα παγκοσμίως βρέθηκε ένας να κάνει λάθος υπολογισμούς ή διαδικασίες. Όταν έχει υπολογίσει το πλήρωμα τα βάρη του, το μήκος διαδρόμου που χρειάζεται και η απογείωση γίνει σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, μια χαρά ασφαλείς είναι οι απογειώσεις από τους συνδετήριους. Στο παρελθόν έχουν γίνει πάμπολλα θανατηφόρα δυστυχήματα σε φάση απογείωσης που δεν έφτασε ο διάδρομος και ας ήταν από την αρχή των εκάστοτε διαδρόμων.
 
  • Like
Reactions: SGM
Τώρα λέω εγω μηπως να σταματησουν οι αεροπορικές να μπαινουν στα μισα του διαδρόμου για να εξοικονομήσουν καυσιμα? Παντα από την αρχη του διαδρόμου δεν θα ηταν το πιο ασφαλες? Πες οτι κατι συμβαίνει στο αεροσκάφος φανταζομαι υπαρχει χρονος να σταματησει. Μονο αεροπλάνα τυπου Cessna 172 θα έπρεπε να αφήνουν να παραλείπουν ολο τον διάδρομο
Τόσο μεγάλη κατανάλωση έχουν τα αεροσκάφη στην τροχιοδρόμηση ; Κάποτε είχα διαβάσει ότι το Concorde έκαιγε 1.000 Lt καύσιμα μέχρι να τεθούν οι κινητήρες σε πλήρη ισχύ για takeoff !!
 
Top